Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Eladó a vas!160-as pollini,34-es delortókarbi,250-es 4ütemű dobbal!Mély hangja van,nagyon jól húz.Karban tartott ,Olajból a legjobbat kapta:Motul,Agip Speed stb,
Érdeklődni:06303915363 vagy www.bojtor.imre@freemail.hu
Itt is van,és ahogy elnézem,rá is volt hajtva. :D Amúgy köszi a lehúzót,lekaptam vele.Haver telefonált,hogy nem akar menni Kunmadarasra... Így nem rakom össze holnap.Lehet,hogy szét se szedem.
Nincs valakinek fölös dugója? :D
Nekem volt a kuplung anya alatt biztosító alátét.
Sziasztok! Kéne egy kis segitség aki érti,hogy Rotax123 blokkon,hogy kell beálitani jelzéseket?A cagiva mitohoz hasonloan?ott a jelzések a kulungtengelyre kell,hogy nézenek pl.A motor sajnos igy rezonál nem meg tökéletesen.Aprillia red rose,de rotax123,mit pl AF1.Köszi választ
Naa,megvan az első bibi.Elvittem egy szervízbe,hogy lazítsanak az anyán.Meg is történt,leszedték.Utána jött a kuplung.Itthon elfelejtettem levenni a csavarokat,nos,leszedték nekem bent.És láss csodát,az alatta lévő anya nem volt meghúzva.Kilazult.. Kézzel lehet tekerni,amerre akarod..
Megnézem,mit tudok a többi részével kezdeni (szimeringek,csapágyak),aztán holnap visszaszaladok,hogy húzzák rá a 2 anyát.
Háát igen jó kérdés!
Amit DJ Klein írt, az remek megoldás. Bár ha már a fogaskerék közé valamit tesz az ember, akkor puhafa, pl fenyő is remek. Ha nincs más, nekünk van ilyen gyújtós, 1 cm vastag fenyőfa. NAgy előnye, hogy igazából a fogaskerekek közé nem tud bemenni, mert ahhoz vastag, ellenben puha, így több fog belenyomódik, és nem egyen kell azt az erőt átvinni.
Egyébként a meghúzás midníg egyszerűbb. Ha más nincs, be kell szerelni a blokkot félig készen a vázba (értsd: nincs rajta a kuplungdekli, minden más igen) feltenni a láncot, és hátsó fékkel lefogni. Meghúzni így is meglehet, levenni a nehezebb. Esetleg egy csepp menetragasztó, és akkor ha nem húzod meg eléggé, akkor se lesz baj! De anélkül se szokott. Ellenben meghúzni légkulccsal nem ajánlott. Mert abból ritkán sül ki jó. Én próbálkoztam. Pannónia lánckerékanya, tudni kell, hogy kúpos tengelyre megy fel, van ék is, de nem akart a helyére menni, így éket nem tettem. No pár 10 km után mint a csúszó kuplung olyat produklált, végülhaza kellett sétálnom egy villáskulcsért. Szerencsére akkor épp a strandon voltam, otthon.
SZIASZTOK!

Gyári af-1 kipufogódob lenne valakinek ? Esetleg valami kishangú pici dob, adnék cserébe egy nagyhangú "sport" dobot, +vmennyi kp-t!
Ez alatt ne azt értsd, hogy hidegen power felé húzom és megyek mint a bolond ezt még melegen sem szoktam. Csak érzem hogy hidegen alacsony tartományban is lényegesen erősebb mint bemelegedve.
Szia!
A trükk a következő kivetted, a rugókat és a kis csavarokat, középen látszik a nagy anya. Most keress alátéteket amik nagyobbak mint a rugók, rakd fel vissza a rugókat tedd rá az alátéteket a csavarokra és teherd be őket. Így végülis újra összehutattad a kuplungot nem forog el de középen hozzáférsz az anyához. Természetesen a főtengelyt meg kell akarsztani alul a csavarral vagy a lendkereket megakasztani spéci cuccal. Esetleg a kuplung fogaskereke és a főtengely kis fogaskereke közé rakj aluminiumlapot és megakad bár ez necces, acéllal ne is próbálozz mert tuti eltörik a fogaskerék. Most már nem forog és egy kulccsal viszonyleg könnyen levehető kézi erővel is.
