Szia bocs hogy közbevágok de a te véleményedre is kíváncsi lennék!
Ma beszéltem a szerelővel akinék most per-pill a komplett blokkom van.
A motort 90 .000Ft ért vettem július közepén!
Szóval szerelő azt mondta hogy ezeket kell rajta cserélni:
-Főtengelyt fel kell újítani mert úgy lóg hogy csak na!
-Van a hengerbe egy kis karistolás, azt mondta nem vészes de meg kell hónolni, azt mondta még lesz benne nicalis réteg.
- Igy a hónolás miatt kell bele uj dugattyú szett (vertex, gyűrűvel, csapszeggel, zégerrel)
- Kell bele a kuplung is amit már utólag beszereztem
-uj főtengely csapágyak
-új szimeringek
-új tömítések
Meg még a munkadíj meg minden . Összesen kijönne nekem anyaggal amit belerakunk a blokkba és a szerelőt is fizetni kell (nem dolgozik drágán) 76000 ft ra ......de ez kb ra mondta azt mondta ennél nem lesz több de lehet hogy csak 70000 lesz. előre nem tudja. Jah és mondta hogy tud bele erősített gokart hajtókart ami majd ha össze lesz téve bírni fogja az ívet.
most nem tudom hogy mit tegyek.... ennyi pénz egy "szaros af1 be" sztem nagyon sok.... eladni most igy nem tudom mert ilyen állapotban(szétszedve) nem ér sokat...... Most mélyen el kell gondolkoznom rajta.... mert szeretnék vele motorozni ......de ha eladó sorba kerül annyit bukok rajta hogy azt már ki se heverném, mert ugyebár a felújítást nem nagyon szokták rendesen megfizetni eladáskor...
heló azt szeretném mondani hogy szerintem:ird be a google.hu -ba hogy eladó aprilia af1 alkatrész és ott kiad egész bontott motorokat blokostól! Ezeket azért teszik fel bontásba mert nem tugyák eladni másképen! amugy nekem pedig ez a motorom most vettem 1,5 hónapja
Az RX-es elakadásaimat a karbiban lévő szűrő és az alatta lévő csatorna eltömödése okozta. Köszi a választ, sokat segített. Eddig csak robogóztam, azokon meg mindig a fuvóka tömődik csak el, így erre nem is gondoltam volna. Mégegyszer kösz!
De ha nem tudsz esztergályost szerezni, esetleg finoman a külső részét kicsit kúposra reszelheted otthon, egy mm körüli kúposítás esetén már nem fogja megkezdeni a porvédőt...De persze belül egy 3 mm körüli húst hagyj érintetlenül.
Érdeklődnék, hogy valaki nem tudna -e nekem jó állapotban lévő visszapillantó tükröket? Aprilia AF1 Sintesi (1987) -re kellene.
Előre is köszönöm szépen!
Tehát a belső átmérő jó, pont a tengelyre felcsúszik, a hossz is, csak úgy érzed, túl nagy a külső átmérő? Tehát felfekszik a belső gyűrűn is, csak így a porvédőt is el-eléri? Mert akkor nem kell agyalni, azt át kell alakítani. Pl egy esztergályos 1 perc alatt leszedi a csapágy oldalon neked, hogy olyen legyen az átmérő kívül mint a belső gyűrűé. Eszterga nélkül is meglehet, ha befogod egy fúróba, amit efogatsz egy asztalhoz, majd nagy fordulaton pörgetve egy kisflexel a csapágyoldalból kicsit kiköszörülsz. Persze ehhez biztos két nem árt...
Tehát! Olyan távtartót kell keresnem/csináltatnom ami a csapágy belső gyűrűjére fekszik föl, nem? Tehát majdnem olyan a belső átmérője, mint a csapágy belső gyűrűjének és így remélem nem forog el majd a kerékkel együtt! Mert a mostani távtartónak a hossza az tökéletes erőlködés nélkül pont beleillik a 2 villa közé és a 2 villa párhuzamos! Csak hát az pont a csapágynak a gyűrűinél fekszik fel így szétb..ssza!
A régi csapágyad tönkremehetett e miatt is, báár inkább csak a porvédőt sértette meg, a fékpor, meg a kosz pedig elvégezték a többit. Örökéletű csapágy nincs, így ez előbb utóbb bekövetkezett volna.
Ellenben a jövőre nézve!
Az alátétes mókolást semmiképpen sem kellene erőletni! Azzal szinte biztos, hogy a teleszkópszárakat vagy szétfeszíted, vagy össze, aminek a teló látja kárát, nagyon keményen!
Egyébként ennek úgy kellene működnie, hogy alul a kerék a két csapággyal, és a csővel közötte, nomeg a jobb, ileltve bal oldalra szerelt távtartók hossza pont akkora, amennyi a két teleszkóp közé befér. (természetesen széthúzás nélkül, hiszen azért azoknak is van rugalmassága) Mikor betolod a tengelyt, és meghúzod a kerékanyát, akkor elvileg megszorítottad a rendszert. Nem tud forogni se a tengely, se a távtartók, se a csapágy belső gyűrű, se a kerékbe a távtartó cső. CSak és kizárólaga csapágy gördülőrészein forog el. Minden más áll.
Namármost az valóban fontos, hogy a távtartó a belső csapágygyűrűn támaszkodjon fel. Ezért ugye a belső átmérője pont a tengelynek felel meg, a külsö meg kb a csapágy külső gyűrűjének. ellenben a hossza kényes, pont azért, hoyg a teleszkópok párhuzamosan futhassanak. És ha nincs minta, akkor ez babra játék.
itt valami látszódik hogy mit is kéne odatenni. Mert az a baj hogy vagy olyan vastagságú cucc kell aminek a belső átmérője akkora mint a csapágy belső gyűrűje és akkor nem bántja a golyókat... mert régi távtartó pontosan ott feküdt fel a csapágyra ahol a golyók vannak így szépen kinyírta....... Hát és azért esett szép a régi csapágy..... Most azzal próbálkoztam hogy az egyik régi csapágy ami még jó állapotú azt tettem be távtartónak az tökéletesen felfekszik a csapágyra.. hisz ugyan olyan . De hát a távtartó hosszabb így oda kellet még tennem pár alátétet is. Csak most az aggaszt hogy ahogy előre-hátra gurítom a mocit akkor az alátétek egymáson súrlódnak, és félek hogy ez egy nagyobb sebességnél gondot okozhat. De ha esztergáltatok oda egy távtartót az menet közben fixen fog állni és a tengely abban fog forogni? Mert szerintem nem.... Úgy nem tudom megcsináltatni , hogy lemérem kb mekkora kell meg megadom neki a külső és belső átmérőt és akkor ő azt szépen kifaragja?
20as dellorto karbi eladó 12 e FT,gianelli sportdob 25s FT,ha érdekel írj.
email: bojtorbalint@freemail.hu
tel.: 0630/3855381