Üdv újra fórum lakók! Volt egy kisebb nagyobb kihagyásom mert nem érek rá gépezni. Állandóan csak a motor után járkálok és kajtatom rá elő a pénzt és csinálgatom sötöbö.
Most épp ahhoz a részhez értem h mivel nem vok egy nagy zseni fizikából ezé egy kis segítségre szorulok! Úgy tudom h van itt vki aki naon ott van fizikából meg matekból (asszem igen trakee te vagy az ) Nos a helyzet a következő :
Van a gyári világítás : U=12 V P=35W I=2,91A (számításaim szerint) És gondolom párhuzamosan van kötve.
És én úgy akarom megcsinálni h vettem H4es halogén izzófoglalatot és azt nekem egy cimbim belerakná a mociba de nekem 60W/55Wos kell. Magyarul ha jól számoltam ako :
U=12 V P=60W akkor I=5A
Ha jól számoltam ako h csináljam meg azt h a moci a világításra !előre! ne 2,91A áramerősséget adjon hanem 5A-t. Me ugyebár P=U*I. A feszkót nem lehet növelni mert állandó és am se lenne egészséges, ezé maradt az áramerősség.
Kérdés : Ha jól számoltam ako h vagy mit csináljak h jó legyen? Ha nem jól számoltam ako mégis mit tegyek?! (ennek a feladása nem jöhet szóba )
Köszi, majd úgy is kipróbálom, csak ma nem mehettem el itthonról, vigyáztam a mesteremberekre és (berakták az ajtót és ablakokat a házba) addig próbálgattam. Előtte én se néztem így soha, ezért nem is tudtam, hogy lehet-e. ...az autón igen, akár 100-as fordulatonként is, de hát az 4 ütemű. :)
Nos, hogy üresbe mit művel, szerintem nem fontos... Az a lényeg, hogy mikor mész vele, egyenletesen adja le a taljasítményt kb, és jól menjen... Egyébként én így sose próbálgattam...
hja azt értem csak azt nem, hogy hogy mérteme l... pedig vagy 5X megmértem....
Egyébként a váltóról szépen lefejthetők a fogaskerekek sorba, ilyen acélgyűrűk vannak a biztosításra, nem zeeger, csak ilyen C alakú, szét kell nyitni, levenni! Persze figyelj, hogy voltak az alátétek stb stb
No szereztem újra egyforma csvarokat (az előző szettet elpakoltam valahova:), ha már egyszer minden idomot fel kell rakni, akkor nem összevissza legyen, mint volt, hanem szép egyformák.
Szóval úgy tűnik a moci már sosem lesz olyan, mint régen, mert a karambolos oldalán egy kicsit nagyobb a rés a tank és az oldalidom között, mint a másikon. :(:( ...de a fényezés legalább szép rajta.
...aztán elmentem lemosni nagynyomásúval, direkt berregve hagytam, de egyszercsak leállt és többé nem indult, illetve néha kicsit, aztán rögtön leállt, aztán volt, hogy csak nagy gázon ment, aztán meg csak szivatóval és ahogy hozzányúltam a gázhoz leállt.A gyertyapipa alatt nem volt víz, meg nézegettem pár helyen, de gondolom valahol beázott. Aztán vártam és mindig újra próbáltam, egy idő után már ment, de gázra ugrált fel-le a fordulatszám, meg nem is ment 9000 föle. Végül pár óra várakozás és reszelés után végre rendesen ment, illetve már megy, szóval valahol valami kiszáradt.
Szóval többet csak a kereket mosom így, marad a szivacs és vödör. :)
...viszont van valami, ami nem tudom üzemszerű-e. Bár tudom, hogy a kétütemű teljesítményleadása messze nem lineáris, de most, hogy próbálgattam álló helyzetben a gépet észrevettem, hogy szinte lehetetlen végighúzni szép lassan a gázt a fordulatokon. Olyan 6000-ig még viszonyag lehet szép lassan emelni a fodulatot, de felette akár milyen finoman húzom a gázt olyan 9-re felugrik. Szóval nem tudok mondjuk olyat, hogy 9000-ig szép lassan lépésről-lépésre megy fel a fordulat, igen finom gázmozgásra.
Köztes értékre is inkább csak úgy lehet beálni (mondjuk 8000-re) ha ráhúzok, kicsit visszaengedek és kb így áll be, de 6000-ról kicsi gázra inkább túlugrik 9-10-re. Ez normális?
Sziasztok!
Nincs valakinek az öninditó és a lendkerék közötti fogaskereke?Nemtudom mi a neve annyit tudok h egy fogaskerék egy tengelyen!Nekem már nagyon elvan kopva és elég csunya hangot ad amikot teker az öninditó!
Rájöttem hogy miért nyígott az 5. sebességem. A blokkban annyi lett a tűgörgőnek. Hogy lehet ezt kicserélni? Hogy jön le a tengelyről? És lehet kapni csapágyboltban?
nekem is volt ilyen gondom bár nekem rs-em van.. nálam a bronzkefe volt elkopva és kifordulva a helyéről.. ezért nem működött a cucc.. vettem új kefét és megoldódott a probléma..
háát nemtudom.. Ha mind, akkor valószínűleg nem a váltó rossz.. hszen egyszerre mind nem megy el....
