Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha gyertyát keresil megvan mi kell
http://www.ngksparkplugs.com/p...
ha jól látom neked is minarelli rv4a -s blokkod van! Neked mennyire csúszott a kuplungod és az új kuplungszett után mennyiben változott?

előre is köszi!
Rendben, akkor ha bármi probléma van akkor írok ide fórumba és teszek fel róla képet, hogy hol akadtam el.
Még egy kérdés: főtengelycsapagyakhoz nem kell a csapágynak pörvédősnek lenni.. ugye?
köszi, de már nincs meg , mert már mások is mondták, hogy csak a bajt csinálná! Azért köszi az infót!
Hello! ne tedd bele azt a bosch gyertyát, jobb a gyorsulás, tisztább az égés is de tönkre teszi a tükörgös kosarat és szét hulik majd! csak azért mondom mert nekem is egy 70es af1 em van és én igy jártam! 40ezer forintom bánta gondoltam meg osztom veled!
Sziasztok! Van 1 tzr em és nyit a power de semmit nem tol rajta az mitől lehet?
Helló lenne egy olyan problémám hogy néha elmegy a töltésem és azt mondták feszültségszabályzó hiba, vettem egyet használtan 5000ft-ért nem gyárit, beleraktam teljesen jó is volt úgy kb 7-8000-es fordultig, aztán füstölt egyet valami kifolyt belőle kicsapott egy biztosítékot és ha megpróbálok új biztosítékot betenni szikrázik(gyújtás nélkül is) ! Mi lehetett a gond 12V-os 14Ah-s volt a fesszab gyenge volt?
Nos.
Csapágyragasztót csapágyboltba lehet általában kapni. Mondjuk én vaterán vettem. A Loctite 603 az kifejezetten csapágyragasztó, pont erre való, hogy kopott tengely, csapágyfészek esetén rögzítse a csapágyat.
Váltóba csak akkor érdemes csapágyat cserélni, ha nagyon lóg! Gondolj bele! A váltóba mindíg van fincsi olaj, jól kentek a csapágyak, így nagyon sokat elfutnak. Jellemzően kár hozzányúlni.
A szétszerelésnél pedig célszerű nagy asztalt választani. Aztán mikor szétszedsz egy elemet, pl a főtengelyről leveszed a primer hajtás kisfogaskerekét, akkor az anyát, alátétet, fogaskereket finom kötöződróttal összekötöd. A kuplung esetében ugyancsak. A csavarokat csoportok szerint félreteszed. Ezek a delkié, ezek a blokközépé. Esetleg kis dobozokba teszed az egyhelyről jött cuccokat. Pl a dugattyút, a csapszeggel, a bizosítókkal, a csapágyával én egy pekedlibe szoktam tenni.
Aztán a váltótengelyeket fogaskerekestül érdemes félretenni. Mielőtt leszaladnak a fogaskerekek, gyorskötözővel a tengely végére teszel egy gyűrűt, jól megszorítod, és em esik le (ezt nem szoktam, ha szét is jön, én kisakkozom, hogy volt) Ez minden tengelynél jó, így az alátétek is ott maradnak.
Természetesen míg készül a főtengely, addig minden alkatrészt benzinbe alaposan illik elmosni. A blokkhátzat különösen! Kívül-belül! Mikor szeded szét, kézzel érzed, mennyire voltak meghúzva a csavarok. Jellemzően nincsenek nagyon! Összeszerelésnél se kell túlzásba vinni! Még annyira se, mint amilyen nehéz megindítani volt! Hiszen az sokminden miatt jött nehezen! Ha elakadsz nyugodtan írj, havj, vagy ami jólesik :D
Oké!

köszi a segítséget, hétvégén kezdjük szétbontani. Mindenről csinálok sok fényképet, hogy meg tudjam nézni hogy állt, mert ha elfelejtem, hogy hogy is állt és nem úgy teszem össze akkor matek van! A váltónál és a kuplungnál csak akkor cseréljek csapágyat ha nagyon szarok... de ha még nem mozognak meg annyira nincs hangjuk akkor is cseréljem? És oda milyen kaliberű csapágyat tegyek... gondolom oda sem az ócska kínait kellene....... Ezt a loctite- ot hol kapok? speciálisan autós boltba vagy kapok pl a Tescóba is....de ez amúgy fémragasztó?

