természetesen szeretnék rá tenni első hátsó lámpát..meg biztosittást is kötni..de amugy ha 50 cm3-es henger dugó stb lenne rajta akkor lehetne velem enni kövesen is nem?
csak nemtudom ha igyhagynám letolnám róla a 107 cm3-es feliratot a hengerröl..akkor megállitana e a rendör vagy cseszegetne-e :/
Ennyi erővel vezetheted jogsi nélkül is.... mert ha smkp vezetői engedéllyel vezeted, akkor sincs rá jogosítványod, de még rendszám, vizsga..stb. sincs.
Az ország jövő évi költségvetésének -rám eső részének- ismeretében nyugi bele, hogy minden sz*rért szekálni fognak mindenkit. Az okot már leírtam: KELL A ZSÉ!
Amit írtam csak viccből,de komolyan gondoltam.
De igaza van az előttem írónak,állandóan azon izgulni mikor lesz bajom belőle?
Valahol egyszer olvastam,hogy pontosan nem tudom de vagy 40 évig jogsi nélkül autózott valaki.Ő lehet azt írná ha megkérdeznék ,minek akkor jogsi neki.
De lehet mást az első kanyarban megállítanának.
Az tény vannak robogók főleg kis testűek amire tesz valaki egy nagyobb hengert,vagy még az is rendben,hogy gyárilag nagyobb,és úgy általában nem 100-al megy át az út szélén álló rendőr lábfején,nem biztatás kép írom csak mint tényt,nem igen piszkálódnak ha nem egyértelmű a szabálytalanság,a rend őrének sem hiányzik,ha mégis melléfog csak gond, van baja elég,aztán szerszám készlet sincs mindig nála.A kérdés a határ amit sokan feszegetnek,gondolok itt olyan motorokra amikből sose volt 125-ös nél kisebb,pláne két hengeres,ezt azért mégse kéne.
Ezért, van mikor már az 50-t is néha piszkálják mert kicsit nagyobb testű robogóba van.Hát ne csodálkozzunk ha ezt előbb utóbb meg akarják fékezni,
Lehet, hogy nem lesz baj, de ha igen akkor cummer lesz és sok lóvédba fog kerülni. Manapság mikor a helyszíni bírság max 50 lehet akkor egy feljelentés mibe kerülhet? Te tudod persze. Nem beszélve egy balesetről. Ettől függetlenül lehet, hogy évekig járhatnál vele ha nem vagy állat. De semmire semmi garancia nincsen, csak arra, hogy ha betartod a szabályokat akkor nem kell soha sok sok 10e-ret fizetned.
Szerintem a kölcsönzőből vegyél egy rendőr egyenruhát abba motorozz,ha lehet minimum valami ezredesit,beválhat,de ne add tovább az ötletet,hogy nézne ki kismotorral rohangál az összes vezér ezredes.
Hali mindenkinek !
Szeretnék egy kis segítséget kérni...:)
Van egy 50es supermoto-m amit lecserélnék tavasszal egy 125ös Husky Sm re ...50-es papírokkal szándékozom hajtani persze csak 1 fél évig amíg meglesz a A1....Nem szeretek várni..
Ezeket mennyire szúrják ki? Esetleg trükkök valami km órával ilyesmire gondolok?
Tipikus ...nem is írom milyen mentalitás.
Lépten nyomon ezzel találkozni.
Ez olyan mint ha kitalálnának egy ház adót és a cserepek száma szerint kellene fizetni,erre nem az lenne a válasz,hogy megint jól lehúznak hanem milyen jó a szomszédnak több cserepe van jól rászúrt.
Nekem is van több robogóm kis motorom anyagilag nem örülnék,de van indok a rendszámosításukra,bár annyi és ezt nem ötlet miatt írom mint a kerékpárok,lovaskocsik,kerti traktor,na meg ott van a gyalogos esetében is bár őt ritkán lopják,igaz a kerti traktort meg könnyű utolérni meg talán nem is száguldoznak vele 100 al
Lehet tudni, hogy az A1-et a B-vel rendelkezők mikor tehetik le? pl: csak ha már nem kezdő jogistvány...
