Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az a baj, azt sem értik sokan, hogy én és még páran nem a saját érdekükben írjuk, amiket írunk......
én pont leszarom, hogy kit mennyire és miért büntetnek meg.... persze elébe megyek és azt próbálom eljuttatni az agyáig sokaknak, hogy nem kellene..... nem ér annyit
nem
hát nem te vagy itt a "úgyislebuksznecsináljadmáááá" ügyeletes?
nem kamu. amikor a vietkongok ellen harcoltam 72-ben már akkor mondták hogy így lesz.
és így is lett
kamu
Az kemény Márkó...
Egyébként milyen környéken kaptak el? A motoron mit néztek meg részletesebben, amiből kiderült? (henger, alvázszám, km óra...)
Remélem Kisvárda és környékén nem keményítenek be!
csáó mindenkinek! nyíregyháza és környéke.... aki dt 125 /50 be gondolkodik kétszer fontolja meg mert engem most kaptak el 4 honapra bevonták miatta a jogsim a kocsit is és a motort is és ha elmultam volna 18 akkor 150 ezret kellett volna fizetnem plusz 1.5-2 -évig elvették volna a jogsim:S szal jol gondoljátok meg:D:D
a 3. esetesek a legjobbak.
legalább lesz mindig friss szerv a piacon
Szerintem lehet olyan, hogy valaki az olcsó közlekedés miatt vesz 125/50-t.
Először is, oké hogy az 50-es is megy csutka gázon 70-et, nekem volt ilyen robogóm, de 50 felett már ordított... Egy 125-ös 4T pedig a 70-et lazán viszi. Az 50-es evett nekem 2.2 litert, a 125-ös kb 2.5-öt körül van, 3 deci benzint szerintem megér az hogy ne toljon le mindenki az útról.

Nagyobb forgalmú városokban veszélyes a 125/50, mert ha baleset van minden kibukik... persze vidéken sem kockázat mentes, de jóval kisebb az esély a bajra.

125/50-t két okból vesznek:

1. 4 ütemű, általában robogó, munkába járáshoz, olcsó közlekedés, és közben egy kis fej szellőztetés, de ezeknek a 8-10 lóereje nem szalad ki a világból

2. A 2 ütemű többségében endurok, cross motorok, akik ugyis 95%-ban földúton mennek, oda meg felesleges rendszám. Egy átlag 10-15 éves enduro legyen 200.000 papírok nélkül. Jogsi, rendszámos motor olyan 350.000, ez a különbség azért jelentős, mert HOBBI motorokról beszélünk.

Szerintem ez a két eset érthető, és ésszerűen használva elfogadható.

Van persze a 3. eset, a 125-ös sportmotorok, amelyek viszik a 150-et is, és gyakran 14 évesek döngetnek velük ennyivel. Na ezek semmire sem jó, veszélyes, bevásárló motorok rendszám nélkül.

Jöhetnek az ellenérvek!
Az enyémhez.... :D
És a sok "bontódó" gép igencsak megfigyelhető mostanság. Tehát a megemelt büntetéstétel már elkezdte a folyamatot. Jövőre a nagy szegénységben tuti elkezdik majd a rendőrök szépen ezeket a 125/50 tulajokat büntetni a "könnyű pénz"-ért....
Mihez, a 125/50-hez?
Kérdés hogy mihez.............me renccámos nemnagyon van.
"Most sokan felhördülnek, hogy mi legyen a sok papír nélküli, olaszból behozott stb. 125 ccm motorral, amit nem lehet levizsgáztatni...." Ezekből lesz a sok bontott alkatrész....
"A segédmotorkerékpárt a használók nagy része az olcsó fenntartási költségek miatt használja. "

Ezt ragadnám ki, mivel ez a legnagyobb tévhit.

Akik valóba emiatt vezsnek/használnak smkp-t, azok 50 ccm-es smkp-val járnak. Az más, hogy az is túllépi a megengedett hivatalos sebességét, de a többi legalább rendben van és ezek a robogók, motorok is simán mennek 70-80-at. Tehát az sem helytálló, hogy azért kell a nagyobb, hogy tudjon menni a forgalommal.
Mellesleg ez fogyaszt keveset, ha már a fenntartást is említetted.

Azok, akik 125+/50-es motorokkal járnak, akarnak járni...stb. EGYÁLTALÁN nem az olcsó fenntartási költségek miatt akarják smkp-ként használni! Mert ugye egy 125 ccm 2T nem éppen gazdaságos. A benzinfogyasztása nem éppen kedvező és a -a legtöbb már széthajtott- javításuk, sűrűn generál...stb. sem éppen olcsó.
Tehát ez megint ok arra, hogy azért akarják smkp-ként használni, mert olcsó fenntartása.

A 125+/50 csakis azért van, mert egy hamarabb megszerezhető kategóriával nagyobb, erősebb, gyorsabb motort akarnak sokan vezetni! Ez nem helyénvaló a már-már 1-2 hetente újra és újra leírt, említett dolgok miatt.
Nem kell itt takarózni a régi szabályokkal.
Ha valakinek nem tetszik az smkp kategória nyújtotta határok, le kell vizsgáztatni a nagyobb motort, meg kell szerezni a jogosítványt és máris lehet vele "korlátok nélkül" motorozni. Ennyi.
Ha valaki nem akar motort vizsgáztatni, nagyobb kategóriára vizsgázni akkor meg ne akarjon kiugrálni az smkp kategória által nyújtott lehetőségekből. A mai 50-esek is mennek elég szépen és egyébként már minden rendben van, nem szól érte senki.
Most sokan felhördülnek, hogy mi legyen a sok papír nélküli, olaszból behozott stb. 125 ccm motorral, amit nem lehet levizsgáztatni....
Hát kérem nem most kell ezen gondolkodni, hanem amikor megvette, behozta...stb. Már akkor is TUDTA mindenki, hogy szabályosan, hivatalosan nem fog tudni -és nem is akart- részt venni a forgalomban.
El kell fogadni a játékszabályokat, hogy 'nyugodtan' motorozhasson az ember. Hőzöngeni nem kell...... mert ugye nem kötelező motorozni.
Pedig ezek szorosan összefüggnek. Pont az lenne a lényeg hogy ezeket a szabályokat megváltoztassák, de a B/125-nél is nagy volt a felzúdulás még itt a motorozók között is.
Jó reggelt Gino!

