Látod szájbarágós voltál mégse értem... A 6-os lábon kapja a cdi a +12-t, de a fesszab után, mert ugye nincs gyujtótekercsed... Viszont a fesszabbol melyik lábrol kapja, az akkura menő, vagy a világitáshoz menő lábtól, mert ugye akksit se akarok, egyenlőre... Mit értesz az alatt hogy le kell közösiteni a töltéssel és a gyujtáskapcsoloval? Nincs kapcsolóm... Aszongyák ez aksis cdi(max +12V), de Te mégis valamilyen tekercsről kötnél egyből a 6-os lábra... Nem igazán értem, kell most ehhez a cdi-hez fesszab, vagy nem? Segits még a problémámon picit.
A 80-as az más!
A 160-as nem igazán szuperre sikerült, azért mondom, hogy ragadós.
Nézz meg egy normál 125-ös apriliát, üzemi hőfok 60-65 fok. Ha ráteszed a 160-asat, akkor ez felmegy 80-90-re. Túl kicsi a víztere, nem jó a hőháztartása! És ezért mikor nagy terhelést kap, megsülhet!
A 80-asnál ilyen gond nincs.
Egyébként a 125-öst is adták 28-34-es porlaszókkal, (sőt, régiek meg Pegaso, tuareg még 26-ossal, is, sőt, láttam 24-est Af1-en, bár szerintem az nem gyári lehetett) és bizony a porlasztó egyben a teljesítmény is. MÍg a 28-assal nyomatékosabb, fenn nem olyan vad, és 5 l körül használható, addig a VHSB-essel felül mint a vaddisznó, alu meg sokkal halottabb, és 6l alatt nehéz elmenni vele.
És tudni kell, a legtöbbre azért került anno 160-as polini, mert olcsóbb volt a szett, henger, dugattyúval, mint egy gyári henger.
És óvatosan, tényleg.
Sajnos történt már itt szomorú dolog. Sajnos volt, aki itt lelkes volt, majd eltűnt, egyszer csak egy cikk volt valamelyik hírportálon. Halálos motorbaleset...
Szerintem nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy óvatosan, mindenkicsak magára vigyázhat.
ezt jól teszed........amugy hidd el hogy ha kifogsz egy 25 ös paripát amit megkímélétek .......akkora bika lesz benne hogy imádni fogod....ha bevan jól álítva és gondozva akkor az egyik legjobb gép----nézd meg a cagiva fórum szerintem kb 1000 oldalnál tarthat amíg az rs 3000 nél kb....ez azért van mert annyira népszerü....és nem a 160 as polini a népszerü hanem az 50 estől kezdve a 125 ig....jó gép ha jól bánnak vele és szerelőt hozzáértőt vigyél a motorvásárláshoz----nem éri meg elhamarkodott döntést hozni mert egy iylen döntésed kb 50 000 ftba kerülhet megvásárlás után akár 1 hónappal ha széthullik alattad a vas...jó motorozást
Köszönöm!
Szerintem rátok hallgatok mert valóban nem éri meg azért a pár tized másodpercért hogy sokkal többet fogyasszon és megbízhatatlanabb legyen főleg ilyen benzin áraknál...
Köszönöm a jó tanácsokat! :D
Direkt azért kérdeztem rá erre a 160-as polini témára mert én is félek tőle. A 80-asnál is megtanultam hogy a tuning csak csökkenti az élettartamot és a megbízhatóságot és nagyban növeli a fogyasztást is. Ezek után inkább maradok a 125-nél szerintem.
Ja és igen természetesen csak rendszámosat akarok. A 125/50 már elég veszélyes hamar elkapnak vele.
SZIASZTOK SZIA -JÓREGGELT MINDENKINEKK.....
