Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

..leküzdöttem a hengert! :) ...ha hazaérek lesznek képek is.
Szóval a dugó végéből letört egy darab egészen a gyűrűig, meg is görbült kicsit a gyűrű ott.
...viszont sajna a henger is sérült. Nem nagyon, de sérült egy picikét belekapott ott ahol a beszívó nyílás van rajta. ...ilyenkor kuka a henger is? :( ...mit kóstál egy új? ...vagy inkább adjam el a gépet alkatrésznek és vegyek egy biciglit? ...el vagyok kenődve, reménykedtem, hogy a henger megúszta.

Üdv: M.
Már megtaláltam:(. Elég szomorú az ilyen
less át kunmadaras topikba...v a zako,perec...-be
Mi történt?:S én még nem hallottam.
Szerintem ki is csavarhatod a csavart és raksz bele egy hosszabbat ha már nem elég!
ÁÁÁ tesóók!Ez a madaras nagyon ott volt! 4 nap őrület!És jól bírta a Sport Pro is! Sőt...nem ette a vizet se szoval nincs gond!Egyedül az volt a gond a legvégén...gondolom hallottátok
Van hozzá szerszámkészleted? Eredeti? Azt! Azt is lefényképezhetnéd...

Egyébként a hátsó fékkar rúdját nyugodtan csavard kifele, (kontraanyát meglazít, utána a szárat csavar) legjobb teljesen kicsavarni, és akkor látod, mennyia tartaléka! Szerintem egy olyan 5-6 mm benn, + kontraanya ráhúz esetén nem fog elcsuklani!
Hozzátartozik, hogy kérdés, hogy állítottad be a kart! Mert annak is van egy ütközőcsavarja! És -legalábbis ahogy nekem kényelmes- úgy simán beállítható a fékpedál!
Amúgy egybe van a motor? Mennyi km van benn? És az reális lehet? (értem ez alatt pl, hogy 15 e km alatt még illik, hogy a gyári gumi, lánc legyen rajta, és a motor bontatlan legyen)
Képek az adatlapon... (vételi állapotban).

És ma délután megtanultam láncot feszíteni is. Halkan jelzem, nem kellett láncot bontani és a pontozó, meg a kalapács is a polcon maradt. Mindenesetre furmányos megoldás.
Ha ezt nem csinálom meg, akkor egy darabig törtem volna a fejem, hogy az L alakú fémdarab mit keres a szerszámostasakban :)
Más:
Hátsó fék fékkarjának az útja a végén mérve kb 5 cm semmi, aztán 1 cm fogás. A tolórúdon már nem merek kifelé többet tekerni. Hiba? Megoldás? Vagy ez így van minden AF-en?
Hihi 25-ös Europa? Na abból nem sok futkos magyarországon! Legalábbis én nem,nagyon láttam! Legyen szerencséd vele! És képeket! Sok-sok képet kérünk!
Gratula a géphez!
Sok balesetmentes kilométert kivánok számodra és persze széles utat olcsó benzint!
Sziasztok!
1 - gyel bővíteném a "csapatot".
Az új gép: Aprilia AF-1 Europa 125 ccm
Nos ez úgy ment nálam, hogy kivettema dugót, megnéáztem mi van a tetejébe ütve, és oylan méretűt rendeltem. Ez lekopni nem fog, max ha megolvad a dugó, akkor nem olvasható :)
Ez az A, B jezés eredetileg úgy volt, ha jól tudom, hogy az A hengerbe ment az 53,97 mm-es dugó, a B be az 53,98 mm-es. (mindkettő gyári) De! A dugattyúnak ez a jelölése nem ezt jelenti! Teltek az évek, kitalálták, hogy meghüvelyezik a hengereket, így a dolog ketté vált. Létezik a nicasilos henger számára a dugó (semmi különbség a másikkal,c sak a mérete) 53,97-54,04 ig ha jól emlékszem, ugyanis hónolás után a mester majd megmondja, mekkora dugó kell bele, így felmehet ilyen "nagyra" is a szükséges méret. Aztán vannak a hüvelyesek, azokba 0,25 mm -enként vannak dugók, elvileg ezeket jelölik A, B, C ,D betűkkel. Továbbá így jelölik a Polini hengerbe való dugókat is.
Rajta van a henger talpán betű. Én Italmondotól rendeltem és megkérdezték mi van a henger talpába ütve nekem egy A-betű volt.
de ugye másnál olcsobb
A dugattyúszett ára: 21400,-Ft
a főtengelyfelújító ára:24100,- Ft
Ez a pinkmotorsnál a prox!

a Vertex dugattyú ára:25500,- FT
Italmondonál nem kérdeztem.
Közben itt egy helyi haver azt mondta,hogy a betű jelzés nem negyon szokott lekopni, csak egy kis korom rakódik rá.
Remélem látszani fog!
nézd meg mekkora való hozzá aztán el kell menni a helyi sámánhoz , ö majd tudja h honnan kell hozni . Meg igy meguszod a postát is,.... ;)
TÍPUS Aprilia/Rotax Aprilia/Rotax
ÉVJÁRAT 125 cc 125 cc

GYÁRI SZÁM
TÚLMÉRETEK 53.97-54.02 54.00-55.50
0.01 0.25

A 53.97 54.00
B 63.50 63.50
C 15.00 15.00
D 22.00 22.00
E 13.00 13.00
F 13.00 13.00
G 20.00 20.00

DUGATTYÚ Domború Domború
FEJFORMA
COATING Bevonatos

KISKER ÁR 22 400 .- 22 200 .-


MEGJEGYZÉS Nikaszilos Fúrható


Mit jelentenek ezek pontosan?
Arra gondolnék,ha az én gépembe ez lesz a harmadik dugattyú,akkor mivel ez nikaszilos ezért 3századdal nagyobbat kell rendelnem az alapmérettől?
Lenne 1 kérdésem!
A dugóknak különböző méreteik vannak egy nikoszilos hengernél is?
Az italmondó árlistáján csak annyit látok,hogy van A,B,C,D túlméret.
Mennyi ezek között a különbség?
Honnan tudom,hogy az enyémbe mekkora kell ha a dugó tetejéről esetleg le van kopva a jelzés?
Előre is köszi!
Sajna már nekem is csörgedezik,ezért lassan lekapom a hengert és jöhet az új dugó!
Én attól félek,hogy a téli teljes generál ellenére lesz még valami a blokkban is,amit semmi kedvem sem lenne ismét kiszerelni.Végülis ezért újjítottam fel a télen mindent a dugó kivételével,mert ha eljön a csere ideje akkor ez már nem olyan nagy dolog!
Persze még az is lehet,hogy a KOYO C3-as főtengelycsapágyaim sem fogják sokáig bírni,de azokat a dugócserénél ellenőrzöm!
Az autóm hátsófékcsapágy cseréjével is úgy jártam,hogy egy SKF csapágy csak 5napot bírt ki és darabokra hullot.Most tudtam meg ,hogy az SKF csapágyak nagy részét már Koreában gyártják és meg is van az eredménye.
Elég ha a blokkba berakott 10 csapágy egyike is úgy jár,mint az autóm hátsókerékcsapágya(szétporlott) és már kész is a baj!
Csapágy terén ragaszkodjatok a minőséghez-----FAG!
Ha nem állt le neked egyből, akkor tényleg jó esélyed van, hogy megúszod egy dugócserével! Midnenestre mindenképpen hónoltstni illene a hengert, és a hajtókarszett csere is elég sanszos!
Itt, hogy kicsit tudj takarékoskodni, javaslom, hogy FAG főtengelycsapágyakat vegyél, jók, és az áruk is egész elviselhető, és állíólag nem hangosabb a fémkosarassal, ami jóval oclsóbb. Dugattyút a pinkmotorstól lehet kapni proxot, én azt próbálnám ki a helyedben, olcsóbb is, mint a vertex, Gergő mondta, hogy 21 e valamenyi. Meg persze hajtókarszettm, asszem az is van prox hozzá, valami 24 -et mondott. (hogy változnak az idők, amikor én vettem anno, akkor a prox még nem adott AF-1 hez ilyesmit.....)
Mindenestre fel a fejjel! Megjavítható, bár sajnos nem két fillér...
Szal senki nem zudja h hol lehet af1hez sportlégszűrőt beszerezni?
....hát ha már ennyire szét lesz, akkor a csapágyakat is cseréltetem, mert ha 1000 kilóméter múlva az száll el, tökönszúrom magam. ;) ...szóval egy komplett generált akarok csináltatni.
...vigyázz mert nekem is csörgedezett, úgy emlékszem Neked is csinálja! ...ne húzasd 10 fölé! :)

...hát most még valami teherautó kell, hogy eljusson majd a mesterhez, vagy megpróbálom kiszedni a blokkot és csak azt viszem el személykocsival. ...de inkább a gépet vinném el, mert a munkahelyemen az udvaron nincs túl jó helye. (iskola és hamarost jönnek a diákok, nem szívesen hagynám ott ebek harmincadjára:)
...én a csetényi bontóstól vettem 16-ért a beszívótorokkal együtt.
Mégegyszer ! 34-es dellortó karbi kellene .valaki esetleg? netán muszashi problémálya az egyetlen? vagy ez a nyűves fórum csak a menőknek szól, a csóró kezdő oldja meg maga a problémályát? 8 hónapja figyelem ezt a fórumot,de segítség nagyon ritkán jön(azért köszi a kevés kivételnek!)és sajna ,több tanácsot kapok az italmondótól,mint a fórum tagjaitól,nem az lenne a cél hogy segítsük egymást?vagy naív vagyok és húzzak a gondjaimmal a.........!
Szia!
Sajnálom a mocidat,de sajna az ilyen akciók egy AF1-től elvárható!
Valószínű megúszod egy dugócserével,de ha már lehúzod a hengert, akkor ellenőrizd a hajtókar lógását is.
Tegyél fel képeket!
Érdekel!
Remélem én nem járok így,kihúzom ezt a szezont!
Sok sikert!