Hali mindenkinek!
Lehet hogy volt már téma, akkor elnézést.
A lányom motort akar, csak B jogsija van. A használt 50-esektől félünk, hogy szét vannak hajtva, inkább egy 4T 125-ös rendszámost vennénk, és amíg nem vizsgázik le, addig eltennénk a fiók mélyére a rendszámot, és járna ún.125/50 essel, ahogy azt hírdetni szokták.
Így vizsga után nem kéne a forgalombahelyezési procedúrát végigcsinálni. És ha ezzel megtanulna, akkor már nagyobb kategóriára is könnyebben vizsgázna (kora megvan hozzá)
A kérdés az, hogy úgy tudom az 50-esekhez az adásvételin kívűl,(amit könnyen lehet kreálni) kell az ún. CM50 beütés az autófelügyelet által. Nézi ezt valaki? Vagy hogy van ez?
"A nagyobb teljesítményű (35 kilowatt feletti) motorkerékpárokra jogosítványt szerezni csak 24 éves kortól lehet majd és a kisebb motorkerékpár vezetésének két éves tapasztalata is szükséges lesz hozzá."
Érdekes az autosiskolák még nem hallottak ilyenröl! az autos változtatásrol tudnak
"A nagyobb teljesítményű (35 kilowatt feletti) motorkerékpárokra jogosítványt szerezni csak 24 éves kortól lehet majd és a kisebb motorkerékpár vezetésének két éves tapasztalata is szükséges lesz hozzá."
De akkor a jelenlegi "A korlát" kategóriát legalább emeljék fel 35kW-ra, mert most csak 25...
Amúgy hülyeség ez az egész!
Én csinálnék A1-125ccm, és egy nagy A-t, úgy, hogy leteheted a nagy A-t 18 éves kórtól, de csak 2 év után ülhetsz vele 25kW(vagy 35kW) feletti gépre. (úgy ahogy utast sem vihetsz kezdő vezetőivel...)
Teljesen felesleges kétszer vizsgázni! Ha A korlátra vizsgázol akkor mondjuk egy 130-150 kilós géppel mész városban 45tel, ha A-ra akkor meg egy 140-180kilós gépet kell 45tel terelgetni. Ha egy félgázt is húzol, már fényévekre lemarad az oktatókoi, és anyáznik az oktató, hogy hová nyargalászol. Akkor mi értelme van a két vizsgának???
Arra van csak azükség, hogy ne üljenek egyből 1000es gixerre, mert nem szálnak le egyben, ezt meg meg lehet oldani egy "kezdő vezetői engedélyel, csak 25kWra ülhetsz, és no utas..."
Ez eddig is bevált dolog, ha utast viszel kezdőjogsival, akkor be is vonhatják a jogsid, ezt át kell vinni kWra még.
kamu az összes baromság egyedül az igaz h 2008tol 18 évesen lehet kocsibol menni jogsira (oktatom mondta) igaz multhéten még 21 éves kort mondott de mind1 amugy azért 18 mert h az összes unios tagállamba 18tol lehet menni és csak m.országon volt 17
kb 4 napja hívtam fel az autósulit és rákérdeztem hogy is lesz ez az "A" azt mondta h baromság és majd tavaszal nyugodtan mehetek A ra (Remélem igazat mondott)
Minden évbe ven mendemonda de ezek általába baromságok tavaly pl h B vel lehet 125 öst vezetni na és lett belőle valami is én nem félek ezt minden évbe eljátszák
nemsokára betöltöm a 19 et...remélem nem emelik meg a korhatárt 18-ról...
valószínű hogy valami 250est fogok venni, pontosan mient azt nem tudom, de affölé már nem megyek, meg szüleim sem engedik (merthogy az életemmel játszok, stb.)...
konkrétan én sem találok semmiféle utalást sem. A neten meg a régi pár éves jogszabályok vannak fennt. Én augusztusban váltottam A-ra és az oktatóm már akkor mondta hogy jövõre csak 25 éves kortól lehet A-s jogsit letenni és csak akkor ha van elõtte 2 éves gyakorlatod A1-en vagy Ak-n. Tehát ezek szerint A1-Ak sz 21 és 23 éves kortól tehetõ le.
