haveromnak a simsonjának is kilőtte a gyertyáját és frankón belefúródott a tankba és elfolyt a benzine És neki is perselyezni kellett, mert egy gramm menet sem maradt rajta....... De az "csak " egy simson hengerfej volt, de azért egy af1 hengerfej (ami 70 es polini , mert tudtommal golya.z baratunknak olyan van ) nem egy filléres dolog
Úgy oldottam meg a dolgot, hogy volt bicikliváltó bowdenem, aminek a vége ugyan olyan mint az eredetinek, csak egy kicsit testesebb a vége (de a bowden átmérője az ugyanakkora!) levágtam méretre és a végét egyszerűen csak megcsomóztam és ónnal bevontam és az most faszántosan tartja. A bowdenház az még használható volt, csak beolajoztam kicsit hogy jobban csúszon. Szerinted mennyire lesz tartós a dolog!
Ehh reméljük még meneet is van a hengerfejbe, ahogy KisOlivér mondta! :D
Amúgy én is csörgettem gyertyát az Af1-be, vélhetően jobban kellett volna meghúzni. Ellenben Pancsiba téptem ki menetet, mert ott meg sok volt (nem vagyok vandál, gyengusz volt már a menet is) Sőőt, minigyertyával a Hyosba is jártam úgy, hogy 1 hengeres lett :D De ott a gyertya menetes része bennmaradt, nyaknál tört, és kijött a közepe :D Szép történet volt a 8 e km-es motorba :D
Tudodmit! Ennyi baj legyen! Max ha kiszállt a menet, elviszed a Swartz műhelybe megperselyezni a hengerfejet... NAgyobb bajod sose legyen!
Most lehet én vagyok a hülye de ebből nem sokat értetem meg! Először is a DIÓ az a kis cucc ami a bowden végén van? A cin?
Nekem itthon csak egy sima mezei forrasztó pákám van, azzal szerinted meg tudom csinálni? Az a lényeg hogy a méret egyezzen, forrasztok a végére egy kis bütyköt és már kész is nem?
Hát ha szerencséd van akkor maradt még egy kicsike menet a hengerfejeden... Ha nincs akkor az cumi...... Ez veszélyes játék ilyet ne nagyon csinálj többször.... Mindig húzd meg rendesen a gyertyát...
Képzeljétek! :)
Ma motoroztam és amikor beértem Gyűdre (ott lakok), elgondolkodtam rajta, h régen volt úgy kihúzatva a Taliga (=motor) és mi lenne ha kikormolnám kicsit!
Hát Gyűdön raktam is egy 3-at majd szépen lassan 6000-res RPM-ról el kezdett húzni... A mutató már szépen dőlt a másik oldalra (ami 8000 fölötti RPM-ot jelent) én meg még húztam egy kicsit...
Egyszer csak!
9000-res RPM és BBŐŐŐŐŐŐŐ!
Gondoltam magamba ezaz, most halt meg a Taliga (=motor)...
Aztán a 100 méteres gurulás alatt kicsit lenyugodtam és elkezdtem hallgatni a motor hangját, h most mi a stájsz... :)
Egyszer csak beugrik, hogy olyan hangja van mint amikor a Simsonra rárúgunk gyertya nélkül...
Megállok, megnézem a hengerfejet...
ÉS! A pipa lóg, de a GYERTYA NINCS MEG!
Szerintem a "henger kilőtte a gyertyát" a pi..ába!
Még a hőgomba saruja is szétjött!
Szóval volt egy pár száz méteres tolásom, mert gyertyám persze nem volt...
Viszont lesz egy szerencsés ember aki megtalálja a gyertyámat! :P
A mázlista! :P
Én néztem nagyon, de nem találtam! :S :)
Na gondoltam ezt elmesélem, ezzel megpróbálva feldobni a fórumot kicsit! :)
Üdv Mindenkinek! :)
Ui.: remélem most nem hiszi rólam senki se, hogy csak széthajtani tudom a motoromat, mert ez ritka alkalmak egyike volt, h ennyire pörgettem... 9500-nál akartam elváltani, h ne menjen bele a mutató a piros mezőbe... De odáig meg nem jutottunk el...
