Heló!
Aprilia AF1 50ccm (1992) duplakereklámpás motorhoz vannak alkatrészeim, ha vki keres. Minden megvan hozzá, kivéve a blokk. (pl : összes idom, kipufogó, lámpák, váz, tükör, felni, gumi, lengéscsillapítók stb...stb)
oké, most nincs idő összetenni, majd hétvégén! De szerintem a blokkfeleket beteszem sütőbe egy 10 perce megmelegszik valamennyire és még könnyebben helyére csúszik a csapágy. Nem kell nagyon meleg 40-50 fok is elég! Nem lesz kapkodás, mert kesztyűbe fogom összetenni! A főtengely nagyon baba lett.... Csavarokat mennyire kell meghúznom? Vannak gyári adatok vagy érzésre?
Ha ragasztani kell, akkor vélhetően könnyen bemegy a helyére, elvégre kár fagyaztgatni. Csak bekened ragaccsal, és a helyére nyomod. Én előtte melegítgetném. Vagyis én hidegen sajtolnám be a csapágyakat. Melegen jellemzően csak a kapkodás van, és úgy sokkal jobban szoktam szenvedni a cuccal.
Tehát akkor amelyiket ragasztani kell azt be kell tennem fagyóba? Mert félek hogy utána nem ragad meg töle rendesen! Neked mi a véleményed.... Amugy az összeset ragasztani kell!
Szia!
Az enyémek is feketék de csak a felső fogkoszorúnál van mind a két oldalt jelölés alul a kis fogaknál csak az egyik oldal jelölt. A balance tengelynél ez kifelé van de főtengelynél befelé így nem látható felrakásnál.
A főtengely holtponton kell legyen. Én ezt az ék dolgot nem figyeltem meg, csak hogy pont holtponton van a főtengely, mikor a jelölések egybe esnek. Egyébként nekem -igaz feketék a műanyag fogaskerekek - mindkettő mindkét oldalán megvoltaka jelek. Nem kellett átjelölni. Neked nem? Jól értem?
Szia!
Csatoltam egy képet ezen látszik a balance tengely jelölése és a két fogaskerés összejelölése de fötengelynél van a gubanc.
Nállad nem ilyen egyértelmű a dolog ahogy a képen látszik nincs konkrét egyértelmű jelölés ahová illesztheted a fogaskereket.
A jelölés nállad nem egy egyenes vékony vonal mint a balance tengelynél hanem egy ék ami másfél fog vastag. Ha felteszed a fogaskereket, akkor a jelölés eshet az ék elejéhez vagy egy foggal elfordítva az ék végéhez, szóval két pozícióban is felrakható ami jónak tűnhet de valójában csak az egyik állás helyes a másiknál már rázni fog. Ha jól emlékszem akkor az előrébb eső állás a helyes. De végülis ha összerakod és még berezonál akkor egy foggal el kell fordítani a főtengelyen fogaskereket előrébb vagy hátrébb attól függ hol volt, ennyi ez a lényeg. Csak két pozíció lehetséges szóval nagyot tévedni nem lehet ha elszúrtad akkor szétkapod újra és fordítassz egyet akkor már tuti helyes állásban lesz. Arra figyelj, hogy a főtengelynél a fogaskerék fordítva van és az alsó jelölése befelé esik így nem látod ha rakod felfelé egy karcolással vagy valamivel jelöld át a máisk oldalon így egyszerűbb a művelet.
Szia bocsi hogy csak így rád írok De azt szeretném kérdezni hogy nekem is ilyen balansz problémám van és így már értem nagyából hogy is állna ez csak annyit szeretnék még kérdezni hogy a főtengelynél ahogy mondtad hogy két féle kép is állhat és írod hogy előrébb legyen mert úgy a jó az alatt mit értesz hogy az első kerék felöli oldalon legyen a jel az ékhez képest vagy a a hátsókerék felöli oldalán előre is köszönöm a segítséget Szia!
Hát azért egyik csapágy sem olyan hogy simán kézzel tudnám kiszedni és betenni a helyére..... Kiszedni 2 ujjal erősen kilöktem..... hát betenni sztem gumikalapáccsal fogom és olyan szerszámmal ami csak a csapágy külső részére fekszik fel... nem akarom hogy baja legyen a csapágynak.... Tiszta Alkohollal zsírtalanítom a csapágy külső részét... és azt kenem be és ugy teszem bele a kissé fölhevített blokkfélbe... De szerintem nem lesz baja a ragasztónak, mert állítólag +150 fokig jó.... de addig nem is lesz felmelegítve ... épp anyira hogy belecsússzon kényelmesen..... De a főtengely csapágyakat még a főtengelyre is ragasztanom kell, mert az is el van kopva De majd valahogy össze matekozom!
Háát szerintem nem kéne a ragacsot hevíteni. Különbenis! Amely csapágy szoros még, azt tett be hűtve-fűtve. (nem olyan egyszerű úgy sem, majd meglátod...)
A ragasztottat meg utána, elvégre az kézzel ki-be jár. CSak zsírmentesre clszerű tisztítania felületet. Nekem hétvégén a trakesz agyab a simán forgó csapágygyűrűt úgy megfogta.. Ihaj :) Pedig azért ott a kúpgörgős kerékcsapágy terhelt rendesen!
