Én személy szerint örülnék ha 30 év B vezetés után legálisan esetleg egy rutin vizsgával vezethetnék egy kis teljesítményű négyütemű 125ccm-est
De arra kivagyok akadva mikor látom a hirdetések közt is 125ccm 25 lóerővel vagy nagyobb motornál,sőt még két hengerest is,50-esként használt gond nélkül
De a topik nem erről szól,hanem ezt ,hogy lehet kimagyarázni ha megállít a rendőr,mert ugye az annyira hülye mindent elhisz
ezért javasolnám a kéthengeresnél simán azt kéne mondani az egyik here védő,bár a hangja az még gyanús lehet erre megoldás lehet egy mp3 lejátszóra felvenni egy halk 50 es hangját és beépíteni a kipufogóba
Szerencsésnek érezheted magad. Amiket a srácok leírtak büntetéstételek, azok valósak. Ha belebotlottál volna egy rosszindulatú rendőrbe, hidd el, hogy jobban megbüntetnek. És igen, tavaly kisebb volt a "díjazása" ennek a kihágásnak, idén már mindegyik tétel (mind a három) pénzbüntetése egyenként 100EFt-ot is elérhet. (Kérdés, hogy még mit varnak a nyakadba (közúti veszélyeztetés, meg ilyen és ehhez hasonlatos hüllleségek .)
Személy szerint logikusabbnak tartom, hogy a befizetendő büntetések helyett, inkább magamra, meg a cuccaimra költöm ezt a pénzt. No meg persze nyugodtan akarok közlekedni.
Jah, engem meg mikor elkapott annó a rendőr (kb. 15 éve), egy szakadt verhovinával, se világítás, se sárvédő, se jogsi, se semmi. Még a rendőrség fizetett nekem egy Hawaii utat is, az aranyérem mellett, ami szintén tőlük kaptam.....
ebben azért ne legyél ilyen biztos......
tudod, változnak ám a jogszabályok, kategóriák, büntetési tételek...stb.
"szabálysértésnek bizonyul"
Ezt a megfogalmazást!
Ha már kötsz rá smkp biztosítást, akkor okirat hamisítás, biztosítási csalás....ez meg eleve bűncselekmény.
Szia!
Hasolnó a szitu mint nekem is volt. Mikor itt megkérdeztem a forumon a sok "hozzáértőt" 300ezres csekkekről beszélt meg jogsi bevonásról....stb. A helyzet a következő: engem 125/50-ezessél kaptak el kb 6éve igy motorozom. A rendörök nagyon gecik voltak mondták hogy a legrosszabra számithatok, a motor a helszinen vizsgálgattak mondták hogy ez 90% hogy 125-ös. Én mondtam nekik hogy abszolut nem értek a motorokhoz, igy nem tudom. Azt hozzá teszem abszolut büntetlen az előéletem igy ez is közre játszott a birságra amit kiküldtek. Nah szóval: a maximális büntetés amit kiszabhatnak ránk, levan irva nyomtatott formában, ez nem kitaláció, mintahogy itt a forumon sokan csináljak. A legnagyobb bünti 150ezer Ft. Ez szabálysértésnek bizonyul, kikell fizetni 1 hónapon belül vagy lekell dolgozni, lelehet tölteni is, illetve meglehet fellebezni is. Nekem amit kiszabdtak 20000FT pedig benne volt, megfelelő jogositvány nélküli vezetés, érvényes biztositás hiánya(mint nagymotorra) és még motor forgalomban lévő létére is volt valami, nem emlékszem pontosan. TEhát amit lehetett beleirtak. Kb. 3héten belül küldték ki a papirt. Nyilvan hogyha 2x-3x kapnak el akkor van már probléma, mivel akkor ugy mond büntetett előéletem van. Szóval ennyit tudnak tenni. Bevizsgálás is ugy történik utána jártam hogy bekell vinni a motort(csak nem tudom minek), és alvázszám alapján lekérdezik a motor adatai és ennyi.
Remélem tudtam benne segiteni aki hasonló cipőben jár.
Sziasztok
Üdv!
Most pénteken mennek bíróságra. Az egyiknek volt 2 éve vagy kicsit több egy SMK val hogy elkapták biztosítás nélkül de csak figyelmeztetést kapott. Gondolom ez elévült. Mindenképpen megírom mit kaptak mert eléggé szét lett offolva a topic nem nagyon találtam a témához hsz t.
Hülyeséget félretéve: pénzbüntetés, jogsi bevonás, motoros jogsi eltiltás, ha már többszöri esetben elkapták már őket, akkor olyan, amit biztosan megemlegetnek.
Mit kaphatnak haveromék azért hogy 125/50 el elkapták őket úgy hogy csak SMK ra volt jogsi meg autóra? Elvileg beidézték őket a bíróságra a levélben csak jogsi nélküli vezetés meg közúti veszélyeztetés van. De hogy 125/50 azaz okirathamisítás stb nem. Mi lehet majd a díjazása a bíróságnak?