Igen, sima forrasztó ón, és pákával is lehet, bár ilyen gázos forrasztólámpával sokklal jobb, vagy nagyteljesítményű pákával. Amúgy az új bowden annyiból jobb, hogy teljesen tiszta, és megfelelően vékony. Persze ha biciklibowden, az nem vastag.
Forrasztani: Először is kell egy dió, amit ráforraszthatsz, de ez lehet a régi bovdenről leforrasztott, ha az nem csak cin. (azzal sincs semmi gond, de otthon olyan bumszlit ráforrasztani macerás)
Naszóval, meg kell pucolni a bovdenvéget, amire rá szeretnéd forrasztani. Pl higítóba, benzinbe mártod. (olajos benzin nem jó! Egyébként amilyen kevés kosz van rajt, akár a motor tankjába is lemoshatod!) Etán érdemes bekenni forrasztózsírral, ami ilyen tisztítózsír. Csak hogy kicsi legyen rajt. Itt érdemes ráhúzni a diót, de még túlhúzni, és csak a bvdenvéget becinezni. Forrasztólámpával ezt úgy kell, hogy a cint előre nekinyomod a bovdennek, és a cin mindíg rajtalegyen, mikor melegíted. Ugyanis ezzel könnyű túlhevíteni, akkor meg már nem futja be a cin, de ha együtt melegíted, amint megoldvad, fut is rá. Ha elég jól befutotta, kicsit szétnyomod a végét, ráhúzod a diót (ugye a bovdenen van, csak kihúzod a végére) nehezen jön elvileg, ha szétnyomtad kicsit a végét (de vigyázz, nem szabad, hogy szálas legyen, csak a legvégét kicsit emgnyitod) sőőt, az olajpumpához már így is jólenne, de még egy pici cin, melegítés, összeforrad, és tökéletes.
Ha nincs diód, én ilyen piciket úgy szoktam, hogy vékony rézlemezt picit felsodrok, hogy a közepébe becsússzon a bovden, és azt forrasztom rá.
Persze fékbowdent készíteni kicsit több gyakorlat kell, de gázbowden így elsőre is tökéletes lesz! Ugyanis a féknél azért könynen lejön a dió, az kényesebb.
De hogy kell forrasztani bowdent? Sima forrasztópákával és ónnal? Vagy meséld már el nekem légy szíves! Amugy nem veszek bowdent, mert van itthon dögivel
Odavan a bowden? Bicillisboltba kapsz új belsőt, 100 Ft volt 2 m, cseréld ki a belét! És tanulj meg bowdent forrasztani, ez kiváló alkalom! Ennyit megér, hogy minden rendben legyen! A ház úgyis biztos sérülésmentes, ha nem, azt is kapsz biciklisboltba pár 100 Ft-ért!
Kiveszem a porvédőket és ki is törlöm. De még nem lesz összerakva 1-2 hétig, Mert most elment másra is a pénzem és majd nemsokára kapom a pénzt. De meg lesz az is! És majd csak utána lesz összetéve frissen! Az ólajzásról meg annyit, hogy kivan szálasodva az olajpumpa bowdenja és folyamatosan anyi olajat kap mint fél gázon. Meg bejáratásnál úgy sem lesz 5 fölé pörgetve De keverek a benzinbe is olajat, nehogy megakadjon
Hja, hogy ez 4 csapágy. Úgy értem. Egyébként sokalltam picit az árat...