És most szeptemberben egy hawerom mondta hogy õ most gyorsan leteszi az A-t mert szólt az oktató cimbije h ez az utolsó csoport aki még a régi szabályokkal leteheti, különben nem is lehetne neki jövõre, már ha várna.
Én ennyit tudok, de ettõl függetlenül lehet hogy nem is lesz változás, nekem ezt mondták
Miért most már biztos, hogy változik a jogszabály!?
Így tehát 21 éves kortól nem lehet menni egyből "A"-ra?
Pedig pont erre vártam, mivel szeptember végén töltöttem be, és gondoltam megvároma tavaszt!
Fene egye meg!
Bár én hivatalosan nem halottam róla, hogy változna, csak mende-mondák keringtek róla!
Vélemény?
Netudom hogy hány éves vagy, meg azt sem hogy az új jogszabályok szerint mennyi idős kortól lehet letenni tavasztól az A1-Ak-A-t de ha teheted akkor minél nagyobb kategóriára tegyed le, annál kisebb az esély hogy beszólnak a zsaruk. Ha teheted akkor szerezd meg az A-t abba nem tudnak belekötni.
De 250-hez mindenképp az Ak-t vagy az A-t javaslom. Amúgy meg milyen motorról lenne szó?
Én már hallottam olyanról is hogy hayabusát vezettek Ak-s jogsival 25KW-os papítokkal, vagy mi annak a felső határa. De A1 elég necces mert az úgy van megfogalmazva hogy max 125-ös és max 11KW-os motor lehet. A 11KW-ot annyira nem vették szigorúan, nekem a 25-ös NSR forgalmijába 22-volt írva. 2x állítottak meg és nem kötöttek bele semmibe. 250-nél már szívás, ott lehet hogy elég sok zsarunál fennakadhatsz + ha valami balhét csinálsz és bíróság lesz belőle akkor a bőrt is lenyúzzák rólad mert ez engedély nélkül motoroztásnak számít.
oké csak kell egy adásvételi meg hogy ő bele-e megy abba hogy 50-esként adja el érted meg kell tanu is azért kérdezem csak tudom hogy van sok de amik rendszámosak azok nagyon szép állapotban vannak!
Szerintem huszon X évesen ha fel vagy öltözve talpig, megvannak a kellékek (izzókészlet, elsősegély, BIZTOSÍTÁS!!!) nagyon nem kötekednek, mert látják, hogy nem egy 15 éves kis suhanc vagy, aki ön- és közveszélyesen hajtja a 125-ös gépét rendszám és jogsi (+ruha) nélkül (elnézést az összes 15 év alattitól!)
Mert ezért akarják kiszűrni ezeket, a sok (halálos) baleset miatt!
Én jövő nyár elején megcsinálom a jogsim, szal már az sem lesz gond, hogy "jogsi nélkül vezettem 125-öst" . A többit meg bevállalom, amelyik meg tapló, az úgy is az lesz....
Lehet hogy volt már téma, akkor elnézést.
A lányom motort akar, csak B jogsija van. A használt 50-esektől félünk, hogy szét vannak hajtva, inkább egy 4T 125-ös rendszámost vennénk, és amíg nem vizsgázik le, addig eltennénk a fiók mélyére a rendszámot, és járna ún.125/50 essel, ahogy azt hírdetni szokták.
Így vizsga után nem kéne a forgalombahelyezési procedúrát végigcsinálni. És ha ezzel megtanulna, akkor már nagyobb kategóriára is könnyebben vizsgázna (kora megvan hozzá)
A kérdés az, hogy úgy tudom az 50-esekhez az adásvételin kívűl,(amit könnyen lehet kreálni) kell az ún. CM50 beütés az autófelügyelet által. Nézi ezt valaki? Vagy hogy van ez?