Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Fölvágtam a készült képeket.
http://www.pingit.homelinux.or...

Végül is a tömítéskészletet már későn mondtam le, így azt is kaptam, a dugó meg valami Wöshner márkájú volt, mert se Proxot se Vertexet nem tudtak most szerezni. ...majd elválik.

Szóval nem tudom nem kellett volna-e hajtókart is cserélni, mert az új tűgörgő elég kotyogós volt a lengőkaron, mindenféle irányban könnyen elmozdult, szóval elég laza a dolog. ...vagy ez ilyen? A csapszegen most sokkal jobban felült a tűgörgő, mint az előzőn, ezért gondolom, hogy talán a hajtókarban is passzentosabbnak kellett volna lennie.

Nehézségek:
* gyűrűk
Na igen elsőre rögtön sikerült ráhúzni a hengert, de el is bizonytalanodtam, hogy nem mozdultak-e el, így lehúztam, de persze még így is jó volt. Másodszorra viszont vagy 10 percet pöcsöltem mire felment. Ezen aztán megint elbizonytalanodtam, megint lehúztam, de harmadszorra 5 percen belül felment. Nem tudom a nagyok, hogy szokták én kézzel próbáltam egyszerre összefogni a gyűrűket a megfelelő pozícióban. (mivel ugye nem lehet teljesen benyomni kézzel, így szemre pont a rés közepén volt a megakasztó, így ha a hengerben jobban össze is nyomódik majd, mint a kezemben /márpedig jobban/, elvben akkor is jó helyen kell lennie -gondolom én-)

* kipufogó rugók
ÓÓÓ basszus ezzel rengeteg idő elment mire visszaraktam, asszem több spenótot kell ennem, mert erősebbek nálam. Állandóan kiugrott a fogóból... dráma kb 1/2 óra a két rugó

* víztérfedél
Na igen a sztori ismert, elqrtam. Nem kicsit...

Azt néztem viszont, hogy a hengerben a lyuk elég tojásos (az egyik képen talán látszik is), pontosabban egy helyen nagyobb a rés, mint a kör többi részén, pedig nem is 0,25-öt hanem 0,50-et fúrtak + a dugóhoz igazították elvben. Ennyire szétkoptatta az előző?

Üdv: M.

Remélem a képek és a tanulság, hogy óvatosan a tőcsavarokkal hasznos lesz még annak, aki előtte ál élete első dugócseréjének!
Hali tom hogy kérdeztem már de hátha valaki mégis megtudja mondani hoigy mekkora a gyári fúvóka mérete a phbh 28 as karbinak egy af1 sport pro-ban?mert nekem most 117es van benne ami ki van kopva/furva és 125ös most a mérete!Am megvolt a szervíz...az volt a gond hogy a külön olajzó bowden mindig huzott az olajzón....de meg lett oldva de azért még szerintem nincs minden rendben szüval télleg fontos lenne a gyári fuvóka méret!köszi előre is!
...hát úgy tűnik 2000 pénz lesz a tanulópénz. Holnap még egyeztetek, mert a pár hete szétégett gyújtáskapcsolót is cserélem valószínű, szóval remélem pár nap alatt postán ideér majd a cucc.
Sőt lehet, hogy hátsó lámpát is veszek, ha olcsóért adja, mert a szentlélek tartja egyben. (meg a kábelkötöző és a ragasztó :)
...addig meg pár dolgot még berhelgetek. PL megnézem hogy kell cserélni az első lánckereket, mert szerintem kicserélem kisebbre. A nagy karbi az én sok kilométeremmel igen a zsebembe nyúlna, szóval inkább az áttételen rövidítek. Szerinted 14-es vagy 15-ösre cseréljem a lánckereket? A 14 elöl 39 hátul felállással nagyon ment, a hatodik is jól húzott, de nagyon pörgött 150-nél 11,5-12 ezer között volt. Most a hátsó 36, ahhoz nem nyúlnék, de nem tudom, hogy elég-e a 15 vagy inkább 14-re cseréljem.

Üdv: M.
Sziasztok.
Valaki meg tudja nekem mondani hogy ki az a cég aki a 94 es évjáratú aprilia AF1 hez gyárt sport kipufogó rendszert illetve direktszűrőt.
THX
Azért érdeklődj többfele, ez a kis alkatrész nem szabad, hogy egy vagyon legyen.... Mondom, Mitogerit keresd, szerintem ő korrekt árat mond neked...
jah meghogy mennyi lenne?
helló! nekem sűrgösen a 2visszapillantó kéne,ha meg van még?
ŐŐŐŐ a hengerfúró emberek szedték ki nem én. Na igen most már óvatosabb leszek, de szerintem az a tőcsavar állt ki nagyon, azért nem feküdt fel.
Raktam bele köszi, szerintem még többet is. :) ...óóó a matrica az nincs rajta sehol.

Üdv: M.

