Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ez a dögöljön meg a szomszéd tehene efektus
De igazad van nagymotorra én sem ülnék csak úgy
Nekem mindössze az a véleményem ha a jogszabály lehetővé tenné akkor inkább egy 125 -ös max 15 LE-s robogóval közlekednék mint egy 50-es 2t-vel. hozzátéve ugyan úgy 50km-rel
Nem kéne keverni dolgokat mint páran írják nagymaminak nagymotor,mikor ülne rá? baromság,meg a 125-ös megy 170-et.
Na ez is,én nem sokat motorozok,de aki igen kéne tudni valamennyire a szabályokat,nem hülyeségeket írni.
Az A1 -el most sem lehet nagy motort vezetni
Ezek nem mennek max 90-100 at.de tökmindegy nem az a lényeg hanem,hogy mennyi a megengedett és én mennyivel megyek
Mostmár hogy én is elkezdtem a nagymotor jogsit, úgy vagyok vele, hogy vizsgázzon és fizessen mindenki, aki nagymotorozni akar. Akinek nem tetszik, tehet egy szivességet.....
Hát lehet humorosra venni a kérdést
De szerintem itt nem az a gond,úgy látom van akinek fájna ha így menne,talán sérülne az egója ha valaki vezethet miközben ő megszenvedett érte,
Én sem adnák lehetőséget csak úgy gépjárművet vezetni.a két kereküt alapból veszélyesnek tartom.én mindösze gazdasági okból látom jobbnak a 125-öt, és tök mindegy ilyennel vagy egy 50ccm-el megyek 50-nel
Itt az a kérdés milyen képzéssel mit lehessen.
Azért megvizsgálnám a motor baleseteknél mi a statisztika,pld-ul suhanc M kat vesus B -kattal robogót vezető,kicsit meglepődne pár
ember
Az ellen mért nem tiltakozik senki,hogy M-es alap képzéssel szinte semmi élet tapasztalattal 200ccm-es motorokkal száguldoznak.
Ja,hogy ők motorra születtek,vagy ,hogy is mondta valaki arra készült
Na jó felesleges szerintem a szájtépés.
A módja a dolog megoldásának adott.
Feldobni a labdát a döntéshozóknak.
Úgy megkeverni a dolgot hogy elérjed amit akarsz.
Majd a parlamentnél módosítják a Kresz ide vonatkozó passzusait és a magyar közlönyben kihirdetik.

A legegszerűbb ha hozzácsapod hogy ingyen kipostázhatják minimum A-B-C jogosítványt ingyen minden 30. életévét betöltő egyénnek aki kijelenti eskü hogy becsszó ő már sokat tapasztalt közúton és halál biztonságosan kezeli a motort/személykocsit/teherautót.
Nincs macera,drága vizsgarendszer és mindenki elégedett.
Azért a szezont a fazonnal nem kéne keverni
Sok országba simán működik,ott sem hülyébbek,
Szabályozni mindent kell,írtam is.
Remélem azért ha szóba kerülne nem nagyszájú motorosok akik azt hiszik csak ők tudnak közlekedni ,miközben fől nyalták párszol az aszfaltot,és kioktatják aki ezt több évtizedig nem tette egy járművel sem több százezer km-er alatt,döntenék el a kérdést
A pár hozzá értő vizsgabiztos aki látja elmész az első 20 km-t
nem akadályozza meg,hogy felelőtlen oda húzza neki a 21-diknél mert elszáll az agya a sebesség érzésénél.
A balesetek többsége nem a gyakorlat hiánya miatt van
Lehet példákat előhozni....................viszont valahogy szabályozni kéne a dolgot.
Az oktatásunk elég szánalmas de egy előnye van.
Legalább látta egy naggyából hozzáértő bagázs hogy a delikvens alkalmas egy picit is arra hogy ne dögöljön meg az első 20 km-en vagy nem.
Ha csak kiszórjuk minden csoffadt csoroszlyának akiknek B-s jogsija van egy motorengedélyt akkor harakiri lesz itt nem közlekedési biztonság.
Tudod a dugáshoz és a gyerekcsináláshoz sem kell engedély.