Ha porvédős a csapágy, akkor igen, célszerű kivenni a porvédőt. Alatta jellemzően jó zsíros, azt akár ki is törölgetheted, ha a főtengelycsapágy is az lenne, azt feltétlenül illik kimosni benzinbe. AZtán illik megolajozni, de azt lehet a beragasztás után, sőőt, célszerű. Egyébként fog kapni olajat, de azért nem árt. Hengert-dugattyút, jatókarszemeket is alaposan. Annyi lesz emiatt, hogy mikor először elindítod, akkor elég büdös lesz a kipuffgáz, ahogy elég az olaj. Jó sima motorolaj, vagy 2T olaj mégjobb. Aztán első indításkor érdemes valami sűrű keverékkel indítani, pl 1:33 akkor is, ha van különolajozás. Aztán ha van különolaj, akkor 1% olaj a benzinbe járatáskor, aztán kész. Ha nincs, akkor 1:35-1:33-as keveréket illik adni neki. INkább köpje be esetleg a gyertyát, minthogy kevés olajat kapjon! Hja, és kár új gyertyát tenni az első 500 km-re, ha a régivel még megy. Úgyis jó olajosan fog járni...
jah, az összes fémkosaras. A csapágyrögzítő az volt 2400 FT, Az SKF csapágyak(kuplung, váltó) 1800/DB FAG 1300/DB Szimeringeket azt nem vágom fejből. Az egyik szimeringet csak egyel vastagabb méretbe tudták adni (1mm rel vastagabbat) a váltótengely kivezetéséhez ahol van a lánckerék! De csak annyit mondtak hogy egy kicsit ki fog lógni, de azt mondták hogy jó lesz. Remélem igazuk van kb ennyi. A pórvédőket akkor behelyezés előtt távolítsam el és át kell még akkor zsírozni/olajozni? A Lotcite pedig 10 ml-s Hát bizti maradni fog De majd meglátjuk!
Na végre megvannak a csapágyak! 10e-t hagytam ott! Csapágyrögzítőből csak 10 ml-t tudott adni és nem 603-t hanem 638-t. De elmondta hogy ez nagyon brutálisan megfogja szegénykét
Délután elmegyek, megveszem a csapágyakat és mindenféleképpen megkérdezem a száradási és a használati információkat!
Akkor ahhoz a tűgörgős kosárféleséghez nem nyúlok....., de az a kar ami mögötte van, ami tolja kifele a kuplung kinyomó pálcát az kicsit darált, és azt elméletileg csak elfordítani kell és már ki is lehet húzni....De ugye ennek a vége egy kicsit összeroncsolt így nem jön ki a vájatból, mert pont nem fél ki a neki szánt lyukon.
A rúgó az egyenesnek tűnik, golyó nem kopott.
A másik: Leszedtem az összes csapágyat.. és nagyon megdöbbentem... nem azért mert lejöttek könnyen, mert van a belsejükbe egy perselyféleség ami szerintem gyári, mert nagyon jól be van téve oda. Szerinted ilyen csapágyat kapok, aminek ilyen van a közepén?
Nos kezdjük a végén. Egy olyan 5 ml-es Loctite elég lesz szerintem. Van nagyobb is, de elég jó ára van, nem kéne nagyobb... Mondjuk egy 50 ml-es ilyen 10 e Ft.... És elég az 5 ml-es! Száradás? Háát... Nem tudom megmondani... Érdekes ragacsos anyag, valahogy nekem nem úgy tűnt, mint ami szárad, de kérdezz rá. Elképzelhető, hogy oylan, mint a csavarrögzítő, hogy nyomásra köt. Az mindenesetre tény, hogy mikor ki kellett szedni a beragasztott csapágyat, megszenvedtem...
Arról a tűgörgős csapágyról... Áááá rémálmaimban fog visszatérni!Havernak az szétment... Nem is éreettük hogy volt benn, mert a tengely végén bumszli volt, hogy egyáltalán hogy jött volna ki. Nem sikerült visszaépíteni bele tűgörgőt, végül bronzcsapágyban futott később a tengely. Az jó lett.
Rugó esetén igen, arra gondoltam. Asszem a blokk alján egy csavart kicsavarva tudod kiszedni a rugót, és a golyót is. Az a pozicionálója. Ha görbe, sérült a rugó, könnyen lehet, hogy nem elég stabilan tart pozíciót, és ezért dobál. Amit mág érdemes nézni, a fogaskerekek kapcsolókörmeinek éleit! Valaha azok telejsen sarkosak voltak, gondolom most már picit ívesek, de ha csak ilyen r
Végre! Szét van húzva a blokk! Ahogy elnézem elég ki egyszerű a belseje..... De ez nem baj, sőtt jó , mert akkor könnyebb összepakolni!