NAGYI.......azt tudom mondani hogy figyelj arra amit mond traki mert abszolute igaza van amugy.........nekem is volt kb 10 db apriliám.......ahhoz igazi versenyvér kell hogy egy apriliát vagy bármiylen motort kimotorozzál........főleg nem városban......nyilván bp en lehet menni 80-nal főuton mert megköveteli a város csordogálása de én kisvárosban lakok és annyi 30 as tábla van nálunk hogy az ismerőseim is inkább kijárnak szlovákiába és páyákra motorozni.....160 polini egy oylan dolog mint tesómnak az arcoskodása hogy ő nem vesz oylan motort ami nem 180 lovas..alája nem megy.....kérdezem én hogy mi értelme? az hogy tizedmásodpercekkel jobban gyorsuljon? de nem bántani akarlak csak úgylátszoik hogy mi már trakival kiöregedtünk ebből az ifjúkori minnél nagyobb minniél erősebb mnetalitásból...én 4 éve motorozom egy 50 lovas drz vel és néha néha átlépek egy bizonyos határt terepen amit megőszok esés nélkül és akkor érzem azt hogy nem vagyok versenyző tudású.sőt?! elmotorozgatok és most kezdek gondolkodni azon hogy vesek egy pitbájkot bohóckodni jövőre hogy terepen azzal menjek mókázni és ne a8 literes foygasztású drz vel..halgasss az öregekre vagy apénztárcádra..gondold végig
Hogy melyiket válasd? Amelyikből jobb állapotút találsz! Amúgy kb ugyan azt tudja, ugyan annyira megbízható, és jó. De ha elhanyagolt, tákolt vackot veszel, mindkettő szar lehet.
Amúgy azért tudod érdekes... Jól látom, 80-asról ülsz át, de már 160-as kell? Hát vegyél 160-as polini apriliát, aztán mikor megragad, majd lehet sírni. Mert azok szeretnek...
Persze vélhetően a 125-ös is sokkal sokkal többet tud, mint te. Nem csak mint te, hanem vélhetően egy kezemen meg tudom számolni, azok számát, akik az elmúlt 8-10 évben, mióta ez a fórum megy erre jártak, és ki ki tudták motorozni a 125-öst. Nem, én sem tudtam. Szóval jobban jársz, ha maradsz a 125-nél. A 160-as kényesebb, többet eszik, és ragadós.
De csak és kizárólag rendszámmal, ugye?
Sziasztok!
Használt motor vásárlás előtt állok és két kiszemelt típus van az Aprilia AF1 Sport Pro vagy Cagiva Mito.(kerek lámpás)
Tapasztalatokat szeretnék kérni az AF1-ről esetleg akinek volt Mito is összehasonlíthatná hogy melyik volt a jobb. :D Pl. olyan kérdéseim lennének hogy egy AF1 mennyit eszik, mennyit megy, mennyire megbízható, mennyire szervízigényes, van-e hozzá alkatrész illetve hogy mire érdemes odafigyelni vásárlásnál.
Láttam olyat is amin 160-as henger van esetleg tapasztalat hogy azzal mennyire megbízható a motor?
Esetleg ha valakinek van eladó az szólhatna :D
Előre is köszönöm!
'88-as nem, '90-'92-es, mert ezzel a Futura kasznival addig gyártották.
Ha sportmotort szeretnél, tetszik, az évjárat annyira ne tartson vissza, ha tip-top. Ellenben azért a tied sokkal fiatalabb, szőr a szőrén én nem cserélném. Pláne, ha RV blokkos az AF1, nem AM, ami sanszos.
Én megnéznék másikakat is...
Pl első blikkre a használtauto:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs50-4
929223 ez se tip-top, de sokkal újabb típus, és az ára...
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_af1_rs_50_80-
4833217 no ez egy szépnek tűnő AF1
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs_50-4947620 ez is szép, bár ez a ne ezzel akarj hazamenni.. Félő nem csak pucolni kell
de ha ennyi pénzed van rá, akkor én ezt nézném meg:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs-4961363 igaz, nincs ülése.. De szép ez a sárga-fekete, és ápolt külső általában ápolt belsőt takar, ha mégsem, motort jól rendbe szedni olcsóbb, és könnyebb, pláne 50-esen, mint a küllemet.
