Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Alapbol fogd mar fel hogy jgsikoteles a motorvezetes.Ez egy ilyen orszag.tehetsz ellene,megvan a jogi,modja de ahogy neztem barmit teszel ellene nem fog valtozni.
Meg akkor se ha toporzekolva kiabalsz a kossuth teren.Tehat ha csak nem koltozol olaszba (jo lenne mrrt eleb gyerekes fasznak nezel ki) akkor amig vilag a vilag a yardok vadaszni fognak rad.Es elobb utobb beleszaladsz egy komolyabb buntibe mit amennyibe kerul a jogsi.es ha tenyleg motorfantikus vagy nem diszbuzi akkor kelleni fog a ngyobb mint a 150 es pocskoszoru.
Es mivel lebunkoztal bkphatod a bal bokamat surmokam.
Ááádehogy, csak most nagyon ráérek.. ünnepnap van, nemtok magammal mit kezdeni, marad az észosztás..
Bölcsész? Nem nyert, kicsit ki nem állhatom őket, kétkezi melós vagyok egyébként, és megrögzött motorbuzi.. :)
"Apuci hülyegyereke levizsgázik.." Ezt hívják úgy, hogy természetes szelekció. Kegyetlen, de ez van, aki totál balfék, az ne üljön motorra, aki pedig egy kicsit is ügyes, az úgyis belejön!
Tavaly láttam egy olyat, hogy kereszteződésben megállt a két tanulómotoros (jó nagy dög motorokkal), állnak, aztán az egyik eldőlt mint egy darab sz.r. Ez még tanulóként is nagy égés, az ilyen nem is értem minek akar motorozni..

De ugye B-s jogsival vezethetsz kispolszkit is, meg Ferrarit is. Ha az utóbbi vadállat vezetésére is jogosult vagy, akkor egy 10 lóerős, 100-nál gyorsabban menni aligha képes vacak robogót miért nem vezethetsz?
Aztán az olaszok, ott is mennek 125-150-es robogókkal, felültetik hátulra a kis puntzikát, és mennek a dolgukra. Nincs tömeghalál, pedig köztudottan degeneráltan vezetnek. Ha náluk legális és működik, akkor mifelénk miért nem? Mivel vagyunk selejtebb polgárok és járművezetők, mint a digók?

Nekem egyébként konkrétan létszükséglet a nagyobb köbcentis robogó, tekintve hogy sokat járok vidékre, és időben-kényelemben egyaránt irreális lenne 40-nel tötyörögni az országúton, így meg a 80-as utazó megvan, az autók sem nyomnak le folyton, van gyorsulás ha szükséges valamiért, nem esik szét fél perc alatt mint az 50-esek többsége, és még sorolhatnám.. A fogyasztás is jobb, nem visít, nem kell csőgázon hajtani... Hegyre is felmegy, visítás és 20-as sebesség nélkül! :)

Igazából szerintem a normális dolog az lenne, ha megszűnne az A korl. kategória, az A-t olcsóbbért, de a képességek jobb kivizsgálásával adnák. 50-es SMKP-ra vissza kellene hozni az egyszerű kreszvizsgát, mint vezetői engedélyt, és bevezetni a "kismotor" kategóriát, ami max 150ccm/16 LE, és ez vezethető minden "rendes" jogsival (A, B, C,). Persze, 17 év felett.
Így a kisklapecok gyakorlatozhatnának Szimóval, kis japán robogókkal 14-17 évesig, utána pedig autó, és kismotor, majd 18 év felett "A" nagymotor.

Környezetvédelmi szempontokból is indokolt lenne elterjeszteni a 4T 12-150-eseket, ezek kisebb vidéki csavargásokra éppúgy megfelelnek, mint mindennapi munkábajárásra, gépkocsi helyett (ha jó idő van). Kis fogyasztás, nem büdös, stb..

A szabálytalankodókat meg jobban megkanolhatnák a sünök, nem is a gyorshajtókra gondolok, hanem a piroson átpofátlankodókra, elsőbbség meg nem adókra, stb..
Bár először e téren kedvenc haverjainkat, a biciklistákat kellene kicsit rendberakni, igencsak rájuk férne...
te valami népművelő bölcsész lehetsz...
Zoli32, te egy igazi bunkó vagy, akinek ha nincsenek érvei egy adott vitában, máris személyeskedni kezd, megpróbálván besározni és provokálni akivel nem értesz egyet, vagy csak irigykedsz rá, vagy nem tudom. Nem is érdekel, szánalmas vagy, jól hozod azt az idétlen formát, amit az elmúlt néhány évtizedben beleneveltek a prolinépbe, t.i. soha ne tartsunk össze, fikázd a másikat akkor is ha igaza van, mindig azt kell csinálni amit a hatalmasok mondanak, stb.. Pfujj, gusztustalan, lumpenproletariátus...