Meg is látszik hogy hány degenerált idióta bassza el a gyereke életét mert annyi esze sincs hogy felnevelje.
ETZ akarommondani
Tavaly mentünk haverom faterjának a bandájával. Nagy Banditot vett a faszi, 150-es EZT, meg 20 év kihagyás után...

"Mié' csak öt sebességes?"

háromszor fosta le a bokáját, míg felértünk Tébányára...
Igy van nem lehet általánosítani
Csak egy történet
Ismerős anno a HM be tette le többek közt az A kat-át
50 évesen gondolta megvalósítja régi álmát vett valami nagy motort
Ez kb 5 éve volt most egy 1300 motorja van
Tudtommal soha nem volt semmi gondja
Kérdezném akkor tőle be kellett volna vonni,mert motorra sosem ült,csak volt papírja
Tudod hány embernek van jogsija aztán autóba űl évek után,
Aki meg minden nap közlekedik az mennyire veszélyesebb?
Ezt tudják magasabb körökben is,ezért ha jól tudom más országokban is úgy működik ha van X év gyakorlat a B kat-ba
Sokkal biztonságosabb több éves gyakorlat akármilyen járművön és így motorra ülni mint tojás héjjal a fenekén kimenni a forgalomba mert ment pár kört a motoros suliba
Ez kúrva jóóó.... :D
Az ilyen balfaszok miatt nem kéne erőltetni.Kocsit is életveszélyesen vezetnek.Adj alájuk mér motort is baze.

http://youtu.be/257dxiDrPec
Jó persze, van kivétel. Van aki simsonról ül ezresre, mégsem töri össze magát. Lehet ésszel is menni. A nagyokról meg csak annyit, hogy lehet megcsinált valamit 1000-szer, de 1001-jére beüt valami és már meg is van a baj...
Aha értem
Gondolom saját tapasztalat
Megkérdeztek mi leszel ha nagy leszel és te mondtad "motoros"
Aki meg azt válaszolta festő,vagy tűzoltó az nehogy motorra üljön mert úgy sem tanul meg.
Egyébként mint írtam én nem tudok nagyon motorozni hiszen csak néha teszem ,micsoda könyelmüség írod mindjárt.
De ezt tudom és ennek megfelelően közlekedek,soha még autóval sem volt balesetem amit én okoztam.
Érdekes módon a nagy tudású tapasztalt motorosok közül meg többen a fán kötnek ki,és volt példa baráti körben,utána még kioktatott,hogy én vagyok a béna.
Az elektromos biciklis mamikról meg már nem is mondok semmit.....
Mert aki motorra tesz jogsit, az motorozni szeretne, gyakorol rá stb, aki meg csak úgy megkapja a B mellé, gondol egyet és vesz egy robogót az mégsem rendelkezik olyan felkészültséggel, sőt lehet életébe nem ült motoron. Addig oké, hogy B-vel lehet kismotort vezetni, aki elboldogul egy kocsival, annak csak menni fog egy pár lóerős motor is. Viszont egy normális 125-ösbe már elég szép erő lakozik. A legjobbak gyárilag viszik a 160-170 et és 6-7mp alatt gyorsulnak 100-ra (hamarabb mint a legtöbb autó!). Aki ráül autó után egy 25-ösre és még robogóval sincs gyakorlata az csak lobog utánna, majd jön a baleset...
Már érdemes volt megosztanom gondolatomat,hisz már kedvenced is van.
A másik, ...még jó ,hogy nem írtam azt ,tudok motort vezetni,még magamra venném.
De itt vetődik fel az ellenkezője,hogy miből gondolja valaki azt ha valakinek mondjuk két hete van az biztos biztonságosabban jobban vezet mint aki igaz más járműn több évtizedet vezetett,közöttük motort is csak néhány lóerővel kevesebbet.
