Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

bizony
Régebben nem volt ennyi és ilyen sokféle motor... kevesebbet könnyebb mindig szabályozni. Ha volt is, ami volt... nem mindenki engedhette meg magának és azok közül sem akart mindenki motorra ülni. Azaz kevesebb motoros volt.
Ma szinte bárki vehet bármit hitelre, eladó motor van rengeteg, nagyon sok féle..... valahogy rendszerezni kellett, szabályozni a vezetési jogosultságot rájuk...... de még így sok a halálos baleset és egyértelműen abból, hogy agyilag nincsenek azon a szinten, hogy motorral, a mai motorokkal közlekedjenek.
Akkor biztos arra is emlékszel, amikor a simsonokon rendszám volt, és utast is vittek
Én tudom, hogy változtak a szabályok,,,,, de te még mindig tájékozódj.

Az autósoknak is a sáv jobb széle felé kéne húzódniuk... ha nem teszik az nem azért van, mert nekik szabad máshol menni, hanem nem tartják be vagy olyan a sáv, hogy ha benne mész éppen elférsz, tehát nincs "külön jobb széle"

Nem kéne menned?
Kb. ugyanez volt, a Simsonok 60-at is tudtak menni, tuninggal 70-75-öt is. Már léteztek a konténerben behozott japán robogók, a jobbak 4-5 lóerővel, a 3LE szimóhoz képest.
Semmi sem változott, csak az állam lett egyre paternialistább, meg a polgárok egyre birkábbak és önzők...
Szevasz Papajohn, hagylak most már végre élni!
SMKP-val 45-el mehetsz csak
Nem CSAK lehúzásból van ez...mi lenne, ha még ennyit sem kéne tenni 14 évesen a jogsiért...csak kreszt kéne..úristen..mennyien halnának bele
"De most tényleg megyek, mert a parttalan vitában (mintha nem is motorosokkal, hanem bürokratákkal és politikusokkal vitatkoznék) elhanyagolom a dolgaimat, az pedig nem vezet eredményre.."

Szerintem meg olyanokkal beszélgetsz (nem vita) itt, akik látják, felfogják a mai helyzetet és nem azt hangoztatják, hogy mi volt régen....
Mivel a jelenben élünk és ehhez kell igazodnunk.
Tájékozódj. Több kreszszabály is változott az utóbbi időben.

Jobbra tartás nem kötelezhető, ha az fizikailag nem biztonságos, pl. úthibák.
Mellékútvonalon megszűnt a jobbratartás, bár ez esetünkben nem lényeges.
Szorosan az út szélén kell haladni lassú járművel, kézikocsival, hajtott/vezetett állattal, elromlott járművel, stb..

60-nal haladó kamu SMKP szerinted lassújármű?

Többsávos úton belső sávban láttam már biciklist, 40-nel szarakodó nyanyát szappantartóban, lovaskocsit! stb..

Az Üllői úton vajon miért jár minden autós a felezővonalra, ha jobbratartás van? Nekik szabad? (nem a többsávos belső szakaszokra célzok)
abban az időben -én is tudom- nem ilyen motorok, járművek voltak mint most..... ergo elég volt az a képzés
Nyilván a mostani sem elég a mai helyzethez....de még ebből is engedjenek? Na neeeee......
Több halálos balesetet akarsz?
"De most tényleg megyek..."


Na végre...
Nem érted, valszeg túl fiatal vagy.. Az én időmben egyszerű kreszvizsgát tettél fillérekért, kaptál egy papírt, azzal vezethetted a szimszonodat. Ezzel semmi gond, jól működött a dolog.
De ma már ha 14 éves vagy és motoroznál, egy hasonló vizsgát kell tegyél sokpénzért mint egy nagymotor: kresz, üzembentartás, forgalmi vizsga. Jól lehúznak, cserébe vezethetsz egy kis lomha hulladékot. A legtöbben ezt nem akarják végigvinni, tehát partizánkodnak az 50-essel is már.
Mondom, a 90-es évek közepéig egy snassz kreszvizsgával már vezethettél smkp-t, 17 éves korodra megszerezted a szükséges tudást, és mehettél személyautóra vagy nagymotorra vizsgázni. Akkoriban meg még nem léteztek idehaza a nagyrobogók, 125-ös MZ-vel meg nem lehetett lapajkodni, mert arról a legbutább rendőr is tudta hogy nagymotor, tehát A-s jogsi és rendszám kell hozzá.

Így már érthető?

De most tényleg megyek, mert a parttalan vitában (mintha nem is motorosokkal, hanem bürokratákkal és politikusokkal vitatkoznék) elhanyagolom a dolgaimat, az pedig nem vezet eredményre..
A sávon belüli lehúzódásról volt szó. Az remélem evidens még neki is, hogy jobbra tartás van
Tájékozódj.
Le kell húzódnod, jobbra tartás.Kötelező.
A kerékpárosoknak csak többsávos úton nem kötelező a jobb szélső sávban haladniuk. (ki az a hülye, aki bent megy a kocsik között?)
Szóval ezen kívül mindenkinek kötelező.
Aha, értem. Tehát 40-es korlátozásnál, meg 30-as övezetben mehetsz belül..
Nem kell lehúzódnod, ha az útra engedélyezett max sebességet tartod, meg aztán az úthibákra is gondolni kell...
Ha jól tudom, már a bicikliseknek sem kötelező a jobbratartás, ami elég baj a többi közlekedőre nézve, mondjuk ezt sem én szavaztam meg nekik..

