Igaz. Kerekítettem, mert 88-as. ...nőből pont jó lenne.
Egyébként imádom, szerintem sosem adom el. Viszont ha tényleg veszek mellé valamit, akkor tavasszal ráaplikálom a 34-es karbit (előtte kipucolom, mert valamiért meg se mukkant vele, mikor próbaképp ráraktam), ha hétvégi motor lesz, akkor nem számít a benzin, csak az élmény! ...még mindig semmi hír a k. rugóstagról.
Mindenképpen valami 50-es szeretnék, szóval az MZ kilőve, az átírás, vizsga stb annyi majdnem mint a moci. (esetleg 80 az még elmegy, a 125/50-től már inkább parázok, van nekem elég bajom a rendőrökkel -e nélkül is, nem adok magas labdát.)
Simsont javítani nem ügy... MEgjegyzem mást se, csak az embernek pontosnak kell lenni, és precíznek...
VAgy lehet MZ is, pl egy TS 125... Az szinte Simson, csak át kell iratni...
sziasztok! Láncot a kerék le vételével lehet meghúzni, kicsit érdekes az excenteres agy miadt de nem bonyolult. A lengő kar végén a két hosszú csavart lazítsd ki és ahonnan le jött a kerék keres mögödte egy kis lukat tégy a peremére valamit pl.hideg vágót és ütögesd ez tekeredni fog és az egyik irányba ütögetéskor feszíteni fog a láncon a másik irányban pedig lazítani. De ezt rögtön meg fogod látni
Látom egyrugóra jár az agyunk, ami a többhengeres gépeket illeti!
Azt remélem, mondjuk egy simót már csak megszerelek valahogy itthon, elvégre már van egy dugócsere tapasztalat a hátam mögött gyönyörűségemmel! (...meg annó a fékek elöl-hátul kompletten és most 4X rugóstag ki-be :) ...húúúde nagy pofám lett.
...de legalábbis bátran hozzányúlnék, az meg már fél siker. ...ahhoz talán még könyv is van valahol, szóval tagadhatatlanul olcsó dolog lenne. ..azért ha lenne egy olyan gépem, mint a Tiéd én nem szállnék át róla télen sem. :)
Állítólag a DT is elvben elég szívós gép, csak néha dugót kell cserélni, de az már talán fog menni, mondjuk az is vizes sajna, igazából tarcsi motornak valami léghűtéses volna ideális (azaz megint a Simónál járunk), ami olyan egyszerű, hogy sosem romlik el. A városba mondjuk jó a nagy kerekeivel és kicsit reprezentatívabb , mint a simó, de hát többe is kerül. ...az alkatrész is. Mondjuk most volna 100-ért egy megvehető. hmmm....
Na igen a GS-el már szemeztem, de valahogy nekem sem a világom, úgy érzem. ...próbálok azért még barátkozni a gondolattal, hátha rá tudom magam beszélni. ;)
Igazából én is imádom, de vagy veszek egy olyat, ami mindig megy, vagy tényleg kell egy hétköznapi gép, mert nekem alapvetően közlekedés eszköz a motor. (...persze azért élvezem is:) ...egszerúen gáz, hogy egy nyomorult rugóstag miatt már 1 hónapja áll a gép. ..előtte meg a kisgenerál miatt állt 2-3 hetet, aztán a víztérfeldél miatt 1 hetet, szóval már vagy másfél két hónapja nem tudok rendesen közlekedni.
A tarcsi motor mondjuk jó lenne a jövő tél miatt is, amikor már nem úsznám meg blokkszéthúzás nélkül (remélem addig kitart).
Hmmm ne tudom mit tegyek, de autót nem akarok, a motor sokkal jobb. (volt régen kocsim:)
Megnéztem, valóban szép kis jószág, itt pl találtam is egyet, http://www.hasznaltmotor.hu/ha... ...csak ugye ez is 92-es, és öreg motor van már a háznál. :) ..eddig 18-nak hittem, de kiderült 20 a kicsikém. :)
Hááát felújjításba én nem nagyon vágnék bele, hiányzik hozzá a szaktudás, max egy komplett blokk ki-be talán menne, de az asszony tökön is rúgna, ha most előállnék azzal, hogy építsünk motort. :) ...így is neheztel, hogy sokat szerelek motort, miért nem inkább a ház körül teszem magam hasznossá :) ...szóval valami olyan gépet kellene szereznem, ami rögtön megy, berhelés nélkül és nem is kell később sem nagyon sokat barkácsolni különben én mehetek. :)
Az álom valami 1 hengeres (1 henger 4X kevesebb gond, mint 4 henger:) 500-650 -es gép alacsony fordulatú, mint a Pegaso, vagy Freewind, vagy KLE, szóval 6 ezer körül kipörgi magából azt a 45-55 lovat és jóccakát, de ezt 20 évig megteszi gond nélkül.
