El kell, hogy szomorítsalak! Te nem mehetsz 18 éves korodban (50-es jogsi után) egyből A korlátlanra.
Ahhoz kell két éves A1 vagy A korlátozott gyakorlatod! Vagy 21 év felettinek kell lenned, hogy egyből A korlátlanra mehess.
Plussz még hozzá jön az a tény miszerint pár év alatt rengeteget fognak még változtatni a jogosítvány megszerzésének folyamatán.
én is igy járkálok jogsi nélkül és minden papir rendben van sokkal jobb így mert ugyanis közel se vagy feltünö ha rendszámod van és kissebb az esély is h igazoltatnak! bár én oankor szoktam menni vele mikor nagyobb forgalom van a városba mert akkor nem igazoltatnak itt sose rendörrel már találkoztam nem kell feltünősködni és akkor nem lesz baj! ha meg elkapnak és nem vagy 18 akkor kapsz egy ejnye bejnyés levelet
És ha nincs jogsim és elkapnak, akkor mit kaphatok? Szabsértés + egy 5-10e bírság Azt kész? Vagy el is tilthatnak pár évre? Nem vok visszaeső... 50-es jogsim van.
Engem haverral fogtak meg egyszer Tiszafüred elején, mentünk a Kunmadarasi gyorsulásira. Volt leg. 20 autónyi rendőr(bizt. kerestek vkit.), de ott simán elengedtek, nem is kérdeztek semmit. Nekem Yamaha dt125, havernak ktm 125lc2 sting-je volt. Tiszafüred után megint ellenőrzés volt. Két nagymotoros rendőr utánnunk jött, kb 1 km-rel Tiszafüred után megállítottak. Nekem egy ből tudta, hogy 125-ös, mert a rendőr haverjának, " Pistának is ilyen van" A haver 160-as gépére tuning 50-est hittek. Nehéz magyarázkodással(tettettük a hülyét) megúsztuk a kpm-et. Küldtek egy papírt tegnapelőtt, amiszerint figyelmeztetésben részesítettek. Ennyivel meg lehet úszni simán, ha ügyes vagy.
Csá! Hogy járok jobban ha 125-ös motort vezetek jogsi nélkül(minden papírja, biztosítás stb. rendben van) vagy ha leveszem a rendszámot és írok egy kamu adásvételit, hogy 50-es, és kötök rá egy 50-es biztosítást is és megmagyarázom a rendőrnek hogy 50-es. (arra van jogsim)
Mert ha lebukok és nincs jogsim, akkor megbüntetnek, de a motorral nem csinálnak semmit??
Ismét és ismét defenzív vezetés... Aktívan vadásznak ránk... Azzal is, hogy váratlanul megáll... Tanulság, kocsi mögött nem húzok tőgázt, mert a paraszt pont akkor lép a fékre, mikor elkezdene húzni a vas... Amúgy gondolj csak bele... Én autóban is, motoron is kifejezetten rühellem, ha valaki a seggemben van, és mindig villantok egy finomat a féklámpán, ha valaki túl közel van (ha siet, akkor előzzön meg, ha látom, hogy jön, úgyis kimegyek a külső sávba). Már csak mert mi van, ha hirtelen a semmiből elém lép a kis cigánylány, aztán nem akarom agyonveretni magam... Meg szokásom, hogy ha lehet, akkor sárgán már nem megyek át - ezt meg sokan máshogy gondolják, és nemegyszer volt már, hogy relatív kényelmes megállás után, hátulról fékcsikorgást hallva úgy kellett előrébb gurulnom a verdával, hogy ne szálljon belém a parasztja.
OFF
Nem ellened, mert nem te vagy az egyetlen, de mi a frászkarikáért olyan nehéz nagybetűvel kezdeni a mondatokat, és kitenni az összes ragyás tetves nyomoronc írásjelet? Mégegyszer bocs, hosszú nap volt...
Back ON
csá mindenkinek két hónapja eladtam a nagymocimat de mostmár nembánom mert baleseteztem a robival ami ugy történt hogy mentem egy passat után ami elé kitolatott egy busz a dudu lasított énis (igy megszünt a féktáv) a forgalmat írányító fekete börkabátos manus(este) int higy menjünk a dudu elindul énis nagy gázzal aztán satufékkel megál én is fékeztem meg kerülni próbáltm de elkaptam a lökhárító bal szélét rákönyököltrm a csomagtartóra be is horpadt a busz tolatott tovább az autós meg rámtolatott mer azt hitte hogy az ásványvíz dölt el a csomagtartóban közben én könyököltem rajta , jöttek a rendörök szonda kérdések 20perc elteltével jön a jard vigyorogva hogy rámhuzzák a balhét mivel nem tartottam be a követésí távolságot , /köv táv a biztonságos megálláshoz szükséges táv /de még ráadásul meg is büntetett 3000 huf ra nem lett nagy kár a gépen de ez geciség honnan tudjan hogy az auto 40kmh val haladva mekkora távon belül all meg meg milyen modern fékrendszerel van felszerelve meg hogy a vezető mekora erővel nyomja a pedált na mindegy tanuljatok ebböl a sztoribol csak óvatosan a 125/50 gépekkel
Gilera dna 180-ról van szó.