Mert olvasom fb-n az emberkék üzenőfali posztjait, hogy 1 hónapja szerzett B-t, de már mehet lassan az oktatóhoz. Persze azt hiszik, hogy ha akár 2-3 óra vezetéssel megoldható akkor meg is fogják oldani... xD
Javában csináltam a jogsit, amikor eldöntöttem, hogy üzembehelyezem, aztán vettem egy papíros vázat 45eFt-ért, fényeztettem, átszereltem, közben nyilván a hibás dolgokat kijavítottam. Kicsit rizikós volt, mert első forgalombahelyezésnél a váz és blokk azonosítóinak egyeznie kell.
(Magyarán, vázat és blokkházat kell venni, nekem szerencsém
volt, nem szőrözött vele az ember, volt a blokkról adásvételi, de tényleg rendes volt és nem kötekedett ezzel.)
2 nap elintézni a forgalombehelyezést. (Szerencsémre Osztrák forgalmis volt...)
Megyei NKH-nál időpontegyeztetés papírokkal (minden megfelel-e hozzá?)
Ad időpontot műszakira, prizma, világítás, fékek, gumik, motor kinézete rendben legyen, blokk és vázszám egyezzen!
Ha megvagy a műszakin (kapsz papírt), át a vámra, adnak egy csekket, azzal el postára, vissza vám (ismét kapsz papírt), biztosítás intézést követően is (vázszámra megköthető, de ahogy a kezedben a rendszám azonnal javítsátok ki a szerződésen, mert sok felesleges szívatástól kíméled meg magad...), helyi okmányiroda összes papírral, majd ismét posta 4 db csekk, aztán vissza okmányirodába és a kezedben a rendszám és a forgalmi. Mondom: 2 nap alatt lesörgethető. Szerdán műszakiztattam a gépet, délután még biztosítás, csütörtökön délelőtt 9-kor már a kezemben volt a rendszám és a forgalmi.
(Ez annyit változott, hogy az okmányirodában már bankkártyával is fizethetsz.)
Az árak akkor:
Ha kell (nem osztrák/német forgalmis) eredetiségvizsga 15 EFt.
Ha kell: Származásellenőrzés 7-11 nap, árát nem tudom
Első műszaki 24,7 EFt.
Vám: ~17 EFt.
Biztosítás: 3-4 EFt.
Önkormányzat: ~20EFt. Rendszám, forgalmi, ccm adó.
Ezért írtam, hogy mégegyszer kösz nem, nem a forgalombahelyezést, bár jövőre úgy megemelik, hogy nem lesz érdemes behozni motort. Maga az egész folyamat volt a sok. Mire egy vázat kicserélsz egy motorban, az tényleg sok munka, meg még hozzá ez a rengeteg lótifuti és pénz...
Magyarán ennyiért papírosat vehettem volna.
Két dolog miatt nem bánom, az első, hogy normálisan összeraktam és jól megcsináltam a gépet, a másik pedig, hogy egész évben egyszer sem volt vele semmi gond.
Ahogy írtad, már nem kevés szívás és pénz árán csináltál ilyen vázcserés dolgot. Érdekelne kicsit bővebben, hogy nálad hogyan is működött ez pontosan. Előre is köszi!
Megnyugtatlak, hogy a Jogász tanárod által oktatott "ártatlanság védelme" fejezet megállja a helyét. Csak nem ebben az esetben.
Én anno beszoptam egy ugyanilyet, nem kevés munkába és pénzbe került, hogy helyrehozzam (vázcsere, stb...). Papír nélküli gép biztos, hogy soha többet nem játszik nálam. 1x elég volt.
Nem kezdem el megmagyarázni, amit lentebb már leírtam. Jelenleg ez a hatályos szabályozás az üzembehelyezésre vonatkozólag. (Másrészt logikus, hogy ha megkaptad az előzőleg említett papírokat, akkor annak bizonyított a származása, és így biztosan tiszta hátterű a motor.)
Ha most kimegyek az utcára erővágóval és egy csavarhúzóval, és lopok egy motort, aztán eladom valakinek (teljesen szabályszerű adásvételivel), akkor annak már tiszta lett a származása?
Ha jogot tanultál, légyszíves ne tegyél már fel hasonló kérdéseket.
