Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Erre szakosodott műhelyben Mifelénk pl Varró műek, akik motorfelújítással foglalkoznak, kérdezz utána, a környéketeken ki tudja megoldani, és érdemes megkérdezni, hogy mi a tapasztalat vele, elég pontosan golgozik-e, vagy trehány....
Főtengelyt hol lehet felújjíttatni? Esztergályosnál?
Wááááóóóó ez eszméletlen jóóóó!
http://index.hu/video/2007/11/... elvileg itt lehet megnézni....
DEde gépész vagyok... DE négy fős volt a csapat, és bár köztünk nem volt villanykaros az egyik srác a tesója segítségével írta a programot, ketten dolgoztunk a gondolán, és a kapcsolási rajz alapján megcsináltuk az elektronikát, a negyedik ember szintén a programnál, és a vezérlésnél dolgozott. Elvileg van video róla az indexen, csak még nem tudtam megnyitni azt az oldalt, amit a Bence küldött nekem....
Nem gépésznek tanulsz? ...vagy ma már ott is elvárás a programozási ismeret? ...végül is érhető is, csak csodálkoztam, a mai oktatási rendszerben nem ahhoz vagyok szokva, hogy korszerű és hasznos dolgokat tanulnak az emberek. (pl amit én tudok és használok, abból kb 0 infó van az iskolából:)
Jó kis feladat és izgalmas, én annó diplomunkára robotkar vezérlést akartam csinálni (számtech szak) el is kezdtem írni, meg régi floppykból szedtem ki léptetőmotorokat, hogy majd azzal, de aztán zűrös lett az életem és végül egy régi programomat tuningoltam fel és adtam be. :) ..előttem már 2X felhasználtam beadandóra. :)
A 3 nap teljesen erre volt használható, mert azért ez nem egy 5 perces probléma?
Tetszik, kár, hogy ilyen öreg vagyok már, jó bulik ezek.

M.
Hello!

Énis erre tippeltem, hogy nem lóg... Valószínűleg a furcsa csillapítás okozta ezt az érzést... Nemtudom..

A verseny? 3.-ak lettünk De naggyon komoly volt! Kaptunk egy kis elektronikát, azt számítógéppel Bluetoothon keresztül lehetett irányítani, de kellett hozzá ilyen H hidas kapcsolást készíteni, mert a motorokat közvetlenül nem bírta, meg kellett programot írni, és egy nagy héliummal töltött léggömböt kellet a 3 szabadságfoka körül mozgatni, és egy akadálypályán végigvinni. Végülis azért lettünk 3.-ak, mert a gyorsaság is számított, a mi hajónk meg lassú volt.
Szia!

Köszi! Hogy sikerült? Nyertél?
Hát én igyekeztem mindent megrángatni, meg lökdösni, de semmi nem kotyogott-lötyögött (asszony megtartotta az oldalszetenderden rádöntve szegényre).
Ha a villa távtartó lóg, akkor azt lehet érezni ha rángatom oldalra kerekestül a villát, mert azt is próbáltam, de nem éreztem mozgást /csak az asszonyt löktem arréb motorostul :), de kotyogást nem éreztem/?

Köszi, üdv: M.
Hello!


A váz nagyon erős, nemhinném, hogy sérült! HA nem lóg semmi, pláne a lengővilla tengelyénél jól van bállítva a távtartó (nem szorul, nem lóg) akkor könnyen lehet, hogy a megváltozott csillapítás okozza a bizonytalanságot.

Amúgy bocs, hogy csak most reagálok, csak 3 napig mérnökversenyen voltam, és nem nagyon értem rá

Sok sikert!

üdv
Szia!

...biztos fel akarod újjítatni? Én most vittem vissza másodszor. Valahogy nem akar ez összejönni. Már úgy vagyok vele, hogy ha megint elszáll veszek inkább egy újat (bár 70-80 sajnos) mert már 1 hónapja állok és a kis kukim is tele van a rugóstaggal. (igaz már csak 5 perc a szintidőm a teljes ki-be szerelésre :)
A Népstadion közelében van a hely. Cserei utca 4 vagy 6.

Üdv: M.
szia Muszashi!Hogy lehet felújjitatni a hátsó rugostagot? nekem azzal van problémám:(. De lehet jobb lenne egy bontott, de nemtudod ellenőrizni h az jo e :S
Akkor belefogtál...
Sok szerencsét és vigyázz magadra!
Én a lengőkar szilentjeire tippelek látatlanban,pbáld valahogy pajszerozni,hátha láthatóvá válik a probléma!
Néztem a fényképeid és láttam a ""szerelőd"" Nagyon komoly! Látod ő már kiskorától szeretni fogja a motorozást:-))) Nekem két lányom van és a kisebbik hála istennek motorozik ővele járok találkozókra ,+ koncertekre őt sikerült "megmérgeznem"rendesen!
Köszönöm
tessék
Tudom, hogy nem kellemes, ezért akarok a végére járni. ...valahol meg mindent el kell kezdeni, 2 hónappal ezelőtt már csináltam a motoron egy kis generált is, az is az első próbálkozás volt. Szóval, igen, nincs tapasztalatom ebben, de ha mindig szerelőhöz viszem nem is lesz soha.
Reggel elindulás előtt egyébként megrángattam a kerekeket, a telókat, a hátulját, minden irányban, de semmi érezhető kotyogás, lógás, mozgás nem volt.

