Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kevésbé zavar, hogy A1 jogsival nagyobb rendszámosat hajt, mint amekkorát lehetne (úgyis fogják ellenőrízni), mint az, hogy jogsi nélkül, rendszám nélküli nagyot vezet...
Az, hogy van adásvételid, egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem lopott. Gondolj csak utána!
Ha megvan az EREDETI külföldi forgalmid és az ottani kivonást bizonyító iratok, na az jelenti azt, hogy nem lopott...
Úgy látom a 125/50 után most a 250-eseket is meg akarják rontani ezek a prfi motorosok.
Észrevettem valamit. Én most októberben kezdtem el az "A" kategóriát. Ez a korlátlan kategória, ez ugye lefedi az össze motort.
Nade. Amit most olvastam:

"„A” kategória:
a) 2013. január 18-ig:
aa) legalább 35 kW teljesítmény,
ab) legalább 100 km/óra sebesség elérésére alkalmas.
b) 2013. január 19-tõl:
ba) „A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerűrtartalommal és legalább
40 kW motorteljesítménnyel" / Magyar Közlöny /

http://www.magyarkozlony.hu/pd...

Akkor ez most azt jelenti hogy az új törvény szerint mostantól az "A" kategória nem érvényes a 150-es Leó-ra, csak a nagyobbakra?
Mikor elkezdtem a vizsgát, akkor ez még nem így volt ám.
Ezzel mi a helyzet?
Még egy veterránnal sem. Régebben a veterán motorok esetében ha OT-s ra vizsgázott akkor lehetőség volt közjegyzői papírral egyedileg forgalomba helyezni, de mostmár azt sem. Pedig eredeti magyar motorok, többek között az utókornak is.

Apukám pannóniáját is orbitális szopás volt papírozni, pedig annak megvolt a szürke forgalmija. Az volt a mák, hogy a forgalmiban szereplő személy első tulaj volt, mert az első tulajdonostól kérték a tulajdonosi láncot. Vicc...
Ne is foglalkozz velük... nem kezelik helyén a kérdésed.
Nem erkölcsi felvilágosítást kértél, hanem tapasztalatot a témában, ha van valakinek.
Egyébként én azt vallom, hogy sok olyan szituáció van, amikor ha akarnánk is a szabályos utat, annyi plusz költséggel jár a semmi, nem beszélve a parttalan szívásról, hogy nem érdemes vele vesződni.

Például vegyük alapul a motorom. 125 cm3, tökéletes műszaki állapot, szeretném forgalomba helyezni, mert mondjuk eddig csak krossz pályán használtam, és nincs forgalmija. Van adásvételim, hogy nem lopott. Meg lehet oldani, hogy a hatóság elismerje, hogy ezzel közlekedhetek? NEM!
jolvan most nem kall leharapni a fejem nem tudtam mit csinálnak ijenkor ha enniyre zavaró akkor bocs...
Hozzá nem értőktől kérdezel ilyesmit?
Legegyszerűbb bemenni a rendőrségre szívesen megmutatják.
Sőt ha már ott vagy kérj mindenből egy tartalékot is ,hátha valamely hülye rendőr igazoltatásnál véletlen elvenné a forgalmit vagy a jogsit,legyen másik.

