És ha azt mondod, hogy eladtad bontásra ,mert nem volt érdemes megcsinálni? Mit tudnak csinálni? szabálysértés mert eltüntetted a bizonyitékot?
Biztositás az gáz: esetleg a régi tulajnak a biztositására hivatkozhatsz, talán.
Egyébként az alváz és motorszámbol kiderül nekik hogy milyen motorról van szó- abban minden kodolva van.
Az kellemetlen , de végülis nem az életedről van szó!
Na mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-m ivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mivan-mi van-mivan-???????????????????????
Itt a fejlemény a 990-ik bejegyzésemre!
1 hónap és 12 nap után kiküldtek a rendőrök egy idézést holnap reggel 8 ra be kell mennem kihallgatásra Hát ennek is eljött az ideje !
Nem lehet. Sajnos ennyi. Ez nem Németország ahol akár te is ácsolhatsz járművet, és ha megfelel a szigorú TÜV vizsgán akkor ugyanúgy használhatod mintha gyári lenne. Itt szándékosan lehetetlenné teszik az egész életet. Azt hiszem sokaknak jól jönne egy legalizáló akció.
Nem lenne nagy dolog, és ennyit talán nektek is megérne.
1. egyedi forgalomba helyezés díja: 12000
2. Műszaki vizsga: 6875Ft
3. Átírás, eredetvizsga összese 125-ösre kb: 36000
4. Interpol körözés-lekérdezés: 6000
Szerintem még állam bácsi is jól járna, de egyszerűen nem lehet. Meghúzták a
határt is 8 évesnél, de miért? A hazai 125-ösök 80%-a 14éves vagy öregebb.
10évesekkel itt meg lehetne fiatalítani a gépparkot rendesen.
Hali
Az a kérdésem lenne,hogy ha én le akarok vizsgáztatni egy forgalmi nélküli,csak adásvételi szerződéssel rendelkező motort (ha egyáltalán le lehet),milyen hercehurcán kell végigmenni és ez kb mennyibe fája nekem???
ÜDV
Te, hogy találsz ki ilyen marhaságokat?
Bizonyítani, hogy ültél kétkerekűn? Hogyan?? Hacsak nem vagy lejelentett pizzafutár...
Szerintem erre megy ki a dolog: www.sportmotor.hu/motoros_hire...
Ott az utsó mondat:
A Javaslat értelmében a gépjárműadóról szóló törvény hatálya a jövőben kiterjed a 250 cm3 alatti, de rendszámtáblával ellátott és forgalomba helyezett motorkerékpárokra is, természetesen ezen módosítás eredményeként továbbra sem lesznek adókötelesek az ún. segédmotoros kerékpárok, mopedek.
Ezt fecáék nem szeretnék! Így nem húzzák le mindenkiről az utólsó forintjait...ezért kell valami rendszám az 50esekre, hogy ki lehessen vetni valami adót/illetéket rájuk.
Hát akkor ez oylan lesz. Mint pl régen még akinek vot buszra jogsija röktön vezethetetbuszt de most már csak 2 év gyakorlat után. Mikor azt a szabályt bevezeték hogy 2 év után akkor azoknak automatikusan megadták akik metudták bizonyita hogy vezetek buszt akkor biztos ez is így lesz valahogy. Vagy nem tudom. Ha bebizonyitod hogy előtte is motoroztál akkor megadják biztos.
Nos ha el akarnák törölni B-vel a segédmocivezetést az sajna szerzett jogokat sért, mint ilyen huzakodhatnak majd a közt elnökkel utána az alkotmánybírósággal szal. hiába fogfadja el a parlament még hosszú idő míg életbe lép!
Hát lehet. De csak nem viszik el rendszámal. Mondjuk téleg igazad van. Hát ha lesz rendszám én akkorse rakom ki a motorból a bikakötőt. Szokszor több százezret ér ha azzal van odakötve a motor.
Műszaki vizsga, öcsém nem kéne, rendszám? Az se, jól van ez így ahogy van. Ez a mostani gépem full malossi veri a 100-at óra szerint, és most csúfitsam még jobban el?
Nézd, az én motorom nem ér többet 120-140nél, és a biciklim valami hasonló árkategória. Tehát akkor most tegyünk a biciklikre is egy rendszámot(ami lessz vagy egy 10es, ahogy megszoktuk az ilyesmit), mert akkor talán nem lopják el.
