Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

véletlenül nem
Ja,az is fél nap volt,mire a hengerfejről leszedtem a csavarokat,mert úgy odatapadt,és nem volt alatta tömítés.. Ezek után,szerinted éérdemes alaposabban szétkapni?:D
Igen,igen,ilyesmire gondoltam,mert állt egy pár évet (7-et) a tulaj szerint.És a hátsó telót is a hulladékba helyeztem,mert egyáltalán nem csillapított,szóval ha használták,akkor se túl sokat.
Amúgy lehet,hogy nem figyeltem kellőképpen,de nem találtam a csatlakozást ,ezért nem húztam ott szét xD
Na meg a powert tépjem ki? Vagy annak is van valami logikája?
Jó lenne,de nem lakok a közelben :D Azért köszi.Nos,ha jól figyeltem meg,a főtengelynél (talán) nincs gond,nem kotyog,nem üt..
Viszont a másik egy kicsit megviselt,mert a lánckerék alatt tiszta olaj minden,onnan szökött az drága nedű..
Remélem,lesz valahogy
Meg ugye,pénz beszél...És ha minden alkatrészben találnak hibát,akkor nem sokra megyek vele.
Elsősorban a váltó miatt kapom szét,másodsoron valahol folyt az olaj,és megvettem a tömítésszettet (amiben nem volt karbi tömítés,ez nekem új volt),és ha már megvettem,akkor be is teszem a blokkba.
Nekem is az volt a gond,a villával,hogy összevágta olajjal a féket,a gumit,meg mindent.. Fékpofacsere,meg tisztogatás.Viszont,akad az első fék,és nem tudom,mi lehet az oka.. Meg lett olajozva a fékmunkahenger,de mégis..Szorul,és így nehezebben indulok el,mert persze az első féket használom csak.(Még nem nagyon jöttem bele 600km motorozás után,és a hátsó lábkonzol eltört,úgyhogy ott nem ajánlatos fékezni.
Tömören ennyi,és plexi még mindig érdekel,ha van valakinek
(még mindig Futura Rep.,vagy Sp plexi,vagy ami jó hozzá)
Alapvetően nem kell félni tőle! Nem olyan ördöngős dolog ez a motor. Egyedül az a váltótengely csapágy kényes, nem szabad rátámasztania blokkot, vagy terhelni mikor már nincs rajta balos dekli.
Kuplungbovdent úgy kell kiakasztani, hogy fenn kiszeded a karnál, aztán lenn kihúzod a blokkból a házat, majd kicsit betol, oldalrahúz, kihúz a bele. Érzésre, annyi, hogy egy villába akad, aminek a előrefele van a hasítéka. De kicsit ki-be mozgatva úgyis kiakad :D
Blokk kivehető elektronika leszerelés nélkül is. Széthúod a csatlakozókat, ennyi. Amúgy ha Vonyarc környékén laksz, én szívesen kölcsönadom a lehúzóm. Az állórészt meg illik összejelölni, mielőtt leveszed, mármint az állórészt, de ahhoz úgyis le kell venni a lendkereket.Megjegyzem éppenséggel ha nem gond, hogy benn marad a főtengely, akkor le se kell szedni. Bár ha már szétszded, a szimemringeket illene elhajítani messzire :D
Na igen.A telót megcsináltam magam..Az olaj amit tettem bele az.. 3ezer/l.Csak kevesebb olaj ment a telóba,a kelleténél.. Mert itt valaki rossz infókat adott.. és csak 2,8-3 decit töltöttem száranként.Töltök rá,mert van még olaj,csak ahhoz szét kell szedni megint.Szerintem a feléből kijöttem a telóval,ezt a kis bakit leszámítva.Igen a bal oldalon esett ki 1 golyó,látom,hogy honnan,azzal nincs gond.Nem tudtam,hogy kell kiakasztani a kuplungot.Blokkot nem is nagyon vinném szervízbe,mert ezen kívül nem volt gond,remélem nem is lesz,annyira sokat nem használom a motort.