Hidegen nem is kéne hajtanod, a másik meg, hogy a verseny RS-eknek is 50-55 fok között van üzemi hő, ott erősebbek.
Szia trakee!

Régen én is olvastam a telós hozzászólást. Én is nézegettem az eladó első telókat de gondoltam kipróbálom amit írtál. De nekem már az olajcsere is elég volt, sűrű hajtóműolajat vettem hozzá aszem 60w80-ast, leengedtem a régit az újból öntöttem mindkét szárba 2.6 dl-t. Azóta semmi bajom vele. Régen mindíg folyt az olaj a féktárcsára meg össze vissza, a sűrűvel semmi folyás ahol jár a teló ott picit fényesebb se semmi több. A rugózás is tetszik. A szimeringekhez nem is nyultam hozzá.

Más:
Miért lehet az hogy a moci felmelegedve veszít az erejéből? Hidegen bivaly, emeli az elejét, melegen már kicsit szerényebb.
Ahhha,köszi. Nos nem sok dolgot értettem,de a lényeg megvan. :D
Pár spéci cucc,na ja.Nem volt nagy gondom a váltóval,ezért nem tudom,mi lehet.Kérdezték többen a kuplungot,lehet,hogy csak annyi,bár.. Na,kiderül.Kompresszor van.Majd leviszem egy gumishoz.
Olaj se sok volt benne,meg valami régi szutykos olaj volt.Majd a dugót fogom egy kicsit csiszolni.Remélem szétjön valahogy.De ha a gumis leszedi,akkor összerakásnál hogyan húzom meg rendesen?
Nem hülyeség! Csak nyugodtan! Csak néha lassan érek ide a válasszal :D
Szerintem az ilyen kérdések valók egy fórumra, nem az alkatrészárulgatások. Vagyis azzal sincs semmi baj, sőőt, csak egyes fórumokon, mint pl Derbi szinte csak az megy. Hol motor eladó, hol alkatrész... És ott szerintem elveszti ezzel a fórum lényegét.
Elvégre - bár nem vagyunk egy kifejezetten nagy ország - mégis az ember jellemzően nehezen talál márkatársakat a környezetében, és olyankor egy 20 éves motor esetében nehéz eldönteni, hogy amit rodukál, az mennyire normális. A fórum erre remek tér. Szerintem. Közte meg elférnek az alkatrészhirdetések, hiszen sajnos elég sokaknak szüksége is van rá, és a motor hirdetések is. Bár ez utóbbi esetben szerintem kicsit gáz, ha valaki csak azért keveredik ide, hogy ajálgassa a motorját, se előtte, se utána nem volt, nem lesz. Mindegy. Pl ennek a nagy előnye, hogy bontott alkatrészek egyre emberibb áron vásárolhatóak. Szerintem ez jó. Pláne, hogy azért a bontott mindíg rizikós valamelyest. És mikor több tízezer ft egy alkatrész... Hááát..
Anno a teleszkópom nekem is folyatott. A tapolcai szerelő bontottat javasolt. A csetényi bontós vagy fél évig ígérgette, 25 e Ft lett volna, de sosem volt neki. Aztán tök máshonnan sikerült szerezni egy jónak mondott párt 15 e -ért. SAjnos az se volt egy szuper darab. Ezután próbálkoztama két szimemring, sűrű olaj párossal, az megoldotta. Nos ilyen teleszkóppárt multkor 10 -ért kínűált valaki. Ráadásul sport proét... Szóval talán majd egyszer eljutnak ezek is a megfizethető kategóriába, és az értékének megfelelő árszínvonalra.
ejjha.. El is felejtettem, hogy a lehúzon kívül én még pár spéci szerszámot szerkesztettem, hogy szét tudjam szedni. Köztük a lendkerékre lefogót, a kuplungra lefogót. Bár ma már légkulcsoznék, 8700 Ft-ért vettem egyet a Praktikerbe, aki sokat szerelget, szerintem ennyiért érdemes. Persze biztos nem a legtutibb, meg ugye kompresszor is kell hozzá.
