De amikor az ember még 50-esként megvette, mert nincs jogsija motorra és utána a szívéhez nő a drága motor, pláne ha felújítgatta, meg vigyázott rá, meg lefújta gyönyörű flipflopra...
Na de úgyis másik gép lesz belőle előbb utóbb, ezt max megtartom falura!
Az első forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell :
1. a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot (műszaki adatlap kiadására akkor kerül sor, ha a forgalomba helyezés előtti vizsgálat eredményeképp megállapítható, hogy a jármű a közúti forgalomban való részvételre műszakilag alkalmas),
2. eredeti külföldi forgalmi engedélyt (törzskönyvet) és jelzést, illetve külföldi jármű okmányt (kivéve, ha a járművet külföldön nem helyezték forgalomba),
3. a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke megfizetésének igazolását (6000-6000 forint) ,
4. a forgalmazó által kiállított számlát vagy az érintettek által megkötött szerződést,
5. amennyiben a jármű ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték, a korábban kiadott ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, valamint az E betűjelű ideiglenes rendszámtáblát.
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni :
1. a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
2. az előzetes eredetiség ellenőrző szakértői állomások részére biztosított és a jármű megvizsgálásakor kitöltött járműkísérő lapot (szakvéleményt);
3. a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást;
4. az állandó rendszámtábla áráról, a rendszám-érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
5. a vagyonszerzési illeték befizetéséről szóló postai feladóvevényt,
6. a külön jogszabályban meghatározott személygépjármű esetében a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolást,
7. az ügyfél személyazonosságát igazoló okmányt (képviseleti eljárás esetén a meghatalmazást);
8. cég esetén a cégbírósági bejegyzést, az aláírási címpéldányt, valamint a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízást.
A forgalomba helyezés költségei
Amint már említettük a forgalmi engedély és a törzskönyv kiadásáért 6000-6000 forint illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén fizetendő vagyonszerzési illeték mértéke:
1. a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 18 forint,
2. az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hajtómotor lökettérfogatú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 forint,
3. a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forintot,
4. Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 36 forint.
Gépjármű tulajdonjoga meghatározott hányadának megszerzése esetén - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni .
A gépjármű tulajdonjogának, haszonélvezetének megszerzéséért járó illetéket a gépjármű átírását megelőzően az okmányirodánál beszerzett készpénzátutalási megbízás útján (csekken), illetve - amennyiben erre lehetőség van - az okmányirodán bankkártyával kell az illetékes illetékhivatal illetékbeszedési számlája javára vagy készpénzzel az okmányiroda házipénztárába megfizetni . A gépkocsi iratainak beszerzéséhez szükséges illetéket szintén csekken, illetve amennyiben ez az adott okmányirodában lehetséges, bankkártyával vagy készpénzzel lehet teljesíteni .
Az érvényesítő címke kiadása 320 forint .
A rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
1. egy pár általános rendszámtábla: 5500 forint,
2. egy pár ideiglenes rendszámtábla (V; Z; CD; E;): 8500 forint,
3. egy pár különleges rendszámtábla: 9000 forint,
4. egyénileg kiválasztott rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 72000 forint,
5. egyedileg előállított rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 280000 forint,
6. kísérlethez vagy a kipróbáláshoz szükséges próbarendszám engedélyezése és a hozzá tartozó ideiglenes forgalomban tartási engedély, indítási napló kiadása: 24000 forint .
Ez szerintem is így van kocsira is ugyanúgy vonatkozik az hogy először hozzá kell szokni az autúhoz és ez nem egy-két nap hanem sokkal több idő pl: nem tudomm ki hallotta, nemrég volt a tv-ben hogy, egy srác friss jogsival vett vagy kapott egy bmw-t és ez első napon meg akarta mutatni a haverjainak 3-an voltak a kocsiban egy kanyart be akart venni 150-nel csak nem sikerült kisodródtak és mindhárman meghaltak.
Ez nagyon nagy igazság! Sokan kihagyják, hogy megtanuljanak motorozni, ennek ellenére azt hiszik, hogy már tudnak. Anno körözgettem sokat az ismerős utcákban, hogy legalább a táblákra ne kelljen figyelni. Meg aztán élveztem is a kellemes pöfögést, és szezonkezdetkor azért meg szoktam ismételni ezt a mutatványt... Kocsival meg télen, amikor csúszik, farolok párat a környék erre mások veszélyeztetése nélkül alkalmas helyein...
Ez a gyakorlathiány dolog autósokra szerintem sokkal jobban él... Régebben, amikor még nem volt "ciki", meg lenézett dolog, sokan kirakták a "T" betűt a kocsira (én is), és akkor még mindenki tudta, hogy váratlan hülyeségeket csinálhatok... Mondjuk nem csináltam, de azért mindenki egy fokkal óvatosabban hagyott ott, mintha csak a 80 éves, kispolskis mami mellett ment volna el. Manapság azonban vérciki lett, senki se használja, ha meg valakin meglátják, akkor még az is, akinek inkább ki kellett volna ragasztani, hirtelen olyan ideges lesz, hogy záróvonalon 160-nal kénytelen megelőzni az egyébként normálisan haladó delikvenst... Dehát ez Magyarország...
Ha valaki képes ésszel "gyakorolni" akkor nem lehet nagy baj, de általában itt a hiba a fejekben. Kis gyerekként biciklizni is először a nyugodt környékünkön tanulunk meg és nem a négysávos úton a forgalomban! Sajnos sok ifjú motoros kihagyja ezt a lépést.
A jogosítvány nem arról papír, hogy tudsz motorozni!
Az arra jogosít fel, hogy tudod a motorkerékpárt kezelni és kimehess a forgalomba és megtanulj motorozni!
(persze a közúton nem képzésre gondolok, hanem a gyakorlat ...... )
Nem lesz, mert nyugatról csak a rosszat vesszük át, ami javítana valamin azt sosem.
A motoros/autós képzésben meg egy a nagy hiba. Ahhoz,hogy valaki biztonsággal vezessen akár csak a megengedett sebességgel is, legalább a másfélszeresével kell,hogy tudjon magabiztosan veszélyhelyzeteket lereagálni! A rutinpálya 3.mas körében a bólya amit ki kell kerülni fékezve az minden csak nem váratlan akadály... És ez csak egy. Úgy nulla az egész ahogy van. Ha nem motoroztam volna tizenévet a jogsiszerzés előtt, hát én is félnék az utakon azzal a tudással amit a százezer forintért adnak a tanfolyamon. Mert az szart sem ér.
Bármilyen motort, csak és CSAKIS képzés után szabadna vezetni!
Sok ember, akinek van B-s jogosítványa azt sem tudja hogyan kell felülni egy segédmotorra!
Közlekedni meg végképp nem tud vele!
Az ilyeneknek szabadna felülni egy 125 ccm -es (akár 30-40 LE 170-180 km/h) motorra mindenféle képzés, gyakorlat nélkül?
Nem több rendszámos motor lenne, hanem több (halálos) baleset!
Jó lenne ha kicsit komolyabbak lennének az elvárások...
Mert most szeptemberben A jogsi megszerzése annyiból fog álni hogy 2 rutin óra meg 4 fortgalom óra és megvan a jogsi
Én sokra becsülöm ma is, aki kiteszi. Sokkal türelmesebb, megértőbb vagyok vele, mint azzal, aki T betű nélkül hülye.