..valamelyik nap azért feltolom a képeket.
...ez a szürke blokkos? Akkor egy víztérfedél érdekelne!
hello! ha valakit érdekel akkor van 125ccm af1 replika bontásra rotax123-as blokkal szerelt, még minden meg van rajta, inkább emailt küldj!
Szerezz be ilyen szilikonszerű hengerfejtömítő pasztát, szedd le azt a fedelet, kend meg jó vastagona tömítőfelültetét, és úgy szerled vissza, amíg nem sikerl újat venni! Amúgy a szerintem Mitogeri, vagy a csetényi fószer tud neked ilyet adni.

Viszont azt nem értem, hogy te kicsavartad a hengerfej tőcsavarjait? Mármint azokat, amik a belső hengerfejet tartják? Miért? Elvileg azok tőcsavarok, csak az anyát csavarod le róluk, a szárat nem szabad! Ugyanis az alu-acél, párosítás, és hamar kikopik az alu, ezért alkalmaznak tűcsavart, hogy ne kelljen bojgatni.
Utána ha van új cucc, nézz utána, miért nem feküdt fel a régi, mielött az újat is gallyra vágd!

Hja, és a pumpás o.ajozás mellé keverj 1 % olajat a binzinbe + ba az első 2000 km-en! (egyébként ezt olvashatod a tankon is, ha még megvan a matrica)
Hümm én sem azt mondtam, hogy mind a 120 szemet fel kell tenni.. Egyébként CZ ből csak 120 szemes van, nem játszanak...
Az pedig, hogy szemet kivenni! Fúúúj SOHA! Ez nem simson! Egyébként nem is lehet, mert ha teljesen hátul van a láncfeszítő, és kiveszel szemet, ami ugye kettő, mivel csak úgy lehet, akkor már rövid lesz legelső feszítőpozícióba is!

És gondos ápolás mellett ez a lánc megél nektek 40-50 e km-t!
Ja azt meg elfelejtettem hogy lezsíroztam a szerelővel és holnap illetve ma(vasárnap) 3ra vinnem kell hozzá a motort és beállítja a karbit és ha már belefog akkor rendbe rakja a motort(hozzáteszem hogy nem lesz sok dolga nagyon egyben van a szerelmem szerencsére)!Szoval ennek is örülök!
Na srácok!
Minnyá suli!Remélem jól telt mindenki nyara...motorozárban gazgad volt meg hasolnók!ÉN várom a sulit mert visszakapom a segédmotor jogsim pont kezdéskor és végre kezdhetem az A1et is!(intézve van már csak arra vártunk h kezdhessem)Szoval remélem és ha minden jól megy akkor őszre meglesz a jogsim(kop-kop)!Nos mindenkinek jó sulit(persze aki tanul) és motorozásban gazdag őszt kívánok persze amíg jó idő lesz!
Nem az fém.
Megragasztottam, de az egész nem tud tökéletesen felfeküdni így, szóval kicsit ereszt. Végre haza tudtam legalább jönni, arra jó volt, de 2X is utána kellett tölteni útközben, szóval tartós használatra alkalmatlan így.
Nincs valakinek eladó víztérfedele? /Köszi az infót! ;)/

...úgy tűnik ha majd ezen a drámán túl leszek fel fogom rakni a 34-es karbit, mert az új dugóval is erőtlen az 5-6. Nem huzattam, mert ugye bejáratós csak arra voltam kiváncs 100 fölé tud-e menni, önerőből a fenti fokozatokban. Ez 6-7 ezres fordulat, de nem megy feljebb. Gondolom 4-ben kihuzatva menne, mint az előző dugóval, de azt most a friss dugóra való tekintettel nem próbáltam. Szóval ez így még mindig karcsú. Vagy nagyobb karbi, vagy amit az előző tulaj is csinált, hogy rövidebb végáttétel. /merthogy azóta gáz az 5-6, mióta a 14/39 áttételt a gyári 16/36 -ra cseréltem./

Üdv: M.
...de legalább itthon alszik ma már a paripa ...persze azért szomorú is vagyok, főleg, hogy én b@asztam el.
Az nem műanyag?
víztérfedélnek hívják azt a vmit
Sziasztok!

Gondoltam már egy jó kis képes beszámolóval tudok szolgálni a generálról, de sajna nem....
Kipróbálni azért kipróbáltam, pöccre indult, jó kis hangja van, szerintem így fülre még mélyebb is lett a hangja mint volt régen, de csak 5-6 másodpercre indítottam be. Miért? Mert elqrtam, nem kicsit, nagyon. :(

A hengerfejre szerelendő izénél eresztett a víz. Nem tudom mi a neve, ha nem tudnám, hogy alatta van a hengerfej, akkor hengerfejnek hívnám. :) Arra kell a vízcsövet dugni. Na szóval hiába cseréltem tömítést, téptem meg a csavarokat, eresztett. Aztán egyszer csak el is repedt. :(
http://www.sportmotor.hu/img/m...