Conair, emgyé, nos igen, a közlekedési kultúrán még van mit javítani. Igen, sok a hülyegyerek, de mondjuk száz kamu-ötvenesből van 8-10 ilyen fityfasz, a többi meg civilizáltan éli világát - most vegyünk egy kalap alá mindenkit, akinek 125-ös smkp-ja van?
Szoktam látni néha "csodákat" a városban (Bp), pizzafutár vidáman megy a villamossínen, átmegy piroslámpán, stb.. 50-es motorral is, sajnos.... Ezek ellen mi a megoldás?
Nekem ott vannak a 150-es gépek, mégsem megyek át a piroson, nem hajtok a gyalogtetvek közé a zebrán, inkább átengedem őket.
Előzgetni mondjuk eléggé kegyetlenül szoktam , de hát sok az ügyetlen tötyörgő autós, és mindig sietek valahova...

Van egy kiscsávó, B-s jogsit az idén tette le, szimszonra akarták rádumálni a haverjai. Lebeszéltem. Ismertetve vele a tényállást, meghozta a döntést, és vett egy 150ccm-es 4T robogót. Kistestűt, nem feltűnőt, kulturáltat. És érdekes, normálisan közlekedik vele, no meg persze tanítom is, hogy becsülettel és balesetmentesen helytállhasson a forgalomban.
Ha neki sikerült értelmesen működnie, akkor a többi fiatalnak miért nem sikerül? Lehet hogy bennünk van a hiba? Hogy csak okoskodunk, osztjuk az észt, de mindeközben kitolunk mind magunkkal, mind a "léha ifjúsággal"?
keleti autóval akkor jó menni ha a többi már be sem indul :D (-20°C)
A keleti autók nem mennek 100-at?
A hozzászólásod stílusa teljesen rendben van, de mondanivalójával több ponton nem értek egyet.
"Akkor miért ez a rosszindulatú irigység, ha a nagymotoros mellett elhúz valaki a rendszámnélküli 125-ösével? Sajnálod tőle, hogy SMKP költségekkel üzemben tart egy normális gépet?" Nem irigységből írtam, csak több esetben tapasztaltam ennél a gyereknél, -aki egyébként 16 éves sincs- hogy eszetlenül motorozik. Az a fő szórakozása, hogy full gázon száguldozik föl-alá, mindenkit megelőzve leszarva azt, hogy kint van-e a trafi. Rendszám híján úgysem tudják megfogni. Saját szememmel láttam 2, azaz két gyereknél is, hogy a zebra előtt hosszú féknyomot hagyott, de így is becsúszott a kereszteződés közepébe, szerencséje volt, hogy a gyalogosok időben szét tudtak rebbenni. Mindezt azért csinálta, hogy megmutassa, ő akkor is leelőzi az előtte haladót, ha bármi is történik. Na ezekről beszélek. Egy előírás szerinti segédmotorral nem tehette volna ezt meg.
A korlátlan "A" jogsiról annyit, hogy személy szerint én nem az MHSZ-en keresztül szereztem és nem simsonnal. (megjegyezném, a jogsimban szerepel az ábécé szép sorjában, és azt mind-mind saját zsebből még a múlt rendszerben, tehát 1989 előtt szereztem.) Mindenki úgy szerezte meg a jogsiját ahogy akarta vagy tudta, de nem közlekedhet senki úgy ahogy akar. Arra vannak szabályok. Ja, és a lakókörnyezetemben nem irigy motorosként ismernek, hanem olyannak, akiről tudják hogy ha gondjuk van a motorral, vagy a motorozással, nyugodtan fordulhatnak hozzám. Van egy nagyon jó barátom, aki 50-esként használ egy 125-öst, és nem eszetlenkedik vele, bár neki megvan a korlátlan "A" jogsija.
Nekem is van 50-esem és az tényleg 50-es, de ha "száguldozni" van kedvem, arra van egy nagyobb. Visszatérve a simsonos vizsgára, abban az időben -már csak a lehetőségek és elérhetőségek miatt is- betartottuk a fokozatosság elvét. Nem is volt ennyi (százalékosan értve) saját hibás motoros baleset. Most apuci hülyegyereke levizsgázik, és megveszi neki az egy kategóriával nagyobb motort "okosan papírozva", később pedig megy a temetésre. Tehát nem alaptalan az aggodalom. A "B" jogsi pedig csak legyen elég arra, amire eddig is.

"Én csak azt mondom továbbra is, amit a székletfolyatós Blues Company: " Magyarország Motorország", ne marjuk egymást inkább segítsük tanáccsal, ismeretátadással" Ezzel mélységesen egyetértek.
Értem én, de minden helyzetet nem lehet kikerülni, saját példámon is tanulva.