...viszont a felújjított rugóstag megint beszart. (pedig elinduláskor még jó volt, szépen csillapított) Átmentem egy kisebb hupplin, hallottam egy fémes csörgést, majd azonnal megszűnt a csillapítás. Megállni ott nem lehetett, mikor beértem, akkor láttam, hogy nincs benne a krómszár! ...vagy ki, vagy beleesett, de szerintem inkább ki a csörgés alapján. Fasza 50 kilómétert bírt. (mondjuk haladás, első próbára azonnal szar volt) Ma megint viszem vissza, meglátjuk mit mondanak. ...asszem ebből a felújítósdiból kezd elegem lenni...

M.
Figyelj a "sétálás+ a szétcsuszás·"nemvalami kellemes jelenség és főleg nem veszélytelen nemérdemes elhanyagolni a problémát , ha nembirsz vele akkor nézesd meg szakemberrel ne játsz vele,nemérdemes!
Igen fürdés közben a csapágy is eszembe jutott, holnap világosban megrángatom az elsőt és a hátsót is, bár 10ezerrel ezelőtt lett mindkét kerékcsapágy cserélve, de sosem lehet tudni.
Ha megpróbálom felemelve oldalra rángatni az egész kereket villástul, akkor az kiderül? (érezni mozgást?)
Ha valakinek van színes kapcs rajz az küldje már el(tothadam1989@freemail.hu) vagy ossza meg velünk. Köszönöm
Nézdmár meg a hátsó lengővilla szilentjét,meg a kerékcsapágyaidat+az első telók "futómü "rögzitettségét+kerékabroncsnyomást!Lehet,hogy valamid fellazult vayg a szilentek szarok!
Sziasztok!
van egy 50ccm-es af1 blokkom!3sebességes sima "hengerből szivós".Felujitottam az összes csapágy szimmering ki lett cserélve!Sőt a kuplungtengely tügörgős csapágya nagyobbra van átalakitva tehát terhelhető!A kuplungoldali deknit már leszedtem mert kellettek a lamellák,de amugy komplett,az lső sebességet kidobja néha,"kopott a kapcsolóköröm".Nekem egy red rose-ban volt 80 at simán ment a kis shopper.komplett gyujtással karburátor nélkül! ELADÓ!
Emil:tj@invitel.hu
majd teszek fel képeket!
az nezd meg ahol a hatso lengovilla rakapcsolodik a vazra par milimeteris fura dolgokat csinal
Ha már így megkérdezted az enyém regenerálódik. Főtengely felújítás, találtam a váltóban egy tűgörgőt ami elég rondán nézett ki. Az csere, meg főtengelyszimmering csere. Egy két csavart is kicserélek mert szar volt a fejük. Meg hengerfejtőcsavar. Ma megcsináltam újra a ford szám mérő háttérvilágítását kékre mert annyi lett a LED-nek meg még a km órába is az lesz. A hátsó lámpa LED-sora lesz még bővítve meg átvariálva a kapcsolása. Nagyjából ennyi.
Szia!

...nem is tudom, lehet, hogy csak posztraumás sokk így a gázolás után (pl amint kibukkan egy autó oldalról a féket szoktam húzni, meg 80-nál nem is megyek gyorsabban a városban, szóval érezhetően még be vagyok szarva, ez tény), de mintha kicsit instabil lenne a jószág. Valahogy úgy érzem, mintha nem mindig akarna egyenesbe menni, nem konkrétan húz valamerre, hanem olyan, mintha kicsit össze vissza csalingáznék, valahogy nem úgy megy egyenesen, mint elvárnám, időnként a sávomban csalingázok jobbra-balra. Aztán ma hazafelé meg kicsit olyan volt, mintha a hátulja csúszkálna, bizonytalan lenne, annyire így éreztem, hogy félre is álltam és megnéztem nem akar-e kiesni a kerék. (arról vízionáltam, hogy mindjárt megelőz:)
Nem tudom, lehet, hogy csak képzelődök, de szerinted mit kéne megnéznem, ha tényleg van valami, hol kéne látnom?
A csatt után kiöntöttem egy vödör vizet, többször átmentem rajta, de mindig egybe esett a két kerék nyoma, tehát látszólag egyenesen fut. A rugóstag most jó, nem pattog, a kerék nem lötyög (úgy látszik tényleg jól meghúztam a csavarokat :) és nincs benne nagyobb nyolcas, mint volt korábban (egy igen pici mindig volt benne, de nagyon kevés), a guminyomás rendben.
Köszi, üdv: M.