Egyik rendszer se tökéletes, de nincs jobb!
Az a baj, hogy a rendszámozást előbb útóbb meg fogják csinálni valamilyen formában(legalábbis az útóbbi pár hónapban egyre többször hallom), és most még bele tudunk szólni, hogy hogyan, ha már életbelép egy eszeten, értelmetlen tőrvénymódosítás, ami arra megy majd ki, hogy az 50ccm-et is lehúzza, akkor már csak tüntethetünk...
Szerintem egyelőre az lessz a legjobb, ha irok(mint magánszemély), egy full egyszerű levelecskét, hogy szeretném tudni, hogy lessz-e rendszámozás egyáltalán(125/50ról egy szót sem ), és jelenleg van-e valami elképzelés. Aztán ha van valami, akkor megosztom veletek, ha semmi, akkor örülünk, hogy marad még jó idelyig a hagyományos rendszer.
Nem azért irom ide a falusi simsonosokat, hogy bárki is sajnálja őket. Csak qwára nem jo ami most ebben az országban megy (szerintem). Amugy igazad van, farkas törvények vannak, ezért én is teszek az eus-rendszerre, mert én anno 5 éve megcsináltam PÁV-val az A korlátlant, és engem nem érdekel már a kis pöfékelő huszonötös motor, mert a FZS 600as turasport ott pihen a garázsban. Igen, büszke vagyok rá, de attól még én ugyanúgy visszaintek a robogósoknak is. Sőt, sokáig én is 125/50-eztem... régi szép idők. Akkor a rendőrök még megkajálták ezt a dolgot. De most... Csak tudod sokan vannak 50-esek. Nekem is van, Simson. És ugyanúgy megyek azzal is, mint a naggyal. Mert mindkettőért én dolgoztam meg, és hála állam bácsinak, 30 rugó CSAK A KÖTELEZŐ egy évben... A benzin jövedéki adóját nem is mondom... És én nem érzem úgy, hogy nekem jobb lenne ha bármilyen eu-s rendszer is jönne be... És nem fogom lerendszámoztatni a Szimót, mert az kicsit butaság lenne, inkább csinálok belőle robikapát
Lázadjunk! A regadó és minden más felesleges lehúzás ellen! A kötelezőt is mire fizetjük? Kárt még 12 éves hivatalos közlekedésem alatt (meg előtte sem) nem okoztam senkinek! A biztosítási csalók meg kurv@jól élnek a pénzünkből! El tudnánk költeni másra is! Felháborító, hogy a többszörösen leadózott pénzből még hülyeségekre fizetünk!
ja, meg a sok kis 14 éves hülyegyerek mászkál a kis 50esével papírok nélkül, felelőtlenül me azthiszik övék a világ. Je, vagányok vagyunk, húzzuk neki, erőlködik a kis szar, el se tud indulni....
Szal ezért álltak rá a zsaruk a robisokra, ezért van mitől tartanunk... A qrva életbe!
Srácok bocs, de engem rohadtul nem mozgat meg az a tény, hogy a falusi kis simsonosok mit tudnak befizetni, meg mit nem. Ezért ne akarjam ezt az egészet? Nekem is közlekedési eszköz a moci, és mit foglalkozzak mással? Farkastörvénmyek vannak, nekem jó lenne ez az eus rendszer, legalább a 125ös vasam nem lenne illegal. Nem mindegy, hogy 140e vagy mondjuk csak kb20e pénz.
Megkapta a szemem ez a "rendszámoztassuk az 50-eseket" dolog. Minek kell ez, könyörgöm??? Először azt kellene betartatni h legyen mindenkinek érvényes kötelező fizetve a segédmotorokra, mert az emberek 30%-a e nélkül közlekedik. Én személy szerint végtelenül felháborítónak találnám ha ennek az 50-es rendszámnak akár csak a fele is megvalósulna!! Ez azért igazságtalan sok sok emberrel szemben. Vidéken millió egy ember éldegél, akinek az 50-es kis Simson Schwalbe közlekedési eszköz, és jo ha a kötelezőt be tudja fizetni. Most ez annyira lenne jó, hogy megint a társadalom szegényebbik része lenne jol lehuzva, nem pedig azok, akiket lehetne. Amugy is a bögyömben van az egész rendszer, ez az uj lóerő utáni adózás, meg minden...pfffff...
