nem akarok ünneprontó lenni de majd el fog menni még neked a jó kedved. Egyszer legyen vmi komolyabb baja, szidni fogod azokat a drága jó olasz mérnököket h de miiiiiiiiiért így?!?! AZtán jó mélyen szebbe nyúlsz és beletörődsz h ez van Valaki cáfolja meg ha nem igaz
sziasztok! összedobtam a mocit már csak egy hengerfejtömités kell és áááá kész is nagyon szépen megy ez az AF1 125! első oylan váltós mocim ami gyorsasági robogó után egy élmény ezzel motorozni köszi mindenkinek a tanácsát! igazatok volt csak filléres apró baja volt! nem kell alkatrész max egy visszapill és ok!
a lényeg h megy ahogy annak menni kell! Aprilia 4 EVER
Nos ezen a fulladáson nem csodálkozom... Ha jól látom, egy PHBH sorozatú karbi van rajta, azaz minimum 26-os.. Jól gondolom? Namost ez erősen nagy rá... Pláne, ha valami 125-ösről tették át simán, akkor nagyon fullad... Ha így van, szólj, megkérdezem havert, hányas főfuvival lett neki hasonló "csomagban" kb normális a motor működése! (ez alatt azt értem, hogy alul pl annyira nyomatékszegény volt, hogy én kb 5× re tudtam elindulni vele, pedig azért ennyire nem vagyok béna, könnyen lehet, hogy emiatt emelték ennyire meg a az alapjárati fordulatszámot)
Egyébként a vezetékezés ha gány is, annyira nem kell megijedni, az 50 -es rendszere elég egyszerű, ha midnen működik, akkor jó is, ha nem, a gyújtás gyakorlatilag bombabiztos... A motort nem szokta zavarni semmi, max visszajelzők hiányoznak!
Itt vannak a frissen lakkozott fényezett és matricázott képek! Véleményeket és vissza jelzéseket várok! A kép minőség nem valami jó mert telós a digi kamerának az akksija le volt merülve.
Nos, egy kicsit igazítottam a gázbowden-en és most már nem pörgeti csontra a motort indításnál. Ha lassan húzom a gázt 7000ig is felpörög viszont ha jól meghúzom a kart azonnal elkezd fulladni. Ja és üresben felpörgettem olyan 8000-ig és csak 4500-ra esett vissza a fordulat....Az alapjárat meg 3000-az kicsit magas nem? ...A fulladást létezik, hogy a gyertya okozza?
Hát igen... olvasgatom a fórumot, meg ilyenek, de sajnos rendes leírást még nem találtam Tárcsafékes elől hátu,l de van egy "bowden" amit meghúz a fékkar, na azt kéne cserélni szerintem mert van, hogy beakad maga a kar
Kiváncsi vagyok, hogy az új szűrőkkel, gázbowdennel, meg gyertyával milyen hibákat fog produkálni, bár én naívan bízom benne, hogy minden ok lesz, és már csak a fényezéssel meg a motorozással kell foglalkoznom. Majd csinálok egy rendes képet is a mociról ..de mint látod elég veszélyes a kábelezés meg ilyenek ...a végsebeségnek egyébként valahol 90-100 között kéne lennie elvileg?
Hááát sokáig.. 10-12 e ig biztos kéne... Olyan 11 ig kb normális is... De ez beállítás kérdése is... Kép nincs róla?
Egyébként én nem azt mondom, hogy ne szereld magad! Sak elötte olvass utána, ne egy könyvbe, inkább 2-be, 10 be, sokba, aztán kérdezz, és midnent csak óvatosan! PL ha karbi.. No az nagyon kényes.. És ha nem minden tip top egyébként, akkor úgyis felesleges állítgatni.. De ha már hozzá akarsz nyólni! Sose szabad állítani, aztán nyélen kipróbálni! Mindíg csak finoman, ha nem jó neki, az elött észrevedd, mielött baj lesz!
Egyébként kép nicns a motorról? Sajnos azt kell mondjam a hallottak alapján, eléggé beteget sikerült venned... Ráadásul mi az, hogy elsőfék bowden? Nem tárcsafékes? Vagy nem hidraulikus tárcsás? Ez miféle darab? Merthát én ilyenről nem hallottam még...
Háát sajnos dolgozom, nincs sok időm... Meg van egy kis elektronikai gubanc, állítólag valami lerázkódott ellenállás miatt meghülyült a műszerfalam, pénteken viszem szervízbe... Ugye garanciális...
Ja,
és lemerem fogadni, hogy rendes szerelőt ennél a fickónál nem látott a motor, mert a vezetékek össze vissza vannak ragasztva, és felesleges oxidálódott használhatatlan kábeleket is bennehagytak...illetve az összes csavarnak szét volt barmolva a feje, illetve a legtöbb menet is...
Kiváncsi vagyok az önindítót be tudom e majd kötni
Egy kérdés.: ezek a 80ccm-es af1-ek mennyit pörögnek? Amikor elhoztam akkor max.:7500ig pörgött fel...
Üdv,
ma szétszedtem a gépet és a karbit is leszedtem de nem állítgattam rajta semmit ...viszont ki kellett pucolnom az egész tankot a benzincsöveket, mert tiszta retek volt minden. És legalább már látom miket kell mindenképpen cserélnem: kell cserélnem egy gázbowdent , most is beindítottam és alapból felpörgette a motort rendesen, valószínűleg a súber miatt , kell cserélnem egy első fékbowdent, egy légszűrőt ami siralmas állapotban volt, + egy benzinszűrőt. Ja és újra kell fényeznem az egész tankot, ugyanis amikor tisztítottam az egész fesék a kezemen maradt és most undorítóan néz ki, alapozás nélkül ecsettel átkente az az állat Viszont 4ezer fölött megint fullad a gép, holnap még beleteszem az új gyertyát aztán meglátjuk
És inkább hallgatok a tapasztalt rókákra, mert ha azt mondjátok, hogy vannak bizonyos dolgok amiket szerelővel érdemes megcsináltatni akkor inkább azzal is csináltatom, mert inkább egyszer fizessek 10ezret, mint utána kéthetente....