Háát a simsont bátran ajánlom! Csak ne legyen balesetes, amúgy minden mindegy, mert könnyen javítható, olcsó, csak szerelő húz le rendesen... Nekem is van, imádom, én idén szerintem már csak azzal megyek...
Váltóolajat ha jól emlékszem 12 e km-enként kell cserélni, azért annyi idő után érdemes... De valójában a fontos, hogy legyen benn, más nemannyira, nem kényes szerkezet. Szerintem olyan 10 e-enként érdemes, vagy ha kicsit többet megy valaki évente, akkor évente mondjuk, inkább tavasszal.
A nagyobb motorról.. Háát megmondom őszintén, énis sokat nézegettem... Sor 4 -es felejtős, mert igaz, hogy véres torokkal is egész megbízható, de ha annak baja van, hozzá se érdemes nyúlni, nem ér annyit, és nem valószínű, hogy rendesen megcsinálják... Vagy ha igen, annyiból vehetsz egy új motort... Merthát pl milyen dugót vesz az ember bele? Néztem pl Wössnerbe van nagymotorhoz, de ilyen 160 e Ft egy szett (4 dugó, hengerfejtömítéssel) aztán ottvannak a szelepek, szelepvezetők, főtengely, futómű, stb stb és vehettél volna egy új motort.... Hja és ez a motorhibás dolog, szerintem naggyon felejtős.... Pláne, hogy nem látsz bele, be se indul, lehet, hogy az elektronika is halott, és minden, nem csak mondjuk nincs kompresszió, ráadásul tömítéskészlet iylen 20-30 e Ft, és a szerelő mondjuk 100 e -ért vállalja a szét-, és összeszerelést....
Másik lehetőség, amibe én gondolkodtam, hogy pl egy Suzuki Goose 350 1 henger, ha baja is van, mindenből csak egy kell bele, létezik alkatrész hozzá, de haver riogatott, hogy az se nagyon bír ki többet 25-30 e km-nél....
Egyetlen egy aduászt tudok, amit érdemes, a Suzuki GS 500. Nemcsak roppant tartós motor, (olyan 100 e km-ig hozzá se kell nyúlni) de javítható normálisan, létezik túlméretes dugó, és egyszerű, kétszelepes technika, a ilág végére elmegy, ráadásul olyan régen gyártják, hogy ilyen 10-15 éves darabok talán megfizethetőek. Hátránya az, hogy nekem nem a stílusom, ami ugye szubjektív, viszont sajnos kezdőmotor, rengeteg van, ami elég sokszor feküdt a földön... Annyira nem is az a jellemző, hogy full töröttek, csak kicsit jobbra, kicsit balra feküdt, jól meg kell nézni, mi kapott ez alatt. Ha ez a típus tetszik, gondolkodj el rajta, remek vétel lehet. Persze eladni öreg motort amúgy sem könnyű, valószínűleg egy ilyen 300 e Ft körül vett Gs- is a tulajon marad, addig kell használni, amíg megy...
MIndenesetre somorú tény, hogy az aprilia remek motor, de ha évente mész vele 10-15 e km-t, akkor szinte folyton költeni kell rá... Egy fiatal, aki csak 2-3 e -et megy roppant elégedett vele, de nem hosszútűvfutónak való...
hát, öcsi most nézett donornak zxr250est, az azé lép is, jól néz ki, és iylne blokkhibásak simán vannak 100-150között. ha van 400ad annyiból felújítod és ha vigyázol rá, van 20évre egy motorod. nekem 44.000 van benne. egy ujabb áráér simán ezt is felújítom vagy blokkot bele külhonból, és kész.
Ha már így szóba került a váltóolaj, Te mennyi időnként javaslod cserélni?
...a rugóstagomról még mindig (megint) semmi hír, az utóbbi másfél hónapban nem sokat gurultam. :( ..remélem harmadszorra most már jól megcsinálják, mert kezdek morci lenni!