Visszatérve a motorhoz. Szerintem sebességbe téve nem fog lejönni a kuplungod. Sőőt, még a vázba, sebességbe, hátsó fékkel fogva se jött anno nekem. Ellenben a kiszedett lamellák helyére a koszorú, és a középső rész közé semmiképpen se tegyél keresztbe valamit, hogy meglazítsd a csavart! Az tuti töréshez vezet.
Amit én csináltam: Kiszedtem a kuplung nyomólapját, amin az a golyó van. Aztán nagy alátétekkel visszacsavartam a csavarokat, hogy a lamellák össze legyenek nyomva, aztán egy kb 3 mm vastag laposvasból hajtottam egy kör keretet, ami pont a kuplung külő kosarára illeszkedett. Abba fúrtam radiálisan 4 furatot, amibe M5-ös menetet vágtam, a kuplungkosár szegmenseinek kiosztásában minél közelebb az alaphoz. Aztán ezt rátettem, becsavartam a csavarokat, hogy elakadjon a kuplungkosár, megfogtam a keretet, amire persze illik egy fogót készíteni, majd ezt lefogava kicsavartam az anyát.

Amúgy hogy az a golyó nálad oda van, az nem jó. CSerélni illene, de szerintem csak a nyomólappal együtt lehet. Azt meg csak bontóból.
Egyébként ha problémád volt a váltóval, akkor illúzió azt gondolni, hogy szétszedem-összerakom, és jó lesz... Sőőt!
Jaja,értem.Majd kiderül holnap,mert már nem megyek le..Nincs kedvem,és csak szerelmes dalok lesznek a rádióban :D
a kuplungot nem muszáj szétborítani teljesen ha nem muszáj a lamellákat se kell kiszedni, ha nem szükséges, csak leveszed a hat csavart, le a nyomólapot és alóla a rugókat kiveszed, és akkor már csak a nagy csavart kell lekapni és kész...
Köszi,szóval mindent,ami mozdítható,le kell szedni.Világos :D A kuplung "elején",a lamellák előtt,a csavarok között középen van egy golyó,és valami belemart,vagy ahogy valami hozzáér,de ez csak esztétikai dolog.
Egyébként ez talán segíthet, hogy hogyan jön le a kuplung
http://laverdaman.co.uk/aprili...
mármint a kuplungon hol, mert abba van egy pár golyó máshol is
meg vésés? ezt nem vágom
Már elakadtam,nem látod?:D De oké,köszi.Valahogy úgyis szét kell szedni... Ja,meg a kuplungon van egy golyó.Na,abba nekem van egy vésés..
oké, ha elakadsz, irj ide, ha tudok segitek
Az a baj,hogy nem ismerek gumisokat.Párat,látásból.. Na igen,üresben hagytam a szereléshez.Meglátom.. vízpumpafogó,meg egy rongy,hogy ne sérüljön a tengely.Ha nem megy sehogyse,akkor bedobom a kocsiba,és keresek valakit.
izé csapágy :D
a hat kis csavar leszedése nélkül nem tudod levenni a kuplungot, az alatt van egy nagy anya, azt leszeded és úgy jön le a kuplung
esetleg megpróbálhatod, hogy beteszed sebességbe(ha tudod), és valamivel lefogod a tengelyt, amin a lánckerék van (de ehhez jobb ha van segítőd) és úgy talán sikerülhet leszedni...
Sok sikert!
Vicces. :D Jobb ötleted nincs? Azért köszi,ez is valami.A kuplungon nem láttam anyát,csak 6 kiscsavart,de nem akarom kiszedni a lamellákat.A lendkereket leszedtem szerencsésen.Amúgy nem hiszem,hogy a gyapágyak jók.. De rendesen rászorult,szóval ha ékelem,szerintem pár fog letörik.Ráadásul rugós alátét van alatta.Na,akkor ezt ma már nem szedem szét.Légkalapács nincs a garázsban,de azon kívül elég sok dolog található bent