Tudom hogy már sokan kérdezték,de 125 futurát vennék(van kistesója is)hátsó lábtartót levenném,renddszámtáblavilágitást eltüntetném,rendszámtartó táblát sárvédőre cserélném,hátsó ülés helyett üléskup,180-as óra kciserélve 120-asra,meg hengerbe 49 cm3 beleöntve,igy szerintetek tudnám használni,viszonylag "biztonságosan",jah és persze 50-es adávvételi,és biztositás?
Látod, mi értjük és még sokan.....
De akik tehetnének valamit, azok vagy nem értik vagy nem foglalkoznak vele. Pedig a rendszám, ami akár csak egy biztosítói plakett is... visszább szorítaná az "utolérhetetlenként" való közlekedést....
Neked is igazad van, bár néhány nappal ezelőtt a segédmotorok rendszámozásáról is írtam. Ha lenne rendszám, akkor el lehetne gondolkodni a dolgon, addig viszont valóban egy bizonyos hatáig "utolérhetetlenek" a kismotorosok.
Persze nem mindegy, olvastam is. De ugye a rendszámnélküliség miatt ezt ugyanúgy nem fogja senki betartani mert ebben van a trükk, hogy azért közlekednek mindent áthágva -a kivételnek persze mindig tisztelet- mert "utolérhetetlenek" és ezen a dolgon semmit nem változtatna, hogy a vezetőnek van-e A kategóriás jogosítvány vagy nincs.
Nem egészen, mert korábban írtam azt is, hogy utast még a segédmotoros kerékpáron is csak "A" kategóriás jogsival lehessen szállítani. Tehát aki a nagymotorján vihet, csak az vihessen a kismotoron is. Nem mindegy.
Háááát.....
Így is rengeteg a baj a cikázó smkp!robogósokkal, sok a baleset, sérülés mert eszetlenül közlekedik a többsége.
Gondolj bele, ha mindegyiken még egy ember is ülhetne, akkor duplázódna a sérült emberek száma -beszéljünk csak sérültekről- ..... na ezt nem kellene legalizálni. Szerintem....se
Tudom. De ezen a két személynek kényelmes, míg az autóban kényelmetlen lenne a megengedettnél több személy. De ettől függetlenül sem szabad, tisztában vagyok vele. De ez legyen a legnagyobb bűn. Egyszer talán majd ha gyakorlatiasabban gondolkodó emberek fognak ez ügyben (is) dönteni, talán szabad lesz.
Ebben egyetértek veled, én is megoldom a KTM-mel a helyi kétszemélyes utakat, ha gyanítom hogy nincsenek kint a rend őrei. Természetesen mindketten sisakkal, mintha rendes nagymotoron ülnénk. A gyári áttétellel abszolút alkalmas rá, simán megy így is 55-60-at. A fék is teljesen rendben van két személy esetén is.
Ezekre lehetne engedélyezni az utas szállítását, természetesen "A" kat. jogsival.
Ehhez annyit hozzá tennék, hogy annyiban nincs igazad, hogy a legtöbb 50es motor, amit külföldről behoznak, az alkalmas két személy szállítására.
Külföldön sok helyen 50essel lehet személyt szállítani, és a gyárak így is gyártják a motorokat. (persze nem a keewayekre gondolok)
NKH vizsgálat (ha lesz vizsgálat és nem a számokból derítik ki, hogy mekkora is valójában)
Nem a rendőr fizeti. A rendőrség, ez egy felmerült gyanú volt amit kivizsgálnak....ennyi.
Ugyan hagyd! Ez a hülyecigány a "menő csávó:
"engem sose baszogatnak hála a szűz máriának, de el tudnám intézni ha mégis!" Titta mafa! Zsebében az egész rendőrség!
Visszaolvasva kicsit összevissza jött le, de normálisan leírom.
Az alap büntetéstétel 300eFt, ez összetevődik a következő tételekből:
-okirat hamisítás
-biztosítási csalás
-ha nincs megfelelő vezetői engedélye az adott kategóriára, akkor az is.
A KPM (NKH) vizsgálja be a motort. Ha egyéb szakértőt kell bevonni a vizsgálatba, akkor annak a díjazását is ő fizeti. Ha bírósági ügyet csinál belőle (tárgyalás tartását kéri, nyilván enyhítésért tehet ilyet), akkor ügyvédi és bírósági eljárási illeték és költség is őt terheli. Hacsak be nem tudja bizonyítani, hogy elfordult és mire visszanézett a rendőrök kicserélték a motort... :D
Nem vagyok jogász (ezt olvastam), ha valamit nem jól írtam, legyetek kedvesek kiigazítani!
A büntetéstétel összesen lehet akár 300eFt. Benne a különböző vizsgálatokkal (KPM, valamint ha szükség van egyéb szakértői véleményre), és az egyéb büntetéstételekkel (okirat hamisítás, biztosítási csalás, etc...).
