Pontosan! HA jól emlékszem, még a főtengelyről sem kell lefűzni a fogaskerekeket. Mondjuk ez remélhető is, hiszen ahhoz a kuplungkosarat is le kell venni. De én úgy emlékszem nem kell. Csak az olajat leeresztani, deklit le, aztán kiszedhető
Köszi már megoldódott a problémám!
NGK hivatalos oldalán találtam prospektust típusra pontos leírást adott.
az aprilia AF1 50eseknél BR9ES azonosító számú gyertya smakkol.
Rotax 123? És egy szabad kis luk, folyik belőle a víz? Vélhetően a vízpumpa tengely sziiemringje tönkrement, és ezen a búvófuraton folyika hűtővized, ami azért van, hogy ne keveredjen a válóolajb a víz.
Le kell venni a kuplungdeklit, egy csavar fogja elől a vízpumpát, azt kicsavarni (asszem nem kell levenni más fogaskerekeket, de érdemes megnézni) kihúzni a vízpumpát, amit azért húzni kell, mert a két O gyűrű, ha jó, akkor nem engedi könnyen, de el ne törd a fogaskereket, majd levenni a lapátkereket, kifúzni a tengelyt, kicserélni a két szimmeringet (ha van csakágy benn, azt is, de asszem nincs) megnézni nem lóg-e a tengly, és azért ereszt, és hogy nincs-e vészesen megkopva a tengely, ha minden ok, akkor a két új szimmeinggel jó lesz, össze lehet szerelni!
Otthon nálad csak úgy heverésznek az új kétüteműbe való hosszúmenetes gyertyák?
Vagy jól gondolom, és autóba való 3 polosút tettél bele? Ha jól gondolom, azonnal hajítsd ki belőle, mielőtt elolvad! Az autóba jellemzően sokkal alacsonyabb hőértékű a gyertya. Persze ha mondjuk egy Subaru Imprezza WRX STI, vagy egy Lancia Delta Integrale az autótok, amiből kivetted, akkor lehet mégsem, de akkor is kétütemű gyertya kell.
pl egy B9ES vagy egy B10 EG. A 9-es ES olyan 1000 FT, a B10 Eg olyan kétezer. Persze ha jól emlékszem, és hosszúmenetes kell a kis AF1-be is!
A ház ugyan za. Persze lehet bele más mebránlapokat venni!
Pláne, ha valakinek van fémlemezes membránja, azt szerintem érdemes karbonra cserélni, márcsak azért is, mert ha eltörnek a fém lapok, benn elrendezhet mindent!
Kicsavarod a blokk bal oldalán lévő műanyag csavart ( a kuplungdekli közepén van, egy 5 Ft-ost belenyomsz a vágatába, és egy fogóval kicsavarod, így nem cseszed szét a fejét) meglazítod a kontraanyát, és egy csavarhúzóval állítani tudsz a kinyomócsavaron. De ez előtt tekerd vissza teljesen fönn a csavart, és lenn úgy állítsd, hogy max egy picit kelljen fönn feszíteni!
Sziasztok!
Aprilia Af1 futura 50 92'es motoromhoz milyen gyertya kell?
Mert mióta meghalt a gyertyám eszem az otthon talált gyertyákat. tegnap 18km-t toltam mert meghalt a sportgyertya.
Nem tudom h milyen volt benne, az sokáig bírta!
Vki SOS-be eltudná nekem árulni h mit kéne vegyek, mert elfogytak a gyertyák!
Majd teszek fel képet arról h a 3 pólusú gyertyával mit művelt, a trafo 3 szöget alkot, mikor annak kör alakúnak kéne lennie.
34-es DellOrto karbi kellene, lecserélném a 28ast. Ha valakinek van szívótorokkal együtt fölös akkor vevő vagyok rá! Vagy valamilyen más megoldás nagyobb főfúvóval esetleg elkerülhető a karbicsere? stb stb
Ilyennel találkozott-e már valaki? : Motorozás után megálltam, hagytam járni a motort még egy olyan fél percet aztán magától leállt. Csak úgy. Jó alapjárat (1500) aztán mintha a semmiből valaki levenné a gyujtást. Aztán indítás és megy megint alapjáraton...aztán megint leáll:D! Lehet vele motorozni, megy is csak mintha 9-10 ezernél akadozna egy kicsit. Én valami karbi gondra tippelek...hnap szétszedem. De ha valakinek van gondolata amit megosztana azt tegye bátran!