Node: Az összes csapágynak a fészke szar (ugy értve hogy kicsit erősebben ujjal kinyomtam az összeset)A főtengelyről is nagyon könnyen lejöttek..... (de az összes csapágynak egy hangja sincs ...... nem is zörög talán egy nagyon minimálisat) Szóval akkor az összeset ragasztanom kell..... Már kiszedtem mindent az összes szimeringet csapágyat, holnap megyek veszek új csapágyakat szimeringeket, főtengelyt és hengert beadom az "esztergályosnak " a hengerről megkérdezem hogy érdemes e hónolni, meg ilyenek de új dugattyú az lesz benne az biztos!
A kuplungtengely végénél ami a blokk belső részébe van ahol a kuplung kinyomó rudazat dolgai vannak... ott van egy tűgörgő kosárféleség azt nem tudtam kiszedni kézzel... még jó állapotú azt nem is bántom..... de a kitoló pálca belső része ami rögtön a rúgós mechanizmushoz kapcsolódik (nem ami a kuplung felőli részen van) annak a vége mintha el lett volna darálva mert olyan kis sorja lett volna rajta de lehetséges hogy az gyárilag olyan... de ott bent ahol a mechanizmus van ott látszik azért hogy ott történt valami mert ott azért volt rendesen forgács, meg látszik hogy belemart a fémbe is.........
a fogaskereknek szemre nincs bajuk semmi kopás semmi, azok megfelelők... a csavarruót azt arra érted, hogy van egy kis csőféleség a blokkban és ott van benne egy rugó és a tetején egy kis golyó? mert ha nem ez akkor nem látom.....
Ha az összes csapágyat ragasztanom kell ahoz elég egy tubus loctice 603? és mennyit kell egy csapágyra tennem? mennyi a száradási ideje?
kb ennyi egyenlőre.....
Nekem meg van olyan, hogy egyesbe olyanokat rángat a motor mintha pont nem érne össze a fogaskerék...
De ha rakok neki egy kettőt és visszaváltok normálisan akkor már jó és akármekkorát odaránthatok! :)
Ez akkor az én hibám vagy a fogaskerekek vannak elkopva?
Az a helyzet hogy konkrétan nemtudom h mivan mert még csak telefonon beszéltem a tulajdonossal aki annyit mondott hogy önindító néha teker néha nem szikra van benzint kap de nem indul. Tologatásra se nagyon akar indulni nem tudom h milehet a probléma oka.
Háát a dugattyúnak nem lesz baja, ha kidobja a fokozatot, kivéve, ha rajtafelejted a gázt nagyon hosszan!
Amúgy ez lehet teljesen nrmális is, hanyagul kapcsoltál, esetleg már nem oylan finoman működik a szerekezet (meg kell nézni, ha sima csavarrúgó a kukactengely biztosítója, nincs-e oda. (ha nem csavarrugó, úgysem látod meg)
Persze lehet nagyon kopott váltóköröm, de az jellemzően csak 1-1 sebességbe lenne mondjuk 2-esben. De ahogy leírtad, szerintem csak hanyagul kapcsolsz. esetleg kicsit lóg a váltókar rudazata, ha van, ha van, érdemes a csuklókat megzsírozni alaposan.
Le tudtam szedni a lendkereket, a gyújtás is lent van. Majd ha tesóm is hazaért akkor kezdjük szétszedni a blokkot.
Még egy kérdés: Az miért van, hogy amikor váltok visszafele és nem olyan erősen nyomom vissza hanem úgy átlagosan, beakad a sebességbe rendesen de amikor odahúzom neki akkor kiugrik a sebességből és fölbőg a motor. Mi lehet a probléma? és hogy tudom orvosolni? A léptető villa lehet elkopva vagy mi csoda? és hol tudok ilyet beszerezni(bontó,.. ilyenek) És ki mennyibe fáj? És az aggaszt engem, hogyha meglesz az új dugattyú szett és elkezdek vele járkálni és ne-agy úristen kiugrik sebességből ugyan úgy fől bőg és az szerintem nem tesz jót az új dugattyúnak ezért is kéne azt is helyrerakni.....
