Ha átalakítom a simsont:pl mz futómű nagyob tank pl postás simó,meg ráteszek egy növelt hűtőbordás henger,ezekhez NKH engedély kell?
Régen komolyan gondolkoztam ilyenbe,kivéve a henger.
B-s joksit ilyenkor mindíg vinnék,hisz legálisnak gondoltam a fent írtakat.
Félre szerintem nem vezetem őket semmivel, látszólag, bizonyíthatólag legalábbis.
Én nem harcolok..... csak szeretném, hogy saját magától rájöjjön, hogy amiket ír és gondol.... azok nem nagy okosságok.... hanem teljesen felesleges és hülyeség.
Megint kevered.....
"tehát mielőtt igazi költséges eljárásba kezdenének számok alapján kétséget kizáróan kitudják e deríteni a ccm-et,akár műszaki szakértő bevonásával."
Őket nem érdekli, hogy egy eljárás milyen költséges.
Olyan nincs, hogy "mielőtt igazi költséges eljárásba kezdenének"..... eljárás elindul és kész. Az eljárás során -ha szükséges- kerül bevonásra műszaki szakértő.
A régi legendák azért éltek, mert nem volt elterjedve ennyire ez a hajlam a 125/50-re és kevés ilyen eset volt, amikkel egyrészt nem kívántak sokat foglalkozni és nem mélyedtek bele.
Bármilyen alvázszámból és motorszámból kideríthető minden. Minden motor és számok között van egy gyár ahol készült. Ott tudják, hogy mit gyártottak. Manapság nem nehéz utánaérdeklődni semminek, főleg ha hatóság teszi.
"Az alapvetöen csak az lenne ez hogy pl. egy 50-es endurót tunungolok/50 marad/ ,és már már úgy néz ki mint egy 250 es a rendőr feljelent ,de pórúl járnak és a költség az övöké."
Mondom én, hogy te nagyon ráérsz.....
Hidd el, nem baszol ki velük...csak saját magaddal!
Eljárás indul ellened, le is foglalhatják a motorod.... rengeteg idő és papírmunka, bizonyítgatás...stb. Hiányzik ez neked?
Szóval velük nem szúrsz ki..... csinálják a dolgukat. Ennyi.
Az átalakításról annyit, hogy elméletileg a smkp nem minősül járműnek így nem szükséges rá átalakítási engedély. DE, mivel te motorkerékpár alkatrészeket építesz smkp-ként, hidd el.... találnak benne olyat, ami nem szabad. Mellesleg igen csak eltér a jármű kialakítása, jellege attól.... aminek mondod.
Ha egy MZ vázba raksz egy simson blokkot, attól az még nem lesz smkp! Ráadásul egyértelműen látszik, hogy ez nem így lett gyártva. A simson blokkhoz elég egy adásvételit felmutatnod, hogy nem lopott.... az MZ vázhoz mit mutatsz? Ráadásul egy ilyem átalakítás meg teljesen értelmetlen is lenne, még ha egyébként hivatalosan lehetséges is lenne.
Ha átalakítod a motort NKH engedély kell. Megcummantod. Visszaesőként 100+-ra büntire számíthatsz. A B-s jogsid meg lekérik a nyilvántartásból és le kell adnod. Ennyire egyszerű. Akár elő is állíthatnak ha nem működsz együtt, esetleg félrevezeted őket.
Igen a számokra gondoltam, itt megbukhat ez a dolog.Rosszúl fogalmaztam a kpmes dolgot:tehát mielőtt igazi költséges eljárásba kezdenének számok alapján kétséget kizáróan kitudják e deríteni a ccm-et,akár műszaki szakértő bevonásával. Ha így van,nem gondoltam,hogy ennnyire felkészűltek. Régenn a 125/50 mellet pedálozók egyik érve az volt,hogy a szám alapján csak akkor deríthető ki a motor mivolta,ha azt már ezelőtt itt forgalomban szerepelt egyszer.
Az alapvetöen csak az lenne ez hogy pl. egy 50-es endurót tunungolok/50 marad/ ,és már már úgy néz ki mint egy 250 es a rendőr feljelent ,de pórúl járnak és a költség az övöké.
Vagy simson Mz futóművel tankal megnövelt hűtőbordával órákkal
ennek a számából meg nem is derűk ki semmi gondolom.
Te nagyon ráérhetsz.....
"Teljesen mindegy", hogy hogyan néz ki a segédmotoros kerékpár.
A motorja lehet legfeljebb 50 ccm lökettérfogatú belső égésű motor.
Számok alapján simán le tudnak bármit ellenőrizni, ha csak azon múlik.
Milyen KPM határozat? Miről beszélsz?
Szerintem erős a fantáziád..... (meg KPM sincs már sok éve)
Ha elindul az ügy, akkor az rendőrségi nyomozás...ahol kirendelnek műszaki szakértőt...stb....stb.
De 50-es csak kinézetében egyértelműen nagyobb brutális henger,vagy hatalmas hűtőbordák szélaseb kerekek , vastagabb teleszkópok tehát ahol lehet jól meghízlalni csak optikailag.
Szám aléapján nemtudom ellenőrzik e a kpm határozat előtt?
Va n B-s ,de nem vinném magammal.Mitől függ hogy ilyen esetben el veszik e.Erőssen vissza eső lennék már,hisz tegnapelőtt meszeltek le a rendőrök lejárt műszakis kocsival.
Régen komolyan gondolkoztam ilyenbe,kivéve a henger.
B-s joksit ilyenkor mindíg vinnék,hisz legálisnak gondoltam a fent írtakat.
Félre szerintem nem vezetem őket semmivel, látszólag, bizonyíthatólag legalábbis.