előre is köszi a segítséget
Értem. Ilyesmi "esztergányos" felénk is van :) Egyébként szerintem a Vertex dugattyú is jó lesz. Csak azért mondam, hogy kérdezz utána, mert mifelénk az a fószer nem tudni milyen dugattyút ad! Mondjuk nekem csak a Pannónia főtengelyt csinálta. Fúrást is győrbe, a pancsin is, az Af1 főtengelyét meg Zegen csinálták, máshoz meg nekem nem kellett nyúlni. (vagyis simsongenerál volt, de új alkatrészekkel)

Az a csapágyberakás tökéletes lesz! De! A fogattyúsházat egyenletesen kell melegíteni, pl sütőbe, de hőfokszabályozósba. Anyukád örülni fog! Hőlégfúvóval, ilyesmivel kárt is okozhattok. Aztán remélem valóban összecuppannak így az alkatrészeid, nekem gyakran így is nehezen megy a helyére, és akkor gond van, mert az egyik éget, a ásik jéghideg, és próbáljon az ember valamit :) Ezért mondtam, hogy hidegen is be lehet sajtolni.
A főtengely, ha kopottas már a csapja, akkor nem fog ellenkezni, könnyen ki-be jár. A csap alatt megkened 603-as loctitetal, az megköt, bár lehet kell neki egy nap, meg figyelj, mert folyós cucc, a golyók közé nem jó, ha bejut, aztán jólesz. CSak a váltót is jól nézd meg összerakás előtt, ne járj úgy, mint sokan, hogy elvesznek a fokozatok!
De ez 50-es, vagy 80-as, ami KissOlivernek kell! De ha ahhoz is van cuccod, elvileg RV blokk, szerintem érdekli, mit mennyiért tudnál...
Hali!

Az az esztergályos nem olyan esztergályos aki csak fémekkel foglalkozik és néha elvállal egy-egy hengerfúrást meg ilyenek. Ez a csóka direkt motorkerékpárok és motorblokkok felújítását vállalja. Ha bemegyek hozzá akkor a polcon vagy 100 féle henger,hengerfej,dugattyú van. Tehát ő nem kisipari cuccokat forgalmaz, hanem márkás minőségi árut.
Ez a csávó tudna nekem szeretni Vertex dugattyút a motoromba, szerintem tudna szerezni Polinit is csak azt arany áron.....!

Főtengelyről: hajtókart tud szerezni ő is csak még nem tudom milyet. Majd megkérdezem, hogy van-e neki minőségi erősített. És utána eldöntöm, hogy megéri-e .... Ha nem akkor italmondo-ról rendelek és azt tesszük bele. A főtengely csapágyaknak ugye nem kell porvédősnek lennie, mert gondolom azoknak is kell kenés vagy ilyesmi és hát a porvédő az gátolná?!?!?! És a főtengelyt csak ott kell bekennem ahol fölfekszik a csapágy rá.... ? De a főtengelyt az előtte le kell hűteni hogy szépen belemennyen ? Mert gondolom a csapágy nem nagyon szereti amikor melegítgetik.
Betenni meg tesóm szerint úgy érdemes, hogy a blokkot 100 fok körülire melegíteni a csapágyakat meg 24 órára a fagyóba és az egyik kitágul a másik összemegy és szépen összecuppannak! így jó ? vagy a csapágy azt sem szereti ha lehűtik?
a karcról: Amikor először szétszedtük akkor volt benne egy nagynak mondható húzás, elvittük a csávóhoz , hogy mit csináljunk vele? Azt mondta ezt ugye nem szerencsés furni a nicalis miatt. igy a hónolás az elég neki. Akkor egész jól kiment belőle bár még maradt benne egy egész kicsike. Most ez a másik szerelöm meg mondta, hogy mégegyszer vigyem el hónolni, és akkor azt a kicsit is kiszedi belőle. Meg mondta, hogy még a nicalis rétegből is van benne úgy hogy még belefér. Megkérdezem az "esztergályost" hogy mit javasol, mennyire veti vissza a motor teljesítményét ha nem nagyon akkor nem szarakodok vele ha pedig igen akkor megpróbáljuk kiszedni onnan. Amikor elöször voltunk a csávónál azt mondta hogy a duggattyúba van még 2-3 km... de ugye főtengely állapota romlott igy vitte magával a többi alkatrészt(dugattyú,csapágy,tűgörgők,gyűrűk) Így már az is cserés! Meg a hónolás után már a következő túlméret kell bele a dugattyúból! (d-s)! A Nagygépműhelyt azt hagyom , mert ahogy látom nem foglalkoznak 2 ütemű motorkerékpár blokkokkal! De majd benézek hozzájuk megkérdezem mi a szitu....
Egyépként ha valakinek alkatrész kell legyenaz bármi van minden Af1 125-höz ...
70/389 6486
nekem van
Kecskemét? itt is érdemes kérdezősködni:
http://nagygepmuhely.hu/

