Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

egyik sem
azért, mert össze-vissza cikáznak, be akarnak férni, bújni mindenhol....ott és onnan bukkannak elő/fel ahonnan senki nem számít rájuk és nem kell számítani rájuk ==== baleset
és szerinted azért halnak meg robesszel, mert gyorshajtanak, vagy azért mert a lassú robeszt elbasszák?
Szerintem te elnézted a topikot....
Sziasztok! Én azt szeretném kérdezni hogy a VF 750-es Hondának a farokidomja passzolna-e a Vf 500-énak a helyére? Nagyobb alakítás nélkül fel lehet-e tenni? És műszakin szólhatnak-e érte?
Az M kategória esetén egy 60-80 kg-os, automata robogóval kellett a rutinpályán 2 kört megcsinálni és a városban ugyanezzel a kis könnyű géppel manőverezni (gáz, fék, irányjelző). Az A1-ben kb 100-120kg-os váltós géppel kellett 3 kört megcsinálni a rutinpályán, és ezzel közlekedni (gáz, fék, irányjelző, kuplung és váltókezelés). Azért a rutin és a városi közlekedés is több figyelmet és tudást igényelt a nagyobb géppel, ha jól sejtem....
Jaszipapa vette a lapot. Nem ítélem el a motorosokat a nagyobbért való vágyakozásért. Ezt a cipőt én is tapostam. Ráadásul olyan komolyak a motorok manapság, hogy egy szava nem lehet az embernek./ Egy sima robogónak is 130-as hátsógumija, és erős telója meg tárcsafékei vannak./ Van azért tákoló kivétel. Anyám nemrég mesélte, hogy a nyolcvanas évek végén, kilencvenes elején hányszor kerestek a rendőrök otthon, hányszor hozták szegény jóanyámra a frászt mikor becsöngettek azzal az udvarias, de hivatalos logóval. Erre gondoltam hogy elkerülendő. Ha lehet. DE! És ott van az a de! Én ugyanúgy robogtam tovább, jogsi meg papírok nélkül. A vége ugyanaz. Mindegy a kor, a hely, vagy az idő. A baj csak vár türelmesen . Amúgy meg mivan ha lefoglalják a motort, meg megy a vizsgálat? Kell ez? Erre céloztam. De kell az izgalom is, hiszen autóval már komolyabb a szitu. Úgyhogy HAJRÁ!
Azért akadnak rendes robogók is (Aprilia SR50), ezen elől-hátul tárcsafék van, és ez bizony megáll ha kell, akár füstölő kerékkel is. De az tény hogy a legtöbb robogó hátul dobfékes (emellett sok szar állapotban is van), ami nem 70-80-as tempóra készült. Az SR után egy próba erejéig kipróbáltam egy 125-ös kínait (dobfékkel), gyorsulás volt, de fék az lóf.....
Nem, azt mondja hogy a te korodban ő is lázadt a rendszer ellen, de hála istennek felnőtt hozzá és nem ragaszkodik gyerekkora téveszméihez. Majd kinövöd te is, meg mindenki. Ifjonti koromban én is élveztem a 125/50 előnyeit, mai napig nem ítélem nagyon el, mindenki vágyik nagyobbra, gyorsabbra, szebbre, de a mai eszemmel már nem ülnék rá és nem is kockáztatnék. Saját példa: Anno elkaptak vele, jó fejek voltak. Jogsi nélküli vezetés, okirathamisítás, biztosítás és műszaki nélküli vezetés stb.. Ez 8 hónap eltiltást és 100 papír büntetést ért. Nem hiszem hogy érte
szóval azt mondod, hogy ha lerendszámoztatom a motort akkor jobb lesz a fék?
Hát srácok én 30 éve motorozok, és mégis kicsúsztam egy kanyarban, mert gyorsan mentem. Hiába a rutin, aznap minden összejött. Az az ember, aki Simsonról keveredik nagyobb motorra, akár egy 400-asra, az simán tud vele menni, mert ezt már tudja. Csak amikor tovább húzza a gázt mint a Simón, akkor jönnek az új élmények. Aztán kinek kezelhető, kinek nem. De milyen áron? És ha egy ilyen tapasztalatlan suttyó üti el a feleséged a járdán, mert meghúzta a bajszát a motornak, ő nem volt felkészülve, aztán csak lobogott a motor után? Én azt mondom aki motorozni akar, érezze magát felelősnek, és igen is szánjon rá időt, hogy szokjon, és tapasztaljon. Ejtőernyőzni sem azután fogunk, ha már kétszer lekeveredtünk a fészer tetejéről. Egyik kölök a szomszéd városban kismotor után egy 1000-es Suzukit vett. Próbálgatta a határait, és most hiányzik az egyik karja, a munkahelyén meg kitett egy plakátot, hogy gyűjtést szervez a műtétre, ami milliós tétel. Nem beszélve a családról. Hát ezért vannak a kategóriák szerintem. Az autó, és a motor más kategória. Én mindenesetre nem adnék autósnak egyöntetűen kismotorra engedélyt. A 125/50-hez csak annyit fűznék, hogy igen, eljött az ideje hogy betartsuk a szabályokat. Tényleg. Kinek hiányzik az, hogy keressék folyton a rendőrök, vagy hogy egyáltalán felfigyeljenek ránk? Meg ahogy mondtátok, erő meg gyorsaság van, de hozzá nincs elég fék.
Arányaiban több suzukit lopnak el mint ferrarit, ez is jelent valamit?! Az M kategóriára ugyan olyan hercehurca volt, mint az A1-re.
Azért az valamit jelent, hogy többen halnak meg robogóval, meg kerékpárral, mint nagymotorral. Talán valóban nem véletlen az a 40-es határ. Főleg a jó magyar utakon, 10-es , de még 12-es kerékkel is necces, arról nem is beszélve, hogy az átlag robogós 70-es hengerrel, meg kipufogóval kezdi a pályafutást, fék meg nincs, a futómű meg keresztben van, a szarrá kopott gumikról nem is beszélve. És mielőtt nekem ugrik bárki, egy szervízben dolgozom, elég sok robogót csinálok. A 125-ös rendszám nélkülit is elvállaljuk, de ki nem viszem próbaútra a közútra, mert nekem nem éri meg, hogy 1-szer megfognak a rendőrök.
Majd jön a gazdája, küzdjön ő vele. És volt már, akit a gyömrői úton delegációt biztosító motoros rendőrök kaptak ki, és elbaszták rendesen a pályafutását, 150 méterre a szerviztől.
Az a hülye, aki azt hiszi, őt nem fogják meg soha.
Szidhattok, szidhatjátok, de Gino nem ír hülyeségeket. Sajna ez tipikus Magyar szokás, hogy ha van valamilyen "hülye" szabály, akkor azt tuti meg kell szegni, mert "mi sokkal jobban tudjuk"!

