jah, + nem is kell nagyon szétkapják, még ha nem jön be a motorszámos dolog, akkor sem, mert ráteszik a fékpadra, és ha 4 kw felett van, akkor lehet az 30cc-s akkor sem legális ;)
Engem már konkrétan "fenyegetett meg" a kedves körzeti megbízott úr, hogy ha mindenképpen ragaszkodom ahhoz, hogy a motorom 50-es (egy 200-as mtx-ről van szó), akkor ő lesz olyan kedves, és a tudatlanságom eloszlatása végett beméreti a KPM-mel, mert biztos benne hogy nem az. És így kénytelen voltam eladni. Ennyit erről. Persze biztosan a KPM is azzal kezdte volna, hogy motorszám meg kutya-füle, és már ott bebukom, de ha más lehetőség nincs, mert valami természetfeletti ok miatt ez a megoldás nem járható, biztosan szétkapják, és megméricskélik. Szóval 125/50 kategóriában max annyit lehet tenni - szerintem - , hogy lemarni a hengerről a számot, és bízni benne, hogy a rendőr - miután ezt nem találja - azt mondja, hogy ok, elhiszi hogy 50-es. De amíg 50-esnél nagyobb henger van rajta, gyakorlatilag bebiztosíthatatlan, hogy ne bukj meg vele.
Igen van rá jogszabály, de te beperelheted az miatt, hogy ugrott a munkanapod, sérelemért, illetve hatósági közeg visszaélésével. Én biztos mindegyikkel élnék. A másik egy blokkot szét huzól újra össze kell rakni újra hangolni stb stb.. Ezt egy kpm nem fogja megcsinálni kizárt. Ahhoz elkel vinned egy szakihoz az meg 10es min leránt. pfff
ne gondold. jpgszabály megengedi, hogy téged- azaz a járművedet berendelje ellenőrzésre...
neki csak egy papír kitöltése, neked meg macera.
s ő akkor nem lesz ott a vizsgálaton, mert neki nem ez a dolga....
Ki hallott már konkrét példát, hogy BERENDELNEK valakit hengerűrtartalommérésre...
ekkora faxságot:
A rendőr csak a motorszámot fogja megnézni...ha az gyárilag nem 50es, már buktad is..
az kéne még, h nyulkáljanak a motoromban.
bár a hengercseréhez -- akinek gyári "25-öse van, az sajnos beszopja az ilyent, és általában őket szopatják, nem 80-asokat, meg a 70-es Simsont/robogót...
Nekem 70 hengerem van rendeljenek be, ugyebár az 1-3hét mire bekel mennem addig vissza az 50-est és utána beperlem őket (jó lenne egy mhr henger hogy várom mikor hívnak be). Szerintetek miért nem szórakoznak? A rendőr nem szórakozik motorosokkal csak ha felülről kapják az utasítást, akkor is csak olyanokért papír, vagy bukósisak, szabálytalan közlekedés. De nagyon leszarják, hogy milyen vas van alattad mert ő sem hülye nem kockáztatja az állását, mert ha bebizonyul, hogy tévedett akkor Ő viszi el a balhét.
Azért nálam annyiból jó, hogy a mocim váza, és kasztnija pont ugyanolyan, mint egy 50- esé, magyarán csak a hangja árulkodhat majd a valódi teljesítményéről. Azt meg nem kötelező hallania.
Arra meg nem várhatok, hogy a 125ös is segédmotor legyen. Ki tudja mikor lesz az.
Én úgy tudom, hogy mind1, hogy mit csinálsz a motorral, lehet rajta akárhány ülés meg lábtartó, mert az nincs meghatározva, meg kipufogó is lehet rajta akármilyen, ha rendőr szemétkedik, és tudja hogy nem 50-es a motor, berendeli vizsgálatra, megmérik a hengerűrtartalmát, és már mehetsz is a bíróságra. Viszont nagyobb motornál már érdekes a téma, amikor 400-ast írnak be 24 kw-osra, ezt nem tom hogy működik, hogy azt is simán berendelhetik-e vagy nem...? De nem kell meglepődni, Magyarországon nem ez az egyetlen terület, aminél szar a rendszer...