A 11 kw eleve 150 cm3 -ig érvényes.
Nem "szokás" kérdése okiratot hamisítani....
hello
tudna valaki nekem mondani arrol valamit hogy hogyan szokták csinálni azt hogy egy 250 es motorhoz 11 kw os forgalmi van hogy lehet ezt megoldani stb..
Tény minél többen közlekednek az utakon annál nagyobb eséllyel találkoznak.Mikor lovaskocsik közlekedtek akkor is voltak balesetek,mert jórészt nem voltak szabályok.A több ezerszer több közlekedő és nagyobb sebességgel nem nőtt azóta arányosan a balesetek száma,mert sok minden szabályozva van,csak be kell tartani őket,a balesetek többsége szerintem nem a rutintalanság hanem a szabályok be nem tartásából adódik.Ennél fogva egy évek óta bármilyen járművet vezető aki már tapasztalt a közlekedésben kevesebb veszélyt jelent mint egy tegnap még rollerező tini friss 50-es robogójával kimegy az utakra.Majd ha azt olvasom a baleseteknél,hogy a motoros nem tudta bedönteni a gépét a kanyarban ,vagy nem tudott helyesen egy kerekezni ,és nem azt,hogy nem állt meg a stop táblánál akkor gyűjteni fogok aláírásokat a visszaállításra,addig kár túldramatizálni meg azt gondolni, némelyeknek,hogy csak ő tud motorozni más nem,
"Az emberi hülyeség és felelőtlenség, az veszélyes!" Erről beszéltem. Egy 1000ccm-es motor sem veszélyes, ha jól kezelik. Egy 50-is lehet halálos ha hülye hozzá a vezető. És sajnos egyre több a hülye az utakon. Ezzel van bajom.
Ennyi.
Ha más országban ez bevált, nálunk miért ne lehetne jó eredménye?
Egyébként meg mindenki annyira rá van kattanva, hogy egy 10 lovas robogó milyen közveszélyes, meg ilyenek...
Ugyan már! Az emberi hülyeség és felelőtlenség, az veszélyes!
Autó jogosítványt is olyan embereknek adnak, akik egy normális parkolást nem tudnak magabiztosan megoldani, nem hogy előzés, vagy ilyesmi...
A rutintalan autós sokkal veszélyesebb mint egy kezdő motoros, már a jármű méreténél, pusztító képességénél fogva is.
Aki motorozni akar az tegye le ezt a kis plusz vizsgát és gyakoroljon sokat!
Nem mintha tél víz idején mindjárt rohannék levizsgázni de örülök .kicsit meg is lepődtem,ez a mondhatni bizonyos értelemben, gyors váratlan döntés azért valljuk be nem kis hazánk bürokratikus törvényhozására jellemző,ha nem más irányú tapasztalataim volnának még elfogna a remény ,hogy ezután mindenben így lesz.
Azért kíváncsi leszek ez gyakorlatban is ilyen egyszerű lesz-e?
Remélem semmiben nem lesz igaza a vészharangokat kongatóknak,hogy ez esetben temetővé vélik az ország,ha nekik lenne igaza pl-ul olaszok márt rég kihaltak volna.
"De ez végre egy értelmes döntés a parlamenttől, örüljünk neki.."
Nem értek egyet.

"..és aki csak teheti vizsgázzon le, közlekedjen szabályosan! "
Ezzel már igen.
Tudom, hogy a KDX nem 11 kw, de akkor is, ha van mód "szabályosabb" útra térni, hajlandó vagyok tenni érte, nem a szabályszegésért szeretek KDX-el motorozni...
De ez végre egy értelmes döntés a parlamenttől, örüljünk neki, és aki csak teheti vizsgázzon le, közlekedjen szabályosan!

Én személy szerint egyéntől függőnek tartom, ki milyen mértékben képes uralni egy motort, illetve milyen moralitással húzza a gázt.
Soha nem tanítottak motorozni, de betartottam a lépcsőfokokat.
1 év alatt 4 motorom volt, 1.7 LE -- 4 LE -- 10 LE -- 27 LE!
Én nem örülök neki, hogy a "B" jogsihoz egy ilyen, szinte csak látszat tanfolyam után "A"1 jogsit adnak. Mint ahogyan azt korábban is megírtam, simán "B" jogsival még a segédmotort sem engedném. Tessék levizsgázni motorból.
Az a baj, hogy ez (is) inkább csak a pénzről szól.
Igazából a 125/50-esben nem is a jogsi volt a legnagyobb buli.............az is egy csipetnyi szarok mindenkire én úgy is jobban tudom hozzáállás egy kevéske lustaság viszont az igazi buli a regadó megspórolása.
Bár ez is nettó faszság....................egy 125-ös 20 éves ótvarnak elég kicsi a regadója.
De azé a magyarnak az a legjobb ami ingyé van................így sajnos ezt is nagyon kevés ember veszi majd igénybe mivel jön a duma hogy mé nem olcsóbb.
Bevezetni nem vezetik abban a formában ahogy előterjesztették. Most is lesz elmélet, gyakorlat vizsga is. Igaz le lehet tenni 1 délután alatt. (elméletben...) Egy gyorsított A1-ről van szó B-s jogsival. Aztán várjuk meg a végét. No de hátha összejön. Tényleg nem lenne rossz ha működne. Van benne ráció.
A te KDX-ed mióta 11kw-os? Ugyanúgy bukta minden. Nem lesz rá jogsid akkor sem.
Én nagyon örülök a hírnek, amint lehet elvégzem azt a plusz öt órát.
Így ha megfognak, legalább eggyel kevesebb feljelentés. :)

És ez úton jelezném, ha valaki tud 125-ös papírokat "okosban", (alvázszám, motorszám, rendszám forgalmi) én tudok egy tuti vevőt rá!
Én is örülök hogy B jogsi val lehet majd vezetni 125-öst
Nekem van is egy 150-es robogóm 9KW-os nem tudom mit kellesz vele
csinálni 11KW-ot nem haladja meg lehet ezt is vezetni majd B125-el?
Vagy vegyek rá 125cm3-es hengert?
Mert a hozzászólók többsége általában azon a véleményen volt, hogy ezt úgy sem vezetik be.
Miértis?
Na okosok, lehet hőbölögni!