Már 2 éves múlt az A1-em, igy a rutintól indulnék el. Szóval ha most kérdezném meg az oktatót, lehet csak annyit mondana, hogy jöjjek vissza tavasszal.
Huh..még a google is kidobja motorszám alapján..csak annyit írtam be h 4BL amivel kezdődik..és tele a találati lista 125 R-esekkel....
3hónapot remélem túlélem..aztán úgyis megyek nagy A-ra és eladom ezt is meg a robogót is.
Ha már volt forgalomba helyezve, az csak megkönnyíti a dolgukat. :) Az 50-es matrica segíthet, ajánlom a gyári készletet,mert a szigetelő szalagból készített 50ccm felirat nem a leghihetőbb... De ebben az esetben is ott van ugye az azonosító a váznyakon, meg legtöbb esetben a ccm bele van ütve a blokkba is. Kövezzenek meg,de krosszozáshoz én se vennék trélert, vagy rendszámos motort. És azért a betonon való használatot mindenképp próbáld meg redukálni, erdésszel nem összetűzni, magánterületet nem szétbarmolni, és akkor remélhetőleg hosszú ideig nem lesz bajod!
Szóval akkor arra nem lehet alapozni, hogy itt még nem volt forgalomba helyezve?
Az nem túl jó...akkor ragasztok rá sok sok ,,DT 50-es matricát" ..úgy már hihető lesz.
A vicc már csak az h szomszédunk egy 525-ös KTM-el járt 4évig..igaz ő is csak földúton ami itt van nem messze -szóval nem kell átmenni a városon- és sosem ellenőrizték...
Azt mondanom sem kell ugye h egy 525-ös crossnak milyen hangja van..rendőrbácsi szerintem a város túloldaláról is hallotta
Mint már oly sokszor, most is csak azt lehet mondani, hogy mindent lehet, csak rizikós. Egyébként az itthoni forgalomba helyezés nem releváns infó, mert az alváz és motorszám alapján a helyi márkaképviseletnél lekérik a gyártási adatokat, így gyorsan kiderül a turpisság. Egyébként sok múlik a rendőr hozzáállásán is, ha normálisan közlekedsz, és nincs kedve ezzel foglalkozni, akkor elenged, ha megtalál egy véresszájú éber,akkor semmi sem ment meg. :)
Yamaha DT-t 125-ként használni ugye még nem gáz ? Van belőle 50-es is...és svájci okmányokkal vettem,azaz itthon még nem volt forgalomban=leellenőrizni sem tudják (?).
Nem akarok vele városban menni,csak földúton meg max erdei utakon ahol 1-2 autó jár 24 óra alatt..biztosítás van rajta+adásvételi.
Köszönöm hogy vetted a fáradtságot és kutakodtál, Én lusta voltam rá. Igazat adok és elismerem hogy létezik ilyen ezek szerint. De akkor sem szeretnék rendszámért fizetni.
Szia!
Azért jó hogy beszélgetünk ezekről az anomáliákról, de továbbra sem lesz megoldás és persze az is igaz hogy kell a pénzbevétel és az Én lelkemet ugyan nem bántod. Szeretnék már olvasni olyan, hihető és tényekkel alátámasztott esetről ahol egy rendszámra nem kötelezett jármű közúti baleset okozása után elhajt. Olyanról már többször olvastam ahol a rendszámmal rendelkező jármű az adatai hátrahagyása nélkül távozik a bekövetkezett baleset után. De ha megengeded, azért ha nem muszáj Én továbbra sem szeretnék fizetni. Érdekes hogy rendszám nélkül is be tudom tartani a szabályokat, annak meg kifejezetten örülök hogy kint vannak és mérnek, mert megdolgoznak a fizetésükért. Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy emlékszek arra az időre amikor a kerékpárokon egyedi azonosító volt és a rendőrök eléggé foglalkoztak vele ha nem találták a felszerelt táblácskát. Az idők folyamán ez kikopott a rendszerből.
Erről a folyamatos "robogózás" kifejezésről csak nem tudtok leszokni.
A témánál maradva azt kellene jobban ellenőrizni, hogy a 125/50 eltűnjön az utakról, mivel a topik is erről kellene hogy szóljon.
"És ha még a bejelentés előtt beiratkozok, akkor elvileg még az "idei" törvények vonatkoznának rám, igaz? " Remélem, mert én elkezdtem, de a hideg miatt csak 2012 április-május körül lesz meg a korlátlan A kategória. Ha megszopatnak, garantáltan begurulok, de annak nem lesz jó vége.....
De arra kivagyok akadva mikor látom a hirdetések közt is 125ccm 25 lóerővel vagy nagyobb motornál,sőt még két hengerest is,50-esként használt gond nélkül
De a topik nem erről szól,hanem ezt ,hogy lehet kimagyarázni ha megállít a rendőr,mert ugye az annyira hülye mindent elhisz
ezért javasolnám a kéthengeresnél simán azt kéne mondani az egyik here védő,bár a hangja az még gyanús lehet erre megoldás lehet egy mp3 lejátszóra felvenni egy halk 50 es hangját és beépíteni a kipufogóba