Szerintem a kuplung... lehet, érdemes lenne megnézni nem akad-e a bowden, nincs-e annyira oda, hogy félig emel csak ki, és ha minden ok, levenni a deklit, és szétszedni a kuplungot, ott mi van...
Nagyon szar a bovden,az cserés lesz és most úgy van beállítva,hogy fent fog,tehát teljesen kiemel. De nem változtattam semmin mielőtt elkezdett szarakodni,bár ezen a kuplung holtjátékon még állítgatok.
Most épp ahhoz a részhez értem h mivel nem vok egy nagy zseni fizikából ezé egy kis segítségre szorulok! Úgy tudom h van itt vki aki naon ott van fizikából meg matekból (asszem igen trakee te vagy az ) Nos a helyzet a következő :
Van a gyári világítás : U=12 V P=35W I=2,91A (számításaim szerint) És gondolom párhuzamosan van kötve.
És én úgy akarom megcsinálni h vettem H4es halogén izzófoglalatot és azt nekem egy cimbim belerakná a mociba de nekem 60W/55Wos kell. Magyarul ha jól számoltam ako :
U=12 V P=60W akkor I=5A
Ha jól számoltam ako h csináljam meg azt h a moci a világításra !előre! ne 2,91A áramerősséget adjon hanem 5A-t. Me ugyebár P=U*I. A feszkót nem lehet növelni mert állandó és am se lenne egészséges, ezé maradt az áramerősség.
Kérdés : Ha jól számoltam ako h vagy mit csináljak h jó legyen? Ha nem jól számoltam ako mégis mit tegyek?! (ennek a feladása nem jöhet szóba )
Légyszives naon fontos lenne tudni!
Üdv: M.
Nos, hogy üresbe mit művel, szerintem nem fontos... Az a lényeg, hogy mikor mész vele, egyenletesen adja le a taljasítményt kb, és jól menjen... Egyébként én így sose próbálgattam...
Egyébként a váltóról szépen lefejthetők a fogaskerekek sorba, ilyen acélgyűrűk vannak a biztosításra, nem zeeger, csak ilyen C alakú, szét kell nyitni, levenni! Persze figyelj, hogy voltak az alátétek stb stb
No szereztem újra egyforma csvarokat (az előző szettet elpakoltam valahova:), ha már egyszer minden idomot fel kell rakni, akkor nem összevissza legyen, mint volt, hanem szép egyformák.
Szóval úgy tűnik a moci már sosem lesz olyan, mint régen, mert a karambolos oldalán egy kicsit nagyobb a rés a tank és az oldalidom között, mint a másikon. :(:( ...de a fényezés legalább szép rajta.
...aztán elmentem lemosni nagynyomásúval, direkt berregve hagytam, de egyszercsak leállt és többé nem indult, illetve néha kicsit, aztán rögtön leállt, aztán volt, hogy csak nagy gázon ment, aztán meg csak szivatóval és ahogy hozzányúltam a gázhoz leállt.A gyertyapipa alatt nem volt víz, meg nézegettem pár helyen, de gondolom valahol beázott. Aztán vártam és mindig újra próbáltam, egy idő után már ment, de gázra ugrált fel-le a fordulatszám, meg nem is ment 9000 föle. Végül pár óra várakozás és reszelés után végre rendesen ment, illetve már megy, szóval valahol valami kiszáradt.
Szóval többet csak a kereket mosom így, marad a szivacs és vödör. :)
...viszont van valami, ami nem tudom üzemszerű-e. Bár tudom, hogy a kétütemű teljesítményleadása messze nem lineáris, de most, hogy próbálgattam álló helyzetben a gépet észrevettem, hogy szinte lehetetlen végighúzni szép lassan a gázt a fordulatokon. Olyan 6000-ig még viszonyag lehet szép lassan emelni a fodulatot, de felette akár milyen finoman húzom a gázt olyan 9-re felugrik. Szóval nem tudok mondjuk olyat, hogy 9000-ig szép lassan lépésről-lépésre megy fel a fordulat, igen finom gázmozgásra.
Köztes értékre is inkább csak úgy lehet beálni (mondjuk 8000-re) ha ráhúzok, kicsit visszaengedek és kb így áll be, de 6000-ról kicsi gázra inkább túlugrik 9-10-re. Ez normális?
Üdv: M.
Nincs valakinek az öninditó és a lendkerék közötti fogaskereke?Nemtudom mi a neve annyit tudok h egy fogaskerék egy tengelyen!Nekem már nagyon elvan kopva és elég csunya hangot ad amikot teker az öninditó!
át szeretném foliázni a mocim csak nem tudok dönteni hogy milyen legyen.
mondana mindenki véleményt,megköszönném : )
Szerintem a kuplung... lehet, érdemes lenne megnézni nem akad-e a bowden, nincs-e annyira oda, hogy félig emel csak ki, és ha minden ok, levenni a deklit, és szétszedni a kuplungot, ott mi van...