Jogsi nélküli nagymotor vezetésről annyit... hogy ezelőtt 10 lóerős motorom volt, ami 90-et vitte. Nem volt kisebb testű, simán mehettem volna vele állat módjára, szabályos 50-esként mert alkalmas volt rá. De nem tettem, mert van eszem. És most hogy 27 lóerős motort vezetek, kicsit több rutinnal mint amikor az 50-est megvettem, a kedvenc sebességem lakott területen 50-60 között van.
Mert kímélem a motort és tetszik hogy könnyedén megy annyit, nem kell gyilkolni. Szerintem ha lenne jogsim se közlekednék biztonságosabban mint most. Mondjuk ha beköttetném az irányjelzőket az sokat segítene, mert nem kellene karral integetni, váltás, lassítás közben.
Egyébként meg oké, bizonyítsam be hogy nem lopott. Ott van az adásvételi, vettem, pénzért, amiért dolgoztam, tőle, tessék, minden személyes adata megvan. Az állam alapban azt feltételezi hogy lopott? Milyen jogon?
Jogász tanárom regélt róla pár órát, hogy máshol ha valakiről bebizonyosodik hogy bűnös, akkor elítélik. Itt meg azt kell bebizonyítani, hogy nem bűnös. Na mindegy ez már csak elmélkedés és személyes vélemény.
csak nemtudom ha igyhagynám letolnám róla a 107 cm3-es feliratot a hengerröl..akkor megállitana e a rendör vagy cseszegetne-e :/
10" kerekek minden. kisebbik féle. és 50-es jogsival szeretném hajtani. megtudnám ezt valahogy oldani?
De igaza van az előttem írónak,állandóan azon izgulni mikor lesz bajom belőle?
Valahol egyszer olvastam,hogy pontosan nem tudom de vagy 40 évig jogsi nélkül autózott valaki.Ő lehet azt írná ha megkérdeznék ,minek akkor jogsi neki.
De lehet mást az első kanyarban megállítanának.
Az tény vannak robogók főleg kis testűek amire tesz valaki egy nagyobb hengert,vagy még az is rendben,hogy gyárilag nagyobb,és úgy általában nem 100-al megy át az út szélén álló rendőr lábfején,nem biztatás kép írom csak mint tényt,nem igen piszkálódnak ha nem egyértelmű a szabálytalanság,a rend őrének sem hiányzik,ha mégis melléfog csak gond, van baja elég,aztán szerszám készlet sincs mindig nála.A kérdés a határ amit sokan feszegetnek,gondolok itt olyan motorokra amikből sose volt 125-ös nél kisebb,pláne két hengeres,ezt azért mégse kéne.
Ezért, van mikor már az 50-t is néha piszkálják mert kicsit nagyobb testű robogóba van.Hát ne csodálkozzunk ha ezt előbb utóbb meg akarják fékezni,
Szeretnék egy kis segítséget kérni...:)
Van egy 50es supermoto-m amit lecserélnék tavasszal egy 125ös Husky Sm re ...50-es papírokkal szándékozom hajtani persze csak 1 fél évig amíg meglesz a A1....Nem szeretek várni..
Ezeket mennyire szúrják ki? Esetleg trükkök valami km órával ilyesmire gondolok?
Lépten nyomon ezzel találkozni.
Ez olyan mint ha kitalálnának egy ház adót és a cserepek száma szerint kellene fizetni,erre nem az lenne a válasz,hogy megint jól lehúznak hanem milyen jó a szomszédnak több cserepe van jól rászúrt.
Nekem is van több robogóm kis motorom anyagilag nem örülnék,de van indok a rendszámosításukra,bár annyi és ezt nem ötlet miatt írom mint a kerékpárok,lovaskocsik,kerti traktor,na meg ott van a gyalogos esetében is bár őt ritkán lopják,igaz a kerti traktort meg könnyű utolérni meg talán nem is száguldoznak vele 100 al
Mert olvasom fb-n az emberkék üzenőfali posztjait, hogy 1 hónapja szerzett B-t, de már mehet lassan az oktatóhoz. Persze azt hiszik, hogy ha akár 2-3 óra vezetéssel megoldható akkor meg is fogják oldani... xD
Javában csináltam a jogsit, amikor eldöntöttem, hogy üzembehelyezem, aztán vettem egy papíros vázat 45eFt-ért, fényeztettem, átszereltem, közben nyilván a hibás dolgokat kijavítottam. Kicsit rizikós volt, mert első forgalombahelyezésnél a váz és blokk azonosítóinak egyeznie kell.
