Ne haragudj, de ne csodálkozz. Ilyen idős motort szaloba vinni. Ahol ki van írva, hogy óradíj 6-8 e Ft+Áfa... Ha így számolnák, pár óra alatt többet fizetnél, mint egy új motor. Érdemes keresni egy megbízható szerelőt, akivel előre lebeszéled, hogy no ez kb a hiba, kb ennyibe fog kerülni. Nem túl lelkesek általában mondjuk egy ilyen szét-összeszerelésétől, mert bizony 6-8 órája rámegy, és nem kérhet el nagyon 10-15 e Ft-nál többet, ez meg elég szar óradíj. De pláne télen, meg mikor nincs sok mounkájuk, elvállalják.
A gyújtás azért nem mondta neked senki, mert ezeken nem szokás a gyújtást piszkálni. Jellemzően nem is lehet, csak pár fokot. Bevallom, nem is tudom, hogy hogy állapítottad meg, hogy hol van az időpont, mert elektronikus gyújtáshoz ehhez álltalában műszer kell.
Nem érdemes túl soakt foglalkozni azokkal a hézagolókkal! Ha anélkül nem ér bele a sonka a blokkházba, akkor jó lesz a nélkül is. Amúgy ha ragaszkodsz hozzá, csapágyboltba kapható. De lehet raktáron nem lesz olyan méret. Én most vettem Pannóniához pénteken. Kapható.
Hááát ezzel egy baj van, hogy kicsit félmegoldás. Nem tudom, nicasilos-e a hengered, de mindenképpen a dugattyú kopik jobban, ezért kell azt gyakrabban cserélgetni. Ha nicaslios, akkor szinte csak a dugattyú kopik, ezért kell csak hónolni, ami kicsit olyan, mintha összekarcolnák a hengerfelat, hogy megtartsa az olajat. Viszont vaspersely esetén bizony rendes olvailás is lehet, ami szemmel nem látható, ezért szokás fúrni.
Amúgy ha jó állapotban van, akkor kár bármit is tenni vele, ha meg nincs, akkor bizony új dugattyú!
Csak egykis adalék. Ne hidd, hogy így olyan olcsó lezs! Pl egy 125-ös dugattyúszett 22-25 e Ft, gyűrűszett 8-10 e. Szóval nem áll arányban a két történet. 50-es dugattyúja olyan 8-9 e lehet kompletten. Pl proxba.
Sokszor leírtam, hogy én is jártam így, a dugattyú visszanyomó rugó kilágyult. Namármosst az összes Af1 van már annyi idős, mint akkor az enyém, így ez elég sanszos.
Ha jól emlékszem, gyárilag is DOT4 való bele, szóval elvileg azzal nem kéne gondnak lennie. Akkor maradt az, hogy levegős a rendszer, vagy ragad a főfékmunkahengered (ahogy már előttem is írták).
Bocs ma nem tok majd máskor mert most viszem a hengerem honolásra. Meg vennem kell még pár dolgot a mocihoz hogy járóképes legyen. Majd ha kész lesz akkor szolok és megyek.
ha gondolod ma megyünk olyan este 8körül és kerülünk a városba egy kört haverra, neki citrom sárga áprilisa van nekem meg még nincs teljesen összerakva (burkolat) de letojom bemék vele én is!
Malom vagy Centrum parkoló ha gondolod, megállunk ha ottvagy ottvagy ha nem nem
Mint lentebb írtam, AF1 125 replica Rotax 127 blokkfelújítás előtt vagyok, és a főtengely kiszedésekor szembesültem egy kis problémával. Az egyik, hogy a lendkerék mágnese egy darabon meg van repedve, így bármikor kieshet, ezért keresnék gyári álapotú bontottat, ha akad valakinek, megegyeznék vele. A másik, hogy a főtengelycsapágy illetve a főtengely közt található hézagolólemez elkopott, és az Aprilia Magyarország sem tud hozni. Valaki esetleg ki tudna segíteni vele? Természetesen nem kérem ingyen. Előre is köszönöm.
edusso! barátomnak is ugyanez a baja,csak az elsővel.vagy beragad,vagy ha olyan kedve van belevegősödik.most van szerelőnél,te nem nézetted még meg h ő mit mondana rá? egyébként a ki-be csavarozás nem segített rajta,csak ideig óráig
Ahogy Trakee is írta, a lendkerék nem megy "csak úgy" tönkre... Max, ha nincs már benne mágnes. Másrészt olyan nincs, hogy "majdnem ugyanolyan" lendkerék, vagy ugyanaz, vagy nem. Más gyújtásrendszerű motoré nem jó rá, csak a sajátja. Végül pedig, ha az a hegesztett, rozsdás lendkerék az "új", akkor remélem 500 Ft-nál nem adtál érte többet. (Mondjuk én biztos nem tenném rá a motoromra...)
zz4: Az első az butaság, ha 4 időpontban adna szikrát a gyújtás, akkor össze-vissza berobbanna a keverék, de nagy valószínűséggel nem is működne a blokk (szerintem). A második az inkább valós gondolat.
