Úgy értem hogy normális használat mellett tartós. Én pedig nem gyilkolom. Csak nem szeretnék úgy közlekedni hogy mindenki engem kerülgessen. Ezért szeretném ha tudná a 80-90-es utazót. Sajna az Aprilia SR50 ehhez kevés...
Aprilia SR125 2T-t szerettem volna, de ~200eFt-ot nem adok érte. Akkor marad a Leonardo 125 4T. Ez gondolom nem olyan fürge, de gondolom tudja a 80-90-es utazót. Ha jól gondolom akkor eleve tartósabb is a blokkja, mert kevesebbet forog.
Biztosítónál fog kibukni. Ha már használták kismotornak "legálisan"(értsd úgy, hogy az alvázszám alapján kötöttek rá biztosítást, persze 50 cm3-t hazudva), akkor már szerepel a biztosítók rendszerében. Ergo, ha 125-ös biztit akarsz rá majd kötni, akkor kibukik a turpisság, ergo okirathamisítás. Ebbe nem kéne belemenni. Amúgy meg ugyanazt az utat kell kijárni, mint nagymotoroknál forgalomba helyezésénél.
Summa: vagy papíros, vagy semmilyen 125-ös motor
Szerintem...
Okmányiroda megmondja.Ha hiányzik a külföldi forgalmi,kétnyelvű adásvételi,a kinti forgalomból való kivonást igazoló ACI vagy PRA papír.Ha ezek nincsenek esély nem sok.Hagyd ott.
És caz se éri meg ami már 3-4-5 tulajt megjár.Mert az első magyar tulajjal kell kötni adásvételit hogy csak egyszer fizess illetéket ne 3-4x.
Kérdeznék egy "okosat". Szeretnék venni egy 125-ös robogót. Persze jogsim egyenlőre csak "B" van, de mire a motor meglesz, addigra a jogsi is "A"-ból. A kérdés az hogy, ha olyan 125-öst veszek, ami eddig 50-esként volt használva, akkor azt forgalomba tudom majd helyeztetni? Azt pl. honnan tudom hogy volt-e előtte már rendszám rajta, csak valaki levette, hogy kismotornak tűnjön? Ha újra forgalomba tudom helyezni, akkor miket kell ilyenkor fizetni, és milyen papírokat kell beszerezni hozzá?
Rágcsáljad, forgassad a kis fejedben....hátha megérted.
Az "M" kategória fogalma
Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű amelyet, 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
te igen súlyos eset lehetsz
Ha külön ki van kötve, hogy a belsőégésű motor legfeljebb 50 ccm lehet...... akkor csak neked jut eszedbe, hogy az egyéb motor miért ne lehetne belsőégésű.... talán mert az nem EGYÉB motor, hanem belsőégésű
De amúgy is erősebb, mint 4 KW
látom nem érted..... a belső égésű motor LEGFELJEBB 50 ccm lehet, azaz nem lehet nagyobb.....
Amúgy a mopedautóban lévő motor jóval erősebb, mint 4 kw .... de mindegy is, mert nagyobb, mint 50 ccm
Szóval a motoros rendőr nem hitte el,hogy 50-es,a hüje,pedig hihető nem? A CRM-em is csupaszseggű,bár én nem vagyok olyan rafinált ,hogy 50-esnek álcázzam,én a sokkal legálisabb 125-ös papírnélküli verziót nyomom ,4éve van meg a talicska,ezalatt 1-szer állított meg, itthon a faluba egy Nívás,tuskófejű fa(sz)kabát,de egy kb.10perces eszmecserével úgy felbasztam az agyát,hogy elzavart a büdös picsába ,mondjuk egy a milliárdhoz az esély,hogy egy ilyen balfaszba botlassz na de komolyra fordítva a szót,ennek a srácnak elveszik egy darabig a kedvét,lehet a motorjával együtt.
Mondja az akinek már van A kategóriás jogosítványa... Pedig én is szenvedtem ám ugyan azon a rutinpályán, meg ugyan abban a forgalomban, aztán itt valaki közli, hogy lovaskocsinál többre nem tartja azt a 40 rugós plasztikkártyát...
k.
"[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]„r) Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2ejárműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad ésmopedautó."
Ennek a gyereknek egy kis lelki vigaszra van szüksége, ti meg szívjátok a vérét. Pedig milyen jó volt neki, míg 50-esként szaladgálhatott a motorjával felhőtlen gyermeki boldogságban. Mi lúzerek pedig, akik mindig fizettük a nagymotorunk után mindent, legyen az 125-ös vagy 1400-as, semmi okosat nem mondunk neki ebben a nagy bajában.
Hondacs!
Vess magadra, amit eddig elspóroltál, most valószínű hogy kamatostól fogod kifizetni. És akkor most tessék nevetni, ne akkor amikor más a 125-ös motorját jogkövető módon nagymotorként tartja és műszakiztatja, fizeti a biztosítását, a teljesítményadóját sőt, még jogsit is szerez hozzá. Nekem is van egy ismerősöm, kb. két hete csípték meg, vár a sorsára....
Tehát vársz, és majd mondják a frankót. Itt már sokat nem lehet tenni.
Viszont hemzseg a piac a futottak még olasz ppíros 50/125-ös gépekkel.Ha ilyet vesz valaki nem a pedánsabb fajzat lesz az tuti.