Alul találsz két csavart. Ezek közül az egyik a forgattyúsház alatt van, ez a hűtővíz leeresztő, ezt ne piszkáld. A másik egy kicsit hátrébb, a váltó alatt (mily meglepő... ), na ő az olajleeresztő.
Értem! Erővel nem volt gond a 8mm-ert simán átugrotta csak azt nem tudtam, hogy időben nem okoz-e késést, ha máshol is szikrázik nem csak a gyertyánál. Az új már úton van. A régit nem dobtam el de ennél jobban javítani már nem lehet. Az elektronika és a gyújtótrafó egybe van öntve műgyantával. A magaszfeszültségű tekercs olyan vékony szálból van tekerve, hogy annak a végét a műgyantában megekeresni és újra ráforrasztani a kivezetésre lehetetlen.
Gondold el !Az autó gyújtáselosztó rotorja ,cca.:2 mmre forog az érintkezőktől. Ez akkora bajt nem okozhat. A szikrának kb. 6-8 mmről át kell ugrania a levegőn . Bent a hengerben 8-12-bar nyomáson más a helyzet, ott 2 mm körül van ez a táv.Remélem a régi alkatrészeket nem dobtad el,mert lehet, hogy valamelyik még használható.Csavarj a gyújtókábelbe egy kisméretű facsavart , félgömbfejűt, és a kábelt úgy csavard a helyére , koppanásig,azzal járhatsz nyugodtan , míg új nem lesz helyette. Aztán elküldöd nekem a rosszat, tartaléknak megjavítom neked, postaköltségért.
Joszef Petro!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A gyújtótrafóm megadta magát, pontosabban a gyújtókábel kivezetésével van probléma. Valaki kiszakíthatta régebben a tüskét belőle, beletákolt egy kis méretű facsavart, itt a csavar feje és a kivezetés között már eleve nem volt közvetlen kapcsolat a csavar forgott. Ha itt eltávolodott a csavar és szikra keletkezett ez mennyiben befolyásolja a motor teljesítményét? Most a hangtechnikából indulok ki sajna csak ahoz értek komolyan szóval ha itt is ív keletkezik és az oxidálódott felületeknek van ellenállása akkor a gyújtás valamennyit késik? Lehet ettől erő veszteség? Próbálkoztam azzal, hogy beforrasztom a gyújtóbábelt. Ez sem volt jó megoldás mert közben kiderült, hogy a trafó kivezetés sem volt stabil amihez elvileg hozzá van forrasztva a tekercs vége simán ki lehetett húzni. Ráforrasztottam a kábelt visszadugtam beragasztottam a motor ugyan úgy ment mint azelőtt. De az ilyen megoldásoktól rosszul vagyok. Nem tudom milyen hatással volt ez a motorra. Mindíg olyan érzésem volt, hogy nem úgy ketyeg mint kellene de rátudtam, hogy öreg mert látszólag minden rendben volt. Ezt a hülyeséget most fedeztem fel mert ki akartam cserélni a régi gyújtókábelt.
Veszek új trafót de addig is izgat a dolog, hogy vajon fog-e változni valamit. Menni mindíg mennt de alapjáraton ketyegve nem éreztem soha erősnek a robbanásokat. Kapott új henert dugószettet de ezzal sem lett sokkal másabb. Ha végig ez szivatott nagyon ki leszek akadva.
Mitogeri igazadvan! Teljesen egyet értek veled...ja és hogy csak a hátát fogod látni az lehet, mert erre a plázamajomra könnyen lehet hogy 1 körön 2őt versz rá! Ennyi!
Köszönöm a segítséget!A baj az volt hogy először elfolyt a víz,akkor simán kijött a víz a hengerfejnél,most pedig a viz a kipufogón át ment el!Talán egy új hengerfej segít!
szia. még nem szedtem szét a motort addig én sem tudom,hogy mi baja lehet,azért kerestem szaküzletet budapesten,hogy ne az utolso pillanatban keljen rohangálni alkatrészér.De sajnos nem kaptam választ még,hogy hol lehet alkerészt vásárolni pesten,meg még kellene bonto is.Aki tud segitsen.köszi
Érdeklődni szeretnék hogy mikor az olajpumpa behal annak milyen jelei vannak? Nekem a bovdennél az állítócsavar már majdnem tökre be van tekerve és még mindig televeri a gyertyát
Szia!
Ennyi a problémád, hogy kinyomja a vizet? Ezért nem kell feltétlenül alkatrészt keresned.
- Első eset lehet az is hogy a termosztátod nem működik nem nyit ezért felfő a víz.
- Második eset lehet, hogy rosszul légtelnitetted le levegő marad benne nincs keringés és felfő.
- Harmadik eset lehet a rossz hengerfej, de ezt csak le kell venned és elvinni egy műhelybe ahol esztergálnak és le tudják síkolni. Nem árt ha viszed a hengert is. Hengerfejtömítést pedig bármelyik csapágy szimering szaküzletben kapsz. De ha szerencséd van akkor az is előfordulhat, hogy fellazultak kicsit a csavarok leveszed raksz bele egy új O gyűrűt meg veszel új csavarokat újra lehúzod és hátha jó. Ha nem akkor síkolás. Ezért nem kell újat venned.
Alul találsz két csavart. Ezek közül az egyik a forgattyúsház alatt van, ez a hűtővíz leeresztő, ezt ne piszkáld. A másik egy kicsit hátrébb, a váltó alatt (mily meglepő... ), na ő az olajleeresztő.