(Magyarán, vázat és blokkházat kell venni, nekem szerencsém
volt, nem szőrözött vele az ember, volt a blokkról adásvételi, de tényleg rendes volt és nem kötekedett ezzel.)
2 nap elintézni a forgalombehelyezést. (Szerencsémre Osztrák forgalmis volt...)
Megyei NKH-nál időpontegyeztetés papírokkal (minden megfelel-e hozzá?)
Ad időpontot műszakira, prizma, világítás, fékek, gumik, motor kinézete rendben legyen, blokk és vázszám egyezzen!
Ha megvagy a műszakin (kapsz papírt), át a vámra, adnak egy csekket, azzal el postára, vissza vám (ismét kapsz papírt), biztosítás intézést követően is (vázszámra megköthető, de ahogy a kezedben a rendszám azonnal javítsátok ki a szerződésen, mert sok felesleges szívatástól kíméled meg magad...), helyi okmányiroda összes papírral, majd ismét posta 4 db csekk, aztán vissza okmányirodába és a kezedben a rendszám és a forgalmi. Mondom: 2 nap alatt lesörgethető. Szerdán műszakiztattam a gépet, délután még biztosítás, csütörtökön délelőtt 9-kor már a kezemben volt a rendszám és a forgalmi.
(Ez annyit változott, hogy az okmányirodában már bankkártyával is fizethetsz.)
Az árak akkor:
Ha kell (nem osztrák/német forgalmis) eredetiségvizsga 15 EFt.
Ha kell: Származásellenőrzés 7-11 nap, árát nem tudom
Első műszaki 24,7 EFt.
Vám: ~17 EFt.
Biztosítás: 3-4 EFt.
Önkormányzat: ~20EFt. Rendszám, forgalmi, ccm adó.
Ezért írtam, hogy mégegyszer kösz nem, nem a forgalombahelyezést, bár jövőre úgy megemelik, hogy nem lesz érdemes behozni motort. Maga az egész folyamat volt a sok. Mire egy vázat kicserélsz egy motorban, az tényleg sok munka, meg még hozzá ez a rengeteg lótifuti és pénz...
Magyarán ennyiért papírosat vehettem volna.
Két dolog miatt nem bánom, az első, hogy normálisan összeraktam és jól megcsináltam a gépet, a másik pedig, hogy egész évben egyszer sem volt vele semmi gond.
Maxüdv: Szeemee
Én anno beszoptam egy ugyanilyet, nem kevés munkába és pénzbe került, hogy helyrehozzam (vázcsere, stb...). Papír nélküli gép biztos, hogy soha többet nem játszik nálam. 1x elég volt.
Nem kezdem el megmagyarázni, amit lentebb már leírtam. Jelenleg ez a hatályos szabályozás az üzembehelyezésre vonatkozólag. (Másrészt logikus, hogy ha megkaptad az előzőleg említett papírokat, akkor annak bizonyított a származása, és így biztosan tiszta hátterű a motor.)
Ha most kimegyek az utcára erővágóval és egy csavarhúzóval, és lopok egy motort, aztán eladom valakinek (teljesen szabályszerű adásvételivel), akkor annak már tiszta lett a származása?
Ha jogot tanultál, légyszíves ne tegyél már fel hasonló kérdéseket.
Maxüdv: Szeemee
Mert kímélem a motort és tetszik hogy könnyedén megy annyit, nem kell gyilkolni. Szerintem ha lenne jogsim se közlekednék biztonságosabban mint most. Mondjuk ha beköttetném az irányjelzőket az sokat segítene, mert nem kellene karral integetni, váltás, lassítás közben.
Egyébként meg oké, bizonyítsam be hogy nem lopott. Ott van az adásvételi, vettem, pénzért, amiért dolgoztam, tőle, tessék, minden személyes adata megvan. Az állam alapban azt feltételezi hogy lopott? Milyen jogon?
Jogász tanárom regélt róla pár órát, hogy máshol ha valakiről bebizonyosodik hogy bűnös, akkor elítélik. Itt meg azt kell bebizonyítani, hogy nem bűnös. Na mindegy ez már csak elmélkedés és személyes vélemény.