Én azt hallottam hogy nemsoká 125ccm ig számít segedmotornak ez egy uniós rendelet csak még az országgyűlés álttal nincs megvitatva de ha elfogadják a rendeletet akkor minden OK én pont most akartan venni egy 50-es sportmotort de mikor ezt meghallottam úgy döntöttem várok még egy kicsit
Nekem van egy Aprilia SR 125- ös robogóm, és én is 50-eskén járok vele. Annyit tudok az ügyért tenni, hogy lecserélem a légszűrőt egy 50- esére, aminek kifúrkálom a hátulját, hogy a megfelelő levegőmennyiséget megkapja. A másik oldalon sportkipuffot veszek rá, ami viszont hosszú, de karcsú, így az sem lesz para(asszem). Gondolom azt a kis alutáblát ki kell csak venni belőle, amin az adatok vannak.
Szerencsém van annyiban, hogy léghűtéses, és az egész henger be van vonva műanyaggal(mögötte kering a levegő), szal így nem látszik h nem 50- es.
A lábtartókat flexel levágom, a második ülést egy műanyag idomra cserélem, stb...
Szerintetek ezek így rendben lesznek?
Meg a másik kédésem, hogy a topic indulásánál olvasgattam arról, hogy minden 50-est rendszámoztatni kell a közeljövőben. Ha jól értettem ez most Jan 1.- ére várható. Van még ez ugyben para? Mit tudtok a dologról, mert ha így van nem alakítom át a gépet...
Szevasztok! kéne egy kis segítség. Szeretnék egy 95-ös 125-cm es motort venni, de 95-ös és én úgy tudom hogy azt már nem lehet vizsgáztatni(50esként adják). Erre a rendőr szólhaT?mert ha megállít és baszakodik akkor mondhatnám azt hogy bocsi de én 2006ban vettem és nem lehetett vizsgáztatni.
Segédmotoros kerékpár (kpm megfogalmazássa):
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
KPM= Közlekedési főfelügyelt
Ugyan olyan jogkörrel bírnak ,mint a rendőrök, tehát ők a rendőrség közlekedési szakértői.
Ők végzik a kocsik műszaki ellenőrzését az utakon, hozzájuk kell fordulni ha átalakítást eszközöltél a kocsidon, lehet vinni hozzájuk vizsgáztatni..stb stb
A rendszám kérdést illetően megoldódni látszik a kismotor téma. Mivel saját bőrömön tapasztaltam meg hogyan működik az 50ccm alatti kategória Németországban.
Elmész a biztosítóhoz, és 50EURO ért kiváltasz a gépedre 1 rendszámot. Ez balesetbiztosítás és forgalmi redszám egyben. Picit kisebb mint egy normális tábla, de ugyanolyan anyagból van, és minden évben fehér alapon változik az írás színe. Tehát ezt kötelező kitenni a gépre. Magyarul a rendőr azonnal levágja, hogy ha pl piros írásos redszámod van , az még tavalyi, tehát azon nyomban lemeszel.Most a világoskék a menő itt...... Hja: itt mikor kötöd a biztit, kategorizálnod kell a géped: én pl a szimóra a legmagasabb kategóriát vettem: 60km/h val mehetek max, vihetek utast......
Ez magyarországon is már éppen aktuális lehetne igazán!!!!!!
Nem minden rendőr szivat!Pl.:mondja haver ma ,hogy ment hazafelé, rendőr megy előtte !30-as tábla,beállnak 30-as tempóra,és lehúzódtak ,hogy letudja a csávó előzni....le se szarták
Eltiltottak meg 50el mentél?????????????????????
25%os sebességtúllépés...Az csak egy bírság lehet nem?
Mondjuk én egyszer frankón rendszám nélkül jöttem le a lágymányosi hídról, 100al motorfékkel pakoltam vissza, bömbölt mint állat. Megállok a lámpánál, és abban a pillanatban, hogy megálltam gurul be mellém a mocisrendőr. Szerintem eleget látott, én meg lefostam a lábam szárát, hogy ezért már főbelövés jár. Csak köszönt mint motoros a motorosnak, azt pá...
Aztán volt, hogy a gyorsforgalmin együtt mentem két mocisrendőrrel, kb. 80al. Le se szarták!
