Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt jól megírtam
az az igazság hogy hol van járműgépészet szalirány. Én is gépészmérnöknek tanulok és az érdekelne engem is. Mert pesten és miskolcon nincs. az tuti. Szal ha elmondod megköszönöm, ha nem úgyis jó..
Nem szerétném elmondani, minden azért nem publikus
De nem oszt nem szoroz, mert ezeket a dolgokat ugyse ott tanultam meg.
Ott megy a mecha meg a gépelemek.
Látom vállalkozó szellemű vagy
Csak így tovább én is így kezdetm , sokszor megtellettek otthon a kosarak
A mostanit inkább nemszedem szét, helyette most haverom Simoját beleztem ki
Most az a neve, hogy x, vagy nem szeretnéd elmondani a nevét?

Talán vidd el a blokkot
Amúgy gppészmérnöknek tanulok én is egy X nevű Egyetemen.
H vigyem el a motort ha kosárba van ?
Amúgy te hova jársz suliba? Csak mondtad hogy Te is valami szakiranyon vagy mar?
"újítható ha beszarik, de nem éri meg,"
Ebbe lehet valami
Majd elkérem, de googleba is találsz.
Na a főtengelyt nem kellll a kukába dobni, miről beszélnek itt az emberek.
Egyszerűen két oldalsó főtengelycsapágyat kell cserélni (pl ha lötyög a lendkeréknél).
Ha a felső tűgörgőd nagyon kopott volt akkor előfurdúl h. azon a helyen ahol a hajtókarba belemegy ott is már belerághatott és kikoptatta. Azt igazából meg kell méretned h. mennyivel nagyobb a gyári méretnél, ha egy bizonyos határon kívülre esik akkor bizony főtengelyt fel kell újítani.
Mivel az alsó tőgörgő elég nagy, ezért jóval többet bír mint a felső, ezért van az h. felsőt szinte minden dugócserénél cserélni kell hajtókart meg sokkal ritkábban.
Szóval ha nagyon nem vágod a dolgokat vidd el szerelőhöz, ő 10 perc alatt megmonja mit cserélj ki.
Am meg srácok ne vitatkozzatok mert felesleges. Az a lényeg az egészben h az olasz motorok többségének olyan hátsó rugóstagja van ami ugyan újítható ha beszarik, de nem éri meg, hanem inkább bontóból egy jobb állapotóra való cseréje javallott. Az h ki leng és ki nem meg hova rugózik hova nem az nem érdekes
Üdv néktek
Nekem knée a száma Jano.3 barátom, me jelenleg az én hátsó rugóstagomba 1g olajat sem találsz csak mellette . Jó lenne ha meg lehetne csinálni és nem kéne újat venni vagy bontóból venni...
Kösz a választ trakee. Bementem az Aprilia szervízbe itt Debrecenbe és ott megkérdeztem h mi hol merre hány óra és mondták h tudnak rendelni 2400 Ftért csak a felső tűgörgőt. Még nem rendeltettem meg, mert az az igazság h naon tartok attól h ha felső tűgörgő annyira szét volt kopva, meg a régi dugó állapotát nézem /6 bar kompr./ ako lehet h érdemesebb lenne egy főtengely felújító szettet venni (21eFt) de az sok pénz nekem jelenleg, me elég volt kitenni azt a 24 rugót is a dugóra... De ha megnézem a hajtókart h kotyog-e fel-le ako meg tudom úszni csak a 2400al (persze ha minden rendben)? És el fog múlni a csörgés zörgés a felső tűgörgő cseréjével? De te most azt mondod h dobjam ki a főtengelyt is a kukába?!?! Me tudtommal a főtengelynél a csapágyakat kéne cserélnem, az alsó felső tűgörgőt meg a hajtókart és ako már rendbe lesz a motor motorrésze . Vagy tévedek?
Tudom h sok kérdést tettem fel, de te mindig vágod h mi a megoldás Köszke
Másik az endúró se leng ha van csillapítva
Hol élsz te? Kezd el az endurófikázó szöveget is.
AZÉRT TALÁLTÁK KI AZT A KIBASZOTT LENGÉSCSILLAPÍTÓT MERT A RUGÓNAK SZÜKSÉGE VAN A CSILLAPÍTÁSRA, KÜLÖNBEN LENGENI FOG. ENDURÓNÁL NAGYOBBAT, GYORSASÁGINÁL KISEBBET.
HA ELÉG TÖKÖS GYEREK VAGY ÉS ISZONYAT IZOMBL LE TUDOD LÖKNI A HÁTULJÁT A MOTORNAK AKKOR AZ UTÁNNA FOG LENGENI PICIT.DE MINDENKI CSINÁL A DRÁGA MOTORJÁVAL AMIT AKAR
Neked se adnám meg azt a diplomát:))
Milyen szakirányon vagy?ÉN legalább járműgépészen
De ott se tanítják a MOTORSZERELÉST.
1.Figyelj az h. te nem tudod szétszedni az nem jelenti azt h. nem lehet, ez van.
A rugástagok majd mindegyike szemmelláthatólag nem szétszedhető jobb ha tudod, mégis szét tudják őket szedni és felújítani, ami nem meglepő mert a gyárba is valahogy össze lett rakva
Max azért nem lengett annyira az az NSR amiről beszélsz magyon elő volt feszítve a rugója.
Egy jól beállított futóműnél, nem csaphatja fel tökre (GYORSASÁGINÁL SE) a hátulját, hanem minimálisat meg kell ülnie a hátuljának a motor súly alatt (ha van csillapítva ha nem). És akkor már kifog lengeni ha nem csillapított.
2.Hidd el az én motoromnak lehet van olyan kemény a rugózása mint a tiednek
3.Ismerősöm SZÉTSZEDHETETLEN RUGÓSTAGÚ" RS 125-ét is megjavítottak, mert folyt belőle az olaj. Erről ennyit, de a TE kedvedért elkérem a telszámát annak aki csinálta.
Hümm öreg, vigyázz, nem jó emberrel kezdtél ki.