Amikor teszem bele a csapágyaktat, nyílván föl kell melegítenem sütőbe vagy valahol....az ugye nem okoz gondot a csapágyragasztónak, hogy meleg felülettel érintkezik?
Sosem használtam, de biztosan tökéletes lesz! Nem kell túlmisztifikálni, szintetikus 2T olaj tökéletes bele. Kényes rá, de sokan túlértékelik. Azért nem 6-8 e Ft-os olajjal lehet csak üzemeltetni hosszútávon..
Hümm érdekes.. Akkor valószínűleg tényleg el kéne tüntetni azt a nagy préssávot. De a legfurább, hogy ekkora van! Merthát azért ez elég durva beavatkozás... Lemaratni a hengerből 1-2 mm-t...
Amúgy a csatornákat hogy nyitja a dugattyú? Nem nyit alá? Tehát alsó holtponton nem nyit a csatornák alá 1-2 mm-el? Mert én ettől tenném függővé, hogy honnan szedetnék le. Meg ugye hogy a szoknya felső holtponton ne nyisson bele a kipuffrésbe...
MOTUL 710 2T motorolajról mi a véleményed? Hnp megy remélhetően a főtengely a szerelőhöz! Utána pakoljuk össze és már csak egy dugattyú szett kell! Arra gondoltam, hogy veszek egy ilyen Motul olajat... állítólag jó olaj.. és benzin mellé még be lesz keverve + még a különolajozás és úgy lesz járatva.
Aprilia AF1 50ccm (1992) duplakereklámpás motorhoz vannak alkatrészeim, ha vki keres. Minden megvan hozzá, kivéve a blokk. (pl : összes idom, kipufogó, lámpák, váz, tükör, felni, gumi, lengéscsillapítók stb...stb)
fututa farok idom,ülések,hütő,sárvédő,elsöteló,blokfelek,ön
inditó,bendix,
olajpumpa, kapcsolok,lánc,fogaskerék,tank,oldalidom,segédváz,
inditó relé,müszerfal,felni,eke idom,kipufogó.......rengeteg minden van egyben =40eft elado amit a képen látsz.
milyen blokk van a gépben és hány sebességes és mi lenne az ára?
köszi!
üdv:Zoli
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
szerencsére én is pont így raktam össze és nem ráz
még egyszer köszi a segítséget és a képet is!
Az enyémek is feketék de csak a felső fogkoszorúnál van mind a két oldalt jelölés alul a kis fogaknál csak az egyik oldal jelölt. A balance tengelynél ez kifelé van de főtengelynél befelé így nem látható felrakásnál.
Csatoltam egy képet ezen látszik a balance tengely jelölése és a két fogaskerés összejelölése de fötengelynél van a gubanc.
Nállad nem ilyen egyértelmű a dolog ahogy a képen látszik nincs konkrét egyértelmű jelölés ahová illesztheted a fogaskereket.
A jelölés nállad nem egy egyenes vékony vonal mint a balance tengelynél hanem egy ék ami másfél fog vastag. Ha felteszed a fogaskereket, akkor a jelölés eshet az ék elejéhez vagy egy foggal elfordítva az ék végéhez, szóval két pozícióban is felrakható ami jónak tűnhet de valójában csak az egyik állás helyes a másiknál már rázni fog. Ha jól emlékszem akkor az előrébb eső állás a helyes. De végülis ha összerakod és még berezonál akkor egy foggal el kell fordítani a főtengelyen fogaskereket előrébb vagy hátrébb attól függ hol volt, ennyi ez a lényeg. Csak két pozíció lehetséges szóval nagyot tévedni nem lehet ha elszúrtad akkor szétkapod újra és fordítassz egyet akkor már tuti helyes állásban lesz. Arra figyelj, hogy a főtengelynél a fogaskerék fordítva van és az alsó jelölése befelé esik így nem látod ha rakod felfelé egy karcolással vagy valamivel jelöld át a máisk oldalon így egyszerűbb a művelet.
A ragasztottat meg utána, elvégre az kézzel ki-be jár. CSak zsírmentesre clszerű tisztítania felületet. Nekem hétvégén a trakesz agyab a simán forgó csapágygyűrűt úgy megfogta.. Ihaj :) Pedig azért ott a kúpgörgős kerékcsapágy terhelt rendesen!
Amikor teszem bele a csapágyaktat, nyílván föl kell melegítenem sütőbe vagy valahol....az ugye nem okoz gondot a csapágyragasztónak, hogy meleg felülettel érintkezik?
előre is kösz!
Amúgy a csatornákat hogy nyitja a dugattyú? Nem nyit alá? Tehát alsó holtponton nem nyit a csatornák alá 1-2 mm-el? Mert én ettől tenném függővé, hogy honnan szedetnék le. Meg ugye hogy a szoknya felső holtponton ne nyisson bele a kipuffrésbe...
előre is köszi!
Valaki tud szerezni Aprilia Af-1 50 Sintesi "89 -es robbantott rajzot a blokkról? Mindenhol kerestem már de sehol sem találtam....
Előre is köszönöm!
gyári rezó 122eshez 10000ft
gyári rezó 123ashoz 8000ft