Egyébként az esztergályos szerezte dugattyúval légy óvatos. Azok a kisipari dugattyúk!
Szerintem az italmondo polini dugattyúja olyan, mint a tied. De küld el nekik a képet, és megmondják! Ha meg a hónolás után karc maradt a hengerbe, akkor az az újabb hónolás során is megmarad. Ellenben a dugattyúd igencsak tréül fest, az tényleg cserés...
Én a helyedbe megmutatnám a cuccot ezeknek a Nagy gépműhelyeseknek, mit szólnak hozzá. Mennyiért tudnak alkatrészt, ha tudnak? Illetve mennyit kérnének, ha hozol egy új hajtókarszettet, és beépítenék. Aztán vélhetően megrendelném italmodotól a cuccot (egyébként én így is csináltam) aztán velük összerakatnám (centírozni is kell, de ezt úgyis tudják!), összeraknám, és kész. Ahogy nézem, 25 e Ft-ból meglenne a dugattyú+a hajtókar.
A csapágybeszerelésről.
Kiszedni nem kell szórakozni, a csapágy úgyis kuka, nyugodtan ki lehet ütni.
Befele. Bizony jó dolog a melegítés, de ha pl a csapágyat a házba teszed, akkor a külső gyűrűnél besajtolva, vagy beütve , ha csak a külső gyűrűt terheled, jó lesz! Akkor nem sérül a csapágy! Az meg, hogy kicsit kopott a csap, sebaj, Loctite 603 megoldja! Csapágyboltban olyan 1500-2000 Ft egy 5 ml-es picike flaska, az eléglesz!
Tömítőpasztát ugye hőállót kell a blokkhoz, én angy tubussal szoktam, az 1600 Ft, de sokhelyen van kicsivel, az 3-600 Ft. De ne FBS-t vegyél! Az fos....
bocsi lehagytam a képeket! A hengerről nem tudok még csinálni , meg most ezzel a géppel nem is látszana hogy hol van a karc...
Köszi a gyors választ!

Kecskeméti vagyok!

Tudok én egy fasza csókát aki már régóta benne van a szakmába és érti a dolgát, lehet nem kell itt rendelgetnem össze vissza elmondom neki hogy hajtókar csere lenne és mennyiért tud bele erősítettet szerezni . Dugattyút is tud szerezni bele. Polini hengerem van! Polini dugattyú is van benne fasza kis 3 ablakos jószág. Magyar oldalakon még nem találtam, ilyet van egy külföldi oldal ahhol tudok szerezni 18-19 ezer ft ért átszámolva, de ott még az útiköltség meg ilyenek. Mert polini hengerbe polini való? Nem tehetek vele pl egy vertex ablakos dugattyút?

http://www.rrd-preparation.com...

Milyen az a vitonos szimering? A hengerfejnél alumínium tömítés van az lejön azt vissza tudom tenni! A többit akkor meg kartonból megcsinálom . A hengerbe a honolás után maradt egy kis karc de nem nagy , nem tudom hogy elmegy-e ott a kompresszió... majd az esztergályos megmondja hogy érdemes-e.....

Közelembe csak a natix KFT van ami Aprilia márkakereskedés és kb 300 m re lakom onnan, de hát azok....... nem is mondok róluk semmit..... pofátlanul drágák és a szervizük is nagy szar!

Nincs ismerősöm aki járna Győrbe!
Szerzek havertól hőlégfújót és majd azzal szedem ki a csapágyakat . Be meg úgy hogy be a fagyóba a csapágyakat, a blokkot fölmelegítem 100 fok körülire és csak belehelyezem és már kész is? A másik nagy baj az hogy állítólag a főtengelyen ahol érintkezik a csapággyal kikopott és ezért lötyög ki-be a főtengely. Erre azt mondta a szerelő hogy bele kell ragasztani csapágyragasztóval... erre te mot mondasz?
Én támogatom az ötletet!