Megjegyzem, az olasz 125-150-es gépek fékje annyira fos, hogy egy jobb állapotú Szimó is képes ugyanakkora lassulásra, eddig beton féket a japán, és a legtöbb tajvani gépen tapasztaltam, robogóból meg kb. ezek vannak..
Ellenpélda, szoci nagymotorok dobfékei szinte mind alulméretezettek, haver Uraljával egyszer sikeresen belecsúsztam a saját, udvaron parkoló járgányomba, mert semmit sem ért a fék.. nagy röhögés persze, kár nem esett, zárt ipari telken voltunk, így minden jó ha a vége jó..

Na, megyek egy kicsit dolgozgatni a műhelybe, jó utat annak aki motorral megy valahova, én ma már aligha megyek ki, tiszta csoffadt ez az egész ünnepizé miatt minden..
.... és ki tudja hány tizenéves élete maradt meg, mert jogkövetően gondolkodtak és csak azzal közlekedtek amire megszerezték az jogosítványt.... azaz betartották a fokozatosság elvét.
14 évesen le lehet rakni az M kategóriát...miért kibaszás ez? egy 14 évesnek 50-es motortól nagyobb NEM VALÓ! Sőt szerintem még az sem
Elég tájékozatlan vagy hallod.. olyanról ugatsz, amiről még pontos ismereteid sincsenek
Te be vagy b.szva - aki nem bírja, minek iszik?!

Igyi szonda!
Nem véletlenül, mert gusztustalan drága és nehézkes az A jogsi, tehát boldog-boldogtalan személykocsira vizsgázik.
Aztán vagy vesz egy igazi SMKP-t (mert drága a benzin a kocsiba), vagy partizánkodik valami nagyobbal.

Azért vicc, hogy annak idején a Danuvia 125-re, korai MZ-k idejében, asszem bármilyen jogsi megfelelt, és csak később találták ki a népszívató kategóriákat. Pedig kretének akkor is voltak, de mégis működött a dolog..
emgyé, a prolizás annak szól, aki megérdemli. Aki nem ért velem egyet, az még attól nyilván nem lesz proli, viszont a pökhendi stílusúak igen.. akinek nem inge, ne vegye magára!
Másfelől meg, ha rosszak a játékszabályok, tenni kell a megváltoztatásuk végett.. amikor a B-s jogsimat szereztem, már volt kismotorom, lehúztam két évet partizánként, papírok nélkül, balesetmentesen.
Aztán megvolt a B-s kreszvizsga, és innét legálisan mehettem mindenfelé, sisak nélkül, szép idők voltak.

Aztán valami mocskos állat kitalálta, hogy SMKP-ra is vizsgázni kell, mint valami komolyabbra. Most én röhöghetnék az ifjoncokon, de jól beszoptátok, nekem megvan a régi B-m, és vezethetek Babettától Simsonig mindent, hehehehe...
De nem teszem, sőt, fel vagyok háborodva, hogy pont a tizenévesektől vették el az egyszerű, olcsó, közlekedési ismereteket és forgalmi tudást is meghozó, kiváló időtöltést és közlekedési lehetőséget!
Mert ki az a hülye, aki levizsgázik SMKP-ra? Ugyan, betölti a 17-et, rögtön megy B-re, aztán meg bénázik és balesetezik a friss jogsival.. Kinek jó ez? A baleseti sebészeknek talán?

Érdekes, amikor ezt a hülye rendelkezést meghozták, a motorostársadalom mélyen kussolt, mint akkor is, amikor szétszedték az egykori egységes A kategóriát. Rossz, értelmetlen, kártékony pénzlehúzás, de a fene tudja hány tízezer motoros csak lapít, félti a már megszerzett előjogait, és csendben prüszköl.
Ennyire birkák vagyunk, vagy még tán élvezik is ezt egyesek?
Ez alapján, és saját tapasztalat alapján mondtam, amit mondtam.
A büntetések tényleg túlzások...a 180-as Runnert meg már tényleg túlzás 50-esként...azok már elég hard gépek..gondold el, hogy egy nulla tapasztalatos friss jogsis 14 éves vesz egy ilyet...na ezt mondom én baromi nagy felelőtlenségnek. Az megitn más tészta, ah egy 20 éve nagymotorral motorozó, 40 éves ember, munkába járás céljából vesz egy 125-ös robogót, és nem akar rá mindenféle finom dolgokat fizetni, olcsón meg akarja úszni, és 50-esként használja..az valószínűm, hogy tud motorozni...de egy 14 évesnek ilyne kaliberű gépet...hááát
Jellemző
Nem hogy jó ötlet, alap. Valami olyasmi rémlik, hogy "50-essel" az út szélére kell húzódni