Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi. Az rg125-öt már én is néztem de tényleg nagyon csúnya szegény. És mi a helyzet a gilera-kkal? Sajna nekem a yamaha rd sem tetszik kinézetre. A gilerák sztem egész jól néznek ki, de műszakilag nem tudok semmit. Szóval a mito egy fokkal gyorsabb mint ami nekem kellene. aha. Ja, és 70-80ccm-es motorokról mi a véleményetek? Azokat már tuti könnyebb elsütni 50-es nek, de már 12-15 ló környékén vannak!
na a másik...
regadó 125ösre, ha ba akarsz hozni egy vasat:
2005 jan. 1től: itt 50.000 a 81-125ccmig
www.eu2004.hu/index.php?op=ker...
2006 jan 1től már 95.000 be kerül ugyanez. Majdnem kétszerese. Noooormálisak ezek???
És 2007től még emelni akarják. De mindek emelni, ha már úgysem hoznak be mocit mert nem éri meg? (holt-teherveszteség...)
Ne vagyél mito-t 2 okból.
1. öngyilkosság első motornak
2. öngyilkosság 50es papírokkal, ha megállít a rendőr
Javaslok inkább 88-91ig gyártott Yamaha TZR125-öt, nekem is ilyen van, többször megették 50esnek. keskenyebb hátsó gumi, kis szolid keskeny motoridomzat...ezzel szemben egy cagiva mito: 150es hátsó gumi, hogy leadja valamivel a 35-40 lovat, és brutális kinézet. Megnézi a rendőrbácsi a papírodat: "SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁR", ránéz a cagiva mitodra és röhög egy nagyot.
Vagy ottvan még a régi suzuki rg125 gamma, de szerintem az egy bűnronda motor. A többit nem javaslom 125/50esnek.
A Cagiva Mito és az Aprilia RS, Honda NSR a rendőrök szemében mára már a 125/50-esek fő ismertető jelévé nőtte ki magát... Addig amig nem futsz össze velük, addig tényleg semmi gond sincsen, de ha véletlenül épp kilohússzal tépsz a főutcán akkor általában épp ott szomorkodik egy trafipax, és akkor az kellemetlen tud lenni. Nem az én dolgom, de szerintem a Mito, pláne ha tuningolva van, akkor egy elég nehezen kezelhető moci. Ahogy elindulsz, szépen megy, de öt-hatezer körül "bekattan" és akkor nagyon nehéz megfogni. Nem egy kezdőmotor szerintem, én ki nem állhattam soha... Sokkal többre tartom a TZR-eket, Dt-ket, sokáig ezek voltak nekem, és sokkal kellemesebbek, mint a Mito. Ja és az 50-esekhez nincsen semmi papír, csak adásvételi. Nincs forgalmi, és nem jár le a műszakija sem, mert nincs ami lejárjon Épp ez a poén benne. Ezekkel a különböző rendszámozásokkal meg ilyen olyan vizsgákkal épp ezt a vonzerejét veszti el az 50-es. Rengeteg ember azt fogja majd mondani hogy: kell a f***omnak ez,nem fizetek ennyit érte. De az állam sem hülye, és szerintem ezt nagyon jol tudják ott fent. Ha van egy csöpp eszük, akkor nem vezetnek be semmit. Ha az 50-es vizsga köteles lesz, senki sem vesz majd 50-est. Viszont huszonötöst sem vesznek helyette, mert az sokkal drágább, és sok embernek nem kell a többlet teljesítmény. Így kevesebb kismotor lesz a forgalomban, kevesebb kötelezőt fizetnek be, kevesebb pénzt tud állam bácsi besöpörni a feneketlen bugyellárisába. Mondom, ha ott fent van elég agyuk, akkor rájönnek ilyen összefüggésekre.
Na, akkor most mi van? Főleg a mito-val mi van? Miért nehéz azt beadni 50-es nek? A képet láttátok?
"Jövőre az 50eseket is vizsgáztatják."

EZT HONNAN A ROHADÁSBÓL VESZED?????
Ne haragudjatok, de mostmár kezd idegesíteni a sok ilyen légből kapott beszólás, hogy 50eseken rendszám lessz meg stb.
Ha visszanézel két lapot, akkor ezen ment az agyalás vagy 40 hozzászóláson keresztül(én is ideg vok, hogy bontóba vihetem a motorom), és végigvettük, mik a lehetőségek, és meg is fogalmaztam röviden egy levlet, amiben rákérdeztem, hogy lessz-e rendszámozás vagy ilyesmi.

Itt a válasz:

Tisztelt Száyer Géza!

Köszönjük, hogy kérdésével a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központhoz fordult.
Az alábbi információkkal tudunk szolgálni Önnek:

A Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ (Ügyfélvonal) a 2005. november 1-jén hatályba lép"o, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 172. § j) pontja alapján - a központi elektronikus szolgáltatórendszer részeként - látja el tájékoztató feladatát.