Tehát ragaszkodom hozzá, hogy ez egy kapitális baromság, és az a törvényhozó aki ezt esetleg majd felveti, és elfogadtatja ott fent, az érdemelne harminc deka apróólmot
Az okmányirodában általában középfokú végzettségű dilettánsok ülnek, akik még azt se tudják, hogy mi az a hengerürtartalom, tisztelet a kivételnek. Legalábbis nekem elég rossz tapasztalatom van, ugyanis 17éves koromban derült ki a jogsinál, hogy elírták a keresztnevem az anyakönyvi kivonatban...ami ezután következett.......
Beszéltem Z3-mal msnen és azt mondta, hogy ő júniusban megkérdezte az okmányirodában, hogy lesz-e 50 mocikra rendszám és azt mondták neki hogy nem is hallotak róla
Természetesen ez csak az én véleményem . Másik fórumon azt olvastam hogy 2008ig nem tervezik bevezetni a segédmocikra a rendszám táblát. De sajnos ez sem hivatalos. Hivatalos forrás engem is érdekelne.Csak nehogy gyorsan észbe kapjanak, nagyon sok újfajta adó érkezik és nem szeretném bőviteni a palettát.
Amúgy ha nem tartjátok jó 5letnek, akkor csak megérdeklődhetnénk, hogy jelenleg hogyan is képzelik el ők a rendszámozást, meg egyáltalán lessz-e a közeljövőben. (Aztán ha nagyon ködösek, akkor adhatunk 5leteket. )
Na akkor én leszek a negatív szerintem kár ötleteket adni ezeknek a b.fékeknek. Másrészt 125/50, aztán 150/50 és 180/50. Állam bácsi tökre lerabolja az autóst és a motorost , van aki hivatalosan 50-es géppel furikázik és egyáltalán nem érdekli a te 125 géped. ( enyém 180)
Minden a megfelelő megfogalmazáson és a részletekre kitérő megoldásokon múlik.
Előítéletekkel vigyázék, mert az meggátolhatja egy jó dolog létrejöttét. (pl.:Szetem ez és ez fog történni, inkább hagyjuk....)
Én is attól félek, hogy az egész rendszámozás dolog nem arra fog kimenni, hogy bármelyik problémát megoldja, hanem csak arra, hogy a robogósokat is lehúzzák némi illetékkel meg adóval, azt a meg többi le van szarva.
Ez nagyon fain ötlet De sztem nem lesz semmi, sőt ha ezt megtudnák lehet, h szopás lenne,mert ha nem fogadják le,100000000000% h rászállnának a témára(125/50) na mindegy,sztem ezt megkell tervezni és csak akkor elküldeni,amikor van egy biztos dátum,h rendszámoztatni kell.
Sztem ez a rendszám dolog,pedig úgy lesz h először nem kötelező ,mert hát nem mindenki fogja tudni(falusi simók, rengeteg robogó)
125/50esek!
Egyre égetőbb a rendszámozás problémája, mindenki rágja a körmét, hogy mikor viheti a bontóba a motorját, vagy mi a fene lessz az egészből, érdemes lenne-e gyorsan bagóért elpasszolni valakinek.
Végigrágtam magam a fórumokon, bőrömön tapasztalom a 125/50es motort, ez így igazából senkinek se jó.
A "motoros társadalom nevében" meg kéne fogalmazni egy szép kúltúrált levelet a jónépnek, akiknek szerintem fogalmuk sincs arról, hogy miaz a 125/50, és miért van így, és hogy lehetne megoldani.
-Vannak eu. tagországok, ahol 125ös kismotornak minősül, és "B"-vel lehet vezetni.
-Németországban a biztosítással kapnak rendszámot, és különböző csomagok vannak.
-Nálunk: a 125ösök több mint fele "kismotor", a kismotorok több mint fele 70es, 80as, 125ös.
Szerintem egy javaslat:
-125ccm-ig ne kelljen hagyomásnyos forgalmi rendszám, hanem a németorsazágban bevállt biztosításhoz jár a színes "rendszám". Így kismotorként legálisan forgalomban maradhatnak a 125/50esek. A rendszám ne legyen több 3-4ezernél(Egy hagyományos kocsira első-hátsó rendszámtábla 5500, ha jól tudom, erre pedig csak egy kis hátsó kell.)