Hiába van józan ész, ha 10-ből8-nál nincs meg... Azért egy 50-es robogó is lehet jó. Nekem volt egy Kymcom, az 70+-t ment, és 2.2volt a max fogyasztása. 14.000km-ig volt nálam, új korától. Azért ez fogyasztásba igen jó. A mopedek rendszámoztatása lehetséges lenne, de attól aki tud egy karosszériában ülve vezetni, az nem biztos, hogy motorozni is tud. Sok ember azt is hiszi, hogy ha van ott M, akkor ő aztis tudja... Hát...
A vészhelyzetből kiugrani a kedvencem.
Ahányszor olvasok valami biztatót erről a 125/b -ről mindjárt el is vetik.
Én személy szerint örülnék neki,aki sokszor ellenzi(nehogy má b-vel motort vezessen)biztos igaza van valamilyen szinten.azért mivel általában ők azok akiknek van jogsija és gyakorlata is,másrészt
szerintem akinek papírja van valamiről az még nem biztos,hogy ért is hozzá,valamint a baleset veszélyes vezetés nem jármű hanem ember függő,biztos nem tudok minden balesetről de a 200-al falnak menős emberkéknek tudtommal volt jogsija talán még gyakorlata is,csak a józan ész hiányzott.
Én több mint 30 éve vizsgáztam M-ből csak kresz vizsga volt,soha még csak el sem estem,igaz a B-C megszerzése után hanyagoltam sokáig.mostanában gazdasági megfontolás,parkolás stb okból motorozom ismét.
Na itt ha megállunk akkor papíron simán jó motoros vagyok mert az utóbbi 30 évben nem volt motoros balesetem,és ez vonatkozik az évekig nem vezető autósokra is.
A másik, volt 50 es robogóm is,sok gond,kis élettartam,nagy fogyasztás,a sebesség nekem elég ezeken az 50 is sok.
De a felüljárón mögöttem majd össze menő autókat látva mert csak 40 et megy ott, nem tartom jónak hogy nincs tartalék.
Most egy 50 esnek látszó 100 as van ép,ezzel is 40-50 et megyek de ha kell ki tudok ugrani egy vészhelyzetből,meg a domb előtt sem áll meg,ja a fogyasztása kb fele és valószínű nem hal meg ilyen hajtás mellett pár ezer km után,nem füstől mert 4t meg nem forog 40 nél 10 ezret,és sorolhatnám.
Nem vagyok még öreg nagy motor talán már nem kéne de egy kicsit normálisabb rövidebb távra városba igen,ezért már nem igazán vizsgáznák,
Biztos vagyok benne egy szabályt sem lehet személyekre külön szabni,szép is volna azt mondanák nem ülhetsz a BMVV be mert 250 a vége.egy autó sincs le fojtva mert nem egy versenyző vezeti,én is megyek néha gyorsabban mint a megengedett,érdekes szituáció amikor egy előzésnél rájön az ember,hogy a szembejövő nem 90-nel jön és ott maradnál a két kocsi között ha nem menne többet mint 100.
nem vita miatt írtam néhány sort,úgy gondolom akárhogy is lesz jó döntést minden szempontból nem lehet hozni,egyszerűen szabályozni kell mint bármilyen más járművet,hogy milyen formában lehet vele közlekedni,most sem kivitelezhető,az 50ccm ellenőrzése,hogyan ?szétszedi a motort a rendőr,marhaság,
egyszerűen rendszám kell rá és ha gyorsan hajt büntetés,
én egy 500ccm-es motorral sem csinálnák nagyobb balesetet ha 50-nel megyek,de most is sok a baleset mert 50-sel simán 80-100-at mennek.
üdv mindenkinek
bátyámnak kell kettlebellre+egyéni edzéstervekre... én nem vagyok pesten
vagy átjössz, és a mélygarázsban boxolunk
mondom, fuss egy kört sluikkal, at van is mindenhol, meg amit írtam.
Pici pénzért, valami hely, ahol 10-15 ember el tud bohóckodni. Ha hallasz valamit, szólj légy szíves!
Akkor iskolai tornatermet ajánlanék. Hátránya, h jellemzően nincs zsák, de fullos az infrastruktúra. Vagy az nem jó?
nem kell felszerelt legyen... linóleum, fűtés, olcsón és ne rákosszentborzasztón