Sziasztok!
A képen látható 50-es AF1 bontott alkatrészei eladóak.
A blokk hiányos, amúgy a váz még komplett!
Ha valakit érdekel valamilyen alkatrész írjon a kalmikov@freemail.hu-ra.
Sziasztok!
Mily meglepő, ismét a segítségeteket kérem! Most már működik a motor, minden rendben van rajta, viszont van egy törött bal indexbúrája. Úgy pedig holnap nem engedik át a műszaki vizsgán. Nem feltűnő, nekem sem tűnt fel eddig, de a műszakiztatóknak fel fog. Honnét tudok még ma szerezni hozzá egy bal indexbúrát? Akár kölcsönbe is, és másnap menne vissza!
Nagykanizsán láttam valakit egy 50-es AF-1 Futurával. Ha olvassa ezt, akkor kérem szépen, vegye fel velem a kapcsolatot!
Ja és a felmerült kérdéseidre aválaszok:berugókaros,fekete blokkos, néha valóban csúszott a kuplung,s azt érzem mintha nem tartanának a rugók!Zörejt nem hallok járó motornál! A különböző típusoknak más a sebváltó felépítése?
Na látom a segítőkészségetek töretlen,köszi! Az összerakás általános karbantartást takar(olajcsere,légszűrő,fék,lánc stb tisztítás) a blokkhoz nem nyúltam! Talán nem tudom pontosan leírni a hibát, nekifutok mégegyszer: tehát a motor jár, a sebességeket tudom kapcsolni kuplung nélkül is ,legalábbis hallom a fokozatok bekattanását s az üres zöld lámpa is elalszik , de a fogaskereket nem hajtja a sebváltó,a bowden ép, de ha beakasztom a helyére(a hiba észlelésekor kiakadt)hosszúnak tűnik, mivel a kuplungkar beesik!Bármelyik fokozatban van , ha ugyan valóban vált belül ,simán gurul mintha üresben lenne, vagy mintha állandóan kiemelne a kuplung!
Őőő jó kérdés Pláne, hogy pici AF-1 be csak segédkeztem...
(és mit raktál össze? A hengert? Vagy tök fügegtlen részét a blokktól?)
Tehát ha jól éretem: A motor indül, megy szépen (itt fontos, hogy önindítós, vagy berúgókaros) Elvileg be tudod rakni a sebességfokozatokat, max nehezen, mert ugye áll a váltó, csak nem hajtja a lánckereket? És a kuplungkar beesik effektíve, nem érzed, hogy a rugók ellentartanak? Ha így van, akkor nehéz az ügy :)
Ha csak nem forgat, és a kuplunkar szokásos módon üzemel, akkor mindenképpen le kellene szedni a kuplung oldali deklit! Ehhez le kell ereszteni az olajat... (a jobb oldali dekli, mivel ugye balkihajtásos, így egész más, mitn a 25-ös Muszahasi! ) Ha leszedted, akkor megnézni, hogy a kuplungkosár nem forgott-e mega tengelyén! Tehát hogy a nyelestengelyt hajtja-e a motor...
Az, hogy a váltó rossz, nem valószínű, hiszen akkor csak 1-2 fokozat veszik el, vagy beáll a főtengely... Kivéve, ha a régi feketeblokkos, és az ominózus tűgörgős csapágy szétesett a váltóba.. De akkor rettenetes zörög, ha jár a motor.... És valamit illik kihajtania!
Ha pedig beesik a kuplungkar, és nem is hajtja a lánckereket, (persze itt érdemes pl sebességbe teni, és betolni, mert ha nem emel ki a kulpung, nem biztos, hogy járó motor mellett sebességbe tudod tenni.. Vagy leffullad a motor) akor bajvan... Kérdés, nem csúszott korábban a kuplung? Hogy esetleg teljesen megégett? Mindenestre ehhez is le kell venni a kuplungoldali deklit, és szétszedni a kuplungot, hogy mi a csuda....