Egyszerűeen őrültség a 40...a saját biztonságod érdekében, jobb ha mész a forgalommal együtt.
engem feljelentettek meg el is tiltottak mert 50-el mentem a rendör elött..... szóval ha rendört láttok a seggetekbe tapadva fél méterre akkor max 39 és le az elsö uccán
neki csak egy papír kitöltése, neked meg macera.
s ő akkor nem lesz ott a vizsgálaton, mert neki nem ez a dolga....
ekkora faxságot:
A rendőr csak a motorszámot fogja megnézni...ha az gyárilag nem 50es, már buktad is..
az kéne még, h nyulkáljanak a motoromban.
bár a hengercseréhez -- akinek gyári "25-öse van, az sajnos beszopja az ilyent, és általában őket szopatják, nem 80-asokat, meg a 70-es Simsont/robogót...
Arra meg nem várhatok, hogy a 125ös is segédmotor legyen. Ki tudja mikor lesz az.
Egyébként meg nagyon jó ez a topic!!!
Nekem van egy Aprilia SR 125- ös robogóm, és én is 50-eskén járok vele. Annyit tudok az ügyért tenni, hogy lecserélem a légszűrőt egy 50- esére, aminek kifúrkálom a hátulját, hogy a megfelelő levegőmennyiséget megkapja. A másik oldalon sportkipuffot veszek rá, ami viszont hosszú, de karcsú, így az sem lesz para(asszem). Gondolom azt a kis alutáblát ki kell csak venni belőle, amin az adatok vannak.
Szerencsém van annyiban, hogy léghűtéses, és az egész henger be van vonva műanyaggal(mögötte kering a levegő), szal így nem látszik h nem 50- es.
A lábtartókat flexel levágom, a második ülést egy műanyag idomra cserélem, stb...
Szerintetek ezek így rendben lesznek?
Meg a másik kédésem, hogy a topic indulásánál olvasgattam arról, hogy minden 50-est rendszámoztatni kell a közeljövőben. Ha jól értettem ez most Jan 1.- ére várható. Van még ez ugyben para? Mit tudtok a dologról, mert ha így van nem alakítom át a gépet...
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ugyan olyan jogkörrel bírnak ,mint a rendőrök, tehát ők a rendőrség közlekedési szakértői.
Ők végzik a kocsik műszaki ellenőrzését az utakon, hozzájuk kell fordulni ha átalakítást eszközöltél a kocsidon, lehet vinni hozzájuk vizsgáztatni..stb stb
A rendszám kérdést illetően megoldódni látszik a kismotor téma. Mivel saját bőrömön tapasztaltam meg hogyan működik az 50ccm alatti kategória Németországban.
Elmész a biztosítóhoz, és 50EURO ért kiváltasz a gépedre 1 rendszámot. Ez balesetbiztosítás és forgalmi redszám egyben. Picit kisebb mint egy normális tábla, de ugyanolyan anyagból van, és minden évben fehér alapon változik az írás színe. Tehát ezt kötelező kitenni a gépre. Magyarul a rendőr azonnal levágja, hogy ha pl piros írásos redszámod van , az még tavalyi, tehát azon nyomban lemeszel.Most a világoskék a menő itt...... Hja: itt mikor kötöd a biztit, kategorizálnod kell a géped: én pl a szimóra a legmagasabb kategóriát vettem: 60km/h val mehetek max, vihetek utast......
Ez magyarországon is már éppen aktuális lehetne igazán!!!!!!
25%os sebességtúllépés...Az csak egy bírság lehet nem?
Mondjuk én egyszer frankón rendszám nélkül jöttem le a lágymányosi hídról, 100al motorfékkel pakoltam vissza, bömbölt mint állat. Megállok a lámpánál, és abban a pillanatban, hogy megálltam gurul be mellém a mocisrendőr. Szerintem eleget látott, én meg lefostam a lábam szárát, hogy ezért már főbelövés jár. Csak köszönt mint motoros a motorosnak, azt pá...
Aztán volt, hogy a gyorsforgalmin együtt mentem két mocisrendőrrel, kb. 80al. Le se szarták!
Egyszerűeen őrültség a 40...a saját biztonságod érdekében, jobb ha mész a forgalommal együtt.