Utána már láttam mi lehetett a baj. ...későn. :( Az egyik hengerfej tőcsavart 1-2 mm-el kevésbé csavartam be mint a többit, azaz jobban kilógott mint a többi. Lehet, hogy ezért eresztett? ...mert gondolom repedni végül ezért repedt meg, bár ekkor már másodszor raktam-le föl, szóval nem tudom akkor miért nem korábban repedt meg, akkor is meghúztam rendesen. Szóval most itt tartok. :(

Szerintetek van esélye fémragasztóval megragasztani? Olyannal, amivel a tankot ragasztottam. (az nem ereszt azóta sem) Vagy van valakinek eladó ilyen és mennyiért ha van?

:(:( ...azt hittem szépeket írok ma, béna vagyok. :( ...pedig egy csomó képet is csináltam közben.

M.
Láncból kapsz 108 és 120 szemeset a 108as az pont jó rá de egy idő után ki kell venni belőle 1 szemet a 120asat meg 3szor körbetekered a fogaskereken szoval én a 108asat ajánlom!
Veletek is megosztom, hátha nem nézitek a Tuareg fórumot:
Vááá srácok, ez a motor! Imádom Mármint az apriliat
Gondoltam, el kéne indítani, elvégre vagy 3 hónapja nem nyúltam hozzá... Betettem az akkut, megnyitottam a benzincsapot (ki volt pucolva a karbi, és olaj öntve a hengerbe) kitoltam, gondolva, úgysem indul, max tolásra... Az akku lemerülve, pláne, hogy haver nyektette utoljára egy 400-as hondába, szóval kitoltam, szivató, nyomom a gombot, béár nem bíztam benn, hogy megforgatja... Erre pam-pam-pam jár a motor göndör kétütemű hanggal Tiszta öröm volt Jó persze le is állt, mikor sebességbe tettem, és utána éppencsak átforgatta az önindító, de ment! A váltó vajpuha, és vidáman lendített előre a motor :) Mentem vele egy kört itt (persze sisak nélkül úgyis ki van vonva a forgalomból) aztán szépen levittem, karbipucolás, gyertyapucolás, olaj a hengerbe, és visszatoltam a sarokba, újra felbakoltam, letakargattam És virula fejem Hát hogy nem adom el, az hótsiher Hja, természetesen minden világítócucc mükszik rajta, nem oxidálódott el, semi baj nincs sehol...
Szevasz!

Főtengelyszimmeriget lehet cserélni a blokk teljes bontása nélkül is, de azért nem olyan nagyon egyszerű.
A jobb oldalit könnyebb, kell hozzá egy lendkerklehúzó, leveszed a lendkereket, alatta az állórészt, (persze megjelölöd, hogy állt) majd annak az alapján, alatta van a szimmering. Megfúrod pl két helyen, és lecsípett végű facsavarral kihúzod.
A másik oldal macerásabb. Le kell engedni az olajat a váltóból, evenni a deklit, aztán jön a macera! Mivel a primer hajtás fogaskereke alatt van a kiegytengely fogaskereke, hogy azt levedd, le kell venni a kulungot. (persze nem összetörni) aztán ha ez lennvan, nézd meg, felső, vagy alsó holtpontba vannak-e összejelölve a kiegytengely fogaskerekei, majd leveszed a főtengelyről, alatta a szimmering, csere mint a másik oldaon.

Mérete, ha jól emlékszem, 28X38X7 de erre ne vegyél mérget...

Gumit ha nem drágán, elég jót akarsz, akkor javaslom a Heidenaut: www.mofaker.hu
Láncból pedig én az O gyűrűs CZ -re voksolok (www.nagyvas.hu) a mérete ugye 520 és azthiszem 106 szem kell (ez sem egészen 100% !) ennek ára 13 e Ft körül van, (hossza 120 szem, szóval bőven elég) a lánckerekekből JT -t kapsz, az elég jó minőség, olyan 10 e a két lánckerék... Aztán érdemes Profi Dry Lube nevű láűncsprayvel kenni, és akkor nem lesz folyton tiszta dzsuva a motor (www.meray.hu)

És hogy mennyit ér? Amennyit adnak érte... De nemigen van rá kereslet, én azt tapasztaltam...
Üdv,
Fötengelyszimeringet szeretnék cserélni. A kérdés csak annyi, hogy mennyire kell megbontani a blokkot? Gondolom ha leveszem az olajszivattyú deklijét, ott lesz alatta valami szimeringházban? Esetleg valaki leírná a szimeringek méreteit?

Más:
Kiváncsivagyok, ki milyen árat tart reálisnak, egy 90-es évjáratú 125-ös Replicaért. A motor 5 évig állt egy garázsban, ezért a gumik elöregedtek, és a lánc is cserés. Már utánanéztem 40-50EFt-ért lehetne venni rá 2 új gumit, és lánckereket , láncot. A főtengelyszimeringet is ezért cserélem, mert biztos elveszítették a rugalmasságukat. 26000 km van az órájában. A festés kicsit karcos, de legalább eredeti.
90es futurához kellene
valakinek nincs egy eladó trafója?
Sziasztok!

:)Asszem mostmár meglesz az a spirál. Köszi a segítséget:)