Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mi hogy volt benne? A szimering rugóval befelé. A többi meg nem mérvadó, mert ez egy anyonkókányolt üzemképtelen motor volt teljesen szétkopva. Agyonfúrt fúvókákkal. Most új hengert kapott új dugószettet, új karbit, lendkereket, hengerfejet, tömítéseket, gyertyát. Mindent cseréltem amit rossznak láttam. A karbi így jött hozzám a tű a 2. rovátkában de most ki tudja jó-e így.
Az olajtér felé nézzen a rugó.Ha ez megvan akkor próba.ha még gyenge,akkor sibertű középállás! És megint próba. Majd írd meg mire jutottál! A legegyszerűbb az lett volna, ha emlékszel hogy volt benne, sok fáradtságot megtakaríthattál volna.
Ja még 1 kérdés fordítva hogy toljam be, hogy ne sérüljön meg? A vitonosnak bordázott volt az oldala kézzel könnyen bement de ha ez az új típusú gumis is szorul mint a HUBER szinte lehetetlen feladat berakni rugóval kifelé a helyére.
Értem, akkor megyek is kifelé fordítva berakni az újat. Az erőhiányos jelenséget okozhatja az, hogy rosszul van benne a szimeringem?
A motorod kétütemű. a szimering feladata a sebváltóolajat a forgattyúsháztól távol tartani.Tehát a rugó nézzen az olaj felé és forgáshelyesen.
Az qrva messze van.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Nyíregyháza környéke
melik részén laksz az országnak?
Tegnap délután jó idő lett kimentem kipróbálni. Kicsit gyenge volt 1-esben fulladozott nem volt benne erő. A tűt visszaraktam eredeti pozícióba alulról a 2. rovátka. Így megjavult. Lakott területen belül semmi gond nincs füst és olaj sem. Lakott területen kívül nagyobb fokozatban nincs ereje, 1-2-3-ban olyan érzésem van, hogy a végtelenségig gyorsulna de 4-5 ben már csak szenved hiába húzok full gázt csak nehezen tartja a 6000-es fordulatot és néha még full gázon is esik a fordulat, vissza kell váltanom felpörgetni. Ilyenkor megint tiszta barnás fekete olaj a pufó vége. Füstje nincs csak az olaj ég a dobban amint megállok alapjáraton ketyeg picit lehül az is eltűnik. Ez mi lehet?
Trakee!
Az miért lehet ,hogy meleg motornál is beáll az alapjáratom olyan 1500-ra de van amikor felpörög ilyen 3-4e fordulatra és csak pörög!Karbi beállítás kell neki vagy fals levegőt szív?
Na igen mert akárhogy gondolkoztam ennek az olajvisszahajtós hiper szuper szimeringnek csak úgy van értelme ha a kuplung felől rugóval kifelé raknám be. Mert akkor az esetlegesen átjutó olajat kifelé nyomatná ahová való. Ellenkező esetben befelé dolgozza ami nem hiányzik. Végülis nem mertem berakni rugóval kifelé szóval egy ellenkező forgásirányhoz gyártottat raktam be rugóval befelé. Így elvileg ellentétesen dolgozik. Csak nem tom mennyire tesz ez jót a szimeringneg hogy fordított irányban használom. Na de majd kiderül. A biztonság kedvéért tegnap szimering szaküzletből hoztam egy pár nem HUBER de főtengelyhez való normál fekete gumi szimeringet. De egyenlőre várok, hogy viselkedik az ami benne van.
Na a helyzet a következő! Tegnap kimentem tök idegesen miután leállt. Gyertyát cseréltem benne az újjal pöccre beindult. Minden mindegy alapon jól megcibáltam na vagy rotty vagy megjavul. A poén hogy megjavult. Kinyomott egy kics trutyit füstölt majd megszünt minden. Utólag mikor már azt hittem kitisztult kaphatott egy gellert valahonnan. A lényeg hogy tegnap estig járattam és alapjáraton ketyegve kis fordulaton tökéletes. Az a jelenség maradt, hogy nagy fordulaton 6-7E körül huzamosan használva nagyon híg barnás kormos olaj csepeg a pufóból. Ez már szerintem nem szimering probléma. Arra tippelek hogy nagy gázon sokat kap és nem égeti el ez folyik a pufón. Most azzal próbálkoztam, hogy kisebb alapjárati fúvókát kapott és a tűt egy rovátkával leengedtem eddig alulról a másodikban volt most a harmadikba raktam. Beállítottam az alapjáratot, most sokkal jobban tetszik a viselkedése. A fordulat másodperc töredéke alatt visszaesik 1500-ra és ott atom biztosan megáll nem gondolkodik mint eddig. Még nem vittem ki csak egy körre mert havazott de kíváncsi leszek most csepeg-e majd belőle valami. Bent ketyegett fél órát és csak átlátszó tiszta vízpára van a pufón semmi más. A fordulatot szépen veszi és azonnal visszaesik. Füstölni alig füstöl de szerintem ez nem is füst csak pára a hideg miatt. Kíváncsi leszek meddig marad így.
Szóval nem szedtem szét. A vízszint nem változott benne szerintem nem eszi vagy ha igen szemmel nem észrevehető mértékben.
A tömítésre visszatérve, a vastagsággal tudomásom szerint lehet játszani a gyári csomagban is ezért van 3 méretben a talp tömítés. ezzel lehet szabályozni a dugó felső holtpontját.
Eddig mindíg gyárit raktam bele kis univerzáis szilikonnal megkenve. A paír hossz írányban nem vezeti át a vizet? Azt félve raknék alá. Biztonság kedvéért hozatok vékony klingerit lapot ha mégis csere lesz akkor abból vágok alá.