Ez a motorom. Szeretnék sportmotort, de kb egy időset az enyémmel. Azért írtam az RS-t Vagy A derbi GPR-t. Engem igazán az érdekelne hogy ti mint hozzáértők érdemes e ennyiért és ezt a motort megvenni vagy cserélni, mert az évjárat teljesen bizonytalan. Lehet 1988 is ez nem? Mert mint írtátok 1992-ig gyártották, de a hírdetés más sugal.
ez egy nagyon jó dolog lenne........én bírnám csak nemtudok veletek tartani sajnos...hiába lenne a közelben a tali...tavaszig lekellett raknom a motort sajnos...2012ig..
Egyébként csak úgy motorozgatni gondoltam nem cumókat cserélni meg bőrzéskedni!Csak mint motorkedvelők megosztani tapasztalatokat segíteni dumálni jólérezni magunkat :) félretéve ezt az alkatrészárusítgatást hanem megteremteni azt a régi jó baráti viszonyt mit itt valemikőtök felhozott :)
Azt sima dobcserével is meglehet. De látni kéne.
Előbb menjen. Nyilván kokszos kipufftól se megy, de akkor végsebessége se lenne. Meg egy csomó dologtól, de robesznál ez az első tipp..
Azt kell eldöntened, hogy kell-e neked az a motor.
Pont ilyet szeretnél?
Vagy van még egy tippem: nem tudod eladni a Derbit, és talán még tetszene is az Aprilia, netán azt gondolod, azt könnyebb lesz elpasszolni? Mert ha így van, szerintem ilyen árat nem kapsz érte.
Ha tetszik, akkor más a helyzet.
Nem tudom, milyen a Derbi, de gondolom ilyen árért azt is nehéz eladni. Hacsak nem fiatal.
Egyszer volt nekem is egy Derbim, Senda. '94-es. VAgyis nem is volt igazán az enyém, motorhibásan vettem, rendbehoztam, eladtam. NYertem rajta talán 15 e Ft-ot, amiért dolgoztam eleget. Eladtam 85 e -ért, vagy 80-ért nem is emlékszem. Új Prox dugattyú, hajtókarszett került bele... Aztán kiderült, mikor ment, hogy osztrák fojtott változat, fojtott porlasztó, 4 sebességes blokk, mellé egy sport aluhenger :D Fenn nagyon morcos volt 50-es létére, de 6 e alatt :D:D:D NEm volt könnyű eladni :D 60-as végsebességgel :D Ellenben azt hamar elérte :D Persze ez nem is tartozik ide.
szia..........nem is az hogy motort cserélni......csak valamit elkövetni.....hogy menjen....de nekem már ez is sokat jelent hogy megtudtam hogy nem a kipuf hibája de--------a haverom részben csak azért akar kiput cserélni mert nagyon hangos a gép és zavarja.....
Nem hiszem, hogy a kipufogó az oka. Akár milyen nyitott, nem rávaló, valahol erősnek kellene lennie, és mennie kellene.
ÉS mivel ezeken ilyen egyszerű a hajtáslánc, ott vélhető a bibi. Kár ezért motort cserélni.
Amúgy nem vagyok motorszerelő. Csak egy hobbista. Na jó, gépész. Meg kb kedvelek mindent, amit folyékony üzemanyag hajt :D Vagyis ez is túlzás, de kismotortól öreg traktorig sok mindennel szívesen foglalkozom. És magad uram, ha szolgád nincsen. Nálam alaposabban úgysem csinálja meg senki a motorom.
