Igazság szerint és az elektromos kerékpárosok számára kötelezővé tenném a kerékpáros sisakot valamint egy alap kresz vizsgát, és kifejezetten tiltanám azt, hogy az anyuka reggelente a két vagy három porontyát felmálházva a jeges járdán mennyen egy ilyen járművel, magyarán az utas szállítását nem kéne engedélyezni. Félelmetes amit egyesek csinálnak.
Az viszont nonszensz, hogy rendes nagy "A"- jogsival sem szállíthatok utast a kismotoron, ha az gyárilag arra alkalmas.
ezt nem is tudtam hogy külföldön nem jó az m kategória......
pedig olvastam olyant hogy ilyen sm géppel külföldre is mentek
egyik gyerek elment egészen rigáig elment valami berregővel
Arról meg ugye ne is beszéljünk, hogy az M az nemzeti kategória, azaz Magyarországon belül érvényes CSAK. (és ott is a jogszabályban foglaltaknak megfelelő járművek)
Tehát külföldön bármilyen motoros kerékpár vagy motorkerékpár vezetéséhez motorkerékpár jogosítvány kell.
Azt, hogy ezt egyik-másik országban mennyire ellenőrzik ne vitassuk. Sok helyen ugyanis nincs szükség hülyére ellenőrizni, mert ott normális emberek élnek és eszükbe sem jutna egy más kategóriába sorolandó járművet egy másik kategóriában használni. Ez nevezik jogkövető magatartásnak.
Ha mégis valaki próbálkozik és lebukik, nem teszi zsebre külföldön sem az tuti. De ugye több esze van annál, hogy egyáltalán megpróbálja...
hogyne persze, de csak sima vízzel lehet, mert a bubis nem jó mivel abban vannak buborékok és ugye azok összenyomhatóak, mert gázneműek
Ki mondta, hogy a 125/50-et lemérik? Itthon nem....
Azok nagy része azonnal látható, hogy nem smkp kategória (most a sebességről ne beszéljünk) és ugye az alvázszámból is kiderül, hogy nem az, de amúgy egy NKH vizsgálaton kiderítik ha annyira azon múlik a dolog.
A jogszabály SEM engedi az RS-t, csak nem foglalkoznak vele mivel Magyarországon nincs gyakorlat az smkp kategóriába sorolt vagy soroltatni akaró járművek menettulajdonságainak mérésére, ellenőrzésére. Ezért általában csak az 50 ccm-el foglalkoznak.
A németeknél már van, ha kerülne olyan Magyarországra.....bizony sok smkp kategóriába sorolt motorkerékpárt küldenének forgalomba helyezésre, vizsgára.
Jogilag igen.
Mivel kilépnek a jármű menettulajdonságai azon kategóriának a meghatározásából, amelyikbe bele akarják szorítani.
Ha létezne teljesítmény/végsebesség -mérés valamilyen okból kifolyólag, akkor mindet elküldenék levizsgáztatni motorkerékpárra.
Kár csavarni, ez van. Aki ez ellen vét, azt jelenleg joggal basztatják érte.
Nem is 350W hanem 300.
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el."
Tehát ha a teljesítmény nem nagyobb 300 W-nál akár elektromos, akár belső égésű motor hajtja, az kerékpárnak minősül, tehát jogsi nem kell rá.
ha már itthon vagyunk és itthon elfogadják az 50es RS-t segédmotorként, akkor itthon az segédmotor! vagy most az 50es RS-t is törvénytelenül használja több ezer M-es jogsis?
ez mind hülyeség
megnyugtatlak, hogy az elektromos kerékpárra és az elektromos rollerre és az ilyenekre is kötelező minimum M kategória, ha 20 km/h-s sebességnél gyorsabban haladni képes.....és képesek.
A valódi segédmotoros kerékpár általában meg sem haladja a 350W-os teljesítményt, tehát se jogsi se semmi. Különben is ki akarna egy olyannal 100al repeszteni?
magyarisztános belpiaci?
Hát tudtommal nem gyártanak Magyarországon robogókat, mitől lehetne az?
Mellesleg mindegy, hogy gyártják. Ahol használod az ottani előírásoknak kell megfeleljen.
Mi?
A segéd motoros kerékpár (röviden smkp) egy olyan kétkerekű kerékpárként IS használható jármű, amin egy segéd motort is elhelyeztek.
Tehát fő elemeiben nem motorkerékpár. Nem motorkerékpárnak lettek gyártva.
Tehát a reá vonatkozó fogalomban olvasható követelményeknek kell megfeleljen. A valódi segédmotoroskerékpár-nak bőven elég/sok a 45 km/h, mert sem a fék, futómű..stb. nem nyújt nagyobb sebességre biztonságos közlekedést. Értelemszerűen ezért vannak ilyen meghatározások velük szemben. Ami ennél több, jobb, gyorsabb, személyt szállít.... az Magyarországon motorkerékpár.
Múlt alkalommal itt ki lettem oktatva brutálisan, hogy kivették a 45ös korlátozást. Nos ha mégsem már megyek is vizsgáztatni A1-re a robogómat, hiszen kínkeservesen kiizzadja az 55km/h-s ámokfutó sebességet is! A digóknál meg lehet utast szállítani, az Aprilia meg olasz vagy mi a szösz.
... meg sík úton önerejéből 45 km/h-nál gyorsabban haladni nem képes
Ebbe viszont nem fér bele. Meg személy sem szállítható smkp-n, amin van kialakítva utasnak lábtartó, kapaszkodó.... az ugye motorkerékpárnak készült.
smkp-hoz pedig minimum M kategóriás vezetői engedély szükséges
Az viszont nonszensz, hogy rendes nagy "A"- jogsival sem szállíthatok utast a kismotoron, ha az gyárilag arra alkalmas.