Én nem szeretnék úgy motorozni, ha én csinálok valamit akkor mindig én legyek a fasz, mert valaki megkérdezhet, hogy csikó van erre jogsid? Na és a rendszám? Én meg fülem farkam húzzam be, hogy igazad van...

Ha meg egyszer elkapnak, bár jobbára nem a robogókra igaz ez, hanem mikor valaki RS-t, NSR-t, DT-t akar venni "50"-esként akkor büntetésként befizeted a jogsi jó részét.
Remélem a B-s jogsit sem tetted le...................csak azé hogy kibassz a rendszerrel.Nehommá lehúzzanak.
Sőt TB-t meg adót sem fizetsz nehogy hízzanak a pénzeden az urak.
Ha esetleg mész tüntetni az ingyenjogsi miatt amit elvileg alanyi jogon kéne kiosztani mert mindenki születésétől tud profi módon vezetni a csattogós lepkétől a bányakamionig mindent,kérlek szólj és megyek veled.
nemigen drágább most a jogsi mint 20 éve volt
csak soknak érezzük, mert a többi vásárolandó termék(aminek felére nincs is szükségünk) elviszi a zsetont

ezek a 125/50 dolgok meg a motorosok miatt lettek elszaródva.........
Nem hülyeség az..gondolj csak bele!

Az A-s jogsi megszerzése irreálisan drága, túlbonyolított, pénzlehúzás. Az A korl. értelmetlenség ahogy van. Van-e más megoldás, mint a korszerűtlen, rosszindulatú, és hülye törvényeink ellenében partizánkodni?

Ha belerongyolna a mókus a nemlétező kocsimba, akkor sincs gáz, mert feltételezem, barátunk tisztességes hazardőr volt, és kötött a szutykára SMKP biztosítást.
Megírjuk a betétlapot, elismeri hogy f.sz volt, hivatalosan egy szimszon kategóriás vacak jött belém :-)), a biztosító fizet. Kicsit csibészkedtünk ugyan, de senki sem lett megkárosítva, hol itt a probléma?
Speciel 3 éve nyomom többféle 150-es robogóval, saját hibás balesetem az elmúlt 17 év alatt nem volt, pedig eléggé nyomulósan és gyorshajtva vezetek.
De én becsülettel megtanultam nem csak száguldozni, hanem minden körülmények között megállni is, lenyomtam vagy 10 teljes telet is két keréken, hóeséssel, ónos esővel, minden más finomsággal egyetemben.
Na, ott meg lehet tanulni mindazt, amit az A tanfolyáson b.sznak neked (a sok pénzért) megtanítani, és aminek az ismerete nem korfüggő. Józan ész kell hozzá, érzék, és egy kis intelligencia, no meg persze a motor ismerete és szeretete.

Én csak azt mondom továbbra is, amit a székletfolyatós Blues Company: " Magyarország Motorország", ne marjuk egymást inkább segítsük tanáccsal, ismeretátadással - a törvényhozók meg mélytorokra le-oboázhatnak mind!
Te most arról beszélsz, hogy miért nem lehet vezetni 125-150-ös gépet legálisan bizonyos KW-ig B-s jogsival amivel mindenki egyet ért többé kevésbé. Erről szólt a totalbike kampánya és a törvényjavaslat ami végül nem jutott el a döntéshozókhoz aláírás híján.


De azzel nem értek egyet, hogy te is és más is hülyeségre buzdítod a népet. Ha te kocsidba rongyolna bele egy ilyen szekér akkor is azt mondanád, hogy semmi baj?

Vegyük már észre, hogy vannak törvények amiknek nem ismeret nem mentesít a betartásuk alól.

Érdekes én 14 évig elvoltam 50-es szekérrel. Aki meg motoros előbb utóbb beszerzi ami kell. Ennyi.

Persze mindig vannak kivételek: 125-es kymco robogót hajtok... 1 héten egyszer jön a KMB-s..., 125-ös gépet hajtok csak terepen... , de az esetek többségében szopás a vége előbb utóbb.
Srácok!

Miért vagytok ennyire parasztok egymással?

Valaki tanácsot kért, kiröhögtétek, és kárörvendően élvezkedtek néhányan, hogy majd a sünök jól lefosztják szegény csókát..

EZ MOTOROSHOZ MÉLTÓ HOZZÁÁLLÁS?

17 éve élek 2 keréken, Rigán kezdtem, majd jött a többi szoci SMKP hulladék, és néhány éve megvettem az első 50-esnek behazudható 100ccm-es járgányt. MZ 250, Jawa 350, Ural is volt alattam korábban, de közútra azokat nem mertem kivinni, érthetően.
Sose kell többé 50-es motor, bárki bármit is mond!