Én is végigcsináltam tavaly, idén az összes hercehurcát és most is azt mondom, hogy tisztább az egyenes út. Több okból:

Baszogassa a jó q*va édesanyját a rend éber őre én helyettem. Másrészt értem én, hogy miért nem a bűnözőket üldözi a g*ci, miért engem ba*zogat, meg sz*r az egész rendszer. No meg k*rva sok adót fizetek azért , hogy velem g*cizzenek. Meg hogy itt nálunk a tanyán van egy olyan betegség, hogy ORBÁNC... :D
DE EZ VAN.
Megszoksz, vagy megszöksz. Át lehet lépni azt a vékony mezsgyét, ami a törvény és a törvénytelenség között van, nem döccen.
De a motor gázos téma. Értem én, hogy régi a szabályozás, meg értelmetlen is, de csak nem rossz, ha az embert MEGTANÍTJÁK a motort kezelni.
B-s jogsival 125ccm? Meg vagytok őrülve? Még M-et sem adnék. Csak különbözeti vizsgával! Suhogós kerékpár? SIMÁN KELLJEN RÁ KRESZ VIZSGA! Ha elkezdenél hőbörögni, meg anyázni, finoman megjegyzem, hogy sokat vezetek, az, hogy az ember jogsival a KRESZ-t nem ismeri, az egy dolog, az, hogy vezetni, manőverezni, előzni, közlekedni sem tud! Na az már komoly. A közlekedők 30% nem való a közútra! Nemhogy robogóra...