A szerelés nem nagy ügy, csak pont úgy kell összerakni, ahogy szlétszeded, és illik tisztán, pontosan dolgozni. Ha kérdés van, írj bátran!
Egyébként a számolásod szerintem így is túlzó!
Érdemes egyébként helyi boltot is megkérdezni alkatrész árban, ilyen, mint dugattyú, hajtókarszett! Pláne akkor, ha esetleg a hajtókarszett beszereltetéséhez van embere. Ugyanis általában nem sokkal drágábbak, viszont jobban megcsinálják határidőre. (nekem Pannóniát volt, hogy 5 hét alatt csinált a "művészúr, a nyár közepén persze :D)
Esetleg ha van ismerős, rokon, aki gyakran jár mondjuk győrbe, ott tudok egy nagyon jó boltot. A henger esetében meg feltehetnél egy képet... Sajnos hónoltatni énse hónoltattam még (vagyis nem sajnos) de nem tudom, hol mennyiért csinálják. Tény, hogy valószínű, ha a hajtókarod kipurcant, akkor már erősen kopott lehet a dugattyú. Egyébként ha nem mély karc vana hengerben, akkor max pici teljesítmény veszik, ha bennmarad. De dugattyút akkor is lehet érdemes cserélni.
A dugattyú pedig akkor ablakos, ha a régi ablakos :D Azaz vannak vágatok az odalában. De nem 70-es hengered van? Mert akkor vélhetően polini cucc kell bele! (no ezért is előnyös a helyi bolt, ha rosszat rendel, intézze őa cserét. Mert ha az italmondo rosszat küld, akkor megy a macera, az idő, és a postaköltség, persze be lehet velük azonosítani, csak inkább kicsit többet beszélj velük telefonon, mint rosszat küldjenek! )
Namármost tömítéshez sima mezei kartonpapír tökéletes! Csak olyan vastag legyen kb, mint ami benn van. Esetleg hengerfejhez kellhet más, de ha fém tömítés van, óvatosan szerelve valószínúleg gond nélkül visszatehető. Ha O gyűrű kell, azt csapágyboltba kapsz. Szimmering pedig... Háát az okosok szerint vitonos kell a főtengelyhez, ami olyan 1000 Ft. Én egyszer talán használtam olyat egy gyári készletből. Egyébként mindíg ilyen 3-500 Ft-osakat, és nem vájt vészes mélyedést a főtengelybe egyik motoron sem, pedig a motorjaim túl vannak alattam 30-40 e km-en...
Egyébként hova valósi is vagy? Hátha tudok arrafele is szakműhelyt a hajtókarhoz...
Szia!

Hát amikor mondta a szerelő, hogy mennyibe fog kerülni akkor néztem nagyokat! Utána eldöntöttem hogy nem fogom szerelőhöz vinni mert nagyon drága és nagyon sokára tudta volna megcsinálni, mert sok a munkája!
Igy abban maradtam, hogy bátyámmal aki ért a motorokhoz itthon megcsináljuk. Elkezdtem nézelődni az alkatrészek között és számolgatni.

Csapágyak: FAG, SKF ez a kettőből valamelyik, ismer a csapágyas akkor olcsóbban adja oda maximum : 6000FT
Szimeringek: 2db, maximum 3000FT
Főtengely felújítás: italmondón normál hajtókar szett (csapszeg,hajtókar, felső-alső tűgörgő) 8600 + öszerakással max 11000FT
Dugattyú: Vertex szett 13000 Ft , Top szett 12350FT(nem tudom, hogy ablakos-e ..... mi a különbség az ablakos és a nem ablakos között?) Jobban megy tőle a motor?
Tömítés: itthon csinálok, veszek tömítő papírt és abból max 1000FT
Kuplung: 10.300Ft Top performance
Honolás: Amikor szétszedtük akkor volt a hengerbe egy húzás... elvittük esztergályoshoz, szépen meg hónolta (nem fúrta) most ez a másik szerelő azt mondja megint meg kéne honolni , de akkor már más dugóméret kell bele. De azt mondja van rajta elég nicalis , hogy kibirjon még 1 hónolsát! A Hónolás maximum: 3000-4000FT

összesen: 48300-ra jön ki! Ebből levonom a kuplungot mert az már megvan! igy 38000 Ft lenne + még egy két dolog (brigéciol paszta de sztem ezek vannak itthon)

38000Ft ból kint van, úgy hogy itthon csináltuk meg!

és akkor már nem is olyan sok! Mert szerelő csak elnagyolt számokat mondott de azt mondta akkor sem lesz 60 alatt.... Lehet nem tudjuk összetenni úgy mint aki ezzel foglalkozik, de nekünk jó lesz az is amit mi csinálunk! (azért annyira rosszul mi sem tudjuk összetenni, tesómnak volt egy csomó robogója meg simsonja és azokat is hol szétszedte hol összepakolta és jó volt!)
Közben úgy fest már megegyeztem valakivel. Mindenestre ha közben megnézted nekem, érdekellne, hátha nem ér ide...