Újra én vagyok. Nincsen Miskolci illetékes a fórumon. Meg szeretném kérni, hogy amit nem rég dél körül linkelt eladó Af1-et megnézné e nekem. Az 1998-as gyártási dátum zavar, mivel már írtátok, hogy csak 1992-ig gyártották.
ahogy mondod. ez is kell a forumra mert reszben ez is a lenyege hogy segitsunk egymason, akar alkatresz ellatasban is ugye... de az teny hogy itt az af1 forumon csak ez megy nagyon reg ota. :) pedig nagyon ok embernek van ilyen mocija.de vhogy megse kommunikalnak egymassal a tulajok. de majd 1x talan. addig is marad a kirakodovasar naponta.
köszi.......amugy te motorszerelő vagy?
igaz még csak sebváltós mocit szereltem de nekem is iylesmi jutott eszembe hogy kopott röpsúly........de köszönöm majd megnézzük a színt........és az amyug hogy lehet hogy a malaguti blokkon nincsen ráírva hogy miylen blokk.....semmi írás nincsen rajta...leszedtema légszűrőboríttást de semmi írás.....pedig van vagy 3 blokk amit belerakhatnak....de zen semmi jelzés.....akkor most hol keressem mert addig még egy szerencsétlen malaguti kipufogót sem tudok haveroktól kölcsönkérni més kipuffal megpróbálni hogy mi van....
baloldalát leszedtem semmi......jobboldalon meg asszem nincs is burkolva semmivel sem talán..ötlet?
Biztos túl nehezek a görgők benn!
Szét kell szedni a variátort, és kísérletezni.
Ha könnyebb a görgő, nagyobb fordulaton variálja az áttételt, de kevesebbet megy (már ha amúgy kiforogja magát) ha nehezebbek, hamarabb kicsapódik, kisebb fordulaton, ergó gyengébb ott, gyengébben gyorsul :D Ha nem tévedek. HA tévedek, akkor fordítva, de így logikus. Érdemes megnézni mi van benn (a szín a súly kódja) és ha nem a gyári, kipróbálni egy szett gyári méretet bele. Meg ha kockásra van kopva, akkor is egy újat :D Ha ez nem segít, akkor gyengusz a motor, rossz a porlasztóbeállítás, ilyesmi. De valószínűleg itt a bibi.
A 160-as nem igazán szuperre sikerült, azért mondom, hogy ragadós.
Nézz meg egy normál 125-ös apriliát, üzemi hőfok 60-65 fok. Ha ráteszed a 160-asat, akkor ez felmegy 80-90-re. Túl kicsi a víztere, nem jó a hőháztartása! És ezért mikor nagy terhelést kap, megsülhet!
A 80-asnál ilyen gond nincs.
Egyébként a 125-öst is adták 28-34-es porlaszókkal, (sőt, régiek meg Pegaso, tuareg még 26-ossal, is, sőt, láttam 24-est Af1-en, bár szerintem az nem gyári lehetett) és bizony a porlasztó egyben a teljesítmény is. MÍg a 28-assal nyomatékosabb, fenn nem olyan vad, és 5 l körül használható, addig a VHSB-essel felül mint a vaddisznó, alu meg sokkal halottabb, és 6l alatt nehéz elmenni vele.
És tudni kell, a legtöbbre azért került anno 160-as polini, mert olcsóbb volt a szett, henger, dugattyúval, mint egy gyári henger.
És óvatosan, tényleg.
Sajnos történt már itt szomorú dolog. Sajnos volt, aki itt lelkes volt, majd eltűnt, egyszer csak egy cikk volt valamelyik hírportálon. Halálos motorbaleset...
Szerintem nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy óvatosan, mindenkicsak magára vigyázhat.
Szerintem rátok hallgatok mert valóban nem éri meg azért a pár tized másodpercért hogy sokkal többet fogyasszon és megbízhatatlanabb legyen főleg ilyen benzin áraknál...
Direkt azért kérdeztem rá erre a 160-as polini témára mert én is félek tőle. A 80-asnál is megtanultam hogy a tuning csak csökkenti az élettartamot és a megbízhatóságot és nagyban növeli a fogyasztást is. Ezek után inkább maradok a 125-nél szerintem.
Ja és igen természetesen csak rendszámosat akarok. A 125/50 már elég veszélyes hamar elkapnak vele.