Nem, nem és nem ! én mindenképpen szeretném forgalomba helyeztetni az alábbi szempontok miatt:
a motorosokat fokozottam nézik a rendőrök mert a vérükben van a szabálysértés. nem heccelésből mondom hanem mert így van. nomármost én nem szeretném ha ellenőriznének és lebuknék. Ha átalakíttatnám a járgányt az ismét pénzbe kerül, (a kipuff, alvázszám) hacsak nem tette meg előttem a fószer.
A néhány éven belűl bekövetkező jogszabály módosítások miatt pedig gondolom felül fogják vizygálni a motorokat... na és akkor mit csinálok én ? már 50-es így ezt elvileg nem vizsgálják felül de gondolom akkoriban az utakon is razziáznak majd...
ott van az érm másik oldala, hogy mi van ha balesetet okozok... cumi.
hengerben nincs benne a szám. Megy mint állat tökre veszélyes kezdőknek. Egyébként a robik közül a csúcs szerintem ,igazi segg rakéta. Ha a yard látott ilyet akkor sima bukta , egyébként kötsz rá kötelező biztit sima 50es ként és simán mocichatsz vele. Természetesen át kell matrinyázni de megoldható . katt a nevemre.
naon sokan használják 50esként a 180as runnert mert ugyanakkora mint az 50es csak érdemes a gyári kiput egy sportra lecserélni mert az elég méretes rajta attol függ hol akarod használni ha nagyváros és sok rendör van akkor húzós a téma! ha veszel akkor ien alap dolgokat megcsinálni rajta h hengerböl kiütni a számot meg matricák felragasztása és 180cm3 irásokat eltüntetni! ja és az elöny lenne ha 50esként hozták be az országba mert akkor nincs nyilvántartva
aki már olvasta a kérdésem annak szíves elnézését kérem, aki még nem annak pedig a tanácsát :) Nem teljesen témába vág, de kicsit azért igen...
a szóban forgó motor egy gilera... régóta sasolom a gilerákat, mondván ha egyszer lesz pénzem.... most is láttam egyet az új ár feléért teljesen pöpec állapotban alig futott még. 182ccm de 50-esként használja a fószer. igazából az érdekelne, hogy egy ilyen motort érdemes-e vagy egyáltalán lehet-e "legalizálni". Mert ha igen akkor érdekelne de ha túl sok vele a **pás akkor hagyjuk dolog.... Szaki a témában ? Valaki már tanácsolta, hogy forduljak valami "hivatalos emberhez" és igaza is van de nekem nincs olyanom, a rendőrségen meg azért nem kérdezném meg, mert még letámadak :)
....Szóval nem 125/50 hanem 182/50 :)
Elolvastam amit irtatok, ugy döntöttem hozászólok,mert van amit még kihagytatok...
B jogsim van 1975 óta.Akkor 17 évesen, komoly /egynapos / teszt után korengedménnyel kaptam.Most 25 év szünet után hobbimotorozást kezdtem. Ehhez az 50-es elég.
De csak sik uton, mert meredek utakon eléggé gyatra zúgó,füstölő motorral zakatolni.
Sajnos az európai uniós 125-ös határt nem sikerült még bevezetni,de jogharmonizáció miat pár éven belül várható. A 125-ös nem veszélyesebb,mint a 90-el száguldozó 50-es. Sőt az 50-essel lendületből kell menni, és nem lehet erőből kijönni a kereszteződésekből- mindez még veszélysebbé teszi.
Ennek elleneére úgy döntöttem nem fogok 125-össsel 50-es ként járni. Megmondom miért.Nem a rendőröktől ,vagy kis büntetéstől félek. Hanem attól ,hogy balesetben kárt okozok. Pl.egy drága kocsinak nekimegyek.Vagy elütök valakit .Vagy egy ütközéskor személyi sérülés lesz.Tudjátok mit fizet ilyenkor majd a biztositóm ?Semmit.
Sőt beperelnek ,hogy rendszám és jogosítvány nélkül száguldoztam és rámhuzzák a lepedőt.
Még ha nem én leszek a hibás akkor is azt mondják majd a jogászok ,hogy tul gyorsan mentem engedélyek nélkül stb. és a végén én leszek a hibás.
Jó ha börtön nélkül megusznám...sőt biztos,hogy felfüggesztett járna érte.Ez nem szabálysértés,hanem bűncselekmény.Addig szabálysértés amig nem lesz baleset és nincsen kár.Onnantól bűncselekmény.
