Nem tenném. Hatósági jelzés nélkül közlekedni. Mikor csak a helyszíni bírság 50 rongy?
Tegyük fel veszel egy gépet rendbe rakod, (fék, akku, gumi, stb...) Rájössz, hogy jó vétel volt, motorikusan rendben, örülsz. Leintenek kapsz egy 50 rongyos csekket, többet nem mersz rizikózni, hisz nap mint nap munkába jársz. Eladod buksz nem keveset...
És ugyanott fogsz állni mint most csak jóval kevesebb zsetonnal a zsebedbe. Megéri?
A robogó munkába járásra kellene. Sajna az a tapasztalat, hogy egy rendszámos és nem rendszámos robogó között kb. 100.000 Ft is lehet.
És egyébként mi van akkor, ha meghirdetnek egy robogót 50-esnek, és én jóhiszeműen megveszem, de kiderül hogy 150-es ? Kötelességem utánanézni ? Mert ugye pl. a Kymco Dink-nak is van 50/125/150/250-es változata és mind ugyan úgy néz ki.
Lehet hogy a Z750-en is Z1000-es és jól átvertek ? :P
Biztosítási csalás és okirat hamisítás még fennáll.
Ha van nagy jogsid, akkor mi értelme ezzel sz*rozni? 80-100eFt-tal kerül kevesebbe egy papír nélküli robesz?
Biztos, hogy nem kerülhető el, több okból sem. Nincs rendszámod, sem érvényes biztosításod meg még biztos van egy csomó minden,de ez is épp elég. Sokan használják így, de szerintem nem éri meg, mert egyszer véletlenül lesz egy baleseted, mindegy ki okozta, és akkor az nagyon sokba fog fájni szerintem.
Egy kérdés:
- "A" korlátlan kategóriára van jogosítvány. Tehát elvileg bármilyen nagy motort vezethetek, és vezetek is. Viszont mi van abban az estben, hogy ha egy 50-es papírral rendelkező 150-es robogóval elkapnak ?
Elkerülhető-e büntetés, hiszen a jogosítványommal bármilyen motort vezethetek ? Vagy cseszhetem, mert a rendőrt nem érdekli ,hogy 1400ccm-em is lehet alattam, ha a robogó amin ülök nem felel meg a papíron lévő adatokkal ? Ergo okirat hamisítást követek el :D
"de hogy melyiket kell betartani melyiket nem azt nem neked vagy nekem kéne eldönteni."
Hanem?
Le van írva, úgy hívják, hogy KRESZ.... na azt kell betartani!
Értelmetlen és felesleges rágódni azon, hogy szerinted vagy szerintem mi a rossz és mi nem...... be kell tartani, mert jelenleg ez van érvényben a közúti közlekedés szabályozására. Ez nem eldöntendő kérdés, eszerint kell közlekedni és ha kimész/ki akarsz menni a közútra egy járművel/gépjárművel azt ezen szabályok szerint teheted, mivel a részvételi szándékoddal elfogadod az érvényben lévő szabályokat. Ennyi.
Simán megértem,én is a jogszabályok betartása mellett foglalok állást,de hogy melyiket kell betartani melyiket nem azt nem neked vagy nekem kéne eldönteni.
Az meg ,hogy egy fogyatékos vezet járművet megint nem a mi felelöségünk,autót is vezetnek nem is kevesen olyanok akinek én nem adnák jogsit, a részegekről nem is beszélve,mégsem mongol idiótázok mindenkit gondolván,hogy csak én tudok vezetni,mivel 30 éve van jogsim,meglehet valaki 3 év után ügyesebb
Valóban semmi közük egymáshoz,mindössze példa volt.
Biztos igazad van,mérhetetlen veszélyt rejt ha valaki 50 helyett mondjuk 70 ccm-es motort vezet,hisz nincs engedélye rá,ezért képtelen azt kezelni...szerinted
Itt mindössze a szabályok merev értelmezéséről volt talán szó amire példáztam,miért lenne képtelen elvezetni egy mondjuk 100-125-ös motort ami esetleg néha gyengébb mint egy tuning 50-es
Ha már rossz példával jöttem elő azért ehez még annyit, megkérdezném a megfelelő helyeken,hogy igaz jogosítványod feljogosít bármekkora személygépkocsi vezetésére de egy pl 1500 as motor 1600 ra átalakítása vagy pl 100 lóereje 150 re felpiszkálása az mennyire megengedett úgy,hogy azután is az addigi adatokkal fizeted az átírást ,teljesítmény adót stb,
A rend őre ugyan úgy nem engedne tovább ha tudna róla.csakhogy ez nem olyan feltűnő mint egy robogón.
Az,hogy a hivatalban milyen adatokat tévesztenek,ne viccelj már az mikor mérvadó,ezek szerint ha tévesen írják a nevemet akkor ezután azzal kell élnem .jó vicc
Én mindössze ennyit írtam mert ezzel pl-ul senki nem foglalkozik miközben a robogónál néha bolhából elefántot csinálnak.
