Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szerintem meg nem lenne jó, inkább 50est se kellene engedni, ahogy A jogsival se kéne kombájnt vezetni, amit meg lehet
szerintem sem lenne rossz ha B-s jogsival lehetne vezetni 125ccm-es motort biztos hogy több gép lenne rendszámos
Tudod hogy van,a remény hal meg utóljára...
Japánban kicsit komolyabb a jogsi elvárása, mint nálunk egy drága vezetéstechnikai tréning! Nálunk meg mehet a forgalomba aki ki tud kerülni pár bólyát gyökkettővel meg be tudja szenvedni az autót két lánc közé... Ez a nagy helyzet.
Tudom hogy nem mindenhol,de azt hallottam hogy nálunk is felvetődött.
Úgy kéne mint Japánban,a B JOGSIHOZ NÉMI MOTORSOKÉPZÉS IS KELL!
Benyomtam,hogy piros aztán nyomtam a p-t mert piros... Ez van. Kell még egy kávé.
Amúgy nem minden EU országban lehet B-vel 125-öst vezetni és nem fenyeget minket az a "veszély",hogy itthon bevezetik.
Nehéz szó,mi:))
Azért egy 8le-s 50-es és egy 33le 125-ös között van némi külömbség szerintem.
Amúgy pl. "nyugaton" 15le-s 125-ös motort vezethetsz a B jogsival.
fojtás. Én csak elírtam
A foptás (nem ly) és azért van az új gépekben,hogy ne tépd szét a bejáratás alatt, utána az első szervizen kiveszik.
Most ezzel azt akarod mondani, hogy tegyek a Simsonra is rendszámot. Igaz láttam már olyat, de talán arra mégsem kéne. Sokkal jobb lenne, ha minden motorra kellene a rendszám (50 ccm alatt is), de viszont "B"-s jogsival 125-ig lehetne kis hazánkban is menni. A jelenlegi rendszer tök hülyeség, ha van "B"-d akkor mehetsz 50-es speed-el, de viszont ha egyáltalán nem tudsz motorzni, akkor akkor úgyis nekimész az eslő fának, vagy hasonló. Viszont ha meg azzal tudsz menni, akkor a 125 cmm-es sem okozhatna túl nagy gondot. Vagy teljesen be kellene szünteteni hogy "B"-vel bármilyen motorra is ráülhessél, vagy meg lehetne emelni a korlátokat.
Dupla tárcsafék? , a honda ns 125 az egyetlen amin dupla tárcsa van
Teljesen igazad van.
Bár nekem már állított meg motoros yard ismerősömet,mivel furcsállotta hogy 80-nál még mindíg mellette van az 50-es Katana(kivették a folytást,mivel 45-nél többt nem ment).
Tudtommal minden új 50-es motorban-robogóban van ilyen folytás,csk kivteteik a szervízben.
Az már más kérdés hogy ezt megtehetik -e a szervizek...
Bocs, nem pontosan tudtam. Tehát a KRESz szerint:
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Az a véleményem gyerekek, hogy nem is csodálom, ha szigorodni fognak a rendőrök ebben az ügyben.
Ebben a furcsa országban a segédmotoros kerékpárként engedett robogók, Simsonok is egy ilyen halgatólagosan megengedett dolog.
A Kresz szerint, ha jól tudom, nem csak az 50 ccm a kritérium, hanem , hogy sík úton önerejéből 40 km/h nagyobb sebességre nem képes. Na ennek szerintem csak a Babetta felel meg. Tehát ha szőrözni akarnának, szinte mindenkit meg lehetne büntetni.
Tehát elvileg már az is nagy engedmény, hogy 70-80 km/h-ra képes ötvenesekért nem szólnak, ne akarjatok hát 125-össel járni segédmotoros kerékpárként.
Ahhoz nagyon sok papír kell:vámpapír,EU forgalmi,KPM,eredetvizsga,stb.
Sziasztok!

Egy kérdés, ami lehet, hogy hülyeség:
50-esként futó motort, rendszámossá lehet tenni, hogy legális legyen?
Most csak biztosítás van rajta.
125ös gépről van szó.

küszi,
rumos
a blokk méretéről, a dupla tárcsafékről, a hanglyáról, de elég a gyanú is egy KPM vizsgához.....
megmondom lyukas a kipu
Ha egy kicsit is ért hozzá, rögtön kiszúrja (hang, kipuffogó...)
de most miról dönti el hogy nem 50 ccm
De nekem volt egy haver,aki beleütötte az 50ccm-et a blokkba.Azán az első héten 2x lebukott vele.
Nézd falun oké a dolog ha a faterod a "körzetimegbízott",vagy a jegyző lányát keféled.
De mindenki döntse el mit bír az Apuci pénztárcája.
és mivan akkor ha a vázba bele van ütve az 50 ccm
Bocsi,50ccm alatti természetesen.
Nem kötekszik,csak berendel egy KPM vizsgálatra ha rossz napja van...
dszámmaKár ezt ragozni,50ccm felett rendszámköteles.
Ja,napokban láttam egy Aerox 100-ast rendszámmal.
Mellesleg pl. Horvátországban a legszakadtabb Tomos is rendszámos volt,ugyanis ott még az 500 alatti gépek is rendszámkötelesek.