Bocs igaz. De sokan azt hiszik annyi a megengedett. Nem mintha sokat számítana az az 5km/h főleg ha egy 125-ösről van szó mert senki sem tartja be. Esetleg a a babettás de nem szeretném vele megbántani őket
Csumi every1!! Én csak azt szeretnem mondani, hogy ha a rendőr megállít puszta szerencse hogy elenged e vagy nem. Engem az 50es runneremmel állított meg 1 buzgómócsing. Feszt kötekedett hogy ez nem 50es mert 80ig van számozva az óra meg minek van hátul kapaszkodó meg hátsó lábtartó. Vagy fél óráig győzködtem hogy ez 50es, még a papírjai is renbe voltak. Megnézte az alvázszámot, motorszámot, stimmelt. De nem akart elengedni, végül kiszállt a kocsiból a kollégája, visszaadta a papirokat és elküldött utamra. Mentségükre l1en szólva volt bicikliút és ott kellett volna mennem. Nem hibáztatom őket, mert sajnos elég sok a motorlopás és nem árt hogy aprólékosan ellenőrzik az embert. Na de azért már mindennek van határa. Szóval puszta szerencse kérdése hogy az ember milyen rendőrt fog ki. Már állítottak meg többször is de ilyen macerát azóta 1 se csapott le.
2008tól 18 évre emelik a kocsi korhatárt ennyi lesz a nagy változtatás a rendszámozást én is hallottam de nem olyan lesz mint a rendes rendszám hanem csak vmi azonosító de szerintem az se most januártól
Hallottátok h módosítva lesz nemsokára a KRESZ? Már nem tudom h mi :S de arról egy szót sem mondtak h a korhatárokat megemelnék vagy h az 50esket "rendszámoztatnák". (rádióban hallottam)
Azért azt megnézném amikor a rendőr lemérné majd közölné hogy ok,
6,8 A-t azaz 6,8*230V azaz 1564W....mehet...
Mire én halkan dünnyögve mikor távozom, kész szerencse, hogy az AC motor másik két
fázisát máshol vezetékeztem el
Hali mindenki! Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni ehez 125/50 dologhoz ,hogy kaptak már el engem rendőrök 125-ös runner-rel (ugye 50-esként) 2 személlyel (utason sisak nem volt) első kérdés jogsi,motor papírjai(adásvételi,biztosítás-ami nem volt)és ezekután kérdezte a rendőr hogy a motoron hol talál alváz vagy motorszámot-természetesen én tettem a hülyét hogy fogalmam sincs-erre a rendőr akkor hagyjuk ,amúgy elég rendesen megszivatott hogy ez elég drága bünti lesz,majd kb 1 hónap múlva jött egy papír a rendőrségtől hogy ejnye-ejnye!Mellékesként én úgy tudom hogy amíg az ember tanul nem rendekkezik fix keresettel pénzbírságra nem büntethetik meg!
Mi árulunk elektromos kerékpár címen ilyen elektromos görhokedliket(bár én nem égetném vele magam az 100...)
300Watt-ig nem kell rá semmi, addig kerékpárnak minősül.
Van most a bótban egy 800Wattos az smkpnak minősül asszem.
A teljesítmény baromi egyszerű...rá van írva a névleges teljesítménye, és benne van a papírjába(első adásvételi...)
Aztán le is lehet mérni fékpadon.
És még a lakatfogó sem nagy hülyeség...
Ha jólemlékszem a Puli-t is lehetett smkp-ként vezetni annó.
És az össztömeget akksik nélkül mérték (úgy fért bele a 350 kg.ba)
Mondjuk itt ilyen probléma nem fenyegetne, max 140 kg lenne.
Ok és mivel mérik ki helyszinen a 4KW-ot, ráraknak egy lakatfogót ?
De komolyan kérdezem mert az egyik NS.emet át szeretném alakitani.
Hub motor esetén a 4kW se lenne kevés egyébként.
vanám....idézem..,,segédmotoros kerékpárnak minősül az a jármű amelyet legfeljebb 4kW teljseitményü motor hajt, nem megy jobban 45 km/h-nál, és tömege nem haladja meg a 350 kg-t"
Hát lehet,hogy van ilyen de ez elég ritka lehet mert ilyet még nem hallottam.Amugy nem lehet adni a blokkra hogy hány köbös.mert nézz meg pl.:egy enduro és egy cross motor blokkot.A vízhűtéses hengerről meg nem is beszélve.A léghűtésnél már neccesebb(125 4ütem)De mondjuk az én 25ös enduromnak kissebb a hengere mint az 50es apriliának!Na persze a karburátorrol viszont meglehet állapítani,hogy hibádzik a dokument de ezek csak apróságok!Robogóknál meg a légszűrő nagyobb a köbcenti növeltével.Volt olyan eset egy haverral aki 125ös 4ütemű robogóval ment 50esként.Csak azzal nem számolt hogy a rendszámtábla tartó fenn volt!a böszme!Lett is büntetés!Megisérdemelte!Pedig csak két fránya csavar!
AZtán volt olyan is aki 180as Runnerrel (boldogan száguldott a kocsi sorok között )ment 50esként aztán rendőr megállította!Kérdezi: Ez hány köbcenti? A válasz: -50 négyütem! Holott lehetett hallani hogy töty-töty
-Ahha indítsa csak be!! beindította és a rendőr hozzáértően monta:-Hát ez legalább 70köbcenti!! (nem 170 hanem 70!)
Aztán a barátunk nyugtázta:hát igen van rajt pár sportosítás de ez csak 50es!
Rendben további jó utat!
Néha csinálnak a zsaruk olyat hogy a város határában a kivezető vagy bevezető sávot lezárják és mindenkit igazoltatnak. ha belefutsz nem lehet megfordulni, vagy legalábbis nem érdemes. Nekem volt ilyen (a régi NSR-emmel), megálltam, jött a rendőrcsajszi, azzal a rössel el is ment mellettem, néztem, hogy ez mi. Az volt az első dolga hogy megnézte hátul van-e rendszám a motoron, utánna vissza megnézte a papírokat, (A1) ok-rendben, jó útat, következő. Ennyi. Egy motoron azért látszik hogy mekkora, ha akar akkor beleköt, és úgyis neki lesz igaza.
Hát a témához csak annyit,hogy ha valaki 125-st akar 50esként használni, nem kell 110ekkel futkározni a belvárosban,és akkor kevésbé feltünő a dolog.Na meg ha van rajt biztosítás(50esé)+hordunk elsősegély csomagot is meg tükör is van rajt akkor kevésbé fognak szívózni.Amugy egy haver is 125ös honda Xlr-el megy már második éve és még semmi incidense nem volt.Amugy persze megálították a rendőrök,hogy 50es-e.De különösebben nem is foglalkoztak vele.50es beütés nem volt rajt csak egy matrica.Amugy szerintem a rendőrök igen ritkán mennek be ilyen alvázszámos ügyekbe!Jómagam is 125ös kétütemes suzuki enduroval nyomom de nem állítottak meg még,lekopogom.Nézni nézegetik a rendőr urak...dehát ez van..
egyszer megállitják, ha nem lesznek benne biztos h 50es nyilvántartásba a vázszám alapján kikeresik és kiadja h 125ös és akkor eltiltás, bíróság meg minden ugyanis bűncselekménynek számít mert okirathamisításnak mínősül
6,8 A-t azaz 6,8*230V azaz 1564W....mehet...
Mire én halkan dünnyögve mikor távozom, kész szerencse, hogy az AC motor másik két
fázisát máshol vezetékeztem el
Kellett nekem ilyen tippeket adni, a végén szerelhetek majd rá Faraday boxot
300Watt-ig nem kell rá semmi, addig kerékpárnak minősül.
Van most a bótban egy 800Wattos az smkpnak minősül asszem.
A teljesítmény baromi egyszerű...rá van írva a névleges teljesítménye, és benne van a papírjába(első adásvételi...)
Aztán le is lehet mérni fékpadon.
És még a lakatfogó sem nagy hülyeség...
És az össztömeget akksik nélkül mérték (úgy fért bele a 350 kg.ba)
Mondjuk itt ilyen probléma nem fenyegetne, max 140 kg lenne.
De komolyan kérdezem mert az egyik NS.emet át szeretném alakitani.
Hub motor esetén a 4kW se lenne kevés egyébként.
Ezt vajon hogyan ellenörzi a KPM-es, fékpadon ?
Van erre vmi jogszabály érvényben ?
AZtán volt olyan is aki 180as Runnerrel (boldogan száguldott a kocsi sorok között )ment 50esként aztán rendőr megállította!Kérdezi: Ez hány köbcenti? A válasz: -50 négyütem! Holott lehetett hallani hogy töty-töty
-Ahha indítsa csak be!! beindította és a rendőr hozzáértően monta:-Hát ez legalább 70köbcenti!! (nem 170 hanem 70!)
Aztán a barátunk nyugtázta:hát igen van rajt pár sportosítás de ez csak 50es!
Rendben további jó utat!