Ugyanis a féknyergekhez én is hozzákértem, de a srác "elfejetette" az egyiket, mivel azt már a fékcsővel odaadta valakinek. A bosszantó az, hogy ugyan ennyiért, ugyan ilyet kaptam volna csavarokkal mástól, csak mivel tőle kérdeztem először, ezért úgy tartottam fairnek, hogy tőle veszem... Ráadásul a másikra egy ismerős is érdeklődött. Tessék, sikerült két szék között a földre ülnöm, + pénz + idő....
Nos, Italmondo Minarelli RV blokkos dugattyú 10e-14e -ig attól függ, hoyg ablakos, vagy sem.
Ha polini henger van rajt, akkor 11-15 e -ig vannak dugattyúk.
Hajtókar 8200-18900 ig. A 18900-as ra azt írják verseny, az eredetinek írt 12000 Tömítések készíthetőek...
Egyébként az italmondós ha felhívod, ajánl alkatrészt, és nem a legdrágábbat. Pláne, hogy ők jellemzően nem forgalmaznak olyat, amit nem tartanak jónak...
Szevasz!

Nos kezdjük a végéről.. Sajnos ha hozzá kell nyőlni ilyen komolyan, akkor a végére úgyis bukta. Azaz nem valószínű, hogy olyan áron el tudod adni, amennyi a vételár+a ráköltött összeg.

Aztán az ár. Bevallom, a 70-76.000 Ft szerintem sok!
Én tavaly ilyenkor egy derbit kellett, hogy felújítsak. Tulajdonképpen azt azért vettem, hogy rendbeteszem, eladom, de ez most itt lényegtelen. (teszem hozzá, ha a munkám nem számolom, kb 20 e Ft maradt rajta)
Szóval. Akkor kicsit nézegelődtem az áraknak. Sajnos nem kompatibilis volt az Apriliával, mert annak olcsóbbak lettek volna a cuccai.
Namost ott a főtengelyt győrbe 14 e Ft alatt újították, természetesen új hajtókarszettel, ők csináltatták a szét-összerakását, centírozását is a főtengelynek. Dugattyú is onnan jött, 10 e Ft alatt picivel. Ez 24 e. Csapágyak mondjuk 6, és akkor már biztos jó van a főtengelynél, a többi meg valószínűleg hibátlan. Az 30 e anyagra. Mondjuk egy 15 e ért felénk megcsinálnák, az 45. Szóval én sokallom! Hja, én Prox dugattyút vettem. Hajtókar esetében pedig ez a szupererősített gokart cucc. Sajnos sosem tudod meg, hogy ez csak marketingduma volt (nem a szerelő szavát vonom kétségbe, inkább a boltosét, vagy a katalógusét, a gyártóét stb ) vagy sima, pláne, hogy a problémás az alsó-felső hajtókarszem, aminek a mérete nem sok mozgásteret ad, így a hypererős hajtókar se tud sokkal többet...

Szóval én utánakérdeznék. Italmondo, helyi boltok, szerintem ennél olcsóbban is kapsz jó alkatrészeket (hja, mert azt hozzáteszem, hogy attól, hogy utánamegyek, kisipari cuccot nem vettem, csupán megkerestem, hol kapom meg a legjobb áron! Dugattyút egyébként Asso werkét, Proxot, Wössnert, Vetrexet bátran. Talán ebben a sorrendben :) )
:DD
Bocs,hogy röhögök,de kb ugyan ebben a helyzetben vagyok.Annyi különbséggel,hogy már majdnem befejeztem a motort.És azért majdnem,mert nincs hozzá kedvem,és rá se néztem már pár hónapja.
Viszont az érdekelne,hogy egy olyan gokart kar mit tud..
Hát tudom hogy mindent beletesz, mert suzuki márkakereskedésbe dolgozik, és maszekba meg tudná csinálni. De az a baj hogy nincs rá keret. Meg május fele meg adnám el meg akkor kell a pénz jogsira és a felújítást nem nagyon fizetik meg , úgy hogy a külsejére még nem költöttem semmit és gané az egész ! És ilyen állapotba eladni sem tudom vagy ha igen szemtelenül olcsón!
76000 ért, ha mindent bele tesz, és tényleg becsületesen kicserél mindent, akkor mán csináltasd meg.