Olyat, hogy hamis papírokkal, jogsi nélkül vezetés.... hát olyat szerintem igen kevesen csinálnak. Szinte mind az smkp kategóriába "tartozó" illetve oda beszorítani akarók között fordul el.- Ebben nincs is vita részemről, bár érdekes hogy folyamatosan megy az adok - kapok itt is erről a jelenségről.
A segédmotorkerékpárt a használók nagy része az olcsó fenntartási költségek miatt használja.
Látom nem érted vagy Én nem írtam érthetően, ezért elnézésedet kérem. Az rendben van hogy arról megy a vita a mai robogók nem felelnek meg a hatályos előírások szerint a segédmotorkerékpárra vonatkozó korlátozásokra és közlekednek így velük megfelelő engedélyek nélkül vagy ugye jön a 125/50 is, de észrevehetnétek Ti is akik erről papoltok folyamatosan azt, hogy sajnos a közutakon nem éppen szabályosan közlekedik a járművezetők nagy része. Ebben a helyzetben kifejezetten életveszélyes helyzetek alakulnak ki a szabályokat betartani akaró segédmotorkerékpárral közlekedők számára még az Én városomban is. Sajnos az elmúlt években többször voltam szenvedő alanya olyan baleseteknek ahol a szabályokat be nem tartó autósok ütöttek el vagy éppen kanyarodtak elém irányjelzés nélkül, azt már csak halkan említem meg hogy az oldaltávolságot kik nem tartják be előzéskor. Ahelyett hogy egymással vitázunk el kellene gondolkodni azon hogy a régen megalkotott szabályokat talán módosítani kellene mert a megváltozott körülmények ezt követelik, ha ez nem megy minek van egyáltalán segédmotorkerékpáros kategória a jelenlegi helyzetben? Az az M kategóriás engedély véleményem szerint a kerékpárosokra és az elektromos kerékpárokra kellene, mert ugye Ők mindenféle jogosultság nélkül vesznek részt a forgalomban és senki nem ellenőrzi hogy a KRESZ ismeretük miből is áll.
Végezetül Te is leírod ezt: Ha -az egyébként minden papírral, vizsgával rendelkezők közül- gyorsabban hajt, mint a megengedett..... az azért nem ugyanaz, mint az első mondatban említett dolgok. - Ebben 100 %-ig igazat adok de pontosan emiatt próbálnak a segédmotorkerépárral rendelkezők is gyorsabban menni mert életben szeretnének maradni és itt nem a 80-100-al közlekedőkre gondolok. Persze ezzel természetesen megszegik a szabályokat Ők is abban a pillanatban hogy átlépik a 40 km/ó-s sebességet. Szóval elgondolkodhatnának a törvényhozók, jogszabály alkotók ezeken. Nekem tökéletesen elég volt a 40 km/ó, 1975 környékén és ma is elég lenne ha a közlekedés többi résztvevője is betartaná a neki engedélyezett sebességet de ma már igazán túlléphetnének ezen a 40 km/ó korlátozáson és legalizáltan engedhetnék a lakott területen belüli 50 km/ó sebességet, Mi meg csak vitázzunk tovább a megváltoztathatatlanról.
Gyakorlatilag is, pont ez a lényeg
Elvileg igen, de mindkettőt többször is próbáltam már, és azért érezni azt a 20 lóerő különbséget.
"A hetvenes Simsonos és a 125-ös Kawasakis, ugyanolyan mértékben törvényszegő, jogosítvány, papírok, rendszám, érvényes biztosítás hiánya... holott szerintem nem lehet egy lapon említeni a kettőt."

Miért nem lehet?
Ugyanazon a kategóriából lépnek ki és lépnek be a következőbe.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy minden "segédmotoros" ismerősöm szabályszegő.

1. Simson s51 - max. sebessége kb. 65, tehát több mint a 45
2.Simson S70 - itt már se köbcenti, se sebesség, se teljesítmény nem stimmel
3.Yamaha Dt 50 - a köbcenti stimmel, minden más a szabályos szorozva kettővel (én)

4. Kawasaki KDX 125 - 27 lóerő, max sebesség 120 km/h

A hetvenes Simsonos és a 125-ös Kawasakis, ugyanolyan mértékben törvényszegő, jogosítvány, papírok, rendszám, érvényes biztosítás hiánya... holott szerintem nem lehet egy lapon említeni a kettőt.

Viszont az én 50-es endurom simán veri a 70-es Simsont, mégis engem nem büntet meg a rendőr, és fizet a biztosító baleset esetén.

Többek között ezért vettem ezt a motort!
Már megint arról megy a téma, hogy mi veszélyes és mi nem, holott nem erről volt szó.
Mi szabályos és mi nem, mi nagyobb szabályszegés.
Ebben egyetértünk (bár az legalább már valamit tanult a tanfolyáson.)
Visszatérve a robeszekre,nálunk sajnos nagyon vadnyugati a helyzet.
Valamit csinálni kellene,mert nonszensz ami itt folyik