Helló!
Fu hát én is ilyen problémába szenvedek és utánanézek enek majd, de az enyémbe erő se nagyon volt (hónoltatni van a henger és uj dugó lesz benne). Lehet akor nekem is ez lesz a gond és köszi hogy irtad .
És szerintetek mijen levegőszűrőt vegyek rá? Gyárit vagy Sportot ?
Én is Kecskeméti vagyok Ma reggel voltam a NATIX KFT-be...... Na ne mondjam olyan árak vannak ott hogy csuhajjj. Be vitem az én kis af1 emet oda 8000ezer FT-ot kértek el azért hogy ott volt és megnézték mi a baja és azt mondták hogy a blokkban ki kéne cserélni a hengert, dugot, főtengelyt.. szóval mindent. És mondták hogy megközelítőleg ez olyan 90-100 ezer ft omba fog kerülni , Mondom köszi , a motort kevesebbért vettem . Szomszéd autó szerelő (35éve a szakmába) azt mondta hogy szinte új a benne minden , ők meg kicseréltették volna velem....:S Megkérdezem hogy mennyi egy Polini hengerszett az af1 re.....5 percel később mondja (eddig kereste) 89.900 ft van raktáron, csomagoljam? mondom agyam elszáll .Egy szóval sem mondtam neki hogy megveszem csak kíváncsiságból.. Na mindegy ha jó lesz az af1-ed fordulhatnánk egy-két kört ha gondolod. Addig nekem is össze kéne raknom.
hali!
rájöttem a múltkori problémám okára
AF1 50ccm 21es delorto kis fordulaton dadogot és nemakart menni 8ezernél pedig durván megindult és ha fordulaton tudtam tartani akkor nemvolt gond amíg 8alá nem ejtettema fordulatot mert akkor kezdödött a küzdelem előről.
a gyújtás időzítés nem volt megfelelő a gyári 20fok helyett olyan 10fok lehet fhp elött
mindenki a karbit mondta hogy nagy meg hogy a membrán nemjó
utóbbit én határesetesenk láttam rászántam magam hogy veszek egy újat, mivel olyan membrán ház van benne amibe háztető formájú membrán lapocskák vannak és olyat nemtaláltam sehol.
én Kecskeméten lakom és az itt található NATIX KFT-t erősen kerüljétek, a membrán ház 25.000ft náluk és minden ilyen aranyárban van, ha van és még hozzá durván bunkók is( na mind1)
szóval elkeztem másutt keresni a problémát mivel ez rengeteg pénz főleg ha nem is az a baja a gépnek.
azért írtam le nektek ha valaki hasonló problémával áll szembe vagy teljesen más gondja van végig kell gondolni mi-mivel van összefüggésben és úgy kell keresni a hiba okát, és mivel senki se adott gyújtás állítás tanácsot
ennyit szerettem volna megosztani veletek.
mindenkinek jó motorozást esőmenteset és jó nyaralást!
igen jóllátod szerintem a kérdést!
a négy rés a fém lapok között négy impulzust generál a jeladón keresztül a gyújtás elektronikának.(nemtudom pontosan itt hogy működik de kétféle működés lehet)
1. a négy impulzus négyszeri szikrát jelent vagyis négy időpontban ad szikrát 3olyankor ami nem befolyásolja a működést és egy ami a robbanáshoz szükséges
2.a negyedik impulzuskor ad szikrát
megoldás lehet az hogy szerzel egy síma af1 50 gyújtó trafót mivel az jó a te általad szerzett lendkerékhez(ez tuti)
remélem tudtam segíteni
ha nagy hülyeséget írtam szóljatok de én így látom ezt a kérdést
Minap szétszedtem az Af1 50 sintesi-met(RV4L blokkos). Levettük a hengerfejet és a henger is. Van rajta egy kb. 46 mm átmérőjű Polini henger (gondolom ez 70 ccm -is lehet) Van rajta a hengerbe való Polini dugó(3ablakos), króm gyűrűkkel. Nézem a hengert és látok rajta néhány mélyebb karcolást ami elég komolynak tűnt. Átvittem a szomszéd autószerelőhöz. Azt mondta, hogy furatni azért nem kell , elég neki egy HÓNOLÁS is. (gondolom ez valami nagyon finom polirszerű történet lehet) Mondta hogy a honolás után nem kell uj dugó rá hanem vegyek rá 2 új króm gyűrűt és majd azok szépen összefeszülnek. Nem tudom hogy ez így igaz -e? . Kérlek titeket segítsetek, hogy mit csináljak! Mert a hengert nem nagyon akarom egy túlmérettel nagyobra furatni , mert akkor új dugó kell meg gyűrűk és az nekem már sok pénz lenne....
Léci segitsetek, mijen légszűrőt vegyek az 50es AF-1emre? sport vagy gyárit?