Adjatok egy ilyennek egy 125-ös gépet és hitessétek el vele, hogy tud motorozni. Kész a kamikaze pilóta.

Senkit nem akarok megbántani ezzel a szösszenettel, tehát ne így értékeld. Ma 6-7 alkalommal próbáltak megölni (péntek van ez a normális mennyiség), úgy kijött a fejemből ez a pár gondolat.

Maxüdv: Szeemee
Akkor nem azon kategórián belül kell üzemeltetni, hanem amelyikbe beleesik. Ennyi
Minden gépjármű tulajdonságai alapján besorolható egy kategóriába.
A baj ott van, hogy sokan bizonyos gépjárműveket más kategóriában akarnak üzemeltetni, mint amelyikbe a specifikációja alapján sorolandó.
Ezt az erőszakos "besoroltatást" emberek követik el. Tehát az emberekkel van a baj, hogy nem értik vagy nem veszik tudomásul a kategóriákat.
Látod ez itt a baj, hogy az 50-es szabályozás túl régen lett "leírva" és a világ már régen túlhaladt rajta! Gyakorlatilag pár babszi és néhány nagypapa által arol 2t-n döglödő
Szimón kívül nincs olyan motor, ami minden kritériumnak megfelel! Rgo van kategória, vizsgáztatnak is belőle, de korszerű járművet nem tudsz üzemeltetni a kategorián belül!
Látod, megint nem látsz tovább annál amit hirtelen, első nekifutásra gondolsz rólam. Kialakult egy véleményed és azt hangoztatod.
t
Magas lóról kioktatás szerinted az, amikor elmondom/leírom azokat a dolgokat és tényeket, szabályokat, törvényeket amiket már leírtak mások -régen- és mindenki számára elérhető valamint ismeri kellene?
Lehet másképp értelmezni csak az ugye nem állja meg a helyét és nincs hatályban (és nem is lesz)
Ha ezekkel mindenki tudná és tisztában lenne, akkor tényleg nem lenne mit leírni, átbeszélni.
Csak sajnos nem így van!
Valahogy mindenki csak azokat a szabályokat, törvényeket (akarja) ismerni, észben tartani ami tetszik vagy ami neki kedvez.
A "rosszat" nem. Ha pedig valaki beszél a "rosszról", akkor az kioktatás, nagyképűség?
Szerintem te ezt sem fogod megérteni és megint azt írod majd, hogy magas lóról kioktatok..... tehát nem velem van a baj.
Hogyha te a magaslórol kioktatást beszélgetésnek gondolod. . .
Akkor, most miért ugatsz?!
Nem nagymotorról volt szó! 50ccm!
nyugi van
most még ugatnak, de eljön az az idő amikor sírdogálni fognak
mi meg majd akkor ugatunk
Aki nagymotorozni akar, az menjen el vizsgázni. Mint ahogyan én is most ezt teszem. Pedig csak egy 150-es 4T-vettem. Vizsgázni meg 500 ccm-en fogok. Az oktatás azért van mert kell. Ha azt mondanák hogy itt egy repülő, akkor felszállnál vele? Nem. Azért nem, mert fosol hogy lezuhansz. Vitázni nem fogok senkivel, aki nem látja be hogy miért vannak a szabályok, az legyen szíves ne közlekedjen az úton...
Az nem érdekel, hogy mit gondolsz rólam.
Beszélgetni pedig szívesen beszélgetek dolgokról, de vita még csak véletlenül sem.
Jó éjszakát!
hát igen pályamotor... könnyű aki pisti, akarom mondani pesti
Csak a stílus, ahogy "mondod" ! De szeretem ezt a nem érdekel, de azért beszélek róla dolgot. . .