Egy picit fog ha behúzom ha nem húzom be akkor is annyira betekertem ez mitől lehet?
Valakinek van eladó gyári nikasilos af1 rotax 123as hengerszettje?
125 ccmes? újszerű,működőképes jó állapotú érdekel!
NGK hivatalos oldalán találtam prospektust típusra pontos leírást adott.
az aprilia AF1 50eseknél BR9ES azonosító számú gyertya smakkol.
Le kell venni a kuplungdeklit, egy csavar fogja elől a vízpumpát, azt kicsavarni (asszem nem kell levenni más fogaskerekeket, de érdemes megnézni) kihúzni a vízpumpát, amit azért húzni kell, mert a két O gyűrű, ha jó, akkor nem engedi könnyen, de el ne törd a fogaskereket, majd levenni a lapátkereket, kifúzni a tengelyt, kicserélni a két szimmeringet (ha van csakágy benn, azt is, de asszem nincs) megnézni nem lóg-e a tengly, és azért ereszt, és hogy nincs-e vészesen megkopva a tengely, ha minden ok, akkor a két új szimmeinggel jó lesz, össze lehet szerelni!
Vagy jól gondolom, és autóba való 3 polosút tettél bele? Ha jól gondolom, azonnal hajítsd ki belőle, mielőtt elolvad! Az autóba jellemzően sokkal alacsonyabb hőértékű a gyertya. Persze ha mondjuk egy Subaru Imprezza WRX STI, vagy egy Lancia Delta Integrale az autótok, amiből kivetted, akkor lehet mégsem, de akkor is kétütemű gyertya kell.
pl egy B9ES vagy egy B10 EG. A 9-es ES olyan 1000 FT, a B10 Eg olyan kétezer. Persze ha jól emlékszem, és hosszúmenetes kell a kis AF1-be is!
Pláne, ha valakinek van fémlemezes membránja, azt szerintem érdemes karbonra cserélni, márcsak azért is, mert ha eltörnek a fém lapok, benn elrendezhet mindent!
Kicsavarod a blokk bal oldalán lévő műanyag csavart ( a kuplungdekli közepén van, egy 5 Ft-ost belenyomsz a vágatába, és egy fogóval kicsavarod, így nem cseszed szét a fejét) meglazítod a kontraanyát, és egy csavarhúzóval állítani tudsz a kinyomócsavaron. De ez előtt tekerd vissza teljesen fönn a csavart, és lenn úgy állítsd, hogy max egy picit kelljen fönn feszíteni!
Látom felvetél msn-re...az nem gond akkor legalább beszélünk pár sort...meg ha ismered a gyereket akkor üzennék neki valamit mert én ne látom...
Aprilia Af1 futura 50 92'es motoromhoz milyen gyertya kell?
Mert mióta meghalt a gyertyám eszem az otthon talált gyertyákat. tegnap 18km-t toltam mert meghalt a sportgyertya.
Nem tudom h milyen volt benne, az sokáig bírta!
Vki SOS-be eltudná nekem árulni h mit kéne vegyek, mert elfogytak a gyertyák!
Majd teszek fel képet arról h a 3 pólusú gyertyával mit művelt, a trafo 3 szöget alkot, mikor annak kör alakúnak kéne lennie.
34-es DellOrto karbi kellene, lecserélném a 28ast. Ha valakinek van szívótorokkal együtt fölös akkor vevő vagyok rá! Vagy valamilyen más megoldás nagyobb főfúvóval esetleg elkerülhető a karbicsere? stb stb
Ilyennel találkozott-e már valaki? : Motorozás után megálltam, hagytam járni a motort még egy olyan fél percet aztán magától leállt. Csak úgy. Jó alapjárat (1500) aztán mintha a semmiből valaki levenné a gyujtást. Aztán indítás és megy megint alapjáraton...aztán megint leáll:D! Lehet vele motorozni, megy is csak mintha 9-10 ezernél akadozna egy kicsit. Én valami karbi gondra tippelek...hnap szétszedem. De ha valakinek van gondolata amit megosztana azt tegye bátran!