Remélem most már érted!
A B kategóriás jogosítványban nincs LE és ccm korlát. Ha mégis eltér a gépjármű lóereje vagy ccm-je azzal még nem követsz el olyan dolgot, mint valamit jogosítvány nélkül vezetsz!
Ha több Le vagy ccm van egy autóban, attól még jogosult vagy vezetni, közúton közlekedni vele. Ergo a társadalomra nem veszélyes. De egy olyan motort vezetve, amire nincs jogosítványod súlyos veszélyeket, problémákat hordoz maga után.
Remélem érted most már.....
Ne keverd a vezetési jogosultságot valamilyen adóteher megfizetésével vagy kevesebb megfizetésével....értelmetlen. Semmi közük egymáshoz.
Lehet rossz hasonlat volt,a lényeg arra szerettem volna rávilágítani,hogy bár a törvény szerint 1ccm is szabálytalan mert teljesen mindegy egy segédmotornál,hogy 51 vagy 100 ccm es ugyan az a jogszabály,és azt megszegőket tűzzel vassal kéne üldözni.miközben az élet sok terén hasonló dolgok vannak mégsem kutakodik senki,hogy valóban annyi lóerős-e vagy ccm es-e az autód.
De miért lenne ez annyira más.Egy ilyen alapon a teljesítmény adó kikerülése,vagy átírási illeték hamis adatokkal mint egy 50 helyett 60cm es motor vezetése .
Az egyik ,most lehet nem jót írok ,de talán adócsalás,okirat hamisítás ,a másik vezetői engedély nélkül jármű vezetés.
Ha valami rossz példa az inkább,hogy csökken az autó motorjának teljesítménye a használat során,na ez tényleg marhaság,hiszen ez mint maximális teljesítmény van megadva ettől lefelé eltérhet ,kit érdekel, lényeg az,hogy nem több,sőt ha tovább megyek menet közben általában kevesebb.
A segédmotor is 50 vagy kisebb.
"Autókat is fúrnak fel"
Micsoda párhuzam.....
Teljesen eltérő a két dolog, amit összehasonlítasz.
Egy autónál nincs meghatározva motorteljesítmény és/vagy ccm a jogosítvány illetve vezethetőségi jogosultság meghatározásában.
A fizetnivalókat pedig nem a jármű motorjának -valós- paraméterei után szabják ki, hanem az adott márka, típus, kivitel típusbizonyítványában található adatok alapján.
Nagyon sokszor ez ugye pontatlan, mert az okmányiroda elég sokszor elírja, téves adatot szolgáltat.
DE, ezeknek a dolgoknak semmi köze a kategória és rá érvényes jogosítványhoz!
Mellesleg nekem így 300e km felett biztos gyengébb már a motor a kocsiban, mint a gyári adat.... akkor nekem meg kevesebb teljesítményadót kellene fizetne.
Nekem volt utcai pitem, több is. Ettől nagyobb volt, volt 50es is (szóval van belőle 50 es), meg komolyabb is, de sose szóltak a rendőrök. Viszont ha egy mód van rá kerüld el ezt az ócska kínai vackot, 1000km-t nem fog elmenni!
Azért ne essünk át a lovon,mert alulról kapaszkodva érdekesen nézünk ki.
Ha az a kérdés,hogy szabálytalan,akkor igen.
Ha az,hogy kiszúrható-e? Hát ha egy 50-es henger helyett nagyobb van és erről nem árulkodik semmi,a motor is kis testű,a rendőr előtt sem megyünk el 100-al ,akkor csak találgatni lehet de ezt senki nem vállalja fel.
Autókat is fúrnak fel. Ez után fizetjük a biztosítást átírást ,vagy egy tuning után erősebb,ezután meg az adót,ezek szerint ilyenkor minimum adó csaló az illető.De még nem hallottam,hogy le ellenőrizték volna a motor henger térfogatát vagy teljesítményét
nem irigylem én öket...a hangja meg a legkevesebb..ha akarom gyér hangja van..ha akarom olyan mint valami nagy cross..amugy igazatok van..necces dolog ez..
M-es jogsim van csak sajnos :S
csak mert én somogymegyében lakom..és kaposváron egy csomó pitesset láttam mászkálni...össze vissza. volt hogy még pilács se volt rajtuk..
A hangja még mindig árulkodó lehet. Biztos lehetsz benne, hogy megállítanak, az ilyen kis gépeket és a ritka gépeket a rendőrök is meg szokták nézni. Azért csak kíváncsiak, hogy ezmiez?
Tegyük fel veszel egy gépet rendbe rakod, (fék, akku, gumi, stb...) Rájössz, hogy jó vétel volt, motorikusan rendben, örülsz. Leintenek kapsz egy 50 rongyos csekket, többet nem mersz rizikózni, hisz nap mint nap munkába jársz. Eladod buksz nem keveset...
És ugyanott fogsz állni mint most csak jóval kevesebb zsetonnal a zsebedbe. Megéri?