Persze nem árt normálisan közlekedni, és beválalni hogy meg is bukhatsz. De azért nem keresem a yardot hogy elmeséljem nem 50-es a vasam. Vagyis ha meg állít akkor értetlenkedem és nem dőlök rögtön kardomba.
Tetszik ez a "nem tudtam, hogy nem 50-es" magyarázat!
Azért mindenki ment már sokféle 50-es motorral, tudja max. mennyire mehet egy 50-es.....
(persze vannak tuning 50esek, de azok akkor sem mennek úgy, mint egy jobb fajta 30 LE körüli 125-ös)
Úgyhogy tuti nem tünne fel, ha egy motor (amit 50-esnek adnak-vesznek) mondjuk 2x, 3x annyira megy......
Ezt azért a rendőrök sem hiszik ám el mindig, hogy nem tudtam, nem tünt fel, hogy nem 50-es....
Persze sokakat csábít a nagyobb teljesítményű motorhoz "jutás" 50-es jogsival, de jobb a békesség én azt mondom!
Amúgy én is 50esként vettem a mocit. Az eladó hozta be németből. Ő vette kint és úgy hozta be50-esként. azt mondta elküldi majd hozzá a német papírokat de nem tette. Így belegondolva örülök is neki mert ha bármi van és nálam vannak a német papírok akkor a rendőrtiszt nagyon meg tud szivatni, viszont így mondom, hogy 50-esként adta(a szerződésen az van) és nem tudtam, hogy nagyobb, meg hogy én annyira nem értek hozzá és nem láttam.
És hányadik tulajnál tartanak?
Amúgy ha mindenkinek megvan az adásvételije, akkor tényleg utólérik azt aki lekapta.
Szegény fószer...már vagy 5 éve túladott a behozott szarján, el is felejtette, hogy volt neki 125/50-je, és egyszercsak bekopognak hozzá a fakabátok.
A motort nem veszik el, korábban a vámhivatal is eljárást indított abban az esetben, ha a külföldi származású motornak nem voltak származási, és vámpapírjai. Ma már nem foglalkoznak ezzel, mert az unión belül nincs vám.(azt meg nem hiszem, hogy pl. ukrajnából hozna be valaki motort )
Az APEH sírhatna a regadója miatt, de nincs miért, mert te nem regisztráltattad a motort, a reagadót meg arra kell fizetni. Regisztráltatni meg nem kötelező, ha pl. pályán használod, és forgalomban nem. Tehát neked a sarad annyit lehet, hogy kimentél vele forgalomba.
Nem veszik el a motort nemtom honnan hallottad de ez marhaság !!!!!Én is beszoptam a 125/50-el és még mindig itt áll a garázsba 3majd 3 hónappal utána zsval ne is aggódj ieneken a motor az marad neked ! De mondjuk ha kiderül hogy LOPOTT az más tészta ahoz nemértek!
De a motort elveszik, nem? Mint a lopott kocsit, lehet hogy valaki vette, rendesen de ha kiderül hogy lopott akkor visszakapja az eredeti tulaj, akitől meg elveszik polgári perre mehet. Akkor lehet hogy a motornál is így van. Aki rendesen vette az szop... Csak itt nem adják vissza senkinek, hanek megy a vámgarázsba... (ez se 100(hallottam))
Ja, és magamra vállalnám, nem szóltam, hogy 125ös mert én se tudtam! Azután elővenném az én adásvételimet, és mehetnek tovább, csókolom. Aztán elérnek ahhoz, aki behozta az országba, vagy leszedte róla a rendszámot, vagy épp csak elvesztette az adásvételijét, hogy kitől vette 50esként, és az cseszik rá. Hallottam ilyenről.
Ki adna el 50es papírokkal motort? Pl.: az aki 50es papírokkal vette!
A másik, hogy te a törvényt ismered, de a cmmet honnét tudhattad volna???
Jó, elég nehéz beadni a hülyét, de igazából a 125/50be azé a legnagyobb rizikó, aki behozta az országba, vagy leszedte róla a rendszámot, és megírta az első 50es adásvételit hozzá.
Én 50esként vettem, 50esként adtam el, bye.