-125ös gépet, csak X éves "B" kategóriás jogosítvánnyal lehessen vezetni.(különben sok lessz a hulla)
-ccm-nek megfelelően kell megkötni a biztosítást, és így nincs 125/50 "biztosítási csalás", melynek következdtében nem fizet a kötelező biztosítás, egy baleset esetén.
-A jelenleg rendszámos 125ösök maradhatnak rendszámosak is, vagy leadják a rendszámot, és vesznek a biztosítónál egy táblát...
-Kismotornál legyen egy egyszerűsített "műszaki" vagy eredet vizsga, ahol ellenőrzik, hogy valóban nem nagyobb 125ccm-nél. Ezzel el lehet kerülni a továbbiakban a 200/125ccmet pl. A vizsgálat ne kerüljön többe 3-5ezernél, mivel fél óráig se tart, és nem olyan drága egy pecsétet odanyomni...
(-A biztosításon keresztül az állambácsi lehúzhatja valami illetékkel a tulajt(de ne több10rongyal!!!), hogy ne okozzon akkora hiányt az intézkedés.)
Így egy 125ös motor évi költsége: rendszám+biztosítás, kb 10rongy, átíráskor egy egyszerű ccm vizsga.
A lopásokat meg lehet fékezni a biztosítási táblákkal.
Várom a véleményeteket, kiegészítésteket, aztán szépen megfogalmazva továbbítani lehetne az aktafaszoknak.
Sziasztok! Nem tudja vki hogy mekkora baj lehet abból, hogyha 28 lóerős RS-t veszek és a forgalmiban is 28 Lóerő van, és nekem csak 15lóerőig szól a jogsim? Mi lehet a legnagyobb büntetés?
És igen! 1001-edik hozzászólásként írok elsőnek ide...
Üdv!
22 vagyok, az idén vettem az első Cagiva Mitomat az idézett "köztes kategóriában".
Debrecenből-Tatára (300km!) hoztuk el "lábon" a haverommal, aki kocsival kísért.
Hogy még éjfél előtt hazaérjünk fullgáz-fullpara (félútig enyhe esőben) végig az M3, M1-esen 140-nel rendszám és matrica nélkül kb 3 órán keresztül :) (Még Bp előtt elhagytam a kipufogóm beltartalmát... szal volt hangja rendesen...
Ráadásul az első motorom, no tapasztalat+eső... gondolhatjátok ...tömve voltam adrenalinnal...
Mondjuk erre nem vagyok büszke (!) , de így utólag nagy buli volt.
A szenvedély az szenvedély...
Az autópályán csak 1 rendőrkocsi sorolt éppen fel, de a sötét meg a szemerkélő eső miatt sem törődött velem. /azért volt para.../
Persze ezek után nemsokkal nem csoda hogy új hengert kellett vennem... (ég veled sítábor...)
Rá egy hétre megállított 2 fiatal rendőr (olyan 21körüliek lehettek). Az egyik arrogáns "namajdénmegmutatomKIITTARENDŐR" bunkózott, betelefonált, h nézzék meg a számokat... de nem találtak semmit. Én tettem az ártatlant, aztán hazaküldtek az adásvételimért, de később már nem akartak velem sokat foglalkozni, szal elengedtek.
1, rendőrtől függ minden ezért legyél mindig együttműködő, kommunikatív (normális) velük akármilyen bunkók! Ők is csak emberek+ én is (!)
2, Csigavér!!!
(eljön az idő amikor legálisan RENDSZÁMMAL és JOGSIVAL fogunk rohangászni egy ZXR-rel )
Az a baj, hogy a rendszámozást előbb útóbb meg fogják csinálni valamilyen formában(legalábbis az útóbbi pár hónapban egyre többször hallom), és most még bele tudunk szólni, hogy hogyan, ha már életbelép egy eszeten, értelmetlen tőrvénymódosítás, ami arra megy majd ki, hogy az 50ccm-et is lehúzza, akkor már csak tüntethetünk...
Szerintem egyelőre az lessz a legjobb, ha irok(mint magánszemély), egy full egyszerű levelecskét, hogy szeretném tudni, hogy lessz-e rendszámozás egyáltalán(125/50ról egy szót sem ), és jelenleg van-e valami elképzelés. Aztán ha van valami, akkor megosztom veletek, ha semmi, akkor örülünk, hogy marad még jó idelyig a hagyományos rendszer.