azt mondjátok már meg hogy van itt olyan akit küldtek már be kpm-hez?
itt mindenki mondja az okosat de egy olyat nem olvastam aki azt írta volna hogy igen engem beküldtek kpm vizsgára és ez meg ez történt ezután.
Én még egy büdös vasat se fizetem a rendőröknek engem meg se nagyon szoktak állítani eddig még csak visegrádon a nagy ellenőrzéseknél szedtek ki de akkor mindenkit
Ehez az is hozzátartozik gondodlom, hogy még a sarki közértig is overálban megyek és tudok értelmes ember módjára beszélni a rendőrrel ha nem vagyok nagyképű és felvágós geci de nem is szarokbe a látványától akkor nem baszakszik
Ezeken amit megsporolsz(bizti,átirás...)majd befizeted a yardnak...igy vagy ugy.....tudom hihetetlen de igaz,de használjátok 125/50nek ha jó az nektek.(az már mellékes azért is irreállisan drágák a rendszámosok mert van 125/50 "kategoria"...)
Peterka:
Nem kéne álltalánosítani sem neked sem senkinek. Az aki 50 esként használja a motorját nem biztos, hogy egy felelőtlen motorozni nem tudó kis takony . Csak egyszerűen így a kényelmes mint pl.:
Nincsen trafi, olcsóbb (jó nem sokkal az a + 4000 nem basz földhöz ), nem kell át íratni.
Viszont hátránya is van sajna mint az autópálya használat és a személy szállítás
Mondjuk a töbség az a mucsa röcsögei pistike a falu fiatalabbik bikája aki nagy motoros címen van számontartva a környéken ez igaz.
De semmi képpen se hülye vagy esetleg egy pancser aki 125/50-ezik.
Nem tud valaki Triumph Rocket III.-mat 50-esnek? Majd eljárok vele a kertek alatt
Az autómra meg teszek 45-ös matricát, ráírom, hogy Ligier, Aixam, vagy Microcar és bemagyarázom a rendőrnek, hogy "négykerekűkönnyűjármű há" emeld meg"
Egy gáz van, ezek az emberek később meggyőzik magukat, hogy nem fizetnek adót, mert hát nem ellenőrzi azt senki, aztán a gyereknek majd vesznek nyelvvizsgát, mert minek szenvedni, mikor az ecserin 20ból megvan? Majd vesz neki motort, még a jogsi előtt (nem jogsival megy az)... Aztán egyszer a gyereke az IFA alá szorul a 125(150,180,600,1400?)/50-es mocival, vagy öngyilkos lesz, mert kiderül, hogy bár megvette az érettségit meg a nyelvvizsgát, csak kis szarcsimbók marad a társadalom seggén örökre. És akkor nem fogja érteni hogy miért.
Miért lassú? Egy kivénhedt 6 gangos Futura egy 70-es Polini hengerrel nem bűn, nem feltűnő, adatai alapján is 50-es és simán halad 130-cal is. Én mentem több,mint 300kilóméters túrát egy Honda Spacy-vel aminek a végsebessége 90 volt. Csodálta a tájat, sokáig ízlelgettem az útszéli dögszagot... szóval egy 50-es is gyorsabb lehetett nálam.
Én azt csipem sajátmagukat gyözködik hogy jó ám ez igy+ugy nemértikmeg ugyis sziváslesz belöle elöbb utobb.........persze megértem hogy lassu 1 50ccm-es(+mindenki nagyon profi a motorozás terén)de még minndig jobb lassan(ban) de nyugisan szerintem..
Ez a kedvenc topicom! Lef0s0m a bokám olynokat lehet itt olvasni.
Nincs ám a közlekedési felügyeleten fékpad! A vázszám és a motorkód alapján nézik meg a gyári adatot és kész. Ha nincs a listán akkor állásfoglalást kérnek a hivatalos képviselettől.
Wuuuuuupppsz... Mea maxima culpa, lehet, hogy nem kéne úgy írni, hogy az ember hajnal 4-kor alszik el - és nem önszántából... Egyszerűen kivagyok, mint a szar, és már úgy látszik olvasni se tudok...
