Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

helyesbítek, mindkét jármű (nem csak autó)
Ha történik szakértői vizsgálat, akkor végeznek egy olyan szimulációt, hogy ha a megengedett sebességgel közlekedett volna mindkét autó, akkor megtörtént volna-e a baleset. Aztán ha az egyik x-es gyorsabban, akkor is...... Vagy a másik y-al gyorsabban ...stb. ... stb.
Nem minden esetben történik szakértői vizsgálat, sőt legtöbbszőr nem. Amikor egyértelmű, hogy az egyik jármű nem tett eleget az elsőbbségadási kötelezettségének vagy valamilyen azonnal szembetűnő szabálytalanságot követett el.

Persze, hogy mi motorosok többszőr lépjük túl pl. a megengedett max. sebességet. Mert ugye egy elöttem szóló említette már, hogy 1-1.5 mp alatt elérjük az 50 km/h-t, a 30 km/h-t ne is említsük....
"Nehéz" úgy elindulni, hogy ne lépd túl!

Azzal még nem veszélyeztetsz senkit annyira, mint ha figyelmetlenül elékanyarodsz, sávot váltasz ...stb. !
Az addig rendben van, hogy aki védett vonalon jön nagy sebességgel elsőbbsége van, de nem teljesen az a hibás aki nem adta meg az elsőbbséget. Azt hiszem a biztosítási kár megállapításánál is így van nem mindig fekete és fehér a dolog és van százalékos megoszlás, hogy ki mennyire volt hibás. Egyébként szerintem mi motorosok sűrűbben feszegetjük a kresz korlátait.
Szasz Machka!

Szerintem a 4 napos pihi alatt gurulok Szfvár fele....
Hol talállak meg és mikor és különben is....
(tel. szám...)
Bocs: off. de ezért a topikért nem kár.
Szia Gino! Mikor jársz felénk? Velem még nem találkoztál csak Poloval, de
motorom már jó, én is gyógyulok aztán gurulhatunk egyet a környéken!
Bocsi, hogy bele szólok...

Ha te gyorsabban mész, akkor is elsőbbséged van ott ahol amúgy is!
Nem akkor kellene az autósoknak elsőbbséget adni, ha a megengedett sebességgel jön a másik! (egyrészt honnan tudja, a sacc az kevés)

A védett útvonallal szemben mindenképp elsőbbségadási kötelezettsége van mindenkinek! Nem számít, hogy azon esetleg valaki gyorsabban halad...
Na de azt azért nézzük meg, hogy nagy többségében a motoros általában gyorsabban ment a kelleténél a balesetekkor... És erről van szó, nézzünk magunkba, senki se tartja be a nyüves korlátot...
nemvolt rajta
Sajnos nincsen jelentősége, mert ami megtörtént az megtörtént. Nagyon sajnáltam, a szüleit méginkább ,mert ők szenvednek miatta, nem a srác. Neki azt kell hogy mindjuk : már midegy.
De egy szülőnek elveszteni a saját gyerekét az egy igazi tragédia!
Gyors fejszámolást tartok itt Szabolcsban: amire emlékszem tavaly szeptember óta:
-Meghalt a 2 srác ,amikor az egyik kihajott a másik elé, aki éppen 290el jött. A srác anyukája mesélte, hogy azóta sem tudta még összepakolni a ruháit, a szobájába akárhányszor bemegy sírva fakad.
-Akkor itt a kisvárdi srác is..Szegény hátsó fék nélkül csapódik be a kocsiba, és jönnek szembe
-A bmw-s fiatalember, családdal a háta mögött hagyott itt minket, egy hülye nő miatt.
-Akkor a hayabusás is, akinek első motorzása volt az uj motorral.
Most hirtelen csak ezekre emlékszem ,de sajnos ez csak töredéke ami ebben a megyében, országban történik! Nem érzelegni akartam ,de ha egy kicsit is elgondolkodik rajta bárki, akkor már megérte monitorra vésni ezt a pár sort.
Én megmondom őszintén már egyre jobban félek az utakon...
Nem volt ott gond, hogy a motor 25ös volt, és em volt rajta rendszám? mert azért a rendőrök sem hülyék..például csak elöl virít a 320as féktárcsa..és többi "apró" jel.
egyik haverom nemrég halt meg 25ös af1-el
sztem hallottátok vagy láttátok szonon. ott az volt a gond hogy hátsó fék nélkül indult útnak.
nemkérek semmi kritikát mert megkapta szegény eléggé
nyugodjon békében
Én se azt mondom hogy lassan kell menni, hanem ésszel. Ahol lehet ott szabad húzni a fülét, de ez nem városon belül van.
Teljesen igazad van. Az a probléma, hogy a motorosokra senki nem vigyáz, csak mi magunk. És nagyon észnél kell lenni. Mindíg! Ma nem mentem sokat, de egyszer bejöttek elém, egyszer meg majdnem letoltak az útról. Ez is benne van. Erre kell a rutin. No meg az a bizonyos létra. Tényleg komolyan kell venni a dolgot, különben az fogja a halálunkat okozni amit annyira szeretünk. Meg ami még szerintem fontos az az, hogy tisztelni kell a gépet. Ez alatt nem azt értem hogy meg kell hajolni előtte, és nem lehet neki hátat fordítani. Hanem azt, hogy óvni kell és törődni vele. Ha valaki vigyázni akar a mocijára az nem megy bele olyan hülyeségekbe amiket vagáníságból meg tenne. Ha meg törődk vele az illető és vgyáz rá akkor megintcsak több esélye van hogy túleli a napot mert egy jó állapotú moci van a segge alatt. És lehet hogy hülyeségnek hangzik, de egy 25-ös is okozhat meglepetést az embernek. Tényleg észnél kell lenni. Hiszen itt minden rajtunk múlik. No meg nem utolsó sorban motorozáshoz megfelelően kell öltözni. Ha városon belül megyek akkor is ruci meg gerincprotektor. Nem tudhatod mikor jön veled szembe egy félhülye állat.
Na, nem oszton tovább az észt.
Széles Utat!
Hát jah ez így van sajnos... nem lehet előre tudni.. én is a jelenlegi motorommal mentem 4000km-t azért már úgy tudom a határokat reakciókat de mindig tanul az ember valami újat... csak tényleg nem szabad elvadulni meg elbíznia magát az embernek... 1kis figyelmetlenség és már megvan a baj. jó azért én is csinálok néha egy két hülyeséget de lakott területen nem szoktam vadulni (nagyon ritka) ott sose lehet tudni hogy most egy kutya kisgyerek akármi elédjön. kint meg azért ha jó az út ilyesmi lehet csapatni. meg én se azért vettem a gépet hogy most 40-el menjek vele (sztem mindenki így van vele) ennyi erővel vehettem volna babettát is. csak 1 a lényeg észnél kell lenni.
mindenki vigyázzon magára!
olcsó benzint, széles utat és nedves pinát mindenkinek!
Én úgy vagyok vele hogy az embernek nem szabad elbíznia magát , vannak olyan emberek akik tesznek 1-2 kört a motorral és úgy vannak vele hogy ők már nagyon tudnak és mindig ebből van a baj Véleményem szerint ha az ember útnak indul motorral akkor az mindig ugy kell elindúlni mintha először ülne motoron és nem elbízni magát ,ez a legfontosabb és nem tenni az agyunkat hogy mi hogy tudunk és két sarokkal arrébb meg lehet hogy othagyjuk a fogunkat
ppeterka!
Van 500-as is, meg olyan 700-as (Deauville), ami csak 6x LE.
Azért én felülnék a Hajabusára is, egy próbakörre de nem kéne.
Nekem csak 125-ösöm van, de azért 1800-ast már próbáltam.
Nem hal meg az ember olyan könnyen, ha nem nagyonhülye. A baj akkor van, mikor már úgyérzi az ügyfél, hogy összeszoktak a géppel, és tud motorozni.
az a motoros pár faluval arrébb lakott tőlünk és ott se ő volt a hibás hanem az a vén k........nő aki átmennt a szembejövő sávba "ismeretlen okokból"
nekem a rendszám nélküli dologból nemvolt,csak a 2személy miatt 2xer meglógtam a rendőrtől ezért kerülök egy műszakot
Teljesen igazad van, bár 7 éve motorozom, meg megvan az A-s jogsi, nincs az a pénz, hogy felüljek egy igazán nagy mocira, pl Hayabusha (most halt meg valaki 0 rutinnal rajta, kb ez az ezredik eset...). Lehet, hogy tudnám vezetni, és nem halnék meg, de nem rizikózom. 1 éve van nagy A-m, 400-as mocim van, és bőven elég. Az is hozzátartozik, hogy ha a régi Jawámnak lett volna tárcsaféke elöl és önindítója, soha nem cseréltem volna le. Talán majd egyszer veszek nagyobbat, de azt is csak azért, mert szeretnék egy nem kivénhedt motort, sőt ha lehet, akkor újat. Viszont 400-as már nincs újonnan, csak enduró, az meg nem az én világom, a 250-es meg 1 vagy max 2 hengeres, azt megintcsak nem szeretem... Akkor meg marad a 600-as, az meg brutális... Most 40 lóerőből ga(rá)zdálkodom, a 600-asok meg kb 2x ennyit tudnak... Brutál váltás lesz, most is furcsa a 23 Le-cirka 40 Le váltás, meg teljesen más a karakter, majd 2x annyit forog, stb...

Érdekeset olvstam, igaz, az autós téma volt, de jogos. A bejáratás szükségességéről írtak, és az egyik megjegyzésben el volt rejtve, hogy nem csak mechanikus szempontból lényeges a bejáratás, hanem a gép-ember egység összeszokása szempontjából... Szerintem megfontolandó, hogy ha valaki gépet vesz, egy darabig vezesse "bejáratósan", kímélve, hogy megszokja, összekopjon vele, aztán majd párezer km után lehet neki rendesen kenni, addigra sokszorosan megvan a kellő rutin...
a másik meg hogy nem mindig a motoros a hibás
*megfogalmazásokért
Jogsi tényleg nem jó túl sok mindnere, attól még nem fog tudni motorozni...
cső!
valamilyen szinten igazad van de azért mégse...
az egy dolog hogy 125/50be motorozik valaki (én is) de 9éves koromtól van saját motorom.. attól hogy most 125/50 és felkenődik egy ifára megtörténhet babettával is... a jogsiról meg annyit hiába teszi le 21évesen a korlátlant ha életébe nem ült motoron és vesz egy 600-750-1000 sportmotort.. sztem 1000000X hamarabb fog felkenődni valahova.. ez emberfüggő a jogsi csak arra van h ne büntessen meg a rendőr kitörölheted vele a ...
itt minden emberfüggő.. bocsi a megfalmazásokért én most nem céloztam senkire de sztem ez így van.
Csesztetni csesztetek miatta de nem lett semmi különös mindíg elengedtek
apriliaaf1em és spearow láttam ti is 125/50-el szaladgáltok nektek volt már belőlle gondotok?