ötlet?
Ma vettem egy 9-es hőértékű NGK-t és beraktam és tök jó...
Viszont a gyertyapipát nem kímélte! :)
De az volt itthon!
Amúgy! Amióta megvettem én nem is nyúltam a gyertya közelébe... :S
Szóval ez szépen lassan 3000-4000 km alatt tekeredhetett ki! :S
Helló!
Amúgy én is csörgettem gyertyát az Af1-be, vélhetően jobban kellett volna meghúzni. Ellenben Pancsiba téptem ki menetet, mert ott meg sok volt (nem vagyok vandál, gyengusz volt már a menet is) Sőőt, minigyertyával a Hyosba is jártam úgy, hogy 1 hengeres lett :D De ott a gyertya menetes része bennmaradt, nyaknál tört, és kijött a közepe :D Szép történet volt a 8 e km-es motorba :D
Tudodmit! Ennyi baj legyen! Max ha kiszállt a menet, elviszed a Swartz műhelybe megperselyezni a hengerfejet... NAgyobb bajod sose legyen!
Mezei páka az a nagy 220 V-os, ilyen pisztolyszerű? Szerintem vékony bovden esetén megoldható vele, csak türelemjáték.
Nekem itthon csak egy sima mezei forrasztó pákám van, azzal szerinted meg tudom csinálni? Az a lényeg hogy a méret egyezzen, forrasztok a végére egy kis bütyköt és már kész is nem?
Képzeljétek! :)
Ma motoroztam és amikor beértem Gyűdre (ott lakok), elgondolkodtam rajta, h régen volt úgy kihúzatva a Taliga (=motor) és mi lenne ha kikormolnám kicsit!
Hát Gyűdön raktam is egy 3-at majd szépen lassan 6000-res RPM-ról el kezdett húzni... A mutató már szépen dőlt a másik oldalra (ami 8000 fölötti RPM-ot jelent) én meg még húztam egy kicsit...
Egyszer csak!
9000-res RPM és BBŐŐŐŐŐŐŐ!
Gondoltam magamba ezaz, most halt meg a Taliga (=motor)...
Aztán a 100 méteres gurulás alatt kicsit lenyugodtam és elkezdtem hallgatni a motor hangját, h most mi a stájsz... :)
Egyszer csak beugrik, hogy olyan hangja van mint amikor a Simsonra rárúgunk gyertya nélkül...
Megállok, megnézem a hengerfejet...
ÉS! A pipa lóg, de a GYERTYA NINCS MEG!
Szerintem a "henger kilőtte a gyertyát" a pi..ába!
Még a hőgomba saruja is szétjött!
Szóval volt egy pár száz méteres tolásom, mert gyertyám persze nem volt...
Viszont lesz egy szerencsés ember aki megtalálja a gyertyámat! :P
A mázlista! :P
Én néztem nagyon, de nem találtam! :S :)
Na gondoltam ezt elmesélem, ezzel megpróbálva feldobni a fórumot kicsit! :)
Üdv Mindenkinek! :)
Ui.: remélem most nem hiszi rólam senki se, hogy csak széthajtani tudom a motoromat, mert ez ritka alkalmak egyike volt, h ennyire pörgettem... 9500-nál akartam elváltani, h ne menjen bele a mutató a piros mezőbe... De odáig meg nem jutottunk el...