Ez a pontos definíciója annak, amire biztatod a tesókádat. Külön eljárást indítanak ebben az ügyben is ellene. Eddig hasznos tanácsot adtál...
Tekintve, hogy a jármű minden adatát rögzítették, így közvetlenül a gyári nyilvántartásból fogják lekérni a hengerűrtartalmat. Ellopatod vele a gépet, ami az előbbi ponton felüli kár.
Okosabb végigcsinálni a folyamatot, eljátszva a hülyét, lobogtatva az adásvételit, magyarázkodva, megbánást tanúsítva. Ha szerencsés megbüntetik 40-100eFt-ra (amire részletfizetést kérhet!), amit a motorja bontós ára bukni fog. (Hivatalos tarifa 300eFt!)
A többiek pedig jót szórakoznak azon, hogy jogkövető magatartásuk miatt nem kerülnek ilyen helyzetbe.
Ezekben a helyzetekben jogi végzettség nélkül senki nem adhat jó tanácsot. Max az, aki már átesett a procedúrán.
"töbiek kapjátok be a rákomat röhögtök a csórón, nálunk ütni szokás ha valaki ilyen geci, szar csíra parasztok vagytok! " Rákos vagy? Javaslom menj el kezelésre, hátha tudnak segíteni "tesókám". Aztán meg a "paraszt" az dolgozni szokott, ellentétben a cigánnyal... Jöhetnek a mínuszok.....
Így kéne ezt itthon is, mindjárt visszább vennének sokan!
De akik tehetnének valamit, azok vagy nem értik vagy nem foglalkoznak vele. Pedig a rendszám, ami akár csak egy biztosítói plakett is... visszább szorítaná az "utolérhetetlenként" való közlekedést....
Így is rengeteg a baj a cikázó smkp!robogósokkal, sok a baleset, sérülés mert eszetlenül közlekedik a többsége.
Gondolj bele, ha mindegyiken még egy ember is ülhetne, akkor duplázódna a sérült emberek száma -beszéljünk csak sérültekről- ..... na ezt nem kellene legalizálni. Szerintem....se
Egy autóba is jóval több ember befér, mint amennyi megengedett....de még sem szabad.
Ezekre lehetne engedélyezni az utas szállítását, természetesen "A" kat. jogsival.
Külföldön sok helyen 50essel lehet személyt szállítani, és a gyárak így is gyártják a motorokat. (persze nem a keewayekre gondolok)
Nem a rendőr fizeti. A rendőrség, ez egy felmerült gyanú volt amit kivizsgálnak....ennyi.
"engem sose baszogatnak hála a szűz máriának, de el tudnám intézni ha mégis!" Titta mafa! Zsebében az egész rendőrség!
Az alap büntetéstétel 300eFt, ez összetevődik a következő tételekből:
-okirat hamisítás
-biztosítási csalás
-ha nincs megfelelő vezetői engedélye az adott kategóriára, akkor az is.
A KPM (NKH) vizsgálja be a motort. Ha egyéb szakértőt kell bevonni a vizsgálatba, akkor annak a díjazását is ő fizeti. Ha bírósági ügyet csinál belőle (tárgyalás tartását kéri, nyilván enyhítésért tehet ilyet), akkor ügyvédi és bírósági eljárási illeték és költség is őt terheli. Hacsak be nem tudja bizonyítani, hogy elfordult és mire visszanézett a rendőrök kicserélték a motort... :D
Nem vagyok jogász (ezt olvastam), ha valamit nem jól írtam, legyetek kedvesek kiigazítani!
Maxüdv: Szeemee
Így tiszta?
Üdv: Szeemee
Ez a pontos definíciója annak, amire biztatod a tesókádat. Külön eljárást indítanak ebben az ügyben is ellene. Eddig hasznos tanácsot adtál...
Tekintve, hogy a jármű minden adatát rögzítették, így közvetlenül a gyári nyilvántartásból fogják lekérni a hengerűrtartalmat. Ellopatod vele a gépet, ami az előbbi ponton felüli kár.
Okosabb végigcsinálni a folyamatot, eljátszva a hülyét, lobogtatva az adásvételit, magyarázkodva, megbánást tanúsítva. Ha szerencsés megbüntetik 40-100eFt-ra (amire részletfizetést kérhet!), amit a motorja bontós ára bukni fog. (Hivatalos tarifa 300eFt!)
A többiek pedig jót szórakoznak azon, hogy jogkövető magatartásuk miatt nem kerülnek ilyen helyzetbe.
Ezekben a helyzetekben jogi végzettség nélkül senki nem adhat jó tanácsot. Max az, aki már átesett a procedúrán.
Hülyeségre légy szíves ne biztass senkit!
Maxüdv: Szeemee