Aki most arra gondol,hogy őneki nem lesz balesete amiben ő lesz a hibás az kérem,hogy ne is szóljon ,mert olyat mondok...
El kell, hogy szomorítsalak! Te nem mehetsz 18 éves korodban (50-es jogsi után) egyből A korlátlanra.
Ahhoz kell két éves A1 vagy A korlátozott gyakorlatod! Vagy 21 év felettinek kell lenned, hogy egyből A korlátlanra mehess.
Plussz még hozzá jön az a tény miszerint pár év alatt rengeteget fognak még változtatni a jogosítvány megszerzésének folyamatán.
Üdv: Gino
Nem szűnik az meg soha, maximum keresztez egy álló járművet...
Mert ha lebukok és nincs jogsim, akkor megbüntetnek, de a motorral nem csinálnak semmit??
OFF
Nem ellened, mert nem te vagy az egyetlen, de mi a frászkarikáért olyan nehéz nagybetűvel kezdeni a mondatokat, és kitenni az összes ragyás tetves nyomoronc írásjelet? Mégegyszer bocs, hosszú nap volt...
Back ON
Nem, nem és nem ! én mindenképpen szeretném forgalomba helyeztetni az alábbi szempontok miatt:
a motorosokat fokozottam nézik a rendőrök mert a vérükben van a szabálysértés. nem heccelésből mondom hanem mert így van. nomármost én nem szeretném ha ellenőriznének és lebuknék. Ha átalakíttatnám a járgányt az ismét pénzbe kerül, (a kipuff, alvázszám) hacsak nem tette meg előttem a fószer.
A néhány éven belűl bekövetkező jogszabály módosítások miatt pedig gondolom felül fogják vizygálni a motorokat... na és akkor mit csinálok én ? már 50-es így ezt elvileg nem vizsgálják felül de gondolom akkoriban az utakon is razziáznak majd...
ott van az érm másik oldala, hogy mi van ha balesetet okozok... cumi.
aki már olvasta a kérdésem annak szíves elnézését kérem, aki még nem annak pedig a tanácsát :) Nem teljesen témába vág, de kicsit azért igen...
a szóban forgó motor egy gilera... régóta sasolom a gilerákat, mondván ha egyszer lesz pénzem.... most is láttam egyet az új ár feléért teljesen pöpec állapotban alig futott még. 182ccm de 50-esként használja a fószer. igazából az érdekelne, hogy egy ilyen motort érdemes-e vagy egyáltalán lehet-e "legalizálni". Mert ha igen akkor érdekelne de ha túl sok vele a **pás akkor hagyjuk dolog.... Szaki a témában ? Valaki már tanácsolta, hogy forduljak valami "hivatalos emberhez" és igaza is van de nekem nincs olyanom, a rendőrségen meg azért nem kérdezném meg, mert még letámadak :)
....Szóval nem 125/50 hanem 182/50 :)
előre is köszönet for all !
B jogsim van 1975 óta.Akkor 17 évesen, komoly /egynapos / teszt után korengedménnyel kaptam.Most 25 év szünet után hobbimotorozást kezdtem. Ehhez az 50-es elég.
De csak sik uton, mert meredek utakon eléggé gyatra zúgó,füstölő motorral zakatolni.
Sajnos az európai uniós 125-ös határt nem sikerült még bevezetni,de jogharmonizáció miat pár éven belül várható. A 125-ös nem veszélyesebb,mint a 90-el száguldozó 50-es. Sőt az 50-essel lendületből kell menni, és nem lehet erőből kijönni a kereszteződésekből- mindez még veszélysebbé teszi.
Ennek elleneére úgy döntöttem nem fogok 125-össsel 50-es ként járni. Megmondom miért.Nem a rendőröktől ,vagy kis büntetéstől félek. Hanem attól ,hogy balesetben kárt okozok. Pl.egy drága kocsinak nekimegyek.Vagy elütök valakit .Vagy egy ütközéskor személyi sérülés lesz.Tudjátok mit fizet ilyenkor majd a biztositóm ?Semmit.
Sőt beperelnek ,hogy rendszám és jogosítvány nélkül száguldoztam és rámhuzzák a lepedőt.
Még ha nem én leszek a hibás akkor is azt mondják majd a jogászok ,hogy tul gyorsan mentem engedélyek nélkül stb. és a végén én leszek a hibás.
Jó ha börtön nélkül megusznám...sőt biztos,hogy felfüggesztett járna érte.Ez nem szabálysértés,hanem bűncselekmény.Addig szabálysértés amig nem lesz baleset és nincsen kár.Onnantól bűncselekmény.
Aki most arra gondol,hogy őneki nem lesz balesete amiben ő lesz a hibás az kérem,hogy ne is szóljon ,mert olyat mondok...