Hello aprilia af1 replikám van mocskosul felújítva mint külsőleg mint belsőleg (160ccm polini) a márkaszervizbe csinálták meg de van nekem egy olyan problémá vele hogy nem mindig hűt csak ha hideg van pl reggel este és nap közbe forralja a vizet a pedig a vízpumpa működik olaj van benne de egy szerűen nem tom igaz hogy bejáratós de a vizet akkor szabadna neki forralni a nagy melegbe szerintem. nem hengerfejes mert nem keveri a vizet az olajjal. Szerintetek? + ha valaki tud hozzá kilóméteróra spirált azt naon megköszönném és fizetnék mint az állat. köccce előre is
A henger, hengerfej, dugó, karbi már nincs meg! Az összes többi meg van! Gyújtás, kuplung, váltó, berúgós oldaldekli, önindítós oldaldekli, berúgószerkezet stb...
Hümm... Kérdezhetek? Szerinted ha van is benn olajpumpa, és az mondjuk 1:45 ös átlagkeveréket ad neki, de 1:50 -es keverék van a tankba, akkor az ennyire durva dolgot okozna? Hát nem! Lehet, hogy füstöl, és az is, hogy hosszabb távon, egyenletes sebességnél elkoszolja a gyertyát! Lehet, hogy jó kokszos lesz az égéstér, és olajos a kipufogó, de azért megy rendesen! Valahol 1:10 -es keverék alatt már lehetne durva dolgok... Egyébként légy óvatos, nézz utána, hogy vané-e benn olajpumpa, mert ha véletlenül nincs, és kéri a keveréket, drága móka lesz! Vagy ha nem működik a pumpa pl... (egyrészt az 50-es feketeblokkos AF1 ből volt olyan, amin nicsn pumpa, másrészt ki is szerelhették) És volt belőle 80-as hidd el, ha nem gyári, akkor tuninghenger formájában! A matrica pedig vélhetően a rendőrök maitt van rajta!
Karbi beállítás... Hümm... Ez nem simson! Ha elszúrod, nagyon nagy baja lehet.... A szerelő pedig valószínűeg azért mondott ilyen magas összeget, mert belekalkulálta, hogy valószínűleg nem egy sima karbi pucolás+állítgatás lesz a munkája vele, hanem nagyon nagyon sok szívás.... ÉS tudod... Én megértem, talán én is ezt tenném a heébe! Minek szenvedjen egy 20 éves öreg kétüteművel 1 napot annyiért, amennyiért fél óra alatt kicserél egy olajat egy nagymotoron?
Hümm.. Te is kicsit gondolkodhatnál néha, mielött ideírsz.. Az elmúlt két nap termése 99%-ban sületlenség.... Az 1 % pedig Adee, Boci, és RsAta műve...
Namost... Hűtőt cserélni csak azért, mert ez egy tipp.. Kb annyi értelme van, mint blokkot cserélni... Egyébként meglátod a hűtőn, ha szivárog valahol, még akkor is, ha 100 km-en mondjuk fél deci víz fogy! MErthát nedves a hűtő, és nem olyan forró, hogy elpárologna a folyadék! Szóval talán jobb lenne alaposabban átnézni!
Aztán ez a karbibeállítás dolog is... Jellemzéáen valamelyik bowden fennakad, emiatt a súber magasan áll, és egyből felpörög! PErsze nehezen indul, mert szivató+gáz együtt nem szokott eredményre vezetni! Eltekergeted a porlasztót, ad 1 sose lesz jó ad kettő, varázsütésre nem állítódik el, ott más gond lesz! Ráadásul biztos, hogy 38-as az a porlasztó? Jó nem lehetetlen, de nem széria, az tuti akkor! 26-34 ig bármi lehet széria, de 38... Az nem! Persze az odlalán lévő szám a lányeg! Szóval a régi módszer tudod... Először gondold végig a dolgokat! Vagy kérdezz, ha nem tudod, de előbb mindíg a problémát kell megtalálni, nem durrbele módon orvosolgatni hasraütésszerűen!
Egyébként könnyen lehet, hogy most is a hengerbe jut be a víz, csak kevés, így megeszi a motor, elpárolog égés közben!
NEM NEM! Félreértetted! Hanem ha átiratod neke dmindenképpen kell új forgalmi, 6000- Ft.
Azonban ha lejárt a műszakija, mint pl az enyémnek, ráadásul be is van telve a forgalmi, akkor eladni csak úgy tudom, ha leműszakiztatom, akkor viszont nekem kicserélik a forgalmit! Bár lehet, hogy ezt a dupla játékot eladáskor nem kell eljátszani! De az új tulajnak biztosan kell új!
Tudom, de két szerelő van a közelben, és mind a kettő 6-7ezret mondott, rá na most annyit nem tudok kifizetni, messzebb meg nem bírom elvinni lábon, simsonon már állítottam karbit :)))
Af1 50 '90-hez nincs valakinek véletlenül első hátsó féknyereg esetleg betéttel? Ill. még valami a motoron van egy önindító de ki van kötve ha visszakötöm és berakom az új akksit elvileg működnie kéne nem?
De am a mocimról vkinek vmi véleménye?