Oké. De pont azt kérdeztem tőled h mégis h tudom kiszedni a főtengelyt? Nekem a hajtókar tetején felső tűgörgő kopott el nem a csap. Vagy lent fordítva lenne?
A hőgomba dologról... Sajnos ha amint ráadod a gyújtást, azonnal felszökik a mutató, egészen a kiakadásig, azaz teljesen lefekszik jobbra, és közel 120 fokot mutat, akkor valószínűleg a műszer ment tönkre. Havernak is így volt, egyszercsak elszállt, onnantól csak ezt mutatta. Ha lehúzod a hőgombáról a csatlakozóját, gondolom visszaáll 0 ra. Ebben az esetben sajnos csak a csere segít, nem egyszerű ügy, anno mi is megpróbáltunk, nem volt fehér számlapú, csak mindenféle fekete.
A vízpumpa... Huhh de rég volt, hogy azt szétszedtük. Arra emlékszem, hogy ilyen kétoldali szimmering van benn eredetileg, amelyet két keskenyre cseréltünk, mivel olyat beszerezni lehetetlennek tűnt. Én úgy emlékszem, le kell venni a jobb oldali deklit, hogy kiszerelhető legyen a tengelye.
Egyébként ha elkopik a tengely, befolyik a víz a váltóházba, szóval ha habosodik, és nő az olajszint ott, akkor odavan. Különben, ha a fogaskerekek épek, akkor tuti forog... De nem nehéz megnézni, leveszed a fedelét, persze előbb leengeded a vizet, aztán fogod a berúgókart, és átforgatod párszor a motort, forognia kell a vízpumpának... Ha így jó, akkor jó. Más kérdés, ha a henger nagyon melegszik, és nem langyosodik utána a hűtő, lehet, hogy a termosztát rossz. Bár lég lassan melegednek ám ezek a motorok, szóval olyan 5-10 km után szokták elérni az üzemi hőfokot....
jah a világitás,töltécs fasza lett,kábelköteg is,úgynézki a nyál aránya is minden fordulaton jó.
Olajbowdenen kel még faragni a házbol le picit mert minimumra feszitve is alapjáraton picit huzza a pumpát és ugye a bowden belsőt nemtom megtoldani...
De pont jo is ha szedek le a házbol picit igy is bőven tul hosszú a háza neki...
Akinek 50es gépe van lécci mérjen már meg megint pár dolgot!
20fokon meg kb. 80fokon üzemi hőn a hőgomba ellenálását!
illetve hány volt megy a müszere!
Meg egyből testen van a müszer másik lába?
Hőgomba és a müszer közt nincs sorba semmi?
Mikor hazahoztam a mocit a kokány kábelezéssel fixen 60fokon állt a müszer de aksiba max 8v volt.
Most meg pillana talatt pár méter után kiakad 100felé.
Holnap meglesem a vizpumpa környékét mert a henger üzem meleg volt,de a hütőm jég hideg,bár csak
2X7km t emntem hidegbe,ködbe kisfordulaton.
Remélem kerülgeti a vizet a vizpumpa.
Aki szedett már szét ilyen minareli blokkot elmondaná hogyan van a vizpumpa tengely?
milyen érétkekre mihez képest hol kell hézagolni meg hol van biztositó zéger?
Annyira megvan kopva a tengelyem....
50es blokkohz keresek hibátlan vizpumpa tengelyt.
Újat hol kpahatok?
Ennek az itálmondonak van weboldala?
Nos a gond az, hogy általában itt nem a tűgörgő kopik el, mivel az a legkeményebb, hanema futófelülete. Először a csap, utána a hajtókar. És az a szomorú tény, hogy ezek ára igencsak borsos. Pl nekem egyszer a szettben olyan tűgörgő voolt, amelyből kiesnek a görgők... Természetesen hiába hívtam, fel a mesterember figyelmét, hogy ne ejtse ki őket, egyet kiejtett.... Ezt itthon vettem észre, kellett rendelnem új tűgörgők, amely sajnos nem szabványos, így nem lehet csapágyboltba kapni, az italmondónál pedig valami 4500 Ft volt csak ez. (+ postaköltség, mivel kicsit messze vannak) Ekkor figyeltem fel rá, hogy van csap is gyári, de ennek az ára is valami 3600 Ft volt, és így, ahogy számolgattam, összesen postával közel 10 e Ft lett volna. Ellenben éppen akciós volt a hajtókarszett, 16900 Ft asszem... És abba nem volt benn a rizikó, hogy odavan a hajtókar.
Én azt javaslom neked, próbáld utánfutón átköltöztetni a motort, szedd szét szépen apránként, húzasd szét a sonkákat, nézd meg, mennyire kopott, és mi, és a látottak alapján dönts, hogy mi legyen vele. Nekem erre is vannak igen komoly ötleteim, mert még ha kopott is a hajtókar, kapható olyan tűgörgős csapágy, amely külső futófelülettel rendelkezik, ennek a méretére felmarni a hajtókart, és belesajtolni a csapágyat, új csap, és mehet. De hogy ez mennyire életképes megoldás, nem tudom....
Mint 5let én is naon jónak találtam, csak bennem is felmerültek ezek a dolgok. H megéri-e, meg bírni fogja-e úgy mint ahogy egy bolti stb. Bár a pontossággal meg az anyaggal csak nem lehet baj ha ki maratja, vagy netán CNCvel megcsinálja... nos 2 dolgot is felajánlott nekem haver. H ő megcsinálja meg h esztergályoshoz is elvihetem...nah majd meglátom mi lesz.
És az az alternatíva nem jó ha szerzek bele vhonnan egy teljes új gyári(bolti) alsó tűgörgőt?
Ja és am h szedjem ki a főtengelyt? Me így első ránézésre nem tűnt nekem vmi leányálomnak
Az ötlet nagyon jó, sajnos a kivitelezés nehézkes. Ugyan megcsinálják neked, remek lesz, egy baj van, kérdés, milyen anyagból! Meg általában a hajtókarszem is kopott, no azt is lehet feljebbköszörülni, a kérédés, hogy mennyire lesz kemény az a felület. Magyarul lehet, hogy jól sikerül, és sokat elmegy, de előfordulhat, hogy pillanatok alatt elkopik!Most ha az esztergályos elfogadható áron dolgozik, esetleg érdemes egy próbát tenni, de ha ígyis lenne egy 10 e Ft, akkor el kell felejteni!
trakee!
Mondtam egy FAGnál dolgozó és persze motorozó haveromnak h mi a helyzet a vasammal és azt mondta nekem h van költség kímélőbb megoldás is a problémámra, mint h vegyek 25-30Ezer Ftért új főtengelyt, vagy felújítószettet 21ért (plusz centirozás,csapágyak stb).
Azt mondta nekem h szedjem ki az alsó tűgörgőt és a hajtókart, és vigyem el esztergályoshoz megmérni a lehető legpontosabban a paramétereket és ő legyártja nekem kocc újonann, úgy h belemenjen kotyogás nélkül a hajtókarba.
Szerinted ez jó 5let? Mármint így is orvosolódik a problémám ha lesz benne egy új tűgörgő alul ami nem kotyog semmit fel-le?
A képen lévő Aprilia AF1 Europa RS blokkal eladó! Jelenleg hibás a főtengely csapágya valószínűleg, és ráférne egy új hengerszett, ezért olcsón számítom meg, de ha valaki megfizeti, megjavítom neki.
Futott: ~21-22000 km Kor : 1995
Blokk: RS 50 AM3 újszerű 2004-ben beépítve! Az Aprilia, de talán a világ egyik leg jobb 2 ütemü 50 ccm -es blokkja (Most 70), nicasil hengerrel, rezgőszeleppel.
Uj gumik (még szörmés:), kadminiumos lánc, fékbetétek, bowdenek, spirálok, hátsó rugóstag, fém fékcső(!), duda :P, fényszóró (H4!), légszűrő, ülés huzat (full bőr!), szóval minden ami kopik..
Végsebessége: 90 kM/h telepített traffipaxal mérve
Teljesítmény: 14 hp kb :)
Sebességfokozatok: 3 kuplungos.
Fogyasztás: ~4 liter
Nagyobbat vettem, ezért most aki kapja- marja! Minden meglévő plussz alkatrésszel...
www.italmondo.hu
A hőgomba dologról... Sajnos ha amint ráadod a gyújtást, azonnal felszökik a mutató, egészen a kiakadásig, azaz teljesen lefekszik jobbra, és közel 120 fokot mutat, akkor valószínűleg a műszer ment tönkre. Havernak is így volt, egyszercsak elszállt, onnantól csak ezt mutatta. Ha lehúzod a hőgombáról a csatlakozóját, gondolom visszaáll 0 ra. Ebben az esetben sajnos csak a csere segít, nem egyszerű ügy, anno mi is megpróbáltunk, nem volt fehér számlapú, csak mindenféle fekete.
A vízpumpa... Huhh de rég volt, hogy azt szétszedtük. Arra emlékszem, hogy ilyen kétoldali szimmering van benn eredetileg, amelyet két keskenyre cseréltünk, mivel olyat beszerezni lehetetlennek tűnt. Én úgy emlékszem, le kell venni a jobb oldali deklit, hogy kiszerelhető legyen a tengelye.
Egyébként ha elkopik a tengely, befolyik a víz a váltóházba, szóval ha habosodik, és nő az olajszint ott, akkor odavan. Különben, ha a fogaskerekek épek, akkor tuti forog... De nem nehéz megnézni, leveszed a fedelét, persze előbb leengeded a vizet, aztán fogod a berúgókart, és átforgatod párszor a motort, forognia kell a vízpumpának... Ha így jó, akkor jó. Más kérdés, ha a henger nagyon melegszik, és nem langyosodik utána a hűtő, lehet, hogy a termosztát rossz. Bár lég lassan melegednek ám ezek a motorok, szóval olyan 5-10 km után szokták elérni az üzemi hőfokot....
Olajbowdenen kel még faragni a házbol le picit mert minimumra feszitve is alapjáraton picit huzza a pumpát és ugye a bowden belsőt nemtom megtoldani...
De pont jo is ha szedek le a házbol picit igy is bőven tul hosszú a háza neki...
20fokon meg kb. 80fokon üzemi hőn a hőgomba ellenálását!
illetve hány volt megy a müszere!
Meg egyből testen van a müszer másik lába?
Hőgomba és a müszer közt nincs sorba semmi?
Mikor hazahoztam a mocit a kokány kábelezéssel fixen 60fokon állt a müszer de aksiba max 8v volt.
Most meg pillana talatt pár méter után kiakad 100felé.
Holnap meglesem a vizpumpa környékét mert a henger üzem meleg volt,de a hütőm jég hideg,bár csak
2X7km t emntem hidegbe,ködbe kisfordulaton.
Remélem kerülgeti a vizet a vizpumpa.
Aki szedett már szét ilyen minareli blokkot elmondaná hogyan van a vizpumpa tengely?
milyen érétkekre mihez képest hol kell hézagolni meg hol van biztositó zéger?
Annyira megvan kopva a tengelyem....
50es blokkohz keresek hibátlan vizpumpa tengelyt.
Újat hol kpahatok?
Ennek az itálmondonak van weboldala?
Nos a gond az, hogy általában itt nem a tűgörgő kopik el, mivel az a legkeményebb, hanema futófelülete. Először a csap, utána a hajtókar. És az a szomorú tény, hogy ezek ára igencsak borsos. Pl nekem egyszer a szettben olyan tűgörgő voolt, amelyből kiesnek a görgők... Természetesen hiába hívtam, fel a mesterember figyelmét, hogy ne ejtse ki őket, egyet kiejtett.... Ezt itthon vettem észre, kellett rendelnem új tűgörgők, amely sajnos nem szabványos, így nem lehet csapágyboltba kapni, az italmondónál pedig valami 4500 Ft volt csak ez. (+ postaköltség, mivel kicsit messze vannak) Ekkor figyeltem fel rá, hogy van csap is gyári, de ennek az ára is valami 3600 Ft volt, és így, ahogy számolgattam, összesen postával közel 10 e Ft lett volna. Ellenben éppen akciós volt a hajtókarszett, 16900 Ft asszem... És abba nem volt benn a rizikó, hogy odavan a hajtókar.
Én azt javaslom neked, próbáld utánfutón átköltöztetni a motort, szedd szét szépen apránként, húzasd szét a sonkákat, nézd meg, mennyire kopott, és mi, és a látottak alapján dönts, hogy mi legyen vele. Nekem erre is vannak igen komoly ötleteim, mert még ha kopott is a hajtókar, kapható olyan tűgörgős csapágy, amely külső futófelülettel rendelkezik, ennek a méretére felmarni a hajtókart, és belesajtolni a csapágyat, új csap, és mehet. De hogy ez mennyire életképes megoldás, nem tudom....
És az az alternatíva nem jó ha szerzek bele vhonnan egy teljes új gyári(bolti) alsó tűgörgőt?
Ja és am h szedjem ki a főtengelyt? Me így első ránézésre nem tűnt nekem vmi leányálomnak
Köxx
Nem tud valaki eladó fordulatszámmérő spirált?
50cm3-is futurához kellene.
Mondtam egy FAGnál dolgozó és persze motorozó haveromnak h mi a helyzet a vasammal és azt mondta nekem h van költség kímélőbb megoldás is a problémámra, mint h vegyek 25-30Ezer Ftért új főtengelyt, vagy felújítószettet 21ért (plusz centirozás,csapágyak stb).
Azt mondta nekem h szedjem ki az alsó tűgörgőt és a hajtókart, és vigyem el esztergályoshoz megmérni a lehető legpontosabban a paramétereket és ő legyártja nekem kocc újonann, úgy h belemenjen kotyogás nélkül a hajtókarba.
Szerinted ez jó 5let? Mármint így is orvosolódik a problémám ha lesz benne egy új tűgörgő alul ami nem kotyog semmit fel-le?
akit érdekel írjon!
Sokat segítettél vele!
Futott: ~21-22000 km Kor : 1995
Blokk: RS 50 AM3 újszerű 2004-ben beépítve! Az Aprilia, de talán a világ egyik leg jobb 2 ütemü 50 ccm -es blokkja (Most 70), nicasil hengerrel, rezgőszeleppel.
Uj gumik (még szörmés:), kadminiumos lánc, fékbetétek, bowdenek, spirálok, hátsó rugóstag, fém fékcső(!), duda :P, fényszóró (H4!), légszűrő, ülés huzat (full bőr!), szóval minden ami kopik..
Végsebessége: 90 kM/h telepített traffipaxal mérve
Teljesítmény: 14 hp kb :)
Sebességfokozatok: 3 kuplungos.
Fogyasztás: ~4 liter
Nagyobbat vettem, ezért most aki kapja- marja! Minden meglévő plussz alkatrésszel...
első felujitott futómű:16eft, kerekek,fékek,idom szett,...stb Érdeklődj
msn:patvaros87@freemail.hu
email:patvaros87@gmail
.com
tel.:06303207630
Üdv Patvaros Zoli
Gondolkoztam meg mentem is ma a géppel és arra jutottam h nem eladó inkább!Sőt....ismét beleszerettem! Ezek az AF1ek valami csodálatos gépek!
Legközelebb, ha elbasznak rendőr, biztosító, nincs szarakodás. Ezt most elqrtam, nem kicsit...
M: