Szia!
Látom elég nagy baj lett abból a kis ciripelésből!
Szerintem a főtengelyfelújítást hagyd még az én hajtókarom a télen sacc/kb3mm-t lógott oldalra és erre már azt mondták ,hogy érdemes cserélni bár még az is ment volna!
Az 1-2 mm még elfogadható egy új dugó élettartamáig.
A dugód tényleg úgy fest, mint ha a powerszelep beleért volna.
Nem tudom ,hogy mennyi a távolság a kés hegye és a dugó között,de semmi esetre sem lehet túl közel.
Öszzerakásnál tedd be a hengerbe a powert és fotózd le légyszi,hogy meddig ér be, mert már én is kiváncsi vagyok rá!
Az enyémbe a kés elég passzos ,oldalra nem nagyon mozog.
Tömítéskészletet pedig a teljes motorgenerálhoz érdemes venned, mert rengeteg apró műtyűr(o-gyűrű,tömítés)van benne amit, beszerezni nem nagyon tudnál,pláne ha már a száma is lekopott .
Sok sikert !
Nézz be a főtengely sonkái közé elemlámpával... amikor a Gergőébe beleesett egy anya azt simán lehetett látni. Vagy próbáld meg magasnyomású levegővel fújkálni hátha csörög benne vagy kijön valami.
Szerintem ne vegyél tömítéskészletet felesleges!Trakee is ezt javasolta nekem szal Én a powerhez klingerit böl vágtam meg tettem rá tömitö "taknyot" Henger alá meg jó a füzet borítója meg teszel rá tömítö pasztát esetleg és tökéletes is!
Köszönöm Mindenkinek a jókívánságokat!
Most végül is csak kisgenerál lesz, reménykedem, hogy kiment a gané a kipufon és nem benne van valahol, no meg a csapágyak se haltak be a főtengelynél! (fő az optimizmus)
Aztán ha ez sikerül és jó lesz, akkor jövőre belefogok a nagygenerálba is (ha Trakee segít majd abban is ;) addigra nő talán az önbizalmam, ha ez így most menni és működni fog. ...merthogy egy év alatt simán belerakok 10-12 ezret, sőt ha jövőre lesz időm túrázni kicsit még töbet is, szóval sokáig nem húzhatom.
Jövő hét végére lesz meg a henger, mert most nincs műhely, szóval addig izgulok!
Tömitéseket nem kéne cserélni, vagy jók azok újrahasznosítva? (látszatra nincs bajuk /a powerét kivéve, az elég gyenge a szélein/, bekenjem pasztával azt vissza, vagy vegyek egy tömítéskészletet is? /5000 ropi és benne van henger alul felül+kipuff, stb/)
Énse csináltam még motort de nagybáttyám autószerelö és sokat segédkedtem neki ellestem 1-2 trükköt ami jól jöhet!Szal én magamnak fogok bele a generálba!A power nyelve elég szépet kapott lehet van köze hozzá hogy simán beleért vagy csak amikor letört a dugó darabja az ért volna bele? Nemvok nagy szakértö de csak ez a 2 variáció van a power nyelvének sérülésére nem?Vagy csak én vok béna?Sok sikert a generálozáshoz!
...ha a kipuffba ment, az nem zavar én csak attól félek mi van, ha valahol benn van. ...bár gondolom, mivel kipuff oldal így inkább kiment. (...csak gáz lenne, ha az új cuccba pár kilóméter múlva visszamenne a törmelék azt széttoszná, én csak ettől félek)
20.000 teljes generál, huhhh ez nem semmi, nem véletlen mondják, hogy gondozásigényes. :) (a 10.000kénti dugócseréről tudtam, de ez így kicsit súlyosabb, lehet, hogy legközelebbre fel kéne magam szívni blokkszéthúzásból is, mert szerelővel ez drága dolog. ...csakhát én teljesen dilettáns vagyok a gépszereléshez, bár élvezem. (mondjuk annó volt egy zaporozsecem azt szét meg összeraktam, de ahhoz volt könyv, ahol minden le volt írva+rajzolva)
Boltban megint voltam leszedni a power, mondtam ismét a proxot, utána néznek hátha, mert ők csak nicasilosról tudnak, hüvelyesről nem. ...szóval bíztató!
...na és a power! Hát mester igazad volt, úgy tűnik ez barmolt bele, mivel friss sérülés van rajta. (képek: http://www.pingit.homelinux.or... ) Ez mitől lehet? Nem úgy gyártják, hogy ne érjen be tovább, mint a henger fala?
...egyébként oldalirányban kotyog ez is, ez normális? (van egy kép amin látszik is, hogy ha félrenyomom, akkor az egyik oldalon nagy a rés a másikon nincs, szóval a végénél nézve pár mm-t ez is mozog)
Mitől lehetett ez és mit lehet vele csinálni? Köszörültessem le a végét?
Köszönöm a segítséged és bocs, hogy ennyit zaklatlak, de még sosem csináltam ilyesmit. ...ha egyszer sok időm lesz írok egy how-to-t, hogy másnak már ne kelljen szívnia, bár végül is itt az archívum is. :)
Ha a kipuffba ment bele a kacat, ne foglalkozz vele, majd kilövi, vagy elfér benn! Lényegtelen! Az, hogy oldalra el tudod mozgatni a hajtókart normális, a kotyogást meg sajnos nem lehet házilag megmérni... Sőt, még a mműszeres mérés se ad teljes biztonságot, mert ha nem is lóg, megeshet, hogy hamar fog.
Gyárilag 10 e enként dugattyút kell cserélni, 20 e enként teljes motorgenerál, hajtókarcserével, így elvileg a 9600 km-es hajtókar el kell, hogy viselje az új dugót.
A boltal meg értem én, hogy kicsit sajnálod őket, de akkor is a Proxot javaslom! Vertexel nem jók a tapasztalataim, túl puha!
A kipuffszelepen pedig azt nézd, nem ért-e bele a hengerbe! Ugyanis nagyon le van szaggatva a dugatyútetőt! Vagy nem fordultak-e el a gyűrűk, éa atzok akadtak el a csatormnába!
10.000 felett elment az ereje a fokozatokban és amikor meg akartam nézni a végsebességét amikor elérte a 10.000-es fordulatot nem pörögtt tovább, ki-ki hagyott a gyújtás. Nem karburálási hiba volt. Amikot kiszedtem a blokkját tisztítás végett a vezetékeket megjelöltem h tudjam melyik-melyikkel volt. Furcsállottam hogy zöld-fekeével, fekete-zölddel van összekötve(gyújtótrafó-generátor). Amikor visszaraktam a blokkot, beindítottam és nem akart 3000-nél feljebb pörögni.... megcseréltem a két vezetéket és azóta pörög normálisan.
Köszi a választ! ...hát igazából én is a prox-ot kértem volna, de itt a boltba ahol szoktam vásárolni és ahol fel is fúrják a hengert csak vertex van hüvelyeshez. ...mivel annyi mindenbe segítettek, így most nem akartam előadni, hogy akkor a pinkbe veszek dugót. :(
Most egyébként vertex volt benne.
Na ha visszakapom a hengert megnézem a kipuffszelepet. Mit nézzek rajta? Hogyan okozhat ilyesmit? (mechanikus van)
...és ha nem a kipuffon távoztak hogyan tudnám kiszedni őket? A 9600 km csak az előző tulaj állítása alapján jön össze (a gyári előírás mennyi?), hogy ez mennyire igaz, az kérdés. Rángattam fel-le, de nem éreztem elmozdulást. Van ennél empírikusabb vizsgálat erre? Az oldalra mozgása természetes?
...az, hogy a csapszegnél lévő tűgörgő kotyog a csapszegen nem feltétlenül jelenti azt, hogy lent is szar? ...vagy annak a kotyogása normális?
Én meg vettem a powerhez alkatrészt mostmár fa**a, nem fújja a füstöt olajat trutyit és működik a power MEg már a gyújtásom is müxik nem szaggat 10K-nél.
Nos végülis én azt mondom neked, mázlid van, hogy hüvelyes a hengered, így fúrás, új dugó, és eza része megoldódott! Viszont! Én javaslom, próbáld ki a PROX dugattyút! Ne vertexet vegyél bele... Hogy miért, ha akarod, mailbe kifejtem neked! (szakacsmarcell@yahoo.de) (igazából én Asso Werke -re szavaznék, de azt tudtommal nem kapsz itthon)
Viszont alaposan vizsgáld meg a kipuffszeleped, mert nem kizárt, hogy az csapta meg a dugattyú tetejét! (aztis megnézhetnéd, hogy milyen a dugód! A szoknyán, belül van a felirat elvileg, asso, vagy vertex ide van írva.
Az olajat kár leeresztened, ugyanis semmi köze a forgattyúsházhoz, tuti nem jön ki belőle ami esetleg beleesett! de az igazság az, valószínűbb, hogy a darabok a kipufogóba végezték, vagy beszorultak a felömlőbe.
Hogy a hajtókar menynire jó? Na ez jó kérdés... Ha tényleg 9600 km van benn, akkor a gyári előírás szerint még mehet. Én azt javaslom, ha tényleg nem tűnik úgy, hogy lóg, kapjon új dugót, és fúrást, és hallgatózz! Ha elkezd morogni, és egyre hangosabban morog, akkor kiütötte a hajtókarcsapágyat! Ekkor sűrgősen szét kell szedni, mert ha feldolgozza a tűgőrgőket, akkor tönkreteheti a hengert-dugót...
No immár otthon!
Szóval a nicasilos hengert valaki korábban már meghüvelyezte! Hurrá! Így most 3500 Ft-ért felfúrják. Egyébként a henger aljára rá volt írva, hogy Aszalós, tehát az előző tulaj igazat mondott, hogy Ő generálozta Neki, már csak az a kérdés, hogy abban is igazat mondott-e, hogy 1200 Km-er korábban volt a generál, mert akkor olyan 9500 Km-ert bírt. ...ami elég kevésnek tűnik. ...egyébként nem lehet az az oka, hogy túl vizes volt a benya? Miután a karbiból kifojattam a benyát elég sok víz ottmaradt, szóval rendesen vizes volt. (lesz kép róla)
Szóval 23-ért kapok Vertex dugót hozzá 3-ért prox tűgörgőt. ...ja igen a tűgörgő eléggé kotyog a csapszegen, gondolom ez nem üzemszerű, annak mozdulatlannak kéne lennie, jól gondolom?
...lehet, hogy ez csilingelt az utóbbi időben?
Hajtókar. OIdalirányban kicsit mozog, a hajtókar végénél nézve sacc/kb 1-2 mm, de felfele-lefele nem mozog. Ez így jó?
...és végül a legfontosabb kérdés mi legyen tovább! A blokkot én nem szivesen húznám szét (kevés vagyok hozzá), hogy mondjuk a főtengelyt is felújjítassam, meg a csapágyakat ott is kicserélni. ...szóval ha a blokkot szét kéne szedni, akkor az már szerelő lenne, ami ugye nem igyen van. Szerintetek belevágjak egy blokk széthuzatásba, vagy ha megvan a cucc rakjam össze és örüljek? ...és hát igen a dugattyúból letört darabok is ott lehetnek benne valahol, azt, hogy a fenébe szedjem ki. ..leengedem az olajat, de ha azzal nem jön ki? Szóval mit javasoltok szedessem szét a blokkot és nagygenerál vagy legyen ez a kisgenerál, amit úgy tűnik (kopp-kopp), hogy én is meg tudok csinálni.
Honnan lehetne kb tudni milyen állapotban vannak az ottani dolgok?
Köszönöm előre is!
Üdv: M.
Haverom bontóban vett egy hengert assszem valami 40-ezerért!De nemtudom nekem iiis már hüvelyes a henger!Csak foggalmam nincs azt hol lehet "belerakatni"De ezt legalább lehet furni
Van egy bontásra ítélt AF-1 125-öm!Ha valakinek kell valami akkor szóljon!
Csak emilben! mail: lajbo1@freemail.hu
Üdv