És én a léptetővillára gondoltam,mert az egyszerűbb. Viszont azt mondták,hogy azt használtan szerezzek,mert ők nem tudnak rendelni..
Nos,akkor nem tudom,hogy szedem le a lendkereket..Ha így áll a dolog,akkor ott marad,ahol van.De így,hogy szedem ki a blokkot?Fent lekötöm az elektronikát?
De lehetett az olaj miatt is,hogy kevés,meg régi,rossz olaj.
Ja igen,és a villa,nos nem tudom felkötni a motort,így csak alátámasztom,ha sikerül kiszedni a blokkot.Azért remélem,nem hullik szét,nem vagyok olyan kapkodós.Meg persze,sajnos,ilyen blokkot még nem szedtem szét.De,itt az ideje!
Gondolom,ha elakadok,csak elbírja valaki magyarázni,hogy mi a teendő.
Mert ő milyen volt?
Sajnos? Hümm miért sajnos?
De megmértem :P utána, mert másnak is kellett...

És ha colos lenne, a menetfésüm, ami metrikus nem illene bele.... Mert ugye a colos menet 55°-os míg a metrikus 60... Márpedig ez metrikus volt...
Különbenis! Belsőmenetet mérni elég sziszifuszi dolog. Mert ugye amit a tolómérő ad, ahhoz hozzá kéne adni a menetmélységet.
Igen és légy oly szives ne általánosits mint szerelők... nem mindenki olyan mint akit te sajnos kifogtál...
helló
hogyha fogtad és elvitted a blokkot esztergályoshoz akkor te meg sem mérted milyen menet van benn, ezéltal nem tudhatod hogy collos vagy sem, de felénk a 25.4 az 1 coll magyarul collos.
Peace!
Annyira nem ördöngős. én mindent megcsináltam magamnak egy kis idő után. Persze eleinte én is tartottam tőle. Ma már mindíg arra jutok, hogy jellemzően a szerelő sincs sokkal előbbre a motorom ügyében, pláne, hogy a Hyo azért annyira nem gyakori. Namost ha ő se csinálta még, énse, akkor ki lesz alaposabb? És akkor tuti ki van cserélve az, ami kell, és tuti olyanra, amilyet én akartam.
a kuplungbowden nekem is meg volt törve a blokknál tőben, egyszerűen kijavítottam, ha nem akarsz újat venni mert csak a szigetelése ment tropára akkor azt könyen pótolhatod egy kis zsugorcsővel ezt bármilyen elektronikai vagy villanyszerelési boltban kapsz, szépen rámelegíted és kész is,azér mégis mutatósabb mint a sárga zöld szigszalag
úgy látszik ez a teló felújítás nagyon ördöngős lehet,amikor megvettem a motort nekem ömlött belőle az olaj az elsőfékre, kiszedtem a telókat elvittem egy motorosboltba ahol robogókat szervizelnek meg minden mást is, elvállalták mondván 1 hét és kész, lett belőle 3hét és kiderült hogy a szétszedés ment a szakiknak össze rakni már nem tudták, elvitték egy másik szervízbe, de ott meg kispórolták az olajat,nekem meg azt mondták hogy azér tortyog mer még levegős majd bejáródik, hát nem akart ja és 12000be fájt ez az egész :S aztán vettem hozzá olajat és egyből elhallgatott
Hümm háát jól nekiestél.
A lendkerék. Simson lehúzó nem jó bele. És nem colos a menete. Én esztergályossal csináltattam lehúzót, úgy, hogy nála volt a kiszerelt blokk. A hengerfej alatt csak O gyűrű van, semmi más. A kuplungdeklinél estek ki a golyók? Mindenesetre a váltót szétszedni is érdekes. Nem hinném, hogy meglátod a hibát.. Lehet akár a váltótengely perselyének törése is, az alattomos, nekem volt :( De lehet kopott léptetővilla, kukactengely sokminden.

Egyébként azon kár csodálkozni, hogy a szerelők nem szeretik a típust.