Amúgy 2 km miaz ehh Nem egyszer toltam 10-12 km-t a motort hazáig
ÖÖÖ hát én még csak most kezdtem szerelgetni, de szerintem a váltót hagyd békén, ez inkább kuplung.
Azt meg szét tudod szedni a blokk szétszedése nélkül is az olajpumpa oldalán lévő dekli leszedése után meglátod mi van ott. (persze előbb az olajat le kell ereszteni) Triviális kérdés: Nem lehet, hogy a bovden szakad el?
Üdv mindenkinek! Úgy látom ,hogy aktív az oldal, bár én nem tudok segíteni,sőt ismét én kérek tanácsot! A hétvégére összeraktam a gépet (50-es ) szépen működött is, de tegnap a sebváltó megadta magát! 2 km-t toltam hazáig ! A motor megy, elvileg a sebességeket is tudom léptetni, de a meghajtás nem megy, mintha folyton kiemelne a kuplung ! A hiba bekövetkeztekor a bowdenen érződő ellenállás megszűnt,kis erővel mozgatható a kar! A kuplungtárcsák ugorhattak vhogy szét, vagy mi lehet a gond? Hogy lehet a sebváltót szétszedni? Ez ügyben kérem a segítségeteket! Köszi!
Akkor remélem ez még a kicsit billeg kategória, mert bedugott csapszeg mellett is mozgott a hajtókarban.
Nem, a végdob vége volt ilyen nálam, mert ott annó levágták a végét, de a szélén a vágás mentén eresztett rendesen és fröcskölt rá a kerékre meg mindenre (főleg azok után, hogy tojásosította a nekem jövő kisbusz lökhárítója) a dzsuva. Na, hogy ott ne eresszen arra kentem annó kívülről hengerfejtömítőt, (és mindig egyre többet, mert egy idő után áteresztett, gondolom gyengén tapad az aluhoz) de elég rusnya volt, most azt csináltam meg rendesebben, ha már egyszer úgyis áll a gép.
Itt látszik mire gondolok: http://pingit.homelinux.org/mo...
/aztán remélem jövő télig nem kell leállnom és ha lesz akkor pár nap havazás, akkor a főtengely körül is körbenézek, mert hóban azért nem megyek, szétmarja a sós lé a gépet/
hümm végülis kb akkor egy árba vannak ezek a dugók... A vertex is van ennyi, a prox talán 1-2 e -el kevesebb.
A tűgörgő pedig teljesen normális, hogy így lötyög! Az csak akkor passzentos, ha beteszed a hajtókarba a görgőt, aztán bele a csapszeget! No akkor nem szabad billegnie! Persze egy nagyon picit fog, mert különben szorulna...
Az pedig, hogy a csapszeg tud a dugóban jobbra-balra csúszni, lényegtelen! Tökéletesen pontos úgysem lehet, hiszen akkor túlhatározott. Csak az a fontos, hogy a bztosító "C" gyűrűk rendesen a helyükön legyenek.
A kipuff dobja. és a rezócső között mondod? Ott a gyárin van két O gyűrű, az tömít.. De szerintem már senkinek nem végzi a feladatát ezért kentem én pirossal közé... A fémragasztót azért nem preferálom, hátha valami nagyon jó ragacsot találok használni, és többet nem jön szét soha... Mondjuk akkor kiégetném egybe :) Az pedig, hogy fémrésznek tűnik, ami a kipuffból jön, egy dolog... Akár a szél is fújhat bele koszt...
Igen már néztem, valami szürke szilószerűvel rá is van nyomva a lánckerék közepére, gondolom, hogy ne rohadjon a víztől. Szerdára lesz 14-es kerék, akkor nekiesek. :)
Ez jó 5let, köszönöm, na majd legközelebb!
Rendben, akkor nem igazgatom magam, egyébként nekem is tetszett, szép tükrös meg a dugó is pofás.
...háááát nem volt ócccsó 23 guriga.
Nem úgy értettem, hogy magába lötyög, hanem a hajtókar lyukjában mozgott elég szabadom, még a csapszegre húzva is.
...sőt ezen kívül a csapszeg egy picit még oldalra is mozog a dugóban, egy icipicit rövidebb, mint a két zéger által közrefogott szakasz.
Köszi!
ps: Ma leszedtem a kipuff végéről a csúnya piros hengerfejtömítő pasztát és megszegecseltem, meg fémszinű ragaccsal kitömítettem a rést (mivel kissé tojás alakú, hála annak, hogy első nap utolért annó egy autó és a kipuffnál fogva lökött rajtam) Na szóval a paszta alatt ezüstszínű szmötyi volt. Igazából ez már régi ügy, mikor régen mindig végigfolyt a kipuff alján az olaj, megtörölve az is mindig ezüst színű volt, minta tele lenne finom fémrészecskékkel. ...azt hittem valamit darál, de hát csak elment 9000 km-ert azóta. Szóval mi a fene lehet ez? Olyan, mintha kicsit sötétebb kályhaezüst lenne.
az előzőhöz még: Lánckereket cserélni nem ügy, leveszed a fedelét a kislánckeréknek, és egy zeeger gyűrű tartja a lánckereket. Elvileg ha nem túl feszes a láncod, akkor bontás nélkül simán kicserélheted. (elvileg ha jó a láncfeszesség, akkor fel tudod tenni, legalábbis én így emlékszem )
A gűrűket én is így rakom össze! És hidd el, énis mindíg parázom, nehogy elfoduljon! De ha simán fut a dugó, akkor nem lehet baj! Ha elfodulna, tuti szorulna!
A kipuffrugóra nekem van egy módszerem! Jó acélos 3 mm-es drótból hajlítottam egy kampót, amin hagytam egy kb 50 cm-es szárat, a végén pedig egy olyan fogantyút, amit egész marokkal foghatok. Szembeülök a motorral a földre, megmarkolom a fogantyút, és jobbról a bal rugót, balról a jobbat akasztom be! Persze ehhez a hűtőtakaró rácsot le kell venni.
A víztérfedélre a 2 e ft szerintem egész korrekt, csapj le rá! Lehetőleg kérd el mellé a két tömítését is, had legyen tartalék!
A henger lukjával pedig ne foglalkozz! Az, hogy tojásnak tűnik szemre, semmit nem jelent! Optikai csalódás lehet! Szerintem szépen egfúrták a hengered, és a dugó is szimpatikus!
A Wöshner dugóról csak hallottam, szerintem érdemes kipróbálni! Egyébként ha nem titok, az árát megkérdezhetem?
Az pedig, hogy lötyögősnek tűnik a felső tűgörgő, szóval az magába persze lötyög! A csapszeg ha bennvan, akkor kell passzentosnak lennie! Amúgy a felső nem veszélyes, az alsó előbb kopik el, ez a tapasztalat!
Remélem jól fog viselkedni! Jó motorozást! Szevasz!
hali mindenkinek!125-ös replica-hoz keresek gyúlytótrafót(ha jól tudom gyúlytásvezérlő a hivatalos neve)
ha van valakinek! Kérem írjon,vagy hívjon:30/550-2378 előre is köszönöm!
Már be kell jönnie a kicsi és közepes méretű képek már fenn vannak, néhány a nagy méretből még úton.
Úgy tűnik az akksim is behalt, nem bírta, hogy nemrég rajtamaradt a világítás egy napra (össze van kötve fixen a gyújtáskapcsolónál, mert pár hete elégtek az érintkezők, annyira, hogy a műanyag is megolvadt, kuka), aztán meg a dugótöréskor halálra indítóztam, szóval hiába volt egy napot a töltőn, mikor beraktam meg se nyikkant. :(
Na az wössner! :) Nekem is azt mondták, hogy fasza.
Közben itt marhára belassult a net, lassan töltődik fel, elvben mire megírtam már ott kellett volna lennie, de ott lesz már hamarosan, türelem és elnézést.
A képen látható 50-es AF1 bontott alkatrészei eladóak.
A blokk hiányos, amúgy a váz még komplett!
Ha valakit érdekel valamilyen alkatrész írjon a kalmikov@freemail.hu-ra.