Jogsival nem nagy a motor, mások sokkal nagyobbra ülnek helyből, de akkor ne sinkófáld el a jogsit, és ha kicsit is érzed, vegyél pótórákat. Bőven megéri. Viszont a papír tényleg macerás és drága. Viszont ha nincs sok pénzed, de csinálsz egy Ak-t, akkor tudom ajánlani a Jawa-t, nekem 350 volt sokáig, és olcsón üzemeltethető, nem utolsó sorban még szépre is meg lehet csinálni - menni meg megy mint a meszes, ha az ember húzza neki, még gyorsabban is, mint ami indokolt lenne... Viszont biztosítás kb 8e Ft/év, és többi költsége is minimális. Ha meg azo nmegtanulsz motorozni, ne mlesz gáz nagyobbal később.
Egy haver ugyanígy vett ennél még gyenglbb 125/50-et. Végülis csak 3x volt kurvanagy mázlija az első két hétben, hogy nem maradt ott, de túlélte. Te tudod...
Ne legyél már csóró paraszt! (elnézést a szimpatikus földművesektől) Ha kicsire van pénzed, akkor vegyél kicsit, ha nagy kell, menj egyetemre, és dolgozz meg érte. Ennyi. Nem én fingtam a passzátszelet, és mégis tellett normális motorra, minden vizsgával... Ezt utálom ebben az országban, hogy mindenki azt nézi, hogy hogy úszhatja meg legolcsóbban. Csak nekem van annyi gerincem, hogy nem fizetek le senkit hogy valamim meglegyen? Milyen hozzáállás ez? Szerinted európai? Szerintem nem! Az ismerőseidet meg a helyedben letagadnám, miattad, miattuk és a teféléd miatt szar az egész ország ahogy van.
Persze, lehúznak adóval meg mindennel, de emíg nem fizetjük be a rohadt sok adót, nem is mászunk ki a szarból országszinten. Meg ott van, hogy még egyszer kell vizsgázni, pedig már azt úgyis tudod. Lószart, 6 év motor után sok olyat mutatott az oktatóm, amire nem figyeltem, és hasznos volt... Megszoktam egy csomó marhaságot, ami csak hátráltatott, és nem is tűnt fel, úgy ahogy votl megrte mégegyszer vizsgázni.
Sziasztok!
20 éves vagyok és szeretnék motorozni. (Eddig nem volt semilyen mocis élményem).2 éve van B jogsim, nem vezetek állat módom, mocival sem tenném ezt...Teszek majd jogsit (A vagy A korl). Kinéztem egy mocit:"92 honda nsr125f. Külsőre ez tettszik. 125ccm3 30lóerő körül lehet. Én nem akarok utánna nagyobb motort, valszeg ez maradna, de nagyon pénzem nincs most venni egy kisebbet, aztán nagyobbat... Ugye nem nagy ez elsőre? Nem városban használnám, inkább falun, meg főutakon, nagyobb túrákra.
Illetve a srác úgy árulja, hogy "50-es papirkkal" Most akkor ez mit is jelent pontosan? Nem azt, hogy nincs is rá semmilyen papír? Se rendszám se forgalmi/műszaki... És ha ilyen akkor mennyibe is kerülni minden iratot megcsinálni, hogy rendesen tudjam használni?
Aztán védőfelszerelések közül mit érdemes, és milyet(mennyiért, használt/nem) venni?
pedig el lehet intézni : haverom úgy csinálta hogy mikor vitte a motort vizsgára akkor a papirok kitöltése előtt egy jó kis összeget odaadott az illetékesnek és megkérdezte hogy akkor ugye ezt vezetheti Akorl-al és ő meg azt válaszolta hogy persze és beirt a papírba 24Kw-t egy cbr 900-nak
Na kiváncsiságbol irdmár le hogymegy ez a kw-átirás dolog,mindenkinek van ismerösének ilyen de senki nemirja hogy kell megvalositani(hovakell menni,papirok,pénzileg mennyi...stb)Mert használtmotornál viszairatni kétlem hogy pikk/pakk menne........
Tudom hogy nem könnyű de nekem sok olyan ismerősöm van akinek így van és egy kis pénzel mindent el lehet intézni vagy van más formája is a dolognak pl: ha telerakatod a motort folytással és akkor elég kevéske kw-lessz a motor és mikor levizsgázott a motor akkor kiveteted belőlle. Az ismerőseim közül van aki így korlátozottal honda cbr900-at vezet.
hát igen de én ugy vagyok vele hogy nekem elég a korlátozott mert majd nagyobb motort veszek és a kpm-nél kevesebb kw-ot iratok a papírba és nagyobb mocit vezetek mint amekkorát korlátozottal lehetne
itt mindenki mondja az okosat de egy olyat nem olvastam aki azt írta volna hogy igen engem beküldtek kpm vizsgára és ez meg ez történt ezután.