Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De valami van...........mert oktatáson volt pár ifju titán smkp oktatáson.
Viszont kevesbb kárt tud okozni egy 50-60 km/h-s gép mint egy 100-110-es.Mer a folytásos téma nélküli gyári robcsi igaz az órája 70-80-at is mutathat de az valójában 60 max 70 hátszéllel szakadékban a 4t kínai csodák még vérszegényebbek.
Bocs, nem olvastam végig minden hozzászólást
Pont erről beszéltem az előbb. A jogszabályok ....
Arról meg ne is beszéljünk, hogy B-s jogsival is lehet vezetni kis gépet ugye. Nem is nagyon szerepel az oktatási anyagban külön a smkp rész
Jelenleg elég katasztrofális állapotok uralkodnak a magyar utakon. Az elöl haladót a követő akadálynak tekinti amit le akar küzdeni. Ha már megelőzte nyugodtan döcög előtte, mert előtte van.
Inkább azon van a hangsúly hogy ugyan szar az oktatás és semmire nem tanít meg de legalább a totálisan alkalmatlanokat esélyes hogy kiszűri.
Nekem a vizsgára részegen jött be az ipse.

Ha semmi kontroll nem lenne olyan vén őskövületek és agyhalottak lennének 125-ös géppel hogy nem mernék kimenni az utcára sem.
Simsonon sem jó de kisebb kockázattal járnak 45-el mint 100-al egy nagyobb gépen.
Bassz kocsit nem bir vezetni az autóvezetők jó 30 %-a.
És ezeket simán ráengedné egy két idióta akik spórolnának.
Majd ha a járművezetői kultúra elér egy normális szintet ahol már nem az én vagyok az úton mindenki mást leszarok mentalitás lesz uralkodó el lehet gondolkodni ezen.
Különben india lesz itt is és hullanak az emberek egy káoszban mint ott.
Bár ők hisznek a reinkarnációbn tehát nem félnek megdögleni.
Ha belenyúl bárki az már saját felelősségére teszi. Nem azt mondom hogy nem lehet hanem elvileg nem szabadna. Ezeket pontosan azért építették bele hogy megfeleljenek az előírásoknak.
jogsiról nem beszélt senki... 45 km/h (ha jól emlékszem) a kreszben meghatározott sebességkorlátozás... nem 46, nem 50, nem 80...
azért úgy csinálták meg az a motort hogy ne lehessen ugye?
ez lemaradt

mért akkor a segéd motoros jogsinak az a lényege hogy csak 40el essél ne 80al? szóval ha van rendszám a motoron akkor nyugodt szívvel dobd el a gépet akár 110el is.
essél 40-el, és essél 80-al... nem hiába tanítják, hogy a fékút NEM egyenenesen arányos a sebességgel....
Ezt hogy akarod kontrolálni? Használt motor?
Elvileg nem lehetne a fojtásokat eltávolítani.
ez nem teljesen így van,mert a gyárak teli pakolják a mai 50es motorokat fojtással hogy csak 45öt menjen de az 1000km-s szerviz után el lehet dönteni hogy kiszedjék-e a fojtásokat...igen utána simán mennek 80-t de kérdezem ez miért baj?50ccm az 50ccm marad az a kis erő többlet meg már nem oszt szoroz
Lényeg hogy a jogalkotóknak ideje lenne észrevenni már, kissé idejétmúltak az előírások. Ha az általad leírtak szerint cselekednének, kb csak a Babettát lehetne használni meg az elektromos bringákat, segédmotorkerékpárként.
Tehát ha szigorodik az ellenőrzése a mai smkp-ként használt motorkerékpárokkal kapcsolatban, akkor alapból meg is oldódnak a rendszámozás kérdése, mivel a legtöbb túlteljesíti az smkp meghatározását. Azaz motorkerékpárokat gyártanak a gyártók nem pedig SEGÉD-MOTOROS-KERÉKPÁRt.
Akkor kanyarodjunk már vissza oda, amit leírtam valamelyik nap, hogy amiről beszélünk.... az segéd-motoros-KERÉKPÁR! Amiket meg bele akarnak szorítani ebbe a kategóriába az mind mind motorkerékpár több okból kifolyólag is.
Ergo ha pedig motorkerékpárok, mivel nem felelnek meg az smkp meghatározásában foglaltaknak, akkor ugye alapból rendszámkötelesek.
Nem arról szól az egész?! Holott lazán segédmotoronként 5000 Ft-ból meg lehetne tenni!
Az azonosíthatóság lenne a lényeg!
Nem forgalmi rendszám kellene -már írtam többször is- hanem a biztosító által kiadott azonosító plakett szerű kis tábla.
1. azonosítható lenne, nem lógna el büntetlenül ha valami bajt csinál
2. le lehetne kérdezni egyből, hogy van-e biztosítás rajta és személyes adatok is megtudhatók lennének.... azaz ha lopott egyből kiderülhetne

Ti csak a pénzlehúzást látjátok.... pedig ezeknek a plusz dolgoknak kevesebb a költsége, mint 1 havi benzinköltsége egy smkp-nak (ha használják)
Pont ezt írtam már valahol! Ez a dolog nem a rendszámról szólna, hanem a pénzbehajtásról! És ez itt a baj! Mert gondolom legalább be akarnak szedni motoronként 20 000 Ft-ot, pedigv annyit a motor sem ér! Mint a "közjegyzői díj"! Kiadnak egy lapot, és azt mondják: 40 000 Ft ! Mire fel? Az állam fizeti a köcsögöket,(adóból, tehát általunk) és még külön pénzt is akarnak!
Meg tudom erősíteni, mert ma délután 2x is elhajtottam a helyi smkp-os rendőrök előtt (minden rendben a papírokkal). Megnéztek, vártam, hogy valamelyik kilép és leint, de nem. Cipő, rövid gatya, póló, gerincvédő, sisak, hátizsák, kesztyű. Tudom-tudom, de csak helyben mentem és azt sem gyorsan...
szirénázva jött utánam tyű má mit csináltam mondom, elkérte a jogsit azt annyi, biztosítást nem is, rákérdeztem miért állított meg, hát azért, mert akinek van jogsija az általában nem öltözik be robogóra... értitek a tanulságot...
ó egyébként nekem megvolt életem első rendőri igazoltatása
szimpatikus tényleg