Japánban kicsit komolyabb a jogsi elvárása, mint nálunk egy drága vezetéstechnikai tréning! Nálunk meg mehet a forgalomba aki ki tud kerülni pár bólyát gyökkettővel meg be tudja szenvedni az autót két lánc közé... Ez a nagy helyzet.
Benyomtam,hogy piros aztán nyomtam a p-t mert piros... Ez van. Kell még egy kávé.
Amúgy nem minden EU országban lehet B-vel 125-öst vezetni és nem fenyeget minket az a "veszély",hogy itthon bevezetik.
Most ezzel azt akarod mondani, hogy tegyek a Simsonra is rendszámot. Igaz láttam már olyat, de talán arra mégsem kéne. Sokkal jobb lenne, ha minden motorra kellene a rendszám (50 ccm alatt is), de viszont "B"-s jogsival 125-ig lehetne kis hazánkban is menni. A jelenlegi rendszer tök hülyeség, ha van "B"-d akkor mehetsz 50-es speed-el, de viszont ha egyáltalán nem tudsz motorzni, akkor akkor úgyis nekimész az eslő fának, vagy hasonló. Viszont ha meg azzal tudsz menni, akkor a 125 cmm-es sem okozhatna túl nagy gondot. Vagy teljesen be kellene szünteteni hogy "B"-vel bármilyen motorra is ráülhessél, vagy meg lehetne emelni a korlátokat.
Teljesen igazad van.
Bár nekem már állított meg motoros yard ismerősömet,mivel furcsállotta hogy 80-nál még mindíg mellette van az 50-es Katana(kivették a folytást,mivel 45-nél többt nem ment).
Tudtommal minden új 50-es motorban-robogóban van ilyen folytás,csk kivteteik a szervízben.
Az már más kérdés hogy ezt megtehetik -e a szervizek...
Bocs, nem pontosan tudtam. Tehát a KRESz szerint:
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Az a véleményem gyerekek, hogy nem is csodálom, ha szigorodni fognak a rendőrök ebben az ügyben.
Ebben a furcsa országban a segédmotoros kerékpárként engedett robogók, Simsonok is egy ilyen halgatólagosan megengedett dolog.
A Kresz szerint, ha jól tudom, nem csak az 50 ccm a kritérium, hanem , hogy sík úton önerejéből 40 km/h nagyobb sebességre nem képes. Na ennek szerintem csak a Babetta felel meg. Tehát ha szőrözni akarnának, szinte mindenkit meg lehetne büntetni.
Tehát elvileg már az is nagy engedmény, hogy 70-80 km/h-ra képes ötvenesekért nem szólnak, ne akarjatok hát 125-össel járni segédmotoros kerékpárként.
Egy kérdés, ami lehet, hogy hülyeség:
50-esként futó motort, rendszámossá lehet tenni, hogy legális legyen?
Most csak biztosítás van rajta.
125ös gépről van szó.
De nekem volt egy haver,aki beleütötte az 50ccm-et a blokkba.Azán az első héten 2x lebukott vele.
Nézd falun oké a dolog ha a faterod a "körzetimegbízott",vagy a jegyző lányát keféled.
De mindenki döntse el mit bír az Apuci pénztárcája.
Nem kötekszik,csak berendel egy KPM vizsgálatra ha rossz napja van...
dszámmaKár ezt ragozni,50ccm felett rendszámköteles.
Ja,napokban láttam egy Aerox 100-ast rendszámmal.
Mellesleg pl. Horvátországban a legszakadtabb Tomos is rendszámos volt,ugyanis ott még az 500 alatti gépek is rendszámkötelesek.
Úgy kéne mint Japánban,a B JOGSIHOZ NÉMI MOTORSOKÉPZÉS IS KELL!
Amúgy nem minden EU országban lehet B-vel 125-öst vezetni és nem fenyeget minket az a "veszély",hogy itthon bevezetik.
Amúgy pl. "nyugaton" 15le-s 125-ös motort vezethetsz a B jogsival.
Bár nekem már állított meg motoros yard ismerősömet,mivel furcsállotta hogy 80-nál még mindíg mellette van az 50-es Katana(kivették a folytást,mivel 45-nél többt nem ment).
Tudtommal minden új 50-es motorban-robogóban van ilyen folytás,csk kivteteik a szervízben.
Az már más kérdés hogy ezt megtehetik -e a szervizek...
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ebben a furcsa országban a segédmotoros kerékpárként engedett robogók, Simsonok is egy ilyen halgatólagosan megengedett dolog.
A Kresz szerint, ha jól tudom, nem csak az 50 ccm a kritérium, hanem , hogy sík úton önerejéből 40 km/h nagyobb sebességre nem képes. Na ennek szerintem csak a Babetta felel meg. Tehát ha szőrözni akarnának, szinte mindenkit meg lehetne büntetni.
Tehát elvileg már az is nagy engedmény, hogy 70-80 km/h-ra képes ötvenesekért nem szólnak, ne akarjatok hát 125-össel járni segédmotoros kerékpárként.
Egy kérdés, ami lehet, hogy hülyeség:
50-esként futó motort, rendszámossá lehet tenni, hogy legális legyen?
Most csak biztosítás van rajta.
125ös gépről van szó.
küszi,
rumos
Nézd falun oké a dolog ha a faterod a "körzetimegbízott",vagy a jegyző lányát keféled.
De mindenki döntse el mit bír az Apuci pénztárcája.
dszámmaKár ezt ragozni,50ccm felett rendszámköteles.
Ja,napokban láttam egy Aerox 100-ast rendszámmal.
Mellesleg pl. Horvátországban a legszakadtabb Tomos is rendszámos volt,ugyanis ott még az 500 alatti gépek is rendszámkötelesek.