Köszi a jó kíváságot,remélem én is ,nah jah csak a mi országunk ennyire visszamaradott,konzervatív(de nem csak e téren )h nem lehet B s jogsival 125 ig vezetni,Olaszoknál bevált nem tom nálunk miért nem lehetne bevezetni...és akkor már a másik bosszantó dolog h az smkp. megengedett maximális sebessége 40km/h-ez egy vicc 2007ben,ez még igaz volt a Babetta-kra,Riga-kra,de ezekre az új Di-tech,meg egyéb megoldásokkal kifejlesztett robogókra egyáltalán nem,lazán mennek 80-90et ezek GYÁRILAG,tehát azt is lehetne növelni sztem,meg ha már itt tartunk melyik az a robogós akinek megy 60 at a robogója de 40el megy...
Valójában tényleg megértelek, én is így voltam vele! Szívből remélem, hogy kihúzod a jogsiig büntetés nélkül !
Nekem csak annyi a véleményem még, hogy baromira nem értem hogy B-vel miért nem lehet 125-öst is vezetni. Aki 50-es tud biztonságban ülni az 125-ösön is biztosan. Lehet kicsit kevesebb autós lenne Pesten is. Ez már elég sok helyen műxik Európában. De autó helyett 50-es robogóra én sem ülnék, egy 125-ösre már talán. Kevesebbet eszik, környezetbarátabb. Csak akkor "sajnos" nem lehetne a jogsikért annyi pénzt meg viszagdíjat szedni, a büntetésekről meg nem is beszélve. De hát ez a szabály, valószínűleg megint hozzáértő emberek hozzák a törvényeket...
Sőőőt, 2006-os, 100ccm-es Aerox nem is létezik. Sztem már 2005-öset sem gyártottak, de ebben nem vagyok biztos. Egyébként meg ha csak a blokkot cserélem ki, akkor az alvázszám és a motor szám ugyan úgy megmarad, lehetne benne akár 180-as, kétütemű blokk is. Azért mondom, h kétütemű, mert a 4 ütemű hangja már csak fel-fel tűnki némelyiknek
Szóval minden rendőr aki "kis" robogósokat igazoltat, csak nagyon unatkozik és kicsit játszani akarja magát.. Nekem ez a véleményem.
Így van sokkal gazdaságosabb úgy, azon robogók használata..de így is 2 évig nyáron keményen melóztam h megvegyem 50-esként,tehát akkor még mindig nem lenne moccom... abba is igazad van h ha motorozni akar az ember előbb-utóbb leteszi a jogsit,de nekem 17 évesen egy db-ig elég lesz ez is,aztán persze én is leszeretném tenni a jogsit...
Ha valaki mégis 125/50-es valamit akar venni, azért arra tényleg érdemes odafigyelni, hogy legrosszabb esteben forgalombahelyezhető legyen (el lehessen adni). Különben az egész árát be lehet bukni. Nagyon kevesen vesznekl véleményem szerint iylan 125/50-est, és ezért mondom, hogy papírok nélkül szinte eladhatatlan. De egy cikk érdekességképpen (másik fórumba már beillesztettem):
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/06pap
irozas/
egy rész belőle:
"Remélem sikerült segítenem sokatoknak. Annyit még hozzátennék, hogy ha nem is akarjátok rendszámoztatni a motorotokat, mondván, hogy "elmegy 50-esnek", szívügyetek. De könyörgöm, ne vegyetek semmit sima adásvételivel, mert azzal semmire sem mentek, ráadásul nem fogjátok tudni eladni a motorotokat."
Teljesen igazad van a leírtakban! Pontosan ezért vettem én is így a mocit. Anyagi szükösség miatt. De még1x nem tenném meg. Egyben viszont szerintem egyetértünk. Legálisan 125-ös, 180-as, 250-es mocit nem igen éri meg használni. Némileg több pénzért már jóval nagyobb gépeket lehet kapni, és ugyebár ha van már jogsink akkor minek ülnénk 125-re. Nekem jogsi után 2 hónapig volt meg a majesty, aztán kevés lett. Tehát a 125-ös kategória addig mozgatta a fantáziámat, amíg B-s jogsim volt. De csak egy példa Aprillia Rs Ditech (asszem) 50-es (2T) lévén simán ment annyit mint a Majestym (4T). 100 körül. Árban meg kb ugyanott vannak. Runner 180-an nagyon mehet 2T lévén, de annak a blokkján is látszik már hogy nem 50-es. Én azt mondom, ha valaki motorozni akar, előbb utóbb úgyis meg fogja csinálni a jogsit, és akkor nem 125-ösökben fog gondolkozni. Amennyivel többe kerül a 125-ös 180-as, azt én inkább jogsira költeném, és utána kezdenék gondolkozni, hogy akkor mi is lenne jó... ( persze ezt utólag mondom:), nekem is így kellett volna tennem, és akkor most + 250.000.- lenne a zsebemben ).
Nah jah,de a régiből se tudnának kihozni semmit,csak azt h lopott-e a motorod(amikor igazoltat általában bediktálja a központba a vázszámodat)ha csak nem tudnak olyan infokat h az ABC vel kezdődő Aerox az 50es,de a DEF az meg már 100 as...tehát erről ennyit,és még visszatérve az 50es 100as Aerox közti külre egy amit te is említettél h a 100ason hátul dobfék van 2 h a 100 as az léghűtéses...tehát nincs a hűtő az első idom alá "elrejteve",hanem teljesen burkolt ,csak 2 pici beömlő van...
Hát,jah kb,de csak akkor tudod levizsgáztatni 125/50 ként használt moccod h ha megvan minden eredeti papírja..a gyári papírjai(vásárlást igazoló),forgalmi,adásvételi de ha leszeretnéd vizsgáztatni ugye akkor értelem szerűen az 50es biztosítást is lekell mondani,és kötni rá mint 125ös-ugye ezzel megint drágább lesz a fenntartása..
Engem valamiért mindig megnéznek a rendőrök, pedig semmi látszólagos tuning nincs az Aerox-omon. Már jópárszor kis is szedtek és az első kérdésük mindig az (tudatlanságuk miatt) , hogy: 100-as?
Sosem értettem, mert ha annyira okosnak hiszik magukat, hogy tudják, h van 50-es, meg 100-as Aerox, akkor azt is tudhatnák, hogy azért van némi szembe tűnő külömbség. Pl. a legalapabb, hogy a 100-as Aeroxokon dobfék van hátul (amit meg én nem nagyon értek miért van), de van és kész. Jah és a végén mindig úgy búcsúznak el tőlem, hogy vigyázzak, mert sokba kerül egy ilyen. Gondolom arra céloznak, hogy nem mondok igazat és akár fel is jelenthet, de ezen én mindig csak röhögök. Jah és az is vicces, hogy az új robogóknak már más alvázszámuk van és amikor meglátták az enyémet, szintén cask annyit mondtak: Gyerekek, ez már valami teljesen új szám, ebből nem fogunk sokat kideríteni....
-És én szintén csak nevetni tudtam rajtuk...
én is azért akarnék 125/50-est mert külföldről hoznak nekem 150-ért már tiszta zsír állapotút de ha levizsgázztatnám akkor még+reg.adó+vizsga ez tényleg 200 000-körül lenne ,meg nem beszélve arról hogy még nekem is le kellene tennem a jogsit
Persze h benne van a pakliba ..de érted miért vesz az ember így moccot---mert nem volt keret arra h vegyen egy rendszámos motort és megcsinálja a jogsit rá(vagy a másik eset h 30 év körüli "B"s jogsija van és egyszerűen már nem akarja letenni rá a jogsit,nem ér rá,lusta..stb),mert akárh is számolja az ember az kb +ba min 200 000 ft h legálisan hajtsad a moccot,és ez az összeg akár megduplázhatja egy moc/robi árát...és ez a nem mind1..
Másik dolog ,persze nem tarthat a végtelenségig----rendszám/azonosító az 50es robikra is,hát ez meg sztem olyan dolog h tuti h valah korlátozzák akkor ezen moccok/robik erejét(folytással pl)mert pl a nagy Runnerek(125-180) 80 % így fut,vagy esetleg feldobják újra a labdát h,tessék itt a lehetőség , ezeket is levizsgáztathatod...
De a rendőrnél van gumilövedék!
Nekem csak annyi a véleményem még, hogy baromira nem értem hogy B-vel miért nem lehet 125-öst is vezetni. Aki 50-es tud biztonságban ülni az 125-ösön is biztosan. Lehet kicsit kevesebb autós lenne Pesten is. Ez már elég sok helyen műxik Európában. De autó helyett 50-es robogóra én sem ülnék, egy 125-ösre már talán. Kevesebbet eszik, környezetbarátabb. Csak akkor "sajnos" nem lehetne a jogsikért annyi pénzt meg viszagdíjat szedni, a büntetésekről meg nem is beszélve. De hát ez a szabály, valószínűleg megint hozzáértő emberek hozzák a törvényeket...
Szóval minden rendőr aki "kis" robogósokat igazoltat, csak nagyon unatkozik és kicsit játszani akarja magát.. Nekem ez a véleményem.
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/06pap
irozas/
egy rész belőle:
"Remélem sikerült segítenem sokatoknak. Annyit még hozzátennék, hogy ha nem is akarjátok rendszámoztatni a motorotokat, mondván, hogy "elmegy 50-esnek", szívügyetek. De könyörgöm, ne vegyetek semmit sima adásvételivel, mert azzal semmire sem mentek, ráadásul nem fogjátok tudni eladni a motorotokat."
Sosem értettem, mert ha annyira okosnak hiszik magukat, hogy tudják, h van 50-es, meg 100-as Aerox, akkor azt is tudhatnák, hogy azért van némi szembe tűnő külömbség. Pl. a legalapabb, hogy a 100-as Aeroxokon dobfék van hátul (amit meg én nem nagyon értek miért van), de van és kész. Jah és a végén mindig úgy búcsúznak el tőlem, hogy vigyázzak, mert sokba kerül egy ilyen. Gondolom arra céloznak, hogy nem mondok igazat és akár fel is jelenthet, de ezen én mindig csak röhögök. Jah és az is vicces, hogy az új robogóknak már más alvázszámuk van és amikor meglátták az enyémet, szintén cask annyit mondtak: Gyerekek, ez már valami teljesen új szám, ebből nem fogunk sokat kideríteni....
-És én szintén csak nevetni tudtam rajtuk...
Másik dolog ,persze nem tarthat a végtelenségig----rendszám/azonosító az 50es robikra is,hát ez meg sztem olyan dolog h tuti h valah korlátozzák akkor ezen moccok/robik erejét(folytással pl)mert pl a nagy Runnerek(125-180) 80 % így fut,vagy esetleg feldobják újra a labdát h,tessék itt a lehetőség , ezeket is levizsgáztathatod...