Ti is tudjátok jól, hogy az SMKP-ra kitalált vizsga hülyeség, pénzlehúzás. Ti is tudjátok, hogy épeszű ember B-s jogsival is el tudja vezetni balesetmentesen a 125-150-es gépeket.
Akkor miért ez a rosszindulatú irigység, ha a nagymotoros mellett elhúz valaki a rendszámnélküli 125-ösével? Sajnálod tőle, hogy SMKP költségekkel üzemben tart egy normális gépet?

Mindannyian tudjuk, hogy 50-es motor 50-60-nál többel nem megy, vagy csak extrém tuninggal. Ekkor viszont hamar szétesik sokat zabál, stb.. Egy 4T 150-es max 100-at megy, de lépést tud tartani a nyugati kocsikkal, országúton is elvagy vele, a létező legjobb okosság.

Miért kell az "A" "full" jogsi birtokában (amit a 40-es, 50-es korosztály szimszonnal, MHSZ-nél tett le - erről nagy a kuss, ugye?) lenézni a kezdőket, a tanítás és segítés helyett?
Én sem örülnék, ha 14-15 éves nyüzüge kissrácok szaladgálnának 10 lóerős robogókon, de 18 felett, B jogsival, rendszám nélkül is legalizálni kellene "kismotor" kategóriában, 150ccm-ig. Mindenki megnyugodhatna, az ifjúság gyakorolhatna valódi 50-eseken, és a közlekedési kultúra is javulhatna!
Motorostársaim! NE LEGYÜNK GENYÓK, IRIGYEK, LEGALÁBB MI TARTSUNK ÖSSZE, A KEZDŐKET MEG SEGÍTSÜK HA LEHET!

Részemről tippek az ügyeskedőknek, de balesetet ne okozzatok, ÉSSZEL tessék használni azt a kiba.tt 125-150-es hulladékot!

1. Olyan típus választása, amiből azonos burkolattal van 50-es is.
2. Kipufogóra plusz csendesítő toldalékok felszerelése.
3. 50-es matricák szolid, de észlelhető felszerelése.
4. Gyári 100-120-ig skálázott óra 80-ra átalakítása.
5. És legvégül: BALESETMENTES, MÁSOKAT NEM VESZÉLYEZTETŐ, KULTURÁLT KÖZLEKEDÉS!
Ha átolvasod az össze hozzászólást azt fogod leszűrni, hogy anno még ment a dolog, de manapság egyre inkább igazán veszélyes a dolog és nagyokat lehet cummantani, és az sem mindegy, hogy milyen területről beszélünk illetve az sem mindegy, hogy egy robogóról vagy egy RS-ről. De mindegyik hordoz rizikót nem keveset. Sajnos a büntetések olyan határt értek el, hogy igazából abszolút nem éri meg kockáztatni. Egyszer cummantod és nagyon nagy baj van.

Te meg barátom tartsd meg a tuti tipped a megoldásról. Te biztosan varázsló vagy. Igazából a feketéből sosem lesz fehér, csak sokan szeretnék ezt hinni, ennyire egyszerű.
Mer mi mind szabálytisztelők vagyunk.



Vagy csak a fene bele ha mi kiköhögtük azt a 80-100-at jogsira nehommá másnak jó legyen az élete.
Persze.... neked okosság
Most még azt hiszed te tudod a frankót.

Maradjunk annyiban, hogy ha egy rendőr meg akar szivatni, akkor meg is fog. ENNYI

Miért van ez az oldal?
Topikot akartál írni, gondolom
Többek között azért, hogy az olyan öntelt és mindenkinél okosabb embereknek elmagyarázzák, hogy amit csinálnak vagy amire készülnek milyen veszélyeket hotdoz magában. Van pár ember, aki meg is érti és megfogadja az itt leírt tanácsokat és nem tesz olyat amiből baja, problémája adódhat.
Azt nem értem minek van ez az oldal mert itt mindenki nagyon okos de még se tudják hogy lehet ki trükközni a 125/50-et nekem van rá egy okosságom de ide nem fogom ki irni

Még senkit se sikerült bepalizni.............most futtatnám fel a biznicct.
Én kérek elnézést. Már megvan, hogy miből futja új triumphra. Ebből meggazdagodnál.
Csajk a yard látja................hipnotikus festék.
Fász ki van. Kínnyai mán vót nem kő, akkor sem ha szebb jobb, kisebb.

Kínnyai ingyen sem kő, bár amit nem kínában gyártanak az már hamis. Ennyi.
Az nehéz lesz.................raktáron csak a keeway hurricane alakú van.
A súlyt is módosítja? Nekem kellene, az már elég ha úgy érzem...

Szegény gyerek. Én meg buszt akarok vezetni, majdnem olyan mint a személykocsi mit csináljak, hogy ne látszódjék?
A human genom programban megfejtették a rendőr gén titkát-És ebbe a festékben lévő feromon csak ezen génnel rendelkezőkre ha függetlenül a nemüktől.
Elég tudományos voltam?