Sajnos ez minden szerelő, és tulaj rémálma! Hogy a hibát csak néha produkálja a motor, mikor nekiállna ellenőrizni, akkor nem.
Viszont. Ugye a gyújtásnak sok köze nincs a komplett elektronikához, így kábelköteg cserének nagy értelme nincs. Egyedül a slusszoló vezeték szól bele a történetbe, ha az valahol kidörzsölödött, és letestel esetleg. De alapvetően ha nem bolygatták sokat, a vezetékeknek nagy baja nem szokott lenni. A slusszkapcoslónak se. Ugye innentől pedig a gyújtás az állórészre, trafóra (vagy elektronika, mert annál kicsit bonyaolultabb, mint egy sima trafó) illetve a gyertyakábel-pipa-gyertya sorra korlátozódik. Esetleg érdemes szemügyre venni alaposan az állórésztől felfele jövő vezetékeket, és ha csak kicsit is sérült, leszigetelni.
Egyébként nekem szállt el állórész, de az meg megtorpangatni kezdett, majd leállt, és többet szikrát nem adott. Így nem hinném, hogy annak oléyan baja van. Persze nem kizárt.
a; bontóba veszel másikat
b; kiszereled, és megpróbálod megragasztani, hátha tartani fog pár évig
c; kiszereled, és összehasonlítod egy MZ-ével, hátha kis reszeléssel helyettesíthatő
d; egész más szivítóhéblit szerelsz fel
Van még pár alkatrészem rotax 123hoz olcsón mert sürgősen kell a pénz...amim van még: gyújtás alaplap,fesz szabályzó,egy felújított főtengely,komplett váltó,blokkfelek,műanyag fogaskerekek,és még sokminden más!
Alapvetően hibátlan a gépem(kopp-kopp) egy apróságot leszámítva.
Indulás után kb. 3 perccel motorozás közben, mintha eltünne a szikra lelassul a motor.. picit lassulok aztán megint jó és megyek vele 200km-t és nem jelentkezik a probléma...még akkor sem ha leállítom közben akár 20 percre is a motort. Ez nem minden nap jelentkezik, de gyakran előfordul. A multkor az történt hogy hegynek lefelé mentem ujbol előjött a probléma...pár rákuplungolás után sem történt semmi... kútnál rátankoltam...tologattam és semmi. Aztán kivettem a gyertyát megtisztítottam visszatettem és első tolásra indult. Hazamentem, másnap indulnék vele és csak tekeri az önindító. Nem volt semmi szikra...vettem új gyertyát (BR10EG), de végül a gyújtótrafó cseréje után lett ismét szikrám. Ma indultam túrázni vele mikor kiértem az utcából megint kb 50nél mintha levennék a gyujtást...aztán picit lassult és ujból jo lett minden...mentem vele sokat és semmi probléma nem volt... innen már a f@szom tudja mi lehet a probléma... a motor erős, nagyon megy, kiforog, gyönyörű hangja van de ez mégis bassza a csőröm..
Annyit szeretnék még kérdezni h az állórésztől felfelé jövő vezetékeket hol keressem? (ha nem túl láma kérdés)
Aprilia Af1 125-höz keresek jó állapotú bendixet.Ha valakinek van eladó szóljon.
Viszont. Ugye a gyújtásnak sok köze nincs a komplett elektronikához, így kábelköteg cserének nagy értelme nincs. Egyedül a slusszoló vezeték szól bele a történetbe, ha az valahol kidörzsölödött, és letestel esetleg. De alapvetően ha nem bolygatták sokat, a vezetékeknek nagy baja nem szokott lenni. A slusszkapcoslónak se. Ugye innentől pedig a gyújtás az állórészre, trafóra (vagy elektronika, mert annál kicsit bonyaolultabb, mint egy sima trafó) illetve a gyertyakábel-pipa-gyertya sorra korlátozódik. Esetleg érdemes szemügyre venni alaposan az állórésztől felfele jövő vezetékeket, és ha csak kicsit is sérült, leszigetelni.
Egyébként nekem szállt el állórész, de az meg megtorpangatni kezdett, majd leállt, és többet szikrát nem adott. Így nem hinném, hogy annak oléyan baja van. Persze nem kizárt.
b; kiszereled, és megpróbálod megragasztani, hátha tartani fog pár évig
c; kiszereled, és összehasonlítod egy MZ-ével, hátha kis reszeléssel helyettesíthatő
d; egész más szivítóhéblit szerelsz fel
Aprilia AF1 Sport Pro 125 (1991) motorhoz keresek kuplungkart. Amennyiben valakinek van eladó, vagy tudja hogy lehet beszerezni, kérem jelezze!
Köszönöm előre is!
Üdv, gabi123
ha érdekel nekem van komplett kábelkötegem eladó! ha tényleg érdekel írj!
vagy gyújtókábelt cseréld le meg a gyertyapipát!
Egyszer engem a pipa szoptatott meg
Van még pár alkatrészem rotax 123hoz olcsón mert sürgősen kell a pénz...amim van még: gyújtás alaplap,fesz szabályzó,egy felújított főtengely,komplett váltó,blokkfelek,műanyag fogaskerekek,és még sokminden más!
keverék állító csavar benzin levegő mennyiség állító csavarja
Trakee vagy valaki ha tud segítsen!
Alapvetően hibátlan a gépem(kopp-kopp) egy apróságot leszámítva.
Indulás után kb. 3 perccel motorozás közben, mintha eltünne a szikra lelassul a motor.. picit lassulok aztán megint jó és megyek vele 200km-t és nem jelentkezik a probléma...még akkor sem ha leállítom közben akár 20 percre is a motort. Ez nem minden nap jelentkezik, de gyakran előfordul. A multkor az történt hogy hegynek lefelé mentem ujbol előjött a probléma...pár rákuplungolás után sem történt semmi... kútnál rátankoltam...tologattam és semmi. Aztán kivettem a gyertyát megtisztítottam visszatettem és első tolásra indult. Hazamentem, másnap indulnék vele és csak tekeri az önindító. Nem volt semmi szikra...vettem új gyertyát (BR10EG), de végül a gyújtótrafó cseréje után lett ismét szikrám. Ma indultam túrázni vele mikor kiértem az utcából megint kb 50nél mintha levennék a gyujtást...aztán picit lassult és ujból jo lett minden...mentem vele sokat és semmi probléma nem volt... innen már a f@szom tudja mi lehet a probléma... a motor erős, nagyon megy, kiforog, gyönyörű hangja van de ez mégis bassza a csőröm..
A tippeket előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek!