háát az SKF -el óvatosan... SAjnos leadtak a minőségből... A koyo amúgy nagyon jó! És nem is túl drága tudtommal. Amúgy a FAG is nagyon jó, és az ára is egész korrekt...
Az Af 1 gyári hengere bevonatos, méghozzá a gyár Gilnisil bevonatnak nevezi, gyakorlatilag ugyan az lehet, mint amit nicasilnak neveznek, max más fémmel csinálják a dolgot. Csakhogy miutána gyári henger nagyon drága ( nem annyira, mint egy NSR, vagy Mito henger, mert azok "csak" olyan 50-60 e Ft ezé meg olyan 120-130 e Ft tudomásom szerint) így kitalálták (nem csak magyarországon) hogy meghüvelyezik a gyári hengert, raknak bele vasperselyt, és az fúrható, és kapni hozzá túlméretes dugattyút is. (nemcsak ilyen 0,01 mm -el nagyobbat, hanem 0,25 mm-es lépcsőnként is)
Az apriliban gyárilag nicasilos van, de az ilyen idős gépekben már általában kicserélték egyszer a perselyt, így azokat fúrni lehet. Többek között nekem is így van. azt mondjak így már nem bír ki egy henger annyit mit a nicasillal.
az enyém hót ziher h nicasilos de szerencsére nem ragadt meg 1ccer sem vagyis soha és még nem is hullámos a hengerfal. Szal a henger jó állapotban van.
Nem! Én megnézném, ha nem lóg, akkor összeraknám így, hátha neked szerencséd van, meg ki tudja, lehet, hogy már cserélték, és nem is futott sokat! (ha nem lóg) csak figyelj oda, ha elkezd morogni, akkor azonnal szét kell szedni!
Merthát ugye a hajtókarszett egy 21-22 e Ft, a gyári FAG csapágyak, műanyag kosárral olyan 4-5 e Ft/ db tömítéskészlet, szimmeringek olcsón megúszhatóak ( no nem ha hozzá rendeled ) Szóval feleslegesen kár nekiesni... Ha lóg, persze akkor nincs mese!
Akkor mégis csak kétszer annyit megy el a hajtókar mint a dugó:)
Valami ilyesmi.
Erről beszéltem én is nem.
Na ha már kicsit nagyobb az is sokat számít ezért megy el többet.
AF1 fúrható?
Akkor magyarul azt mondod h 1értelműen ne rendeljem meg csak a tűgörgőt, hanem az egész felújító szettet? És a csapágyak mennyibe kerülnek kb és mien méretűek kellenek bele és hány db? Úúú de sokba lesz nekem ez a gép...
Amúgy nem azon van a lényeg, hogy flexel szét lehet e szedni. Meg ha még szét is tudod szedni azon van a hangsúly hogy össze lehessen rakni úgy hogy az eredeti funkcióját teljesítse. Márpedig az arpiliaba nem biztos hogy visszaraknam a flexel szétszedett rugóstagot.
Nos, ha nem kotyog, akkor ne cseréld! De sajnos könnyen előfordulhat, hogy 1000-1500 km múlva, mier bejáratod az új dugót, tönkremegy az alsó hajtókarcsapágy! Úgyhogy ha nem lóg, akkor fülelj, ha elkezd morogni a motor, és egyre hangosabb, akkor tönrement, mielőbb suzét kell szedni, és javítani, mielött a görgőket feldolgozza a motor.
Most lehet, hogy Jano megint belém fog kötni, hogy a régi szakik is aztmondják, meg a Ternai könyvben is az szerepel, hogy 2-3 fúrásonként kell csak a hajtókart cserélni, de ez ROTAX 123-as blokk, kihegyezve, és az az alsó tűgörgős csapágy nem is olyan nagy (20-as csap, 26-os külső átmérő, és mindössze 15 mm széles ami egyébként nem szabványos, így csak direk ehhez lehet kapni, csapágyboltba nem) és sajnos ez olyan 20-25 e km-t bír ki ezekbe.
NEm véletlenülaz a gyári előírás, hogy 10 e km-enként dugattyúcsere, 20 e km-enként motorfelújítás, hajtókar, és főtengelycsapágycserével.
Namost sak annyit, hogy azt, hogy nem újítható, egy ezzel foglalkozó emberke mondta... A többire nem reagálok....
Ne haragudj, egy cseppet jobban ismerem az Af-1 -et mint te, így nagyon sok értelme van ennek az általános szövegnek.... Amiben nagyrészt tényleg igazad van, de most egy adott motorrül, az Af 1 ről van szó... És nem véletlenül beszéljük meg itt, mert itt olyanok vannak, akiknek ilyen van így nem találgatnak, hogy hogy is kell szétszendi, javítani, hanem tudják!
régen fag=szar, skf=nagyon jó.