Igaz! + ha el is hiszik, hogy én azt hittem, hogy 50-es, attól még a motort állítólag elveszik... (én ezt hallottam ) mert "a törvény nem ismerése nem ment föl a törvény alól"... Max még az ex tulajt is szopatják...
van egy dolog, amit úgy látom nagyon sokan nem vesznek figyelembe. Mégpedig az, hogy a törvény szerint a szó is elfogadott dolog. Ami azt jelenti, ha az eladó szólt a vevőnek, hogy a motor több, mint 50 ccm, akkor hiábavaló a tagadás. Márpedig egyetlen eladó sem fogja magára vállalni az ebből adódó esetleges balhét, nem gondoljátok ? Gondoljatok bele, Ti magatokra vennétek?
de hát akkor hülye lenne 50-esként eladni a tulaj. És ha már itt tartunk, akkor az átiratás mennyibe kerül? Csak azért mert amim most van azt nem kellett átiratni, elég volt az adásvételi. Mert ha sok akkor lehet, hogy megdumálom a sráccal, hogy maradjon az ő nevén. Én + fizetem a biztosítást.
Vagy rendszám, jogsi nélkül, vagy eleve 50es papírral vedd.(mert ilyenkor nem ta hamísítod az adásvételit, hanem "azzal" vetted)
Ha te szereled le a rendszámot, és hamisítassz adásvételit, az azonnal kiderül. Benyomják a motor vázszámát, megtalálják az adatbázisban. A te neveden lessz, mert ugye át kell iratnod, és akkor azaz 50es adásvételi bizony okirathamisítás, ami egyértelműen a te műved. Az okirathamisítás pedig már bűncselekmény.
Ha csak jogsi nélkül vezetsz rendszámost, az csak közlekedési szabálysértés. Az pedig tényleg igaz, hogy rendszámmal nem baszogatnak annyit.
Azért mindenki ment már sokféle 50-es motorral, tudja max. mennyire mehet egy 50-es.....
(persze vannak tuning 50esek, de azok akkor sem mennek úgy, mint egy jobb fajta 30 LE körüli 125-ös)
Úgyhogy tuti nem tünne fel, ha egy motor (amit 50-esnek adnak-vesznek) mondjuk 2x, 3x annyira megy......
Ezt azért a rendőrök sem hiszik ám el mindig, hogy nem tudtam, nem tünt fel, hogy nem 50-es....
Persze sokakat csábít a nagyobb teljesítményű motorhoz "jutás" 50-es jogsival, de jobb a békesség én azt mondom!
Amúgy én is 50esként vettem a mocit. Az eladó hozta be németből. Ő vette kint és úgy hozta be50-esként. azt mondta elküldi majd hozzá a német papírokat de nem tette. Így belegondolva örülök is neki mert ha bármi van és nálam vannak a német papírok akkor a rendőrtiszt nagyon meg tud szivatni, viszont így mondom, hogy 50-esként adta(a szerződésen az van) és nem tudtam, hogy nagyobb, meg hogy én annyira nem értek hozzá és nem láttam.
Azért kérdeztem!
(Nemrég beírt ide egy 16 éves srác, aki szintén azt gondolta, hogy 18 éves korában elmehet A korlátlanra 50-es jogsi után.)
Van A1-ed vagy A korlátozottad?
Ha nincs, akkor több az, mint 1 év 11 hónap.....
Amúgy ha mindenkinek megvan az adásvételije, akkor tényleg utólérik azt aki lekapta.
Szegény fószer...már vagy 5 éve túladott a behozott szarján, el is felejtette, hogy volt neki 125/50-je, és egyszercsak bekopognak hozzá a fakabátok.
Az APEH sírhatna a regadója miatt, de nincs miért, mert te nem regisztráltattad a motort, a reagadót meg arra kell fizetni. Regisztráltatni meg nem kötelező, ha pl. pályán használod, és forgalomban nem. Tehát neked a sarad annyit lehet, hogy kimentél vele forgalomba.
A másik, hogy te a törvényt ismered, de a cmmet honnét tudhattad volna???
Jó, elég nehéz beadni a hülyét, de igazából a 125/50be azé a legnagyobb rizikó, aki behozta az országba, vagy leszedte róla a rendszámot, és megírta az első 50es adásvételit hozzá.
Én 50esként vettem, 50esként adtam el, bye.
Vagy rendszám, jogsi nélkül, vagy eleve 50es papírral vedd.(mert ilyenkor nem ta hamísítod az adásvételit, hanem "azzal" vetted)
Ha te szereled le a rendszámot, és hamisítassz adásvételit, az azonnal kiderül. Benyomják a motor vázszámát, megtalálják az adatbázisban. A te neveden lessz, mert ugye át kell iratnod, és akkor azaz 50es adásvételi bizony okirathamisítás, ami egyértelműen a te műved. Az okirathamisítás pedig már bűncselekmény.
Ha csak jogsi nélkül vezetsz rendszámost, az csak közlekedési szabálysértés. Az pedig tényleg igaz, hogy rendszámmal nem baszogatnak annyit.