Forrasztani: Először is kell egy dió, amit ráforraszthatsz, de ez lehet a régi bovdenről leforrasztott, ha az nem csak cin. (azzal sincs semmi gond, de otthon olyan bumszlit ráforrasztani macerás)
Naszóval, meg kell pucolni a bovdenvéget, amire rá szeretnéd forrasztani. Pl higítóba, benzinbe mártod. (olajos benzin nem jó! Egyébként amilyen kevés kosz van rajt, akár a motor tankjába is lemoshatod!) Etán érdemes bekenni forrasztózsírral, ami ilyen tisztítózsír. Csak hogy kicsi legyen rajt. Itt érdemes ráhúzni a diót, de még túlhúzni, és csak a bvdenvéget becinezni. Forrasztólámpával ezt úgy kell, hogy a cint előre nekinyomod a bovdennek, és a cin mindíg rajtalegyen, mikor melegíted. Ugyanis ezzel könnyű túlhevíteni, akkor meg már nem futja be a cin, de ha együtt melegíted, amint megoldvad, fut is rá. Ha elég jól befutotta, kicsit szétnyomod a végét, ráhúzod a diót (ugye a bovdenen van, csak kihúzod a végére) nehezen jön elvileg, ha szétnyomtad kicsit a végét (de vigyázz, nem szabad, hogy szálas legyen, csak a legvégét kicsit emgnyitod) sőőt, az olajpumpához már így is jólenne, de még egy pici cin, melegítés, összeforrad, és tökéletes.
Ha nincs diód, én ilyen piciket úgy szoktam, hogy vékony rézlemezt picit felsodrok, hogy a közepébe becsússzon a bovden, és azt forrasztom rá.
Persze fékbowdent készíteni kicsit több gyakorlat kell, de gázbowden így elsőre is tökéletes lesz! Ugyanis a féknél azért könynen lejön a dió, az kényesebb.
előre is kösz!
Ha porvédős a csapágy, akkor igen, célszerű kivenni a porvédőt. Alatta jellemzően jó zsíros, azt akár ki is törölgetheted, ha a főtengelycsapágy is az lenne, azt feltétlenül illik kimosni benzinbe. AZtán illik megolajozni, de azt lehet a beragasztás után, sőőt, célszerű. Egyébként fog kapni olajat, de azért nem árt. Hengert-dugattyút, jatókarszemeket is alaposan. Annyi lesz emiatt, hogy mikor először elindítod, akkor elég büdös lesz a kipuffgáz, ahogy elég az olaj. Jó sima motorolaj, vagy 2T olaj mégjobb. Aztán első indításkor érdemes valami sűrű keverékkel indítani, pl 1:33 akkor is, ha van különolajozás. Aztán ha van különolaj, akkor 1% olaj a benzinbe járatáskor, aztán kész. Ha nincs, akkor 1:35-1:33-as keveréket illik adni neki. INkább köpje be esetleg a gyertyát, minthogy kevés olajat kapjon! Hja, és kár új gyertyát tenni az első 500 km-re, ha a régivel még megy. Úgyis jó olajosan fog járni...
Látom a FAG mellett döntöttél! :)
Majd mondj véleményt! :)
Amúgy örülnék ha nekem is csak csapágycsere lenne ha "csak" 10.000 FT! :)
Na csáó! :) Majd MSN-en beszélünk! :)
Akkor ahhoz a tűgörgős kosárféleséghez nem nyúlok....., de az a kar ami mögötte van, ami tolja kifele a kuplung kinyomó pálcát az kicsit darált, és azt elméletileg csak elfordítani kell és már ki is lehet húzni....De ugye ennek a vége egy kicsit összeroncsolt így nem jön ki a vájatból, mert pont nem fél ki a neki szánt lyukon.
A rúgó az egyenesnek tűnik, golyó nem kopott.
A másik: Leszedtem az összes csapágyat.. és nagyon megdöbbentem... nem azért mert lejöttek könnyen, mert van a belsejükbe egy perselyféleség ami szerintem gyári, mert nagyon jól be van téve oda. Szerinted ilyen csapágyat kapok, aminek ilyen van a közepén?
kösz a segítséget!
Arról a tűgörgős csapágyról... Áááá rémálmaimban fog visszatérni!Havernak az szétment... Nem is éreettük hogy volt benn, mert a tengely végén bumszli volt, hogy egyáltalán hogy jött volna ki. Nem sikerült visszaépíteni bele tűgörgőt, végül bronzcsapágyban futott később a tengely. Az jó lett.