Odaviszed, hogy első teloszimmering + a motort szétszedni. Sima esetben is sok-sok munkaóra. De a teszekóp szinte tuti, hogy nem sima eset, és a csere után is folyat, mert el van kopva. Aprilia betegség. És ugye.. ~2000 Ft fél liter lengéscsillapító olaj, ami kell bele. ~3 e a szimmering, porvédő mondjuk 7e, + munkadíj. Mert így lenne kerek. De ha a porvédőt nem is számolja, akkor is 5 e az anyag alsó hangon, + munka.
Blokk esetében is szétszedi, és elmeséli, hogy háűát igen, kicsit kopott már a főtengely, 25, a dugattyú 25, csapágyak akkor már egy 10-es, henger hónolás mondjuk 5, és tartunk 65 e Ft-nál csak anyaggal. + a telo 70 e csak anyag. +munka legalább 15-20 alsó hangon,(nem óradíjjal számolva, mert úgy sokkal-sokkal több!) és lassan ott vagy, mint a motor értéke, ergo ő is érzi, hogy erőn felül költ rá a tulaj. Ha költ rá.
Lehet.. Viszont a kuplungbowden rövid,szerintem,és meg van törve,a blokk környékén.Be volt tekerve szigszalaggal.
az valami hézagolási probléma, a ford.sz mérő meg nem a spirál miatt van hanem az óra van "szétkopva"
Úúú tényleg.Kuplung bowden nekem is kell..Meg gáz bowden.Sőt,szerintem a fordulatszámmérőben a spirál is kezdi feladni,mert nem marad meg egy pontban,hanem van egy kis "kilengése" föl és le..
Ja,meg az a 30 valahány kis gumigyűrű hová kell?Mert annyi van a zacsiban,a tömítések között.
Nincs.. Meg lehet,hogy jól jönne egy robbantott rajz.Régebben volt ilyen gondom a Simónál,hogy nem vette rendesen a sebességeket,nem volt meg egy hézagoló az elején,és az volt a gond.Szét se kellett szedni,mert olyan helyen volt..Dehát,ez más
Csak akadozik,néha nem engedi kivenni 1-esből,vagy visszafelé nem lépked,hanem megragad valahol,és akkor taposni kell.. Valakinek volt már ilyen?
hello
szervizkönyv megad minden adatot, amivel mérni tudsz és megtudod jó-e vagy sem!
van hozzá szervizkönyved?
szeva leehtek geci én 10be odatudom adni semi baja csak a jobboldali szét van szedve szimering csere miatt de nincs bele téve, de ha kell akor küldök képet megvannak a szimeringek is hozzá. üdv.
hello: 15-be adok 2 forditott elsö telot.
Amúgy gondoltam szerelőre,de ők azt mondanák,hogy köszi,találok más melót is :D Ahol kérdeztem,nem a kedvencük a rotax.. Meg,sokat kell várni.
Az első villát is kérdeztem,hogy mennyi lenne feltölteni,meg szimeringcsere.. aztán ha jól emlékszem,18-ra kerekítette,és 1 hónapnál többet vártam volna a szerelésre. (Aprilia szalon)
Figyelj,köszi,de ezt gondoltam.. Egyenlőre a lendkeréknél akadtam el.. Meg kell nézni,miért akad a váltó.Ja,meg a hengernél
És ahogy elnéztem a csavarokat,meg úgy mindent.. Nagyon régen volt már szétszedve a motor.
Amúgy,honnan tudom,ha a kuplunglamellák kopottak?Csak annyit látok rajta,hogy szépen csillog,nem égett,vagy ilyesmi.
Rotaxhoz az első célszerszám a jódlizás, meg a tiroli gatya:)
Vidd el szerelőhöz, 20áig végez vele félretéve a viccet, ha nincs meg minden szerszámod, vagy hiányosság merül fel elméletben nem ajánlom a szerelést, ugyanis széthuzod a blokkot, a váltó kihullik, akkor jövő augusztusban is azzal szórakozol hogyan rakd jól össze!
Ezt csak tanácsnak szánom!