Egyébként már azon gondolkodom, hogy mivel új mocit nem vehetek, veszek egy simót vagy 50 -es yamaha DT-t a nehéz napokra, azaz, ha éppen nem megy a nagy, akkor is tudjak hogyan közlekedni, mert a MÁV+BKV nem csak lassú és bizonytalan, de még csak nem is olcsóbb, mintha mocival járok. Ha meg épp mindkettő jó lesz, akkor az AF-1 lesz az ünnepi a másik a hétköznapi. :)
...próbáltak rábeszélni 10-15 éves négyüteműre (mert olyan 400-at tudnék rászánni max, tehát csak ennyi idősre futná a pénzmag), de akkor már inkább maradok a gépemnék, mert egy ennyi idős 4t sem túl megbízható már, viszont sokkal több dolog fájthat benne -legalábbis én így gondolom- szóval vagy új 4t vagy semmi, de ahhoz nagyon le kéne akciózni, hogy újjonan legyen valami 400-ért. :)
A láncot énis nagyvas.hu-n javaslom, méghozzá a CZ-t, 13000 párszáz Ft, O gyűrűs, és a világból kivisz, ha ápolod! Én az vettem... Hozzá JT lánckerekek, kb 22-23 e Ft
Hümm csak ne nézd le a simsonboltosokat... CSak mert nem tartanak raktáron, még tudnak rendelni szerintem... És nagy előnyük, hogy ő rendeli, ha rosszat rendel, oldja meg, nem úgy, mintha neten rendelnéd... Amúgy én ezt tudom: www.cma-motor.hu
De szerintem lehidalsz, ha meglátod az árakat.. Vagy www.italmondo.hu
MEgjegyzem pont az aprilia az, aminél egy típusnál volt több spirál, így nem egyszerű, ráadásul nem ártana tisztázni, hogy mi kell valójában... Tudom, spirál, de kompletten? Nincs meg a régi se? Vagy elszakadt, és a háza is sérült? Mert ha csak a bele szakadt el, kívül tökéletese, akkor sétálj be abba a simsonos boltba vele, és mond meg, hogy ilyen bél kellene, pl az enyémbe Jamaya jog-é van, a gyári mondjuk 3-4 e Ft helyett 1500 Ft-ért...
Nos én azt kérdeztem, hogy azt akaod, hogy gyújtás nélkül is menjen, agy elég, ha gyújtással? MIndenesetre én egy biztosítékot betennék, sose lehet tudni... Aztán ha mondod, hogy gyújtással, vagy sem, megnézem a bekötési rajzot, és berajzolom szívesen!
Hi all!
Segítsetek már h kb mennyi kéne költenem a gépre igy ősszel?
Dugó, főtengely felújítás, gondolom szimeringek, tömítő készlet is (ugye?), láncszett....meg ujra festetem de az baráti áron 25 lesz ugyanilyenre!
De már szereltem be ilyet(vuhúú lesd meg a képeim! ). Pofon egyszerű az egész , fogod a 12 Vos gépház neont , lefosztod hogy két vezeték jöjjön ki belőle , és csinálsz egy igényesen szigetelt (ez fontos) redszert , beiktatsz egy biztosítékot aztán egy pofás kapcsolótábla , beteszed a műszerfalhoz , vaaagy pl nekem a váz és az oldalidomok között van . Mókamikik ellen érdemes még betenni egy szupertitkos kapcsolót , h ne kapcsolgassa senki ...
Szerintem a külön akksi az igazi , bár nekem is az eredetin van . Csak hát kínos ha nem indul :D
/a neont szigeteld , és vigyázz elég nagy áramokkal dolgozik , ne tedd nagyon meleg helyekre !Szigeelésre jó az átlátszó müanyag cső , két végén vmi dugóval .../
Az a helyzet hogy visszanéztem a kezdetektől az Af1 topikot és nagyon okos hozzászólásaid és tanácsaid voltak. Volt mikor harcba szálltál egy okoskodóval (Jani 3) de bebizonyítottad hogy neked van igazad, és elég dúrván leoszottad , így aztán a véleményedet szeretném kérni, hogy te hogyan kötnéd be a neont és hova?Ha megtennéd hogy pontos leírást adnál a bekötés helyéről azt megköszönném! Egyébként a gépem most teljes esztétikai felújítás alatt van, az idomok a fényezőnél vannak. Az alumínium vázat sikerült felpolíroznom és nagyon király (olyan mint a tükör). A matricákat is már megrendeltem remélem jók lesznek mert szerintem elég olcsó 6 ezer forint. Még egy plexit kell beszereznem mert az enyém két helyen repedt szerintem egy utángyártottat fogok venni (szatuna kft) mivel megnéztem a gyárit és az 22 ezer.
Nemtom én elhiszem neked,valaki azt mondta ,hogy ez európa meg mittomén,sokat nem foglalkoztam vele,
a spirált meg felénk nem olyan könnyű beszerezni mert inkább ilyen simsonos meg mz-s boltok vannak és az ilyen idős motorkhoz nem igazán lehet alkatrészt találni,ezért kértem a véleményetek és inkább neten történő megrendelésre gondoltam,nekem az célszerűbb lenne!Ezért lenne jó ha tudnátok mondani egy olyan oldalt ahol konkrétan meg lehet rendelni a spirálokat!A normálissabb boltok meg általában szarnak azokra akik nem milliós nagyságrendű dolgokat vesznek,ígérnek mindent(legalábbis felénk),egy indexre 2 hónapot vártam meg ilyenek!
M.