NAGYI.......azt tudom mondani hogy figyelj arra amit mond traki mert abszolute igaza van amugy.........nekem is volt kb 10 db apriliám.......ahhoz igazi versenyvér kell hogy egy apriliát vagy bármiylen motort kimotorozzál........főleg nem városban......nyilván bp en lehet menni 80-nal főuton mert megköveteli a város csordogálása de én kisvárosban lakok és annyi 30 as tábla van nálunk hogy az ismerőseim is inkább kijárnak szlovákiába és páyákra motorozni.....160 polini egy oylan dolog mint tesómnak az arcoskodása hogy ő nem vesz oylan motort ami nem 180 lovas..alája nem megy.....kérdezem én hogy mi értelme? az hogy tizedmásodpercekkel jobban gyorsuljon? de nem bántani akarlak csak úgylátszoik hogy mi már trakival kiöregedtünk ebből az ifjúkori minnél nagyobb minniél erősebb mnetalitásból...én 4 éve motorozom egy 50 lovas drz vel és néha néha átlépek egy bizonyos határt terepen amit megőszok esés nélkül és akkor érzem azt hogy nem vagyok versenyző tudású.sőt?! elmotorozgatok és most kezdek gondolkodni azon hogy vesek egy pitbájkot bohóckodni jövőre hogy terepen azzal menjek mókázni és ne a8 literes foygasztású drz vel..halgasss az öregekre vagy apénztárcádra..gondold végig
Amúgy azért tudod érdekes... Jól látom, 80-asról ülsz át, de már 160-as kell? Hát vegyél 160-as polini apriliát, aztán mikor megragad, majd lehet sírni. Mert azok szeretnek...
Persze vélhetően a 125-ös is sokkal sokkal többet tud, mint te. Nem csak mint te, hanem vélhetően egy kezemen meg tudom számolni, azok számát, akik az elmúlt 8-10 évben, mióta ez a fórum megy erre jártak, és ki ki tudták motorozni a 125-öst. Nem, én sem tudtam. Szóval jobban jársz, ha maradsz a 125-nél. A 160-as kényesebb, többet eszik, és ragadós.
De csak és kizárólag rendszámmal, ugye?
Használt motor vásárlás előtt állok és két kiszemelt típus van az Aprilia AF1 Sport Pro vagy Cagiva Mito.(kerek lámpás)
Tapasztalatokat szeretnék kérni az AF1-ről esetleg akinek volt Mito is összehasonlíthatná hogy melyik volt a jobb. :D Pl. olyan kérdéseim lennének hogy egy AF1 mennyit eszik, mennyit megy, mennyire megbízható, mennyire szervízigényes, van-e hozzá alkatrész illetve hogy mire érdemes odafigyelni vásárlásnál.
Láttam olyat is amin 160-as henger van esetleg tapasztalat hogy azzal mennyire megbízható a motor?
Esetleg ha valakinek van eladó az szólhatna :D
Előre is köszönöm!
Ha sportmotort szeretnél, tetszik, az évjárat annyira ne tartson vissza, ha tip-top. Ellenben azért a tied sokkal fiatalabb, szőr a szőrén én nem cserélném. Pláne, ha RV blokkos az AF1, nem AM, ami sanszos.
Én megnéznék másikakat is...
Pl első blikkre a használtauto:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs50-4
929223 ez se tip-top, de sokkal újabb típus, és az ára...
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_af1_rs_50_80-
4833217 no ez egy szépnek tűnő AF1
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs_50-4947620 ez is szép, bár ez a ne ezzel akarj hazamenni.. Félő nem csak pucolni kell
de ha ennyi pénzed van rá, akkor én ezt nézném meg:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rs-4961363 igaz, nincs ülése.. De szép ez a sárga-fekete, és ápolt külső általában ápolt belsőt takar, ha mégsem, motort jól rendbe szedni olcsóbb, és könnyebb, pláne 50-esen, mint a küllemet.
Ez a motorom. Szeretnék sportmotort, de kb egy időset az enyémmel. Azért írtam az RS-t Vagy A derbi GPR-t. Engem igazán az érdekelne hogy ti mint hozzáértők érdemes e ennyiért és ezt a motort megvenni vagy cserélni, mert az évjárat teljesen bizonytalan. Lehet 1988 is ez nem? Mert mint írtátok 1992-ig gyártották, de a hírdetés más sugal.
Előbb menjen. Nyilván kokszos kipufftól se megy, de akkor végsebessége se lenne. Meg egy csomó dologtól, de robesznál ez az első tipp..
Pont ilyet szeretnél?
Vagy van még egy tippem: nem tudod eladni a Derbit, és talán még tetszene is az Aprilia, netán azt gondolod, azt könnyebb lesz elpasszolni? Mert ha így van, szerintem ilyen árat nem kapsz érte.
Ha tetszik, akkor más a helyzet.
Nem tudom, milyen a Derbi, de gondolom ilyen árért azt is nehéz eladni. Hacsak nem fiatal.
Egyszer volt nekem is egy Derbim, Senda. '94-es. VAgyis nem is volt igazán az enyém, motorhibásan vettem, rendbehoztam, eladtam. NYertem rajta talán 15 e Ft-ot, amiért dolgoztam eleget. Eladtam 85 e -ért, vagy 80-ért nem is emlékszem. Új Prox dugattyú, hajtókarszett került bele... Aztán kiderült, mikor ment, hogy osztrák fojtott változat, fojtott porlasztó, 4 sebességes blokk, mellé egy sport aluhenger :D Fenn nagyon morcos volt 50-es létére, de 6 e alatt :D:D:D NEm volt könnyű eladni :D 60-as végsebességgel :D Ellenben azt hamar elérte :D Persze ez nem is tartozik ide.
ÉS mivel ezeken ilyen egyszerű a hajtáslánc, ott vélhető a bibi. Kár ezért motort cserélni.
Amúgy nem vagyok motorszerelő. Csak egy hobbista. Na jó, gépész. Meg kb kedvelek mindent, amit folyékony üzemanyag hajt :D Vagyis ez is túlzás, de kismotortól öreg traktorig sok mindennel szívesen foglalkozom. És magad uram, ha szolgád nincsen. Nálam alaposabban úgysem csinálja meg senki a motorom.
Újra én vagyok. Nincsen Miskolci illetékes a fórumon. Meg szeretném kérni, hogy amit nem rég dél körül linkelt eladó Af1-et megnézné e nekem. Az 1998-as gyártási dátum zavar, mivel már írtátok, hogy csak 1992-ig gyártották.
Ha tudtok segíteni megköszönöm.
igaz még csak sebváltós mocit szereltem de nekem is iylesmi jutott eszembe hogy kopott röpsúly........de köszönöm majd megnézzük a színt........és az amyug hogy lehet hogy a malaguti blokkon nincsen ráírva hogy miylen blokk.....semmi írás nincsen rajta...leszedtema légszűrőboríttást de semmi írás.....pedig van vagy 3 blokk amit belerakhatnak....de zen semmi jelzés.....akkor most hol keressem mert addig még egy szerencsétlen malaguti kipufogót sem tudok haveroktól kölcsönkérni més kipuffal megpróbálni hogy mi van....
baloldalát leszedtem semmi......jobboldalon meg asszem nincs is burkolva semmivel sem talán..ötlet?
Szét kell szedni a variátort, és kísérletezni.
Ha könnyebb a görgő, nagyobb fordulaton variálja az áttételt, de kevesebbet megy (már ha amúgy kiforogja magát) ha nehezebbek, hamarabb kicsapódik, kisebb fordulaton, ergó gyengébb ott, gyengébben gyorsul :D Ha nem tévedek. HA tévedek, akkor fordítva, de így logikus. Érdemes megnézni mi van benn (a szín a súly kódja) és ha nem a gyári, kipróbálni egy szett gyári méretet bele. Meg ha kockásra van kopva, akkor is egy újat :D Ha ez nem segít, akkor gyengusz a motor, rossz a porlasztóbeállítás, ilyesmi. De valószínűleg itt a bibi.