Az ügyfélvonal feladata:

Az állampolgárok, vállalkozások és egyéb szervezetek egy központi telefonszámon keresztül történ"o bejelentkezésére, többcsatornás (szóban, e-mailben) tájékoztatás nyújtása közigazgatási ügyekben.
A konkrét közigazgatási szervhez kapcsolódó probléma megfogalmazása esetén (amennyiben az Ügyfélvonal nem tud kimerít"o tájékoztatást nyújtani, vagy konkrét közigazgatási ügyintézésr"ol van szó) az ügyfélnek az illetékes szakhatóság kompetens munkatársához történ"o irányítása.
A tájékoztatás nem jelenti konkrét közigazgatási ügy megoldását, jogszabály értelmezését, jogi segítségnyújtást.
Csak a hatályos jogszabályok tartalmáról áll módunkban információt adni.

További tájékozódási lehet"oségként ajánljuk Önnek az Országgy"ulés honlapját (www.mkogy.hu), ahol a közérdek"u információk menüpont alatt olvashat a tárgysorozatba vett törvényjavaslatokról .

Amennyiben további kérdése van vagy információra lenne szüksége, forduljon továbbra is bizalommal hozzánk.

Tisztelettel: Halkovics Adrienn

Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ

(Na nyalják ki ezek is...)
Azóta a www.mkogy.hu oldalát végignézve sehol semmi ilyesmiről szó nincs! AZAZ JELENLEG NINCS TÁRGYSOROZATBA VETT TÖRVÉNYJAVASLAT EZZEL KACSOLATBAN.
Tehát jelenleg hivatalos álláspont szerint, ilyen, hogy kismotorra bármilyen rendszám, vizsga, vagy hasonló NEM LESSZ.
Ha valaki mégis másképp tudná, akkor az legyen szíves megjelölni a bizalmas forrását, hogy mégis kitől hallotta az ő variációját. És ha valalmi hivatalos törvénytervezetet is előszedne ezzel kapcsolatban az mégnagyobbat lendítene a homályon.

Szerintem ennyit a rendszámozásról, ha kiderül, hogy mégis valamikor bevezetik, akkor az 1003-as hozzászólásomban írtam le pár dolgot, amiért érdemes lenne majd "harcolnunk". De addig maradjon a jelenlegi "4rongyot fizetek egy évre kötelezőnek" rendszer, mert így még használhatom a motorom.
Ja, 2001-es.
Nagyobb viszont nem megy. A lényeg, tényleg le van robbanva.
ez így kicsi...
No, itt van
Aha. A paitokkal kapcsolatos dolgok kezdenek kitisztulni. És műszaki fele? Mármit a mito rossz állpota. Várjatok, mindjárt berakok egy képet.
Engem megfogtak az 50es papíros NSR-emmel... El kellett adnom... Pedig bele vol ütve, hogy 49ccc. Szerintem semmi értelme 50es papíros mocit venni... Jövőre az 50eseket is vizsgáztatják.
De vizsgáztatni kell időnként, vagy azt sem? És mit könnyű beadni 50-esnek? És akkor mi a teendő ezzel a bizonyos mito-val ha nincsen semmilyen papír hozzá?
50esnek nincs semmilyen forgalmija, megveszed, elviszed az adásvételit a biztosítóhoz, és kötsz rá egy kötelező biztosítást, és kész. Ha az a biztosítás lejár meghosszabítod. Ennyi.
Cagiva mito-t viszont elég nehéz beadni 50esnek...
Ciao!

Én még csecsemő sem vagyok a motoros berkekben, de szeretném elkezdeni és lenne egy két kérdésem. Nos, pl a 125/50-es témában. Hogy lehet levizsgáztatni egy 125-ös mocit 50-esnek? Az oké, h mikor megveszem 50-es papírjai vannak de mi lesz ha lejár a forgalmi??? A másik, én egy ilyen 125/50-es apriliával vagy cagica mito-val szeretném elkezdeni. Sajna nem vagyok túlzottan eleresztve, de most láttam egy elég rossz állapotban lévő mito-t, 99 ezerért, de sztem olcsóbban is odaadják. Megéri -e megvenni? Elvileg üzemképes, ráadásul vmi tuning is van rajta (álítólag 41 lovas), nem mintha ez nekem számítana. Mondom elég rossz állapotban van, de én nem sajnálnám az időmet rá, meg előbb utóbb a pénz is összejön a javítgatásokra. Köszi előre is a segítséget!
hát nem tudom negem 125 os cagivám van soha nem állitottak meg a rendörök vele pedig 140 et lazán megy 50 esként használom megvan rajta a kötelezö le se szarnak a rendörök elötte meg 175 ccm es zündappom volt amin akkora volt a henger mint egy 250 es etz n -és azt is kimagyaráztam a rendörnek meg aztán mivel vasas cégnál dolgozom nem volt nagyszám beutnom számbeutövel a vázszám mellé az 50ccm beirást de ahogy montam ezekkel le sem szarnakl a rendörök de amig simsonom volt állandoan baszogattak szoval nem kell félni 125/50 est venni csak okosan kell hajtani a vársoban és a kötelezö legyen meg mert arra allergiásak a rendörök
"Ugyanis sztem, ha az is segédmoci lesz, akkor mindenki olyat akar majd venni, és máris többet kérhetek érte."