Hümm azért tömítés nélkül talán túl kis a sűrítőtér, én nem tenném.
A szimmeringet meg csak megsúgom, hogy a legtöbb motorba gyárilag úgy szerelik, hogy a lendkerék felől (kétütemű persze) a forgattyúsház fele van a rugó, a másik oldalon az olajtér fele!

Felül egyébként ugye csak a vizet tömíti az O gyűrű, azt én nem zsírpznám, mert csak megég a zsír, és csak útba lesz!
Annak az a baja hogy nagyon vastag akármilyen vékonynak tűnik!Minél jobba a finomabb papír ha már otthon csinálod!Hogy az égéstér is kisebb legyen!De ha sima pasztával vékonyan körbekennéd az lenne a legjobb!Hengerfejtomítésgumigyűrűt meg vékonyan zsírral!Én szerintem meg a szimeringet rosszul rakod bele!A szimering vásárláskor nem kell mondani hogy mibe viszed menyj be egy kimondott szimering üzletbe és én is filérekért hozzájutottam!De szerintem száz hogy rosszul rakod be a rugó felőli oldalnak ott kel lennie ahol nincs olaj mert így nem tömít!Biztos hogy olajat eszik és biztos is hogy a szimeringedel van baj!
Gyártottak! Kb addig, mint a 125-öst, legalábbis én ezt feltételezem, azaz kb '87-'90, esetleg '91-ig. De azt tudnod kell, hogy a körlámpás 50-es nem olyan gömbölyded, és kecses (szerintem) mint a 125-ös. Míg a Futura szinte csak egy kicsit kisebb 50-esbe, de ugyan olyan kecses, addig a Sintesi szögletesebb.
egyébként sztem a gyorshajtás,yard, megoldások topciba kérdezd, pohi majd megmondja, ö azt hiszem motoros rendör
50 ccmes mocit vezettél? vagy 125-st
sziasztok most kaptak el vezetői engedély nélküli motorozásért de van b-jogsim,mennyi időre veszik el? és mennyi lehet a büntetés ?köszönöm
kösszi a tippet majd megnézem hnap délután és vissza irok :D
Szevasztok, engem az érdekelne, hogy 50-es af1be gyártottak-e két kör lámpásat, és ha igen, akkor mettöl meddig, mert most olyat szeretnék venni. Kösz a válaszokat
persze hogy lehet helyettesíteni! Kartonlap, és kész! Persze jobb, ha tömítőpasztával megkened!
Szia!
Benzin nem lehet mert az a túlfolyón jönne ki alul, hengerbe nem folyhat, ragadt már be az úszóm azt tudom milyen. Víz lenne? A hengerfejem teljesen jó nem rég cseréltem az rendben van új hengerfej új tömítés. A hengertalp tömítésem viszont lehet ludas az nem lepne meg. Ez volt az utolsó a legvéknyabb, és nincs is több belőle. Lehet azt valamivel helyettesíteni? Leveszem a hengert megnézem.
Háát biztos vagy benn, hogy a szimmering a gond. Mert még a Hubernek is egy darabig illene működnie rendesen.
Küldönben is, a fehér füst arra utal, hogy vizet eszik! És ekkora mennyiség, hogy indításkor leáll. Még ha eszi is az olajat, az általában csak nagyobb füstöt, és kicsit kisebb teljesítményt jelent.
Vizet nem eszi? Esetleg próbáld meg, a forgattyúsház alján lévő csavarral indítás előtt leereszteni a cuccost, ami ott összegyűlik! Nem lehet, hogy a porlasztód túlfolyik, és benzinnel telik meg a forgattyúsház? Vagy a hengerfejtömítésnél víz folyik be? Nem tudom elhinni, hogy a szimemringgel ennyire nagy a baj!
Á én feladom ilyen nincs. Ma beindítom ketyeg kicsit meghuzatom erre hirtelen nagy fehér füst BÖÖÖÖÖÖ és megáll. Szenvedésre beindul és folyik a pufón az olaj. Megint eszi az olajat. Ez a szimering is tönkrement? Most gondolkoztam meg néztem a dobozát. Elvileg forgásirányhoz tervezett oljavisszahajtós szimering. Ahogy nézegetem ez a rugó felé nyomja vissza az olajat. Na de gyerekek nekem a blokknál kinnt van az olaj akkor most befelé dolgozza? Na most ezt hogy rakjam be hogy jó legyen? Fordítva rakjam be hogy a rugó kifelé legyen vagy a balos forgásírányúhoz tegyem a jobbost? Valaki mondjon valami okosat mert olyan szinten állok hogy kimegyek és összetöröm.
Azért ennyire én nem látom sarkosan a dolgot. Nekem a csapágyboltban vett, (igaz, mondtam, hogy főtengelyre kell) pár 100 forintos szimmeringek tökéletesen jól működtek, csak ne Huber legyen :D
Ilyen Vitonossal egyszer volt dolgom, jól megszivatott, (eredeti szimmering szett volt az apriliához) szépen folyamatosan fogyott az erő a generál után a motorból, anniyra, hogy 5-6 e km után dombokra nem akart felmenni 60 nál többel. Elkeseredtem, számolgattam, hogy akkor új dugattyú, stb stb, nekiálltam szétszerelni a motort, már ott volt előttem apró darabokban, és még mindíg nem értettem, mi a fene. Ekkor kinyomtama főtengelyt a forgattyúsházból, (kijött a csapágy is, a másik félből nem) és hoppá ott volt a ludas! Kormos a szimmering kívül-belül, az ajkak között... Kicseréltem, összeraktama blokkot, és megszűnt a gyengeség...