A másik: Tőlünk elloptak: egy zsigulit, egy kockaladát, egy 41 napos opel astrát, egy Lady utánfutót, és képzeld el, hogy mindegyiken volt rendszám... És rendőrségi adat, hogy az ellopot kocsiknak mindössze 4%a kerül meg egydarabban, nem felgyúltva, kibelezve, tó fenekén stb, pedig van rajtuk rendszám...
Ha lessz rendszám a motorodon, akkor nem a szomszéd faluban adják el, hanem kiviszik ukrajnába stb, vagy szétszedik alkatrésznek. Több esélyed van arra, hogy kiszúrod a bolt elött, amikor megáll vele egy új "tulaj".
Rendszám ide vagy oda, amit egyszer elloptak, azt cseszheted. Ez van...
Nem a szart nem...lopni mindent lehet, ami nincs JÓL lebetonozva. Ez egy újjabb lehúzócsomag lessz, reform névre keresztelve, és szerintem nem fog kiszűrni semmit, mert MŰSZAKIRÓL nem írtak...
Hát elég érthető lesz. Kiszűris azokat akik 70-es tuningolt géppel járnak. Meg azokat akik meg 125-ős gépel 50-es papírokal. Emg akkor ebből is tudnak pénzt beszedni. Meg ez eu szabvány és hát eu-s ország vagyunk. Bíztos több lesz majd a robogó költsége ezek után És akkor az álamnak is majd több jut. De legaláb nézük a jó oldalát lesz rendszám és ne fogják csak uyg elópni mindenhonan.
nagy a káosz ott is.. "Mi a franc van??? Milyen rendszámot kapunk akkor mégis? Kell majd külön jogsi a segédmotoros kerékpárra, és nem lessz jó a B-s? Most szetemberben tárgyalják, és 2007től életbelép" Lehet hogy csak a smkp papir lesz jó rá,gondolom tudják van aki életében nem ült robogon se(+a a pénz is jól jön nekik)valahol érthetö
125/50esek!
Pár oldallal ezelött még azt írtam, hogy egyelőre 50esek rendszámozásáról a hivatalos megerősítést nem kaptam. Azóta még írtam e-mailt többfelé, és az "EU-vonaltól" félig meddig elkeserítő választ kaptam effelől.
Levél az EU vonalnak:
Üdvözlöm!
A kérdésem segédmotoros kerékpárok papírjaival kapcsolatos. Az utóbbi időben mindenféle "mesék" keringenek arról, hogy ezeket a járműveket a közeljövőben valamilyen formában rendszámozni fogják. Hallani olyat is, hogy 125ccm-ig kismotornak fog minősülni minden.(Ha jól tudom, van ilyen EU-s ország)
Szeretném megtudni, hogy mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban, lesz-e egyáltalán ilyesmi, vagy tervezik-e valamikor bevezetni.
Tisztelettel, Száyer Géza
----------------------------------------------------- ----------------------------------------------- És az erre jött, nem túl bíztató válasz:
Tisztelt Cím!
Az Ön által feltett kérdésre:
A kérdésem segédmotoros kerékpárok papírjaival kapcsolatos.
Az utóbbi időben mindenféle "mesék" keringenek arról, hogy ezeket a járműveket a közeljövőben valamilyen formában rendszámozni fogják.
Hallani olyat is, hogy 125ccm-ig kismotornak fog minősülni minden.(Ha jól tudom, van ilyen EU-s ország)
Szeretném megtudni, hogy mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban, lesz-e egyáltalán ilyesmi, vagy tervezik-e valamikor bevezetni.
Az alábbiakban küldjük válaszunkat:
A Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztérium tájékoztatása alapján az Európai Unió egyre több tagállamának mintáját követve Magyarországon is tervezik a segéd-motorkerékpárok rendszámozását. A rendszámtábla eltérő lenne a többi gépjármű rendszámától. Az változtatásokat Közúti közlekedésről szóló 1988/1. számú törvény módosításának tervezete tartalmazza, amelyet szeptemberben kíván tárgyalni az Országgyűlés, és jelenleg közigazgatási egyeztetés alatt áll. A változások várhatóan jövő évtől lépnek életbe.
Hasonlóan folyamatban van a segéd-motorkerékpár hengerűrtartalom szerinti kategorizálása, várhatóan külön vezetői engedély kiváltásához kötik majd a gépjármű használatát a jövő évtől.
A változtatásokról részletes és pontos információt a későbbiekben a Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztérium tud adni.
Elérhetőség:
Budapest, Honvéd u. 13-15 www.gkm.gov.hu
Tel: 06-1-374-2700
Forrás: EUvonal Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztérium
Üdvözlettel:
EUvonal
Budapest, 2006. szeptember 5.
--------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------
Mi a franc van??? Milyen rendszámot kapunk akkor mégis? Kell majd külön jogsi a segédmotoros kerékpárra, és nem lessz jó a B-s? Most szetemberben tárgyalják, és 2007től életbelép
-------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- ------ Mivel az előző levél nem tartalmaz konkrétumokat, érdeklődjünk tovább a Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztériumnál:
Üdvözlöm!
A kérdésem segédmotoros kerékpárok papírjaival kapcsolatos. Úgy tudom, hogy az 1988/1. számú törvény módosításának tervezete, melyet szeptemberben kíván tárgyalni az Országgyűlés, tartalmaz ezzel kapcsolatos változásokat. Mely szerint hengerűrtartalom szerint lesznek kategorizálva, és a hagyományostól eltérő rendszámot is kapnak majd, hasonlóan a többi európai országhoz. A tervezet jelenlegi formájáról szeretnék egy kicsit többet megtudni, hogy milyen terhek, és egyéb költségek terhelik majd ezeket a járműveket, illetve lesz-e lehetőség 50ccm-nél nagyobb motornak a kismotorként való használatára.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel, Száyer Géza
----------------------------------------------------- -----------------------
Erre napok óta nem érkezett válasz...
Összességében nézve, lehet, hogy nem fog ránk lesúlytani a módosítás, mert köbcenti szerini kategorizálás nem hinném, hogy 50ccm alatt történne, tehát lehet, hogy nagyobb ccm-ig lessz majd kismotor, de jogsi az kell rá. Ha esetleg a biztosító adja a rendszámot, akkor nem hinném, hogy bármilyen vizsgán kibukna a 125ccm, illetve műszaki vizsgról nem írtak válaszukban. Szerintem most eladni a 125/50eseket már késő, hiszen várhatóan heteken/napokon belül már nagydobra verik a módosítást, és ennyi idő alatt(főleg szezon végén) csak gombokat kapnánk érte. Jelenleg az én motoromról nincs semmilyen származási/vám papír, de mivel a Karcsibácsi 30éves szimóján sincs, nem lehet akadály a további használata, ha nem lessz műszaki vizsga.
Segítsetek!!
Lelőttek 88-al lakott területen, persze meg is állítottak, és még azt sem tudtam bebeszélni nekik, hogy 50-es a motor(persze 125-ös), és berendelték vizsgálatra...
Mindezek mellé, még az alvázszámban sem vagyok biztos hogy az eredeti...
Na kinek van valami jó kis ötlete?
TT!
Nem lehet erre egyértelmű választ adni, mert a rendőrök igen különböző műszaki képesitéssel rendelkeznek, van aki motor szakértő, tudok ilyet is, és vannak más félék is... Most ha azt mondaná valaki, hogy "pecce, nyugodtan tedd azt amit irtál", és bebuknád, akkor utána csak saját magad okolhatnád :) hehehe. Szerintem mindenkinek a saját környékéről, lakóhelyéről való tapasztalatok alapján kell ezt eldönteni. Én most itt, ahol élek, simán el tudnék szaladgálni a városban és a környéken egy 125/50-es motorral,ezért is tervezem hogy veszek egy huszonötös Yamaha Dt-t a szimóm helyett. A kutya se foglalkozik itt a kismotorosokkal. Legalább is minden jel erre utal.
Hellotok!
Mennyire buzereálják az embert a rendőrök ha A1es jogsival vezetek olyan motort ami 125ccm de a papirjaira több van irva mint 11Kw?
van aki aszonta hogy nem foglalkoznak vele csak 125 ccm legyen!
Kinek van erröl tapasztalata?
Biztositás az gáz: esetleg a régi tulajnak a biztositására hivatkozhatsz, talán.
Egyébként az alváz és motorszámbol kiderül nekik hogy milyen motorról van szó- abban minden kodolva van.