Ez nekem is megfordult a fejemben. Most eladnám lóhalálában bagóért a 125/50est, és egy év múlva meg háromszorannyiért adhattam volna, mert mindneki akinek eddig 50ese volt, az 125ösért kapkodna. Pistabácsi lecserélné a szimót MZ-re, mert avval jobban lehet repeszteni a falu főutcáján.
Nekem rendben van a mocim, mármint simán levizsgáztathatnám, de 140E forintot biztos nem fizetek rá. Nekem nem az a lényeg, hogy az 50eseket szivassák, de ha őket igen, az azt jelenti, h ugyanez lesz a 125re is, ami még mindig jobb, mint a mostani rendszer. A másik, hogy engem se sokáig mozgat a téma, mert hétfőn v kedden kezdem a korlátlan A-t, és már nézegetem is milyen túramocit lízingelek majd tavasszal (remélem egy VFR lesz az), de ha ezt eladom, nem mindegy hogy 125/50-ként, vagy legálisan. Ugyanis sztem, ha az is segédmoci lesz, akkor mindenki olyat akar majd venni, és máris többet kérhetek érte.
Lehet, hogy van valami abban hogy nem lopják majd ÚGY a robogókat, ha rendszám lesz rajta. De másik oldalról meg, ha valaki el akar lopni egy robogót, amit kiszemelt magának, akkor azt az embert nem fogja megállítani egy 10x8 cm es aluminium tábla, hanem esetleg egy RENDES (nem lengyelpiaci...) lezáró, kormányzár, stb... Én rendszám helyett a lopás ellen inkább a körültekintő parkolást, és hatásos lezárást javasolnám
Figy. NEM LEHET.
Pl.:
Van egy 88as Yamaha TZR125öm, azt se tudom honnét hozták be. Utóljára 91ben gyárották ezt a típust.
Jelenlegi szabályok: Kell vámpapír, származási papír, 10 évnél öregebb járművet nem lehet behozni, és ha ezek mind meglennének, akkor még mindíg többe kerülne a regadó, meg a sok papír mint az egész motor rendszámmal. ( Miért nem veszek egy másik motort rendszámmal? Mert aki megveszi a motoromat, az fog 125/50el menni, és nem oldódik meg a probléma. )
A sima 50esek pedig azért sírnak, mert úgyanúgy lopják a robogókat mint a bicikliket!
Ellopják, eladják két faluval odébb, az új gazdája köt egy biztosítást, és használja míg ki nem szúrják két faluval vissza a kisbolt elött. Ha van rajta egy nyomorult tábla, aminek a nyilvántartását a biztosító végzi(így nem állami költségen megy, hanem végre csinál valamit a biztosító, és nem csak szedi a pénzt), és lopás/szükség esetén kiadja a hivatalos szerveknek. Tehát nem baszunk ki az 50esekkel, hanem valamit valamiért. 4rongy a kötelező most egy robeszra, most lessz még 3-4 egy rendszám, de visszesnek a lopások.
De mint mondtam, először rákérdezek, hogy mi a rák van egyáltalán, ha semmi, akkor hagyjuk is békén.
(De lehet hogy valami ennél 15ször őrültebb lehúzórendszert akarnak bevezetni, ezesetben most még léphetünk.)
Azt kéne elérni, hogy legalizáni lehessen a 125/50-eket. (hozzáteszem, engem már nem érint)
Miért ne lehetne levizsgáztatni egy motort ha ugyanolyanból több ezer db rohangál rendszámmal?!?
Ha nem körözik, műszakilag megfelelő akkor rendszámot rá! mérmint a 125re. A simsonos papákat meg tessék békén hagyni, max kötelezném őket némi egyensúly-gyakorlatra mert néha eszeveszetten bírnak becsalinkázni elém
Értem , tudom. Ez a szívás benne. De mások csak sima 50-el szaladgálnak (én nem, de nem is 125)
"vizsgáztasd le"

Két Frecciám úszott el mert nem lehetett forgalomba helyezni! Nem úgy megy az sajna...
Na akkor farkas törvény figyu vizsgáztasd le a 125 vasadat és kapsz rá rendszámot. Másik, biztos sok kis pöcs szaladgál jogsi nélkül de elöbb utóbb lefognak vizsgázni. Azt írod 50-es alig tud elíndulni meg egyebek, keserű a szőlő nem megy a 125-öd. Ezek szerint te is törvényt sértesz ,mert nincs rendszámod. És akkor most a lényeg, én leszarom hogy neked mi a jó, azért hogy neked legyen jó és legalizáld a vasadat (amit most is megtehetnél)azért nem kell a sok kispöcsöt elsöpörni. Nem kell rendszám segédmocira szerintem.