Rugó esetén igen, arra gondoltam. Asszem a blokk alján egy csavart kicsavarva tudod kiszedni a rugót, és a golyót is. Az a pozicionálója. Ha görbe, sérült a rugó, könnyen lehet, hogy nem elég stabilan tart pozíciót, és ezért dobál. Amit mág érdemes nézni, a fogaskerekek kapcsolókörmeinek éleit! Valaha azok telejsen sarkosak voltak, gondolom most már picit ívesek, de ha csak ilyen r
Node: Az összes csapágynak a fészke szar (ugy értve hogy kicsit erősebben ujjal kinyomtam az összeset)A főtengelyről is nagyon könnyen lejöttek..... (de az összes csapágynak egy hangja sincs ...... nem is zörög talán egy nagyon minimálisat) Szóval akkor az összeset ragasztanom kell..... Már kiszedtem mindent az összes szimeringet csapágyat, holnap megyek veszek új csapágyakat szimeringeket, főtengelyt és hengert beadom az "esztergályosnak " a hengerről megkérdezem hogy érdemes e hónolni, meg ilyenek de új dugattyú az lesz benne az biztos!
A kuplungtengely végénél ami a blokk belső részébe van ahol a kuplung kinyomó rudazat dolgai vannak... ott van egy tűgörgő kosárféleség azt nem tudtam kiszedni kézzel... még jó állapotú azt nem is bántom..... de a kitoló pálca belső része ami rögtön a rúgós mechanizmushoz kapcsolódik (nem ami a kuplung felőli részen van) annak a vége mintha el lett volna darálva mert olyan kis sorja lett volna rajta de lehetséges hogy az gyárilag olyan... de ott bent ahol a mechanizmus van ott látszik azért hogy ott történt valami mert ott azért volt rendesen forgács, meg látszik hogy belemart a fémbe is.........
a fogaskereknek szemre nincs bajuk semmi kopás semmi, azok megfelelők... a csavarruót azt arra érted, hogy van egy kis csőféleség a blokkban és ott van benne egy rugó és a tetején egy kis golyó? mert ha nem ez akkor nem látom.....
Ha az összes csapágyat ragasztanom kell ahoz elég egy tubus loctice 603? és mennyit kell egy csapágyra tennem? mennyi a száradási ideje?
kb ennyi egyenlőre.....
nagyon köszi a segítséget
De ha rakok neki egy kettőt és visszaváltok normálisan akkor már jó és akármekkorát odaránthatok! :)
Ez akkor az én hibám vagy a fogaskerekek vannak elkopva?
Üdv!
Amúgy ez lehet teljesen nrmális is, hanyagul kapcsoltál, esetleg már nem oylan finoman működik a szerekezet (meg kell nézni, ha sima csavarrúgó a kukactengely biztosítója, nincs-e oda. (ha nem csavarrugó, úgysem látod meg)
Persze lehet nagyon kopott váltóköröm, de az jellemzően csak 1-1 sebességbe lenne mondjuk 2-esben. De ahogy leírtad, szerintem csak hanyagul kapcsolsz. esetleg kicsit lóg a váltókar rudazata, ha van, ha van, érdemes a csuklókat megzsírozni alaposan.
Le tudtam szedni a lendkereket, a gyújtás is lent van. Majd ha tesóm is hazaért akkor kezdjük szétszedni a blokkot.
Még egy kérdés: Az miért van, hogy amikor váltok visszafele és nem olyan erősen nyomom vissza hanem úgy átlagosan, beakad a sebességbe rendesen de amikor odahúzom neki akkor kiugrik a sebességből és fölbőg a motor. Mi lehet a probléma? és hogy tudom orvosolni? A léptető villa lehet elkopva vagy mi csoda? és hol tudok ilyet beszerezni(bontó,.. ilyenek) És ki mennyibe fáj? És az aggaszt engem, hogyha meglesz az új dugattyú szett és elkezdek vele járkálni és ne-agy úristen kiugrik sebességből ugyan úgy fől bőg és az szerintem nem tesz jót az új dugattyúnak ezért is kéne azt is helyrerakni.....
ötlet?