Kezdjük ott, hogy leng... Nos én láttam tönkrement csillapítású motort, nem leng, egyszerűen visszacsapta teljes kirugózásba, és kész! Merthát azt a lengést, amit fizikaórán tanáltál nem fogod észrevenni egy oylan rugónál, amit a himbarendszeren keresztül ekkora erővel tudsz csak összenyomni... (egyébként egy NSR nél volt...) Most hogy egy endurónál.. Basszus azon olyan puha a rugó, akkor is leng, ha jó! Hátmég ha semmit nem csillapít... Ésmég én nem értek hozzá...

A javításról pedig! Igazad van, vannak olyan lengéscsillaptók, motorba, amelyek javíthatóak! De az apriliaé NEM! Érted! Nem szétszedhető, ha tönkrement, csere! Mi javítható, az szétszedhető! De ez NEM!

Egyébként neked volt apriliad? Vagy egyáltalán 125-ös gyorsaságid? Mert egy 650-es enduró egészen mástészta... Vagy a Dt, ami a képeid között van.... Azoknál elhiszem hogy leng... De ennél... PLáne, hogy ugye progresszív a hátsó rugozása... (merthát ezt okozza a himbarendszer...)

Éshogy tanultam-e fizikát? Lehethogynem... Végülis csak gépészmérnöki diplomám írom tavasszal...
Sziasztok mi a véleményetek erről a cseréről szerintetek megéri?

Aprilia af1 Futura 50 ott van az adaltapomon!(0992)
Beta RR-re 50-es supermoto 2002-es-re?
vélemény?:)
Az apriliak lengéscsillapítóját nem lehet szétszedni. Amúgy hidd traket nem tudod megfogni af1 szerelésében, mert szerintem a fórumról neki van a legnagyobb tapasztalata.
"ez nem autó, nincs rajta súly"

Ezt a dumát honnan vetted?
Az autó rugóstagját az autó teszemazt 1500kg-jához tervezik, a motorét meg ahoz a szaros 120 Kg-hoz . Kisebb súly gyengébb rugó nem? Mi nem világos? Vagy a te motorod súlytalan?
Te olyanról ne írjál amíről fogalmad sincs!Légyszíves, és ezt nem kötekedés képp mondom.
Lengéscsillapítónak nem véletlen az a neve. Hidd el ha szar beleng, láttam nem egy ilyet.
Milyen szöveg az h. ez nem autó? Ugyan olyan azon az elvenműködik a kettőben a rugózás-csillapítás.
Abban is van valami amiről te beszélsz, de az egész pontosan úgy van h. gyorsabban megy fel, és utánna beleng!
Tanultál fizikát? Na akkor asszem nem kell magyaráznom mért fog himbálózni a csillapítatlan rugóstag.
Ne méteres himbálózásra gondolj hanem jó esetben 1-2 cm, de láttam mát endurón olyat ami 5-8 cm-et is patogott fel le.
Azt meg végkép nem tudom honnan vetted h. ezek nem javíthatók. Attól h. te nem tudsz róla attól még vannak ezzel foglalkozó szakemberek. Hidd el
JA ÉS SEMMI KOMMENTERT NE FÜZZ A DOLOGHOZ, EZ ÍGY VAN AHOGY MONDOM HIDD EL, HA NEM KERESS MEG VALAMI SZAKEMBERT AKINEK JOBBAN HISZEL, MAJD CSAK AZ UTÁN KEZDJ EL VITATKOZNI!
Szevasz!

Nos elég sanszos.. Ha lenyomod, és gyorsan visszajön, akkor sanszos! Annak lassan kéne visszamászni, ha teljesen lenyomod! Az nem igaz, hogy leng, ha rossz, ez nem autó, nincs rajta súly!Ha tudsz, kérj meg valakit, hogy menjen utánad valami jó huplis úton, sé nézze, hogy mennyit jár a kerék! Ha ugrál fel le folyton, mint valami bakkecske, akkor gond van! Mindenestre így nagyon óvatosan menj vele, pláne kanyarba!

Tudomásom szerint javítani nem lehet, ezek nem szétszedhetőek. És azt javaslom, keress valami megbízható bontós figurát, és kérdezd meg őt. Pl Javaslom Mitogerit, mond meg, hogy én adtam meg a számát (70/554-0998) meséld el neki, mi kellene, és hogy nem nincs-e neki esetleg egy jó állapotú darab, és mennyiért, vagy ha nincs, esetleg nincs-e véletlenül egy ismerőse, akinek lehet. Uyganis ismeri az ezekkel foglalkozó embereket, és megeshet, hogy tud ajánlani valakit.

Persze, rizikós a használt, mert talán most jó, de mi lesz holnap. Viszont az új aranyáron van, és szerintem ha ő tud neked adni olyat, amire aztmondja jó (talán ha rám hivatkozol, lelkiismeretesebben ránéz) akkor remélhetőleg az kiszolgál téged!
Hali mindenkinek!Eladnám az AF1em mert rájöttem hogy nekem inkább bejön az endurozás!Már 2 hete inkább ülök simsonra(semmi se gyári rajta) és a többiekkel megyek endurozni a határba!Képeket találtok az adatlapomon!Irányár 300000FT!
Hát ha megsem mondod, mi kellene...

Egyébként ha az a piros a motorod, ami a képeken van, akkor a kiírással ellentétben az nem Futura, hanem egy Aprilia AF 1 Projekt 108
Szevasz!

Nos kezdjük ott, hogy ha télleg 20 e km-es amotor, és minden gyári, akor a főtengely ia valószínű csereérett... PLáne, ha a felső tűgörgő darabokra hullott, csoda, ha a felső nem KO. Egyébként jó állapotú használt tűgörgőt én be mernék rakni! De tény, az nem a dugószett tartalma, bár éredmesebb lenne.
DE ha nem lóg, (fel-el, és nem tudod billegtetni mert ugye billegni is csak úgy tud, ha kopott) akkor próbálj meg rendelni új felső csapágyat. Ez nem nehéz ügy, szabványos, Én azt javaslom, menj be egy csapágyboltba, lehetőleg ha pesthez közel vagy, az importőrhöz, és rendelj. Mindjárt keresem a méreteit. JAvaslom, INA márkájút vegyél, ez a FAG tügörgős részlege. (megjegyzem nekem lapul itt a fiókomban egy zsír új darab ) Amúgy a vaterán amit hirdetnek, annak jól nézz utána, ugyanis Rotax 125 ként hirdetik, és ltzik ilyen blokk. A mienk pedig ugye ROTAX 123

Na keresgéltem, nincs mega mérete, viszont asszem ezt le lehet mérni!

Szóval a belső csapméret 15mm a hajtókarszem 19 mm és 20 mm széles a tűgörgőskosár. Én úgy tudom, ezekből az adatokból tudnak neked adni!
Akkor nem tud senki alkatrészt a mocimhoz ? már hívtam bontókat is amiket ismertem de